Inlägg från: Anonym (Kåt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kåt)

    Min kollega är för snygg!

    Kajim skrev 2017-09-16 00:57:46 följande:

    Och varför tror du hon skulle vilja ligga med dig?


    Det vet jag så klart inte säkert
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (42) skrev 2017-09-15 23:47:07 följande:

    Aha, du har bestämt. Hade du kunnat bestämma att du skulle " ligga med henne för att få ut det ur systemet" också! Hur hade du gjort om hon inte velat, använt våld, hotat med sparken om du inte fick...? Visst har du bara hittat på hela tråden.
    Vad är det för fel på dig? Varför skulle jag använda våld och hot? Har jag sagt något som fått dig att tro att jag är en våldtäktsman?
  • Anonym (Kåt)
    vargbjörn skrev 2017-09-16 01:35:21 följande:
    Är du på riktigt efterbliven?. Kan du inte begränsa dina "lustar" så borde du gå i terapi. På riktigt.
    Jag har kommit fram till att inte göra några närmanden utan låta henne gå istället, så du kan vara lugn. 
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (42) skrev 2017-09-16 04:40:50 följande:

    Du vet att du begår labrott närdu går på "massage med happy ending"? Vet din fru om detta? Har du kommithem med könssjukdommar någon gång? Ditt beteende och din kvinnosyn är sjukt grisig!!!!!
    Det var ju inte det jag ville diskutera, men okej, jag är grisig. 

    Jag har aldrig haft en könssjukdom i mitt liv. Jag har inga problem med att bryta mot lagar jag inte håller med om.
    Anonym (42) skrev 2017-09-16 04:53:02 följande:

    Det är olagligt i Sverige, men visst, det är inte olagligt i alla länder. Dock är det moraliskt fel i hela världen!
    Till och med FN rekommenderar avkriminalisering av sexköp, likaså Rose Alliance som är en svensk organisation för sexarbetare. Din moral är högst individuell.
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (Jobbig situation) skrev 2017-09-16 13:43:02 följande:

    Ja ts det är lika bra att inte göra nåt nu när du har fru.Ha en romantisk middag med din fru ikväll


    Det hade vi :)

    Jag kommer att slå av på takten på jobbet, hålla på projekt och se till att tjejen inte har så mycket att göra under ett par veckor, sedan får hon gå. Tror det blir bäst för alla.
  • Anonym (Kåt)
    molly50 skrev 2017-09-16 16:16:56 följande:
    Jag hopas att kvinnan är med i facket eller att hon vågar gå till din chef,i så fall.
    Det kan ju inte vara rätt att ge henne sparken för att du inte klarar av att hålla kuken i styr.
    Det är inte olagligt att sparka någon pga arbetsbrist. Sen att den arbetsbristen är fabricerad kan hon knappast bevisa. Jag har gjort så här förut, och då med min chefs tillåtelse.
  • Anonym (Kåt)
    Pussan skrev 2017-09-16 23:33:46 följande:
    Är detta 2017, på höstkanten? är det Sverige? Eller är det ett land som kräver heltäckande kläder på kvinnor?
    Herregud, en tröja som lämnar lite mage bar, axlar bara, en kort kjol, tajta byxor, höga klackar...det har jag ofta på jobb. Klart att det är en rättighet!
    Jag skulle aldrig ta på mig mjukisbyxor, gällivarehängande jeans, skitiga oknutna gympaskor, bakvänd keps, men vissa har det också. De får ha det om de vill tycker jag även om jag finner det frånstötande
    Håller med, därför kommer jag inte säga till henne att klä sig annorlunda. Tycker inte jag har rätt att ha åsikter om det.
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (Intelligenta män????) skrev 2017-09-17 10:19:57 följande:

    TS: Tjejen kan ha jobbat väldigt hårt för att få det där jobbet, det kanske är henne drömjobb. Hon är tidigt i sin karriär och även om du ger henne bra referenser är hon inte i samma trygga sits som du. Du säger att ni inte bor i Sverige, vad finns det för ekonomiskt skydd för henne när hon blir arbetslös? 
    Du viftar bort hennes framtida arbetslöshet som du orsakar genom låtsas att hon väl lätt kan få ett annat jobb. Hur vet du det?

    Jag vill att du ärligt funderar igenom hur ditt själviska beteende kommer påverka hennes framtida liv. Har du försökt hitta andra strategier för att hantera din kåthet? Har du en chefsposition borde du väl iaf på vissa plan vara smart och handlingskraftig, varför inte använda de kvaliteterna nu istället för att ta den lätta vägen ut och förstöra en annan människas liv?

    Tycker du ärligt det hade varit OK om du som 20+åring blivit av med jobbet för att din 30+ åriga chef är för kåt på dig? Jag vill lha svar på detta. 


    Jo visst, det känns inte jättebra, det gör det inte.. men samtidigt klarar jag inte av att se henne varenda dag, jag får inget gjort... 

    Hon är ung och duktig, hon kommer hitta ett annat bra jobb. 
  • Anonym (Kåt)
    molly50 skrev 2017-09-17 10:32:39 följande:
    Det är sorgligt att inte ens kan stå för vad det egentligen handlar om.
    Det är egentligen du som borde gå om du som chef inte ens kan hålla koll på dina könsdrifter bland dina anställda.
    Jag är bara en mellanchef. Men det är lättare att ersätta henne än mig. 
  • Anonym (Kåt)
    JTo skrev 2017-09-17 11:51:38 följande:
    Vilka är dom här "alla" det blir bäst för?
    Företaget, mig och tjejen. 
  • Anonym (Kåt)
    EnAnonumius skrev 2017-09-18 23:53:51 följande:
    Det skulle vara helt klart en poetisk rättvisa, i så fall. Cool
    Det kommer inte hända ;)
  • Anonym (Kåt)
    molly50 skrev 2017-09-19 10:01:06 följande:
    Hur kan du vara så säker på det?
    Om du kan gå till chefen och ljuga dig blå så kan väl även tjejen göra det och säga att du inte klarar av att hålla kuken i styr men vägrar stå för det.
    Jag har inte gjort något opassande, så om hon gör det spelar det ingen roll.
  • Anonym (Kåt)
    molly50 skrev 2017-09-19 10:23:10 följande:
    Jag ska tillägga att eftersom du verkar så säker på din sak så kanske det är så att även din chef tänker med kuken,precis som du?
    Vi har varit på tjänsteresor ihop ett par gånger, så låt säga att jag i alla fall vet att han inte har några problem med prostitution fast han är gift :)
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (Fritiof) skrev 2017-09-19 10:30:57 följande:
    Det här är Sverige år 2017 snälla nån idag lever vi i ett jämlikt samhälle där man får lära sig att acceptera det kvinnliga könet. Hur hon är klädd är inte dina problem och hon sliter hårt jobb. Koppla bort dina fantasier och uppträd som en vuxen man!
    Ja, hade detta varit 60-talet hade jag bara sagt åt henne att klä sig mindre utmanande, men nu går ju inte det eftersom vi är så jämstallda. Jag blir väl anmäld till diskrimineringsombudsmannen bara jag hintar om hennes klädsel...
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (bar mage) skrev 2017-09-20 11:56:55 följande:
     du kan inte bli anmäld till DO om arbetsplatsen inte ligger i Sverige.
     Tycker att du ska ta  upp dina problem med chefen han lär ju vara förstående och se detta med dina ögon och kan hjälpa dig genom att införa klädkoder för sina anställda.
    Du kan ju ta upp klädsel med dina kollegor och få med dem på att det behövs klädkod på arbetet för den klädsel ni har nu inte känns seriös.
    Det är ett svenskt företag dock. 

    Tror inte nån vill ha klädkod på jobbet.. inklusive mig.
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (Intelligenta män????) skrev 2017-09-20 19:47:21 följande:

    Har du försökt sätt att hantera din lust? Ex bara bestämma dig för att inte tänka på sex med henne och varje gång tankarna kommer styra bort dem mot annat? Tycker du inte det är nedvärderande mot dig själv att medge att du inte har större kontroll över dig själv och inte ens försöka göra något åt det? Hur är det med självrespekten om du accepterar att du har så lite kontroll över dig själv?


    Det är distraherande när hon sitter där i minikjolar och tubtoppar. Kan inte sluta glo. Visst det kanske betyder att jag har dålig självkontroll, men så är det i alla fall. 
  • Anonym (Kåt)
    EnAnonumius skrev 2017-09-21 08:07:52 följande:
    Ja och det är därför du SKA prata med en psykolog så du lär dig självkontroll i stället för att var en idiot och sparka tjejen "p.g.a arbetsbrist" , bara för att du är en mindre man, som medvetet väljer att din kuk styra, i stället för din hjärna.

    Hoppas att din fru vaknar upp och inser patetisk du är.  Eller det kanske hon gjort egentligen för länge sedan. Det är väl därför då få så lite sex hemma.
    Min fru har inte med detta att göra, vi har ett bra förhållande. 
  • Anonym (Kåt)
    molly50 skrev 2017-09-21 13:48:15 följande:
    Men du skriver att du har svårt att få något gjort på jobbet när hon går klädd så.
    Det är väl tillräckligt för att du borde inse att du måste ta tag i dina problem med din kåthet innan du sparkar henne för något hon inte har gjort.
    Anonym (Kåt) skrev 2017-09-20 11:03:18 följande:
    Vi har varit på tjänsteresor ihop ett par gånger, så låt säga att jag i alla fall vet att han inte har några problem med prostitution fast han är gift :)
    Hur då?
    molly50 skrev 2017-09-21 13:48:15 följande:
    Ja,då är ni väl av samma skrot och korn då.
    Du verkar ju inte dra dig för att få massage med happy endings heller fast du är gift.
    Och hade den här kvinnliga kollegan sagt eller visat att hon ville ligga med dig så hade du kanske inte heller sagt nej.
    Inget bra chefsmaterial,någon av er,om ni beter er så,tycker jag.
    Jag tror aldrig jag träffat någon i chefsställning som har något problem med det.

    Det är snarare som en outtalad regel på konferensresor och liknande. Och ofta är det då det bjudande företaget som betalar notan. Strippklubbar med lapdance, massage med happy endings osv. Det slutar alltid så när chefer från olika företag möts. 

    Och man täcker upp för varandra. Det är bara en del av kulturen på nåt sätt.
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (Chef) skrev 2017-09-21 14:26:47 följande:

    TS är både pinsam och en fara för sitt företag. Han låter sig distraheras av en sexigt klädd tjej så till den milda grad att han inte får nåt gjort. Ponera att hon jobbar för en konkurrent och vill få tillgång till information som TS har. TS vore ett lätt byte av hans egna inlägg att döma. Större män än han har gått i den fällan.


    Tror du att jag lever i en spionfilm?
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (Intelligenta män????) skrev 2017-09-23 16:17:25 följande:

    Du säger att kulturen är att inbjudande företag står för notan för lapdance osv och att man håller varandra om ryggen. Antar att det då är väldigt svårt för en kvinna att inta chefspositioner då hon inte är en av grabbarna och riskerar förstöra det roliga?.Antar också att många beslut och nya kontakter tas i samband med dessa inofficiella tillställningar? Vilken fruktansvärd kultur och svår situation som kvinna att lyckas göra karriär. Jag blir helt beklämd och är väldigt glad att jag bor i Sverige där det inte är lika illa. 


    Oj, Sverige är inte bättre :) 
Svar på tråden Min kollega är för snygg!