• Anonym (Tobbe)

    Vi killar som varit ofrivilligt singlar och aldrig haft förhållande, ska vi vara nöjda med den tjej som vill ha oss?

    Jag är 31 år gammal och har aldrig haft en tjej. Jag är en snäll, ödmjuk och ambitiös kille som aldrig har riktigt haft turen att få träffa vackra kvinnor. Men nu har jag träffat en tjej som tycker jättemycket om mig. Enda problemet är att hon inte är min drömtjej. Både till utseendet och lite grann på personligheten. Men hon är jättesöt och hon verkligen vill att det ska bli vi. Jag antar att jag också är lite kär i henne, men samtidigt känner jag mig jättetaskig eftersom jag innerst inne känner att jag skulle vilja ha en ännu snyggare tjej. Visst är detta fel av mig? Borde jag vara tacksam och nöja mig över att någon äntligen vill ha mig och som accepterar mig precis som jag är, eller borde jag fortsätta vara ensam och leta vidare tills jag hittar den tjejen med utseendet och personligheten jag drömmer om?

  • Svar på tråden Vi killar som varit ofrivilligt singlar och aldrig haft förhållande, ska vi vara nöjda med den tjej som vill ha oss?
  • Anonym (Modellen)
    Anonym (J) skrev 2017-08-18 12:35:54 följande:

    Hur stor är chansen att en person som inte hittar en snygg flickvän hittar en snygg kk ?

    Jag tror de flesta har högra krav på utseendet om det gäller en kk.


    Nej. Jag vet väldigt fula och feta tjejer som har kk men aldrig får kille. En kk behöver man inte visa upp, antar att det är därför. Precis som en tjej skulle kunna ha en ful kk som är bra i sängen men inte pojkvänsmaterial eller attraktiv annars.
  • Anonym (Modellen)
    Anonym (idiot) skrev 2017-08-18 13:19:05 följande:

    Ja jag anser att jag är pojkvänsmaterial, jag har inte beskrivit alla mina egenskaper och intressen. Det här är ingen dejtingsida :D. Men jag känner att jag är omtänksam och en bra kille. Jag hade aldrig tvingat någon till sex, det är ju våldtäkt! 


    Omtänksam är en enda egenskap av flera som krävs för att vara pojkvänsmaterial.

    "Bra kille" säger ingenting, det brukar betyda "jag är iallafall inte Hagamannen".

    Ärlig.

    Intelligent.

    Ödmjuk.

    Bra lyssnare.

    Har humor (ej skämtar och förväntar sig skratt jämt utan någon som kan skratta i jobbiga situationer istället för att bli arg)

    Lyhörd.

    Attraktiv.

    Självförsörjande.

    Pålitlig.

    Har du allt det?
  • sextiotalist

    Får jag berätta en historia ur verkliga livet. Det är en väninna sedan många år, som det handlar om.
    En relativt snygg kvinna, hon är lång, bestämd, begåvad (skulle nog säga jäkligt smart), klättrade snabbt upp på karriärsstegen när hon blev klar. Men hon fixade inte förhållande. Hon var mer eller mindre singel (hade några fling som rann ut i sanden) under 10 år. Hon fastnade i liknande tankebanor som du, hon skulle ha en vältränad, smart man, gärna i karriären, längre än henne.
    Så på en fest träffade hon en bekant för teknologtiden. En relativt kort kille, lite satt i kroppen, hoppade av studierna innan han var klar och hade, tillsammans med några kompisar, ett företag som gick OK.
    De började prata, hade två intressen gemensamt, segling och skidåkning. Idag lever de ihop (blev tillsammans ungefär samtidigt som jag blev tillsammans med min sambo). Det var inte mycket som stämde in på honom utifrån den bilden hon hade målat upp. Men hon blev kär (han med) och de var så rätt för varandra.

  • Anonym (idiot)
    Anonym (Modellen) skrev 2017-08-18 13:31:21 följande:
    Omtänksam är en enda egenskap av flera som krävs för att vara pojkvänsmaterial.

    "Bra kille" säger ingenting, det brukar betyda "jag är iallafall inte Hagamannen".

    Ärlig.

    Intelligent.

    Ödmjuk.

    Bra lyssnare.

    Har humor (ej skämtar och förväntar sig skratt jämt utan någon som kan skratta i jobbiga situationer istället för att bli arg)

    Lyhörd.

    Attraktiv.

    Självförsörjande.

    Pålitlig.

    Har du allt det?
    Som jag nämnde ville jag inte berätta om alla egenskaper jag har men ja, jag anser att jag besitter de flesta egenskaperna i din "kravlista". Du verkar ha en väldigt krävande lista men jag antar att kraven ökar efter fler relationer som man har haft =)
  • Anonym (J)
    Anonym (Modellen) skrev 2017-08-18 13:27:59 följande:

    Nej. Jag vet väldigt fula och feta tjejer som har kk men aldrig får kille. En kk behöver man inte visa upp, antar att det är därför. Precis som en tjej skulle kunna ha en ful kk som är bra i sängen men inte pojkvänsmaterial eller attraktiv annars.


    Folk är kanske olika. ;)

    Enligt min erfarenhet brukar kvinnor välja attraktiva män som kk , men det beror kanske på smaken och hur många erbjudanden personen får.

    Fula tjejer med kk känner jag många men inga snygga tjejer som har oattraktiva män som kk.

    ( med attraktiv menar jag inte nödvändigtvis modelsnygg , utan attraktiv och sexig som person enligt tjejen själv )

    " snälla killar som inte får ligga " typen brukar inte hitta varken snygg flickvän eller kk. "

    (Det är min erfarenhet som sagt och inte allmän sanning.)

  • NomenNescio
    Anonym (idiot) skrev 2017-08-18 14:09:59 följande:
    Som jag nämnde ville jag inte berätta om alla egenskaper jag har men ja, jag anser att jag besitter de flesta egenskaperna i din "kravlista". Du verkar ha en väldigt krävande lista men jag antar att kraven ökar efter fler relationer som man har haft =)
    Vilka krav man har beror nog på.

    Naturligtvis är egenskaper såsom pålitlig, ärlig och självförsörjande (eller åtminstone ambition om det, alla kan ju bli arbetslösa ett tag i livet) självklara.
    Och personkemi, och där ingår väl samma humor och syn på livet.

    Men sen handlar mycket om vad man har för syn på relation.
    Om man har synen att relationen är till för att förse en själv med massa saker, såsom sex, närhet, energi, tid och kärlek jämnt, så kommer ens partner snart att ta slut som person. Likaså om du har en idealbild av relationer och partners, som den andra stackarn ska försöka leva upp till.
    Om man istället har synen att relationen är till för båda, där båda får samma utrymme att ge och ta, så har man större chans att båda orkar ge varandra det som krävs på sikt. Speciellt om man är lite mer realistisk i sin syn på relationer.


  • NomenNescio
    Anonym (J) skrev 2017-08-18 14:28:26 följande:
    Folk är kanske olika. ;)

    Enligt min erfarenhet brukar kvinnor välja attraktiva män som kk , men det beror kanske på smaken och hur många erbjudanden personen får.

    Fula tjejer med kk känner jag många men inga snygga tjejer som har oattraktiva män som kk.

    ( med attraktiv menar jag inte nödvändigtvis modelsnygg , utan attraktiv och sexig som person enligt tjejen själv )

    " snälla killar som inte får ligga " typen brukar inte hitta varken snygg flickvän eller kk. "

    (Det är min erfarenhet som sagt och inte allmän sanning.)
    Snälla killar får absolut ligga=)
    Problemet är att deras "fel" brukar sitta någon annanstans än i den självutnämnda och ofta lite självgoda "snällheten"
  • Anonym (Ellie?)

    Utsidan är inte allt, jag själv har bara haft killar efter mig som bara vill ha mig för mitt utseende men såhär är det att man ska aldrig gå på utsidan på insidan finns det så mycket mer. En tjejs utseende är inte allt sen kansk det är ett plus om tjejen är söt/snygg men för mig som är tjej har varit beroende av mitt utseende just för att jag vill vara omtyckt men ett tips är att berätta för henne att du bara är ute efter en dejt och inte efter flickvän utan att såra henne.

  • Anonym (J)
    NomenNescio skrev 2017-08-18 14:51:47 följande:

    Snälla killar får absolut ligga=)

    Problemet är att deras "fel" brukar sitta någon annanstans än i den självutnämnda och ofta lite självgoda "snällheten"


    Givetvis.

    Jag menade såklart inga riktiga snälla killar...

    Se bifogat bild. ;)
  • Anonym (eva)
    Anonym (Tobbe) skrev 2017-08-17 01:18:52 följande:

    Jag är 31 år gammal och har aldrig haft en tjej. Jag är en snäll, ödmjuk och ambitiös kille som aldrig har riktigt haft turen att få träffa vackra kvinnor. Men nu har jag träffat en tjej som tycker jättemycket om mig. Enda problemet är att hon inte är min drömtjej. Både till utseendet och lite grann på personligheten. Men hon är jättesöt och hon verkligen vill att det ska bli vi. Jag antar att jag också är lite kär i henne, men samtidigt känner jag mig jättetaskig eftersom jag innerst inne känner att jag skulle vilja ha en ännu snyggare tjej. Visst är detta fel av mig? Borde jag vara tacksam och nöja mig över att någon äntligen vill ha mig och som accepterar mig precis som jag är, eller borde jag fortsätta vara ensam och leta vidare tills jag hittar den tjejen med utseendet och personligheten jag drömmer om?


    JA du borde nog nöja dig.
Svar på tråden Vi killar som varit ofrivilligt singlar och aldrig haft förhållande, ska vi vara nöjda med den tjej som vill ha oss?