Inlägg från: DrömlivetiHD |Visa alla inlägg
  • DrömlivetiHD

    För oss med bim AUGUSTI 2017

    Hha15 skrev 2017-07-22 14:53:19 följande:

    Är det någon som har någon erfarenhet av ägglossningsstickor från billigatester.se? :)


    Jag har använt stickorna från billigatester.se i snart 2 veckor nu. Har haft svagt teststreck på allihop så det var lite missvisande i början då jag trodde ÄL var på gång (bild 1)...men efter nästan 2 veckor visade mitt test äntligen positivt! :D (bild 2)

    Så du kan absolut köpa dem :) Var bara beredd på att samma sak kan hända dig :)

  • DrömlivetiHD
    Hha15 skrev 2017-07-22 21:04:18 följande:

    Det låter lovande! Vi är inne på tredje försöket, men då det ej har funkat hittills tänkte vi prova med äl-tester. Tänkte jag skulle börja med stickorna om några dagar, har äl den 31/7 enligt appen. Har du plussat eller för tidigt att säga kanske? :)


    Alltså jag har ÄL idag så jag kommer inte kunna se nått plus på typ 10 dagar :)
  • DrömlivetiHD
    Chimsi skrev 2017-07-23 00:30:53 följande:

    Tar sticka varje dag för att hitta ÄL, tar hjälp av appen Life för att försöka lära känna min cykel och gör små anteckningar.

    Stickorna blir lite starkare för varje, någon mer som snart har ÄL?

    I väntan har jag roat mig med att skaffa mer kunskap. Fakta är kul :)

    Denna texten är fint beskrivande:

    familjen.trygghansa.se/gravid/att-bli-gravid/ett-befruktat-agg/

    Lycka till


    Jag har ÄL idag :D

    Bra text! Man lär sig lite nytt varje dag! Dela gärna av dig av mer fakta om du hittar något bra :)

    Hoppas ÄL är på gång för dig :)
  • DrömlivetiHD
    Hha15 skrev 2017-07-23 22:55:06 följande:

    Nej klart, då är de lite tidigt :) testar du med äl-stickorna på morgonen o samma tid varje dag eller hur har du gjort? :)


    Jag har semester så jag har testat mig runt lunchtid varje dag :)
  • DrömlivetiHD
    Kivvan skrev 2017-07-23 23:43:57 följande:

    Ops bilden la sig åt fel håll, provar igen . Om det inte fungerar så hoppas jag att ni riskerar lite nackspärr för min skull :)


    Jag är ingen expert på ÄL-tester men jag tror inte du har missat någon ÄL där emellan. Dina streck ser väldigt svaga ut på alla stickor? Bet du om att du borde ha ÄL nu eller? För annars kan den väl variera lite från månad till månad? Tycker du ska fortsätta testa :)
  • DrömlivetiHD
    Amazinglife skrev 2017-07-26 21:30:40 följande:

    Kan man ha ägglossning från båda äggstockarna? I så fall har jag nog haft de denna månaden.. Äl värk i höger äggstock i söndags kväll, nu idag i vänster.. eller vad händer?

    För övrigt, är de bara jag som längtar tills man kan testa??


    Jag trodde bara det släpps ett ägg per månad? Men jag vet inte :)

    Jag längtar också!!! :D Vi hade ÄL samma dag Amazinglife :) Nedräkning på dagarna nu!
  • DrömlivetiHD
    Elliot1 skrev 2017-07-26 22:15:14 följande:

    Varning för lite längre inlägg..

    Skulle behöva höra lite av era åsikter här, hur mår ni kring ÄL? Både mentalt och psykiskt?

    Har självklart läst mkt om det men tycker det är bättre med erfarenheter :)

    Jag är rätt känslig med hormoner, har endel humörsvängningar när jag ska ha mens och får väldigt ömma bröst och blir svullen i magen innan mens. Under ÄL har jag inte känt så mkt men har heller inte haft riktig koll på när jag haft ÄL pga oregelbundna cykler sen jag slutade med minipiller. Har mest försökt förstå mig på min kropp efter många år med piller. Inte "analyserat" mitt mående så mkt.

    Men denna månad har jag varit ganska säker på att jag haft ÄL någon gång mellan 21/7 och 26/7. Enligt min app var ÄL igår. Har känt mig rätt pigg och inte haft några ömmande bröst etc. Är på semester så haft sex varje dag utom en under dessa dagar. Men igår och idag så hände något, alltså jag har varit så sjukt TRÖTT! Helt utslagen! Igår hade jag även lite smärtor på ena sidan av ländryggen vilket jag inte brukar ha kring ÄL. Idag haft lite spänningar i nedre delen av magen, på båda sidorna.. Och som sagt helt utslagen och lite nedstämd.

    Någon som känner igen sig?

    PS. Skrev in mig i BIM (8/8 ungefär) men har fallit ur..


    Någon trötthet har jag aldrig märkt av vid ÄL men jag har alltid haft lite mensvärk både i magen och ländryggen och även haft ömma bröst. Det är precis som vid mensen fast lite mildare och håller bara i sig i ca ett dygn :) Alla får nog olika symtom :)
  • DrömlivetiHD
    AishaK skrev 2017-07-26 22:32:37 följande:

    ereywin menar du att det är något som är fel om man bara har 10 dagar mellan äl och mens?? Någon annan som kan något om detta?


    Klicka på "kugghjulet" längst upp till höger för att citera (svara) på någons inlägg. Om du citerar för personen i fråga en avisering om det plus att vi andra ser vad det är du svarar på :) Blir lättare att följa tråden då :)
  • DrömlivetiHD
    Amazinglife skrev 2017-07-26 22:42:05 följande:

    Nja ibland måste de nog släppas två eftersom de finns tvåäggs tvillingar ;) men mer än så vet jag inte om de haha.. åh va spännande! När ska du testa?


    Haha ja just det! ×D Tänkte inte på det! Det kanske blir tvillingar för er då ;) Vem vet!

    Jag tänkte nog vänta till BIM tror jag. Ska nog inte testa i förväg. Blir så tråkigt om det visar negativt :p Då får hellre mensen komma med de dåliga nyheterna :p
  • DrömlivetiHD
    AishaK skrev 2017-07-26 22:46:14 följande:

    Så här? Haha är ny här så kan inte så mycket än sorry :)


    Ja precis så :) Ingen fara! Blir lite lättare att följa med i konversationerna nu bara. Man läser ju en hel del här inne :)
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017