• Ulltand

    Tar ni socker i kaffet?

    Jag tycker mig se att det blir allt svårare att hitta en sockerbit till kaffet. Mjölk serveras däremot ofta som tillbehör. Hur vill ni ha ert kaffe? Med eller utan socker?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tar ni socker i kaffet?
  • EnAnonumius

    Använder inte socker i kaffet.

    Men jag häller gärna i en skvätt av något vitt som är pressat ur en ko.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Stårschan

    Vanligt kaffe ska vara svart, men i cappuccino tar jag socker, för det är liksom en helt annan dryck.

  • Minimalen
    Ulltand skrev 2017-09-16 17:04:11 följande:

    TÄNK PÅ DET NU ALLA SOM BJUDER PÅ KAFFE. 1 AV 5 VILL HA EN SOCKERBIT TILL!


    Precis 4 av 5 vill inte förpesta kaffet. 4 av 5 kan inte ha fel.
  • Anonym (mor)

    Nä inget socker i kaffet utan jag dricker "på bit"! men det är väl ingen som fattar vad det betyder numer?

  • EnAnonumius
    Anonym (mor) skrev 2017-09-16 17:58:31 följande:
    Nä inget socker i kaffet utan jag dricker "på bit"! men det är väl ingen som fattar vad det betyder numer?
    Jo, på bit har ju hänt att man dricker liksom.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tecum
    Aniiee skrev 2017-09-13 17:22:57 följande:
    Socker i te? Hädelse! =P
    Håller med! Fattar inte hur man kan ha socker i te...
  • Konservativ
    Anonym (mor) skrev 2017-09-16 17:58:31 följande:

    Nä inget socker i kaffet utan jag dricker "på bit"! men det är väl ingen som fattar vad det betyder numer?


    Du häller kaffet på fatet, sätter en sockerbit i munnen och silar in kaffet genom sockerbiten? Till det behövs de hårda sockerbitarna, finns de ens kvar?? Senast jag såg det var det en person född på 1800-talet som gjorde det.
  • Tecum
    Konservativ skrev 2017-09-16 19:04:25 följande:
    Du häller kaffet på fatet, sätter en sockerbit i munnen och silar in kaffet genom sockerbiten? Till det behövs de hårda sockerbitarna, finns de ens kvar?? Senast jag såg det var det en person född på 1800-talet som gjorde det.
    Man behöver inte hälla kaffet på fatet, annars var det rätt. Att hälla kaffet på fatat var något de gjorde på kokkaffets tid då det kunde vara så jäkla hett. Ett sätt att göra det drickbart helt enkelt men ändå kunna ha socker till kaffet.
  • absalon
    Tecum skrev 2017-09-16 20:33:42 följande:
    Man behöver inte hälla kaffet på fatet, annars var det rätt. Att hälla kaffet på fatat var något de gjorde på kokkaffets tid då det kunde vara så jäkla hett. Ett sätt att göra det drickbart helt enkelt men ändå kunna ha socker till kaffet.
    Gamle centerledaren, statsministern och bonden Thorbjörn Fälldin brukade inmundiga sitt kaffe på det sätt du beskriver. Tror nästan han använde manéret som en gimmick inför journalister. Såg både kul och lite lagom gammaldags lantligt ut.Cool
  • Anonym (mor)
    Konservativ skrev 2017-09-16 19:04:25 följande:
    Du häller kaffet på fatet, sätter en sockerbit i munnen och silar in kaffet genom sockerbiten? Till det behövs de hårda sockerbitarna, finns de ens kvar?? Senast jag såg det var det en person född på 1800-talet som gjorde det.
    Nä jag dricker kaffet ur koppen. Använder aldrig kaffefat fö. Hårdsockret finns kvar.
Svar på tråden Tar ni socker i kaffet?