• Anonym (osynliggjord)

    Är ni rädda för att tappa ert ungdomligs utseende?

    Jag tänker på det här hela tiden och trodde aldrig det skulle vara så skrämmande och obehagligt. Det är ju som att tappa sin identitet och bli osynlig...utraderad från de faktorer som förut spelat så stor roll för sexualitet och förmåga att attrahera?

    Hur ser ni på det, både unga som gamla?

  • Svar på tråden Är ni rädda för att tappa ert ungdomligs utseende?
  • Anonym (40 år)

    Jag vill inte se ut som en 20-åring ,men inte heller att jag skulle vara över 50 år.Svårare att hitta partner i min ålder,särskilt när man har barn.För övrigt nöjd med min ålder.

  • Pretorian IV

    Har nyss passerat 40, och är nöjd med hur jag ser ut.

    Betydligt bättre kropp nu än vid 20 (var rätt spinkig), och tittar jag på gamla foton så är jag mycket mer nöjd med hur jag ser ut idag än för 20 år sen.

  • Zarch
    Anonym (osynliggjord) skrev 2017-09-22 23:23:00 följande:
    Ja alldeles riktigt. Härligt med en sån attityd. Kan hålla med om vissa saker men när det kommer till hingsten i bingen fallerar det för mig. För jag kan inte riktigt se att sex ens kan bli aktuellt. Vem vill ha en åldersriden slapp kropp liksom? Inte jag så jag förväntar mig inte att någon ska vilja ha mig heller. Blir mest äcklad av förfallet och kan inte se det sexuella i det alls. Men rödvinet tar jag gärna och de stimulerande samtalen;)
    20 års åldern handlar väldigt mycket om komplex, bekräftelse och posering. Det hör åldern till men någonstans så måste man ta sig ur den fasen, naivitet och pubertalt beteende förlorar faktiskt sin charm ju äldre man blir.

    Det där med uthållig hingst får du ta med en nypa salt, det var sanning med modifikation. En snarkande mulåsna kan en livserfaren dam styra upp.

    Finner man inte en sådan så finns det ju faktiskt goda rödviner, en tant kan minsann dricka rioja var och varannan dag med gott samvete.
  • sextiotalist
    Anonym (osynliggjord) skrev 2017-09-22 23:23:00 följande:

    Ja alldeles riktigt. Härligt med en sån attityd. Kan hålla med om vissa saker men när det kommer till hingsten i bingen fallerar det för mig. För jag kan inte riktigt se att sex ens kan bli aktuellt. Vem vill ha en åldersriden slapp kropp liksom? Inte jag så jag förväntar mig inte att någon ska vilja ha mig heller. Blir mest äcklad av förfallet och kan inte se det sexuella i det alls. Men rödvinet tar jag gärna och de stimulerande samtalen;)


    Man har sex långt upp i åldrarna. Och ja, min sambo (över 60) har en kropp som jag attraheras av.
  • nernu

    Jag är rädd för att bli en sån där person som vägrar inse att man blir äldre och klär sig/beter sig som en tonåring. Pinsamt. Mycket bättre att åldras med värdighet.

  • sextiotalist
    nernu skrev 2017-09-23 10:24:05 följande:

    Jag är rädd för att bli en sån där person som vägrar inse att man blir äldre och klär sig/beter sig som en tonåring. Pinsamt. Mycket bättre att åldras med värdighet.


    Många skriver om att klä sig och bete sig som en tonåring.

    Kan du ge exempel.

    Är jag det som trivs bäst i jeans, när det å fest ger järnet på dansgolvet?

    Är jag det för att jag vägrar ha dräkter och pennkjolar, att jag vägrar ha fotriktiga skor, föredrar pumps.

    Jag skulle nog säga att jag tycker det dräller av tonåringar som försöker klä sig som tanter, och ännu mer 30-åringar som har en klädstil som mer påminner om min mammas när hon var i min ålder
  • Bullimor
    sextiotalist skrev 2017-09-23 10:44:04 följande:
    Många skriver om att klä sig och bete sig som en tonåring.

    Kan du ge exempel.

    Är jag det som trivs bäst i jeans, när det å fest ger järnet på dansgolvet?

    Är jag det för att jag vägrar ha dräkter och pennkjolar, att jag vägrar ha fotriktiga skor, föredrar pumps.

    Jag skulle nog säga att jag tycker det dräller av tonåringar som försöker klä sig som tanter, och ännu mer 30-åringar som har en klädstil som mer påminner om min mammas när hon var i min ålder
    Här skriver jag under.
    Är också 50+ och gör/tycker precis som du!
  • nernu
    sextiotalist skrev 2017-09-23 10:44:04 följande:

    Många skriver om att klä sig och bete sig som en tonåring.

    Kan du ge exempel.

    Är jag det som trivs bäst i jeans, när det å fest ger järnet på dansgolvet?

    Är jag det för att jag vägrar ha dräkter och pennkjolar, att jag vägrar ha fotriktiga skor, föredrar pumps.

    Jag skulle nog säga att jag tycker det dräller av tonåringar som försöker klä sig som tanter, och ännu mer 30-åringar som har en klädstil som mer påminner om min mammas när hon var i min ålder


    Svårt att vara specifik eftersom det ändras hela tiden. Menar självklart inte att man ska ha polyesterklänning och bajsbruna nylonstrumpbyxor. Men kanske inte magtröja och choker heller.

    Momjeans har ju blivit inne vilket är väldigt smidigt för de som hade det i sin ungdom och varit hopplöst omoderna under en lång tid ;)
  • jimmieTheWeed

    Jag är 49 och attraheras inte alls av kvinnor över 40-45. Kan sätta på dem men högst en gång i veckan pga djuriskt behov. Lite yngre har jag inga problem att gänga  varje kväll. Börjar ju se ut som sinnebilden av ens mormor.

    Kärringarna på HP fattar inte det utan köper 3 katter och lägger till med 10-15 kilo övervikt istället som om det skulle förbättra läget. Extremt oattraktiva till 75-90%. Det mest ironiska är att de sedan är snorkiga och picky som om de vore 33 och attraktiva som en filmstjärna. Saknar helt självinsikt...

  • sextiotalist
    nernu skrev 2017-09-23 10:58:53 följande:

    Svårt att vara specifik eftersom det ändras hela tiden. Menar självklart inte att man ska ha polyesterklänning och bajsbruna nylonstrumpbyxor. Men kanske inte magtröja och choker heller.

    Momjeans har ju blivit inne vilket är väldigt smidigt för de som hade det i sin ungdom och varit hopplöst omoderna under en lång tid ;)


    Nej det ändras inte, eftersom det är ett uttryck man använd för att "sätta" medelålders kvinnor på plats när de har en klädstil som är deras egen. Som medelålders kvinna bör man inte sticka ut och inte synas.

    Om du med momjeans avser lite pösiga jeans, no way. Jag fortsätter använda mina slimmade jeans. Däremot är jag glad att jeansen har fått högre midja eftersom jag aldrig gillat jeans med låg midja.
Svar på tråden Är ni rädda för att tappa ert ungdomligs utseende?