• Anonym (Ola)

    Kvinnor med gamla bilder på dejtingsidor!

    Vad är det för fel på er när ni lägger ut en bild från 2011 som inte alls överensstämmer med hur ni ser ut 2017?

    Och hur tänker ni som lagt it bilder på er där från när ni var smala och nu är ni tjocka?

    Bara konstigt!

  • Svar på tråden Kvinnor med gamla bilder på dejtingsidor!
  • Anonym (tjej)
    Arcnice skrev 2017-07-20 02:37:49 följande:
    Fast man vill väl finna en potentiell partner attraktiv oavsett tur man hittar den? Sen handlar det inte så mycket om att leta specifika utseenden för min del i alla fall. Däremot vet jag vad jag gillar och inte gillar när det gäller kroppstyper.

    Dessutom kan det finnas flera olika anledningar till varför man söker på nätet. Själv avskyr jag krogen och rör mig knappt i miljöer där det finns några singelkvinnor som är av intresse.
    Jag tror det är omöjligt att på foton upptäcka alla skavanker, oavsett hur många och nya dom än är.
  • Arcnice
    Anonym (tjej) skrev 2017-07-20 03:22:44 följande:
    Jag tror det är omöjligt att på foton upptäcka alla skavanker, oavsett hur många och nya dom än är.
    Så är det garanterat, men fler och nyare foton lär ju förhoppningsvis visa sanningen bättre än få gamla foton.
    Personligen så blir jag intresserad av helheten som utgörs av personlighet och utseende. Saknas foton på hela kroppen och/eller en bra skriven presentation minskar chansen kraftigt att åtminstånde jag ska bli intresserad. Tyvärr saknar de flesta profiler både presentation och bra bilder.

    Jag har skrivit det i andra trådar, men min åsikt är att kroppen/utseendet är en del av den en person är. Dvs. man är mer än bara utseende eller personlighet.

    Vet att många killar skriver till alla tjejer oavsett, och hoppas på att få napp, men jag gör det inte.
    Tycker att det är svårt nog att skriva ett bra brev när det finns en presentation, och saknas det samt bilder som visar något form av hobby eller liknande så är det näst intill omöjligt. Vad ska man basera sitt brev på i sådana fall?
  • Anonym (V)
    Arcnice skrev 2017-07-19 22:46:58 följande:

    Det är helt ok tycker jag. Dock beror det mycket på hur fettet sitter på kroppen. Normal innebär ju tyvärr ett rätt högt bmi nuförtiden eftersom befolkningen i allmänhet är tjockare än förr. Klädindustrin var ju smart där och ändrade deras storlekar så att t.ex. är sät storlek 36 idag är samma som var storlek 38 förr.

    Personligen har jag rätt svårt för ens antydan till bilringar, men det är ju en högst personlig synpunkt.

    Dock försöker jag vara mer öppen när det gäller det fysiska eftersom utbudet i trakterna där jag söker tyvärr vore alldeles för dåligt annars.

    Det viktigaste är dock att man i sin profil faktiskt visar hur man faktiskt ser ut även i helkroppsprofil, inte bara ett foto med plutläppar och inzoomade bröst.


    Övervikten ökar, det stämmer. Det stämmer dock inte det där med BMI, gränsen för övervikt har sänkts. Från början var den högre.
  • Anonym (haha)

    Det märkligaste jag varit med om var en man med säkert 20 år gammal bild. Ok, jag fattade ju att de var en gammal bild för jag visste hans riktiga ålder men när han dök upp på dejt så kände jag verkligen inte igen honom från fotot, inte det minsta! Jag måste stått och glott på honom några sekunder efter att han presenterat sig. Tänkte precis säga att jag väntade på någon och att han tyvärr fick gå undan, innan jag fattade att det faktiskt var dejten! Kände till slut igen honom lite på ögonen. En högst märklig upplevelse.
    Artig som jag är satte jag mig bara och genomled världshistoriens tristaste dejt Skrattande. Sa lite svävande att han var olik sig på kortet. Jag hade efterfrågat nyare kort när vi chattade men han hade bara svarat att han inte hade orkat ordna nåt nytt. 
    Sen satt jag på en dejt där mannen pratade om sig själv, sitt jobb etc HELA tiden! Det var ingen paus, han verkade inte andas, jag fick inte en chans att sticka emellan med nåt förrän efter ca en timme. 
    Då hade han dessutom mage att kommentera MITT profilfoto! (det var vinter och jag hade en bild där jag hade kappa och huvan uppdragen över håret. Dock var det nytt och jag hade andra bilder utan huva inne på sidan). Han tyckte det var töntigt med huvan på. Då blev jag lite sur och sa att det var väl i af bättre än en 20 år gammal bild där det enda man kanske med lite ansträngning kunde känna igen var ögonen! 

  • Anonym (Män också)

    Inte bara kvinnor som gör så.

    Snackade med en kille för flera år sen nu på en dejtingsida. Han va jättesnygg och hade en kropp som de flesta hade blivit avundsjuk på. Vältränad till max och brunbränd.

    När vi några veckor senare träffades fick jag en chock!!!

    Han hade gått upp minst 30 kilo och va blek och riktigt tjock! Utseendet är definitivt inte allt men han va dessutom ett riktigt svin i verkligheten.

  • Anonym (tjej2)
    Anonym (Ola) skrev 2017-07-19 18:57:23 följande:

    "Lucky shots", ja. En bild från 2010 där hon ser modellsnygg ut och alla kan hitta en bild som är helt fantastiskt.

    Sedan går man på dejt med någon med jätterumpa och hängbröst, suck!


    Inte bara tjejer som lägger ut mer fördelaktiga bilder på dejtingsidor. Upplever att de flesta män gör det samma. Gör precis samma sak själv eftersom jag insett att jag faller bort i konkurensen annars eftersom alla andra också gör det. Tror det skulle bli enklare för dig om du accepterade verkligheten. Dra alltid av 2 poäng på snygghetsskalan. Och se till att be om mer bilder eller prata på skype innan du träffar någon.
  • Anonym (tjej2)
    Yeswooman skrev 2017-07-19 22:41:16 följande:

    För mig så tränar jag rätt mycket och är normalviktig men kanske andra ser mig som lite mullig med lite former.

    Hursomhelst är det jätte jätte mycket jag måste dra ner på maten för att gå ner i vikt.

    För att jag redan är normalviktig så är det jätte svårt att gå ner ett endaste kilo och det räcker inte att bara träna varje, varannan dag utan krävs att jag måste träna och tänka på precis allt jag äter och räkna kalorier, utesluta bröd, pasta, yoghurt och i princip alla kolhydrater och leva på grönsaker, frukt.

    Sedan har jag också låg ämnesomsättning så för att den ska vara normal så måste jag röra på mig varje dag. Promenader gör jag inte av med några kalorier på alls utan pulsen ligger på ca 60 som att sitta framför tv:n.

    Så inte alltid det finns ett klart samband mellan vikt och hur mycket man rör sig.


    Ljuger du om din vikt och ditt utseende på nätet?
  • Anonym (tjej2)
    Yeswooman skrev 2017-07-19 22:41:16 följande:

    För mig så tränar jag rätt mycket och är normalviktig men kanske andra ser mig som lite mullig med lite former.

    Hursomhelst är det jätte jätte mycket jag måste dra ner på maten för att gå ner i vikt.

    För att jag redan är normalviktig så är det jätte svårt att gå ner ett endaste kilo och det räcker inte att bara träna varje, varannan dag utan krävs att jag måste träna och tänka på precis allt jag äter och räkna kalorier, utesluta bröd, pasta, yoghurt och i princip alla kolhydrater och leva på grönsaker, frukt.

    Sedan har jag också låg ämnesomsättning så för att den ska vara normal så måste jag röra på mig varje dag. Promenader gör jag inte av med några kalorier på alls utan pulsen ligger på ca 60 som att sitta framför tv:n.

    Så inte alltid det finns ett klart samband mellan vikt och hur mycket man rör sig.


    Att vara smal är en livsstil. Man väljer sin mat och sin vikt.
  • Anonym (sanning)
    Arcnice skrev 2017-07-19 22:52:24 följande:
    Nja det där beror ju mest på hur man rör sig. Om du har samma puls när du promenerar som när du sitter i soffan så har du ju alldeles för dålig intensitet i dina promenader. Ska en promenad ens vara värd att kalla träning så bör man ju åtminstånde ligga på 60-65 % av maxpulsen, och har man den pulsen när man sitter i soffan så är det ju någon fel.

    Men nu är jag väldigt off topic.
    Haha, i mitt fall stavas det preventivmedel.

    Innan dess tränade jag normalt, åt normalt och unnade mig ibland.

    Efter hormonbaserade preventivmedel tränar jag mellan 1.5-4.5 timmar per dag (ordentligt), äter mindre och mindre och kan inte ens fundera på att unna någonting.
    Ändå har jag gått upp tio kilo.
  • Anonym (sanning)
    Anonym (tjej2) skrev 2017-07-20 10:27:52 följande:
    Att vara smal är en livsstil. Man väljer sin mat och sin vikt.
    Haha, i mitt fall stavas det preventivmedel.

    Innan dess tränade jag normalt, åt normalt och unnade mig ibland.

    Efter hormonbaserade preventivmedel tränar jag mellan 1.5-4.5 timmar per dag (ordentligt), äter mindre och mindre och kan inte ens fundera på att unna någonting.
    Ändå har jag gått upp tio kilo.

    Vissa människor är extremt känsliga för olika hormonpåverkan. Jag är inte ensam med att ha denna problematik, så vikt i relation till kost och träning är inte så enkel som många vill göra det till.
  • Anonym (Ola)
    Anonym (sanning) skrev 2017-07-20 11:13:39 följande:
    Haha, i mitt fall stavas det preventivmedel.

    Innan dess tränade jag normalt, åt normalt och unnade mig ibland.

    Efter hormonbaserade preventivmedel tränar jag mellan 1.5-4.5 timmar per dag (ordentligt), äter mindre och mindre och kan inte ens fundera på att unna någonting.
    Ändå har jag gått upp tio kilo.

    Vissa människor är extremt känsliga för olika hormonpåverkan. Jag är inte ensam med att ha denna problematik, så vikt i relation till kost och träning är inte så enkel som många vill göra det till.
    Tränar du verkligen mellan 1,5- 4 h. om dagen? Då bryter du ner din kropp som aldrig får återhämtning.
  • Anonym (Ola)
    Anonym (tjej2) skrev 2017-07-20 10:20:47 följande:
    Inte bara tjejer som lägger ut mer fördelaktiga bilder på dejtingsidor. Upplever att de flesta män gör det samma. Gör precis samma sak själv eftersom jag insett att jag faller bort i konkurensen annars eftersom alla andra också gör det. Tror det skulle bli enklare för dig om du accepterade verkligheten. Dra alltid av 2 poäng på snygghetsskalan. Och se till att be om mer bilder eller prata på skype innan du träffar någon.
    Jo, det förstår jag, men nu ser jag bara på de kvinnliga profilerna. Vad vinner man på att framställa sig som smal- eller normalviktig när måttbandet och vågen visar något helt annat?

    Samma sak med rökning, den som är feströkare röker ofta i själva verket drygt 20 cigaretter om dagen.

    Alla dessa halvsanningar.

  • Anonym (duh)
    Anonym (Män också) skrev 2017-07-20 10:06:17 följande:

    Inte bara kvinnor som gör så.

    Snackade med en kille för flera år sen nu på en dejtingsida. Han va jättesnygg och hade en kropp som de flesta hade blivit avundsjuk på. Vältränad till max och brunbränd.

    När vi några veckor senare träffades fick jag en chock!!!

    Han hade gått upp minst 30 kilo och va blek och riktigt tjock! Utseendet är definitivt inte allt men han va dessutom ett riktigt svin i verkligheten.


    Hmmm kan det finnas något samband där? Svinaktig snubbe som bara råkar lägga ut en falsk bild....hmmmm
  • Anonym (sanning)
    Anonym (Ola) skrev 2017-07-20 15:52:20 följande:
    Tränar du verkligen mellan 1,5- 4 h. om dagen? Då bryter du ner din kropp som aldrig får återhämtning.
    Ja, det gör jag faktiskt. Om det bryter ner eller inte, vet jag inte, men jag har noll ämnesomsättning numera, och kan inte leva som jag gjorde innan (när jag tränade mer normalt, dvs, kanske varannan dag).
  • Anonym (sanning)
    Anonym (Ola) skrev 2017-07-20 15:52:20 följande:
    Tränar du verkligen mellan 1,5- 4 h. om dagen? Då bryter du ner din kropp som aldrig får återhämtning.
    ...och nu ska jag faktiskt iväg till träningen igen=)
  • Anonym (duh)
    Anonym (Ola) skrev 2017-07-20 15:55:03 följande:
    Jo, det förstår jag, men nu ser jag bara på de kvinnliga profilerna. Vad vinner man på att framställa sig som smal- eller normalviktig när måttbandet och vågen visar något helt annat?

    Samma sak med rökning, den som är feströkare röker ofta i själva verket drygt 20 cigaretter om dagen.

    Alla dessa halvsanningar.
    Iof så är det ju inte så förvånande. Vi lever i ett extremt individualistiskt samhälle som svävar väldigt nära egoism. Allt kretsar kring jaget. Vad jag vill och vad andra vill sammanfaller ju inte alltid. Lägg på det att vi industrialiserat och kommersialiserat mänskliga relation, kärlek och sex (dejting företag är big business som omsätter miljoner) och gjort relationer till slit och släng varor. Man köper sig en relation genom medlemskap, ungefär som man prenumererar på en tidning, betar av människor i samma takt som man läser tidningar. Inte undra på att folk gör vad som helst för att få ut det mesta av sin investering och filar på sina fasader så att de blänker, det är ju det som lockar. Inte en jävel lär ju skylta med sina brister och skavanker, då kan man ju lika gärna lägga ner prenumerationen.
  • Anonym (Ola)
    Anonym (duh) skrev 2017-07-20 16:21:38 följande:
    Iof så är det ju inte så förvånande. Vi lever i ett extremt individualistiskt samhälle som svävar väldigt nära egoism. Allt kretsar kring jaget. Vad jag vill och vad andra vill sammanfaller ju inte alltid. Lägg på det att vi industrialiserat och kommersialiserat mänskliga relation, kärlek och sex (dejting företag är big business som omsätter miljoner) och gjort relationer till slit och släng varor. Man köper sig en relation genom medlemskap, ungefär som man prenumererar på en tidning, betar av människor i samma takt som man läser tidningar. Inte undra på att folk gör vad som helst för att få ut det mesta av sin investering och filar på sina fasader så att de blänker, det är ju det som lockar. Inte en jävel lär ju skylta med sina brister och skavanker, då kan man ju lika gärna lägga ner prenumerationen.
    Stämmer på många sätt. Dejter blir som konsumtionsvaror och de är lätta att ersätta med en ny, bara att klicka vidare så dyker bilder på en ny handfull människor upp.

    Intressant är att samma människor som var med 2011 (när jag debuterade) på en sida är fortfarande kvar. Så frågan är hur effektivt det är.

    Jag är nog för ärlig och därför har jag ingen framgång på nätet. Kan bara inte låtsas och ljuga om att jag har samma personlighet som Martin Timell eller Lasse Kronér.
  • Anonym (duh)
    Anonym (Ola) skrev 2017-07-20 16:31:34 följande:
    Stämmer på många sätt. Dejter blir som konsumtionsvaror och de är lätta att ersätta med en ny, bara att klicka vidare så dyker bilder på en ny handfull människor upp.

    Intressant är att samma människor som var med 2011 (när jag debuterade) på en sida är fortfarande kvar. Så frågan är hur effektivt det är.

    Jag är nog för ärlig och därför har jag ingen framgång på nätet. Kan bara inte låtsas och ljuga om att jag har samma personlighet som Martin Timell eller Lasse Kronér.
    Japp och i och med att man ser på förhållanden som konsumtionsvaror så är deras värde också likvärdig med en vara. Who the fuck cares, man kan alltid skaffa sig en ny. Dessutom gäller är det alltid bra att ha kvar sin prenumeration så man kan hålla ett öga på utbudet, vem vet man kan ju alltid byta upp sig. Inte alls konstigt att folk är kvar år efter år.

    Ja, det är svårt att konkurrera med falskhet, en bra yta ger ju trotts allt resultat i en ytlig värld. Och ju bättre det går desto skickligare blir man på att polera. sin yta och desto attraktivare blir man på marknaden. Om du inte gillar den världen skulle jag leta på något annat håll.
  • Anonym (Ola)
    Anonym (duh) skrev 2017-07-20 17:37:05 följande:
    Japp och i och med att man ser på förhållanden som konsumtionsvaror så är deras värde också likvärdig med en vara. Who the fuck cares, man kan alltid skaffa sig en ny. Dessutom gäller är det alltid bra att ha kvar sin prenumeration så man kan hålla ett öga på utbudet, vem vet man kan ju alltid byta upp sig. Inte alls konstigt att folk är kvar år efter år.

    Ja, det är svårt att konkurrera med falskhet, en bra yta ger ju trotts allt resultat i en ytlig värld. Och ju bättre det går desto skickligare blir man på att polera. sin yta och desto attraktivare blir man på marknaden. Om du inte gillar den världen skulle jag leta på något annat håll.
    Jo, har märkt att många som träffas via nätträsket hänger kvar för att se om de kan shoppa något bättre. Blir som rundgång, går aldrig komma ut hjulet.
Svar på tråden Kvinnor med gamla bilder på dejtingsidor!