• iväntanpåbebis

    Illamående innan plus?

    När man går och väntar på att mensen INTE ska komma (Pga att jag blev inseminerad så VET jag dessutom att allt "gick rätt till") och mår illa, en ordentlig känsla av illamående/magkatarr. Den dök upp typ 5-6 dagar innan BIM och den håller i sig.

    Jag är supernojig över att det bara är jag som inbillar mig, att det egentligen bara sitter i huvudet eller att magkatarren bara är en konsekvens av att jag ändrat min kost en aning efter inseminationen...

    Finns det andra här med samma känsla? Som blivit illamående en bra bit innan BIM pga graviditet?

    Den här väntan äter verkligen upp mig.

    Jag och min sambo har många misslyckanden bakom oss (med sambon, ett antal IVF:er där inget försök tog sig). Så jag är liksom "van" vid katastrofer och sorg och har på något vis blivit ännu mer pessimisstiskt lagd än innan! ????

  • Svar på tråden Illamående innan plus?
  • tulip79

    Jag har två ivf-barn och mådde illa ca 5 dagar före testdagen, samma sak båda gångerna. När jag tog test då (5 dgr före) visade det svagt positivt !

    Håller tummarna för dig!

  • iväntanpåbebis

    Tack för ditt svar. Det är alltid fint att höra solskenshistorier Oskyldig
    Jag känner mig dock ganska övertygad om att mycket är "framkallat" eller en biverkning av Crinone (progesterontillskott). Illamåendet och den MYCKET tydliga magkatarrskänslan har säkert att göra med mycket tankar, funderingar och nervositet.

    Men så tänker jag ibland att vi som kämpar för graviditet med insemination och IVF har ju liknande erfarenheter och de flesta av oss lever ju i känna-efter-bubblan. Skulle ALLA bara ha "framkallade" symptom så skulle det ju aldrig födas några bebisar, och det gör det ju trots allt. Glad Jag tror ju att jag kommer få ett plus någon gång (det bara måste ju ske) och jag lär ju inte ha känt efter mindre den gången, tänker jag!

    {#emotions_dlg.flower}

  • lolali
    iväntanpåbebis skrev 2017-09-06 15:03:59 följande:

    Då är vi på samma nivå. Jag har BIM på lördag. Samma dag som vi ska ha hem 12 vänner på kräftskiva. Det var ju inte riktigt planerat, men jag är fullständigt livrädd för att börja blöda då! Rynkar på näsan


    Hade en yttepytte rosa flytning nu idag igen (kan bero på att jag får extra progesteron pga insemination). Men iallafall alldeles för sent för att vara en nidblödning. Så det lilla, lilla hopp jag hade är nu nere på 0. Förvånad Jag är ganska säker på att kroppen gör sig redo för mens. Har lite värk i ljumskarna och "trycket" kring livmodertrakten upplever jag har förstärkts en aning nu.


     


     


    hoppas verkligen på det bästa för dig. Som många säger i andra trådar kan det komma blodflytningar utan att det är någon fara. håller mina tummar!! <3 
  • iväntanpåbebis
    Rut86 skrev 2017-09-11 07:56:28 följande:

    Hur har det gått för dig TS?


    Tyvärr är det bara tomt och sorgset här. I fredags (dag 12 efter ÄL) kom rosa flytningar. Vid ett tillfälle en lite rödare sådan. Det kom lite rosa hela kvällen och några små, små bruna blodrester. Absolut INTE mens, men jag fattade att det var kört. Tog ett gravtest på lördag morgon - minus.

    Men någon mens har ännu inte kommit och jag är två dagar efter beräknad mens (vilket jag aldrig brukar vara). Jag skulle tro att det beror på att jag tar Crinone (progesteron) och att mensen kommer att dra igång imorgon eller på onsdag, när progesteronhalten sjunker.

    Trots att jag haft en inneboende känsla av att den här inseminationen inte kommer att bli en graviditet, så känner jag mig ledsen och besviken...
    Samtidigt så är det tungt när mensen inte drar igång, eftersom det helt ofrånkomligt finns kvar en liten, liten gnutta hopp. Den går liksom inte att mota bort helt förrän mensen bryter loss ordentligt...


     

  • Rut86

    Så jobbigt! Förstår känslan av att hoppas och samtidigt inte tro att det är något...

    Men som du skriver är det ju inte helt kört! Håller tummarna för att det ändå blir ett plus!

  • Linae81

    Jag vill bara säga att jag blödde rätt mycket med min dotter som var ivf, så det behöver inte betyda att det är något fel. Jag använde lutinus som progesteron. Hoppas att mensen uteblir. Jag håller tummarna för dig!

  • Linae81
    iväntanpåbebis skrev 2017-09-11 09:11:47 följande:

    Tyvärr är det bara tomt och sorgset här. I fredags (dag 12 efter ÄL) kom rosa flytningar. Vid ett tillfälle en lite rödare sådan. Det kom lite rosa hela kvällen och några små, små bruna blodrester. Absolut INTE mens, men jag fattade att det var kört. Tog ett gravtest på lördag morgon - minus.

    Men någon mens har ännu inte kommit och jag är två dagar efter beräknad mens (vilket jag aldrig brukar vara). Jag skulle tro att det beror på att jag tar Crinone (progesteron) och att mensen kommer att dra igång imorgon eller på onsdag, när progesteronhalten sjunker.

    Trots att jag haft en inneboende känsla av att den här inseminationen inte kommer att bli en graviditet, så känner jag mig ledsen och besviken...

    Samtidigt så är det tungt när mensen inte drar igång, eftersom det helt ofrånkomligt finns kvar en liten, liten gnutta hopp. Den går liksom inte att mota bort helt förrän mensen bryter loss ordentligt...

     


    Hur går det för dig?
  • iväntanpåbebis

    Tack för omtanken, men tyvärr gick det inte den här gången. Jag fick bara den där lilla blödningen i fredags och började återfå hoppet inför TD som var idag.

    Men det blev ett stort fett minus och precis efteråt kom mensen som ett brev på posten... Det känns sorgligt, tungt. Men nu får vi ta nya tag!

  • Linae81
    iväntanpåbebis skrev 2017-09-13 10:06:36 följande:

    Tack för omtanken, men tyvärr gick det inte den här gången. Jag fick bara den där lilla blödningen i fredags och började återfå hoppet inför TD som var idag.

    Men det blev ett stort fett minus och precis efteråt kom mensen som ett brev på posten... Det känns sorgligt, tungt. Men nu får vi ta nya tag!


    Jag vet precis hur det känns! Jag väntar just nu på att mensen ska komma så att vi kan börja en ny omgång ivf och dra igång karusellen igen med sprutor och allt vad vånda heter. ???? Förra omgången började inte ens mensen, förmodligen pga all stress så den fick sättas igång med tabletter, och min mens brukar aldrig vara sen!

    Lycka till nästa gång! Snart blir det er tur också! ????
  • iväntanpåbebis

    Ja, det är jobbigt att känna att man inte kan göra något annat än att vänta. De här dryga två veckorna är de längsta i mitt liv...

    Håller verkligen tummarna för dig/er också. Och att mensen drar igång som den ska. Ta hand om dig!

Svar på tråden Illamående innan plus?