• Karine89

    Prostitution helt ok

    Reklamen på högskoleområdena som vill koppla ihop tjejer som studerar med rika äldre män - ja, det är väl helt ok om man kallar det vid sitt rätta namn - dvs prostitution mellan horbockar och horor. Men att försöka skriva om det till förskönande ord som att det inte alls var detta det var frågan om - det är hyckleri och löjligt. Var ärliga med att ni köper eller säljer sex/kropp men försök inte lura folk att det inte är det det är frågan om. Ingen går på det. Men lycka till!

  • Svar på tråden Prostitution helt ok
  • Anonym (asful)
    Anonym (en kille) skrev 2017-09-17 00:09:24 följande:
    Jag antar att du är någon sorts socialarbetare. Då måste du ju också inse att de du träffar är ju just de trasiga, om vi säger så. Du möter inte mig och mina kollegor och kompisar, som säljer sex på sidan för att det är kul. Du möter inte tjejen som får 20 000 för en helg i Barcelona, all expenses paid. Eller ens killen som tar pendeln in till Grand en fredagkväll varannan vecka. Tro mig, de behöver inte din medömkan eller din förbannelse över hennes kund, de behöver bara få verka i fred medan de vill och sedan slippa stigmatiseras när de vill sluta.

    Vi är ganska många i branschen som vill sälja sex för att vi vill sälja sex, men ofta motarbetas pga andras syn på oss och våra kunder. När vi vill skapa nätverk och motarbeta trafficking, hjälpa varandra på olika sätt och få någon slags trygghet så kommer diverse fartblinda och river ner och tvingar in oss i roller vi inte anser oss ha.

    Det finns massor av tjejer och killar som säljer sex av fel orsaker, och det finns massor av offer av människohandel, och det är fruktansvärt och jag och många med mig vill verkligen hjälpa dem. Men det finns också massor med tjejer och killar som säljer sex för att det är kul, för att vi går igång på det, för att vi har tråkigt eller för att vi är pengakåta, och sex säljer. Pengakåt är inte samma sak som att vara i behov av pengar, för tydlighetens skull.
    Äntligen en nyanserad röst i den har tråden. 
  • Anonym (en kille)
    Anonym (asful) skrev 2017-09-17 00:55:00 följande:
    Äntligen en nyanserad röst i den har tråden. 
    Jag gör mitt bästa när jag orkar.
  • 100kgpappa
    Anonym (Nej!) skrev 2017-09-15 08:46:03 följande:

    Jag vill inte se den dag då man går till arbetsförmedlingenn och hänvisas till ett sådant jobb! Eller typ tvingas ta det i brist på annat. Så fort det klassas som ett legitimt jobb blir allt jävligt skruvat. Fy fan, och kanske inte ha råd att säga upp sig eller byta jobb efter en tid när man får ångest och äckelkänslor av vad man gör men inte ha något annat att byta till. Vad händer med kvinnor som jobbar med detta när de får barn, förlossningsskador, familj, blir lite äldre etc när de inte är så populära längre? Vart kan man jobba då? Har man rätt till socialbidrag eller a-kassa om man bara vägrar fortsätta utan legitim anledning? Och hur mycket ska ens arbetsgivare få lägga sig i och pressa ens "prestationer". Att ha dålig ekonomi och nästan bli hemlös kan vara ett större maktmedel än våld. NEJ, du har fel!!!


    Det är lagligt med porr, men likväl hänvisas man inte till det yrket av arbetsförmedlingen.
  • 100kgpappa
    Anonym (Lise) skrev 2017-09-15 15:00:23 följande:

    Ska du använda BRÅ:s statistik så måste du klara av att läsa den korrekt.

    Om det t.ex står att 69 % av de som utsätts för sexualbrott, utsätts av en okänd gärningsman, så betyder det inte att 69 % av de som utsätts för våldtäkt utsätts av en okänd gärningsman.

    Mer än hälften av fallen av sexuellt ofredande är sexuellt ofredande inte våldtäkt. Ett exempel på sexuellt ofredande är blottning, t.ex. Där skulle jag nog gissa att typ 100 % av anmälningarna handlar om okända gärningsmän på allmän plats. Det hör till det brottets natur. Har väldigt svårt att tro att nån skulle anmäla sin pojkvän för blottning i hemmet.

    Blottning är ett exempel på sexuellt ofredande, men även någon som med "genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet". Så om någon säger något som är sexuellt integritetskränkande om någon, och den personen anmäler detta, så registreras det också som ett sexualbrott. Alltså att någon säger saker med sexuella anspelningar eller skickar dickpics eller liknande. Det är också sexualbrott.

    Sexuellt ofredande utgör hälften av de anmälda sexualbrotten.

    Sexualbrott är en brottstyp där det är relativt vanligt med upprepad utsatthet. Av de som anmält sexualbrott så har 47 % av dem anmält att de utsatts för två eller fler sexualbrott under 2012, och 12 % har utsatts för 10 sexualbrott eller fler.

    www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

    Och att köpa sex är ju också ett sexualbrott, och i de fallen är det nog ganska vanligt med okända förövare, även om det givetvis finns de med fasta kunder med

    Väldigt många av de som arbetar som prostituerade utsätts för andra sexualbrott, antingen verbalt eller fysiskt. De tar en väldigt stor risk. Dock är nog anmälningsbenägenheten relativt låg. Ofta kan det vara en del av ett självskadebeteende, de kan ha blivit sexuellt utsatta som barn t.ex.


    Det var ett exempel, siffran är ju ännu högre när man räknar in andra typer av sexbrott, precis som du skriver.

    Men många lever kvar i världen att det är i hemmen de de flesta övergrepp sker.
  • 100kgpappa
    Notetur Nomen skrev 2017-09-15 13:19:03 följande:

    Vill gärna se en direkt källa på det där. Vad jag kan se stämmer dina siffror när det gäller sexualbrott.

    Tycker du själv att det verkar rimligt att 70% av våldtäkterna i det här landet skulle begås av helt främmande män? Allvarligt? Ha då i åtanke att i Sverige räknas varje enskild våkdtäkt som ett nytt brott. Det innebär att om en kvinna blir våldtagen sju gånger av sin man/pojkvän räknas det som sju våldtäkter i statistiken. Och om en kvinna blir våldtagen en gång av sju gärningsmän så räknas det som sju våldtäkter.


    Och blir hon våldtagen av 7 män samtidigt räknas det som en våldtäkt...vilket drar ner statistiken rätt mycket för okända gärningsmän.

    Och även om många inte anmäler sexuellt våld i hemmet, så gör många inte det som blir våldtagna på gatan heller, pga hot från gärningsmännen, polisens oförmåga att lösa sexualbrott, rättsamhällets system att ge gärningsmännen skadestånd istället för offret osv.
  • Notetur Nomen
    100kgpappa skrev 2017-09-17 07:45:28 följande:

    Och blir hon våldtagen av 7 män samtidigt räknas det som en våldtäkt...vilket drar ner statistiken rätt mycket för okända gärningsmän.

    Och även om många inte anmäler sexuellt våld i hemmet, så gör många inte det som blir våldtagna på gatan heller, pga hot från gärningsmännen, polisens oförmåga att lösa sexualbrott, rättsamhällets system att ge gärningsmännen skadestånd istället för offret osv.


    Nej, det räknas som sju våldtäkter. Som sagt.

    Och källan?
  • 100kgpappa
    Notetur Nomen skrev 2017-09-17 13:04:23 följande:

    Nej, det räknas som sju våldtäkter. Som sagt.

    Och källan?


    Nej, det gör det inte alls. En gruppvåldtäkter är ett våldtäcksfall med okända gärningsmän, inte 7 våldtäkter med okända gärningsmän.

    Orkar inte leta upp källor på allting som jag läst, du kan själv läsa på BRÅ.
  • Anonym (Ehh)
    100kgpappa skrev 2017-09-17 07:35:37 följande:

    Det var ett exempel, siffran är ju ännu högre när man räknar in andra typer av sexbrott, precis som du skriver.

    Men många lever kvar i världen att det är i hemmen de de flesta övergrepp sker.


    Du skriver "Dessutom är det mycket ovanligare idag med våldtäkt i hemmet, medans överfallsvåldtäkter har ökat. (ca 70% av offren anger okänd förövare)" och blir sedan rättad då du inte läst statistiken ordentligt. Den där siffran på nästan 70% handlar om ALLA _anmälda_ sexualbrott, inte nedast våldtäkter som du fått för dig. Men någon rättar dig och förklarar att det rör sig om att 69% av alla anmälda sexualbrott. Du svarar då med "det var ett exempel, siffran är ju ännu högre när man räknar in andra typer av sexbrott, precis som du skriver". Öh, nej? Du läste fel helt enkelt, man citerar inte statistik felaktigt och säger att det var ett exempel. Det är inte ett exempel, det är bara fel. Siffran är heller inte "ännu högre" om man räknar med andra sexbrott, den är vad den är - nästan 70% (69% gör att vara mer exakt) är okända män. Du kan inte säga att det är okänd gm i drygt 70% av våldtäkter och att det är "ännu högre" om man räknar med abdra sexbrott. Förstår du problemet med ett sådant påstående?
  • Notetur Nomen
    100kgpappa skrev 2017-09-17 13:16:35 följande:

    Nej, det gör det inte alls. En gruppvåldtäkter är ett våldtäcksfall med okända gärningsmän, inte 7 våldtäkter med okända gärningsmän.

    Orkar inte leta upp källor på allting som jag läst, du kan själv läsa på BRÅ.


    Okej, jag är helt säker på att jag har läst att det räknas som ett fall av våldtäkt per gärningsman. Vilket också är otroligt mer logiskt, eftersom det inte finns något brott som heter gruppvåldtäkt. Om jag blir utsatt för våldtäkt av sju snubbar blir jag rimligen våldtagen sju gånger, eller hur?

    Jag har ju kollat på Brå, och där står det som jag tidigare sagt att det är sexualbrott där det gäller att gärningsmannen är okänd i 69% av fallen. Inte våldtäkt. Har du förstått skillnaden ännu?

    Om du har andra källor får du langa fram dem, annars kan det vara läge att inse att du hade fel.
    Anonym (Ehh) skrev 2017-09-17 13:20:06 följande:

    Du skriver "Dessutom är det mycket ovanligare idag med våldtäkt i hemmet, medans överfallsvåldtäkter har ökat. (ca 70% av offren anger okänd förövare)" och blir sedan rättad då du inte läst statistiken ordentligt. Den där siffran på nästan 70% handlar om ALLA _anmälda_ sexualbrott, inte nedast våldtäkter som du fått för dig. Men någon rättar dig och förklarar att det rör sig om att 69% av alla anmälda sexualbrott. Du svarar då med "det var ett exempel, siffran är ju ännu högre när man räknar in andra typer av sexbrott, precis som du skriver". Öh, nej? Du läste fel helt enkelt, man citerar inte statistik felaktigt och säger att det var ett exempel. Det är inte ett exempel, det är bara fel. Siffran är heller inte "ännu högre" om man räknar med andra sexbrott, den är vad den är - nästan 70% (69% gör att vara mer exakt) är okända män. Du kan inte säga att det är okänd gm i drygt 70% av våldtäkter och att det är "ännu högre" om man räknar med abdra sexbrott. Förstår du problemet med ett sådant påstående?


    Exakt.
  • Anonym (Lise)
    100kgpappa skrev 2017-09-17 07:35:37 följande:
    Det var ett exempel, siffran är ju ännu högre när man räknar in andra typer av sexbrott, precis som du skriver.

    Men många lever kvar i världen att det är i hemmen de de flesta övergrepp sker.
    Nej, procentsiffran blir inte ännu högre. Läs det jag skrev igen. Du uppgav felaktiga siffror, gällande hur stor andel av våldtäkterna som är överfallsvåldtäkter. Du använde siffrorna för alla sexualbrott, som om det bara gällde våldtäkt.

    Procentsiffrorna blir ju givetvis lägre än det du angav, om det  endast gäller våldtäkter, och inte prostitution, verbala angrepp, dickpics och annat som räknas som sexualbrott.

    Det anmäls ca 200-300 överfallsvåldtäkter årligen, och totalt över 6 500  våldtäkter totalt, så de anmälda överfallsvåldtäkterna utgör då färre än 5 % av de anmälda våldtäkterna.
    www.metro.se/artikel/experterna-sl%C3%A5r-h%C3%A5l-p%C3%A5-sex-myter-om-v%C3%A5ldt%C3%A4kter-xr
  • Anonym (Lise)

    100kgpappa skrev 2017-09-17 13:16:35 följande:


    Nej, det gör det inte alls. En gruppvåldtäkter är ett våldtäcksfall med okända gärningsmän, inte 7 våldtäkter med okända gärningsmän.

    Orkar inte leta upp källor på allting som jag läst, du kan själv läsa på BRÅ.
    Du orkar inte leta upp källor, men det orkar jag och BRÅ anger följande:
    "Om två eller flera personer våldtar samma person räknas ett brott för varje gärningsperson"

    www.bra.se/download/18.607587db133acdc54dc80003110/Brottskodningslistan-2011+v10.pdf  (sidan 24)

    Det innebär alltså att Sverige tillämpar sk. extensiv antalsräkning. Det innebär att om det sker en gruppvåldtäkt räknas varje enskild gärningsmans deltagande i våldtäkten som en enskild våldtäkt i statistiken.

    Och detta med att du skriver att "gruppvåldtäkter är ett våldtäcksfall med okända gärningsmän" verkar ju bara taget ur luften. Seriöst? Tror du att en gruppvåldtäkt inte är en gruppvåldtäkt, om gärningsmännen är kända för offret?

    Alltså om 7 våldtäktsmän (kända eller okända)  våldtar offret en gång var ger 7 våldtäkter i statistiken. 7 våldtäktsmän (kända eller okända) som våldtar offret tre gånger var ger 21 våldtäkter i statistiken etc.


  • Anonym (TÄNK TILL)
    Anonym (TÄNK TILL) skrev 2017-09-18 11:44:49 följande:

    BOOM! mansplained! Skrattande


    av en kvinna dessutom! Flört
Svar på tråden Prostitution helt ok