• Anonym (Hahahaha)

    Var hon pinsamt girig eller vad?

    En kompis var hemma hos oss igår. Hon såg att jag hade fyra miniflaskor med parfym ståendes på köksbänken och frågade om jag inte gillade dom. Jag svarade nej och hon frågade vad jag skulle göra med dom. Jag svarade att jag inte visste men att hon kan få ta en av dom. Hon började prova dom olika och velade och sa att hon ville ha den här, nej den här kanske och om jag är säker så kan hon ta den här och höll i en flaska. Sen hade hon alla i händerna i 15-20 minuter som ett barn som inte vill släppa leksaken och när hon gick så tog hon alla fyra flaskor med sig.

    Min man som hade gått iväg en stund kom tillbaka och såg att hon hade alla flaskor och trodde att jag hade gett henne lov att ta alla vilket jag inte hade gjort. Hon var helt på det klara med att hon skulle få ta en flaska och han hade hört samma sak så det var ingen miss i kommunikationen alls men ändå så går hon iväg med alla.

    Hur tänker man när man gör som hon? Jag sa inget för jag skulle ändå kasta dom men jag har gjort en mental anteckning om hennes girighet...

  • Svar på tråden Var hon pinsamt girig eller vad?
  • Anonym (Va)
    Anonym (Gollum) skrev 2017-09-22 18:26:17 följande:

    Haha fyra små gratisprover av parfym.. som TS inte vill ha. Vad har ni för livssituation där tydligen både du och vännen värderar detta som hårdvaluta?


    Anonym (Gollum) skrev 2017-09-22 18:26:17 följande:

    Haha fyra små gratisprover av parfym.. som TS inte vill ha. Vad har ni för livssituation där tydligen både du och vännen värderar detta som hårdvaluta?


    Jag förutsätter att ts inte har så mycket pengar eftersom hon hakat upp sig på ett fåtal flaskor parfym.
  • Anonym (Hahahaha)
    Anonym (Gollum) skrev 2017-09-22 18:26:17 följande:
    Haha fyra små gratisprover av parfym.. som TS inte vill ha. Vad har ni för livssituation där tydligen både du och vännen värderar detta som hårdvaluta?
    Det var inga gratisprover. Det var en förpackning med 4 flaskor som kostade 400 kronor om du nu måste veta.
  • Anonym (Hahahaha)
    Anonym (Va) skrev 2017-09-22 18:31:53 följande:
    Jag förutsätter att ts inte har så mycket pengar eftersom hon hakat upp sig på ett fåtal flaskor parfym.
    Jag har inte alls hakat upp mig på flaskorna. Jag har problem med hennes giriga sätt och att hon tar alla fyra när hon har blivit tillsagd att hon kan få en. Men när gav du själv bort oöppnade parfymer för 400 spänn sist till någon som mer eller mindre tvingade dig att ge dig dom?
  • Anonym (Gollum)

    Jaja som sagt ni verkar lite egna både du och din vän. Om du känner att detta agerande är något som försvårar för er vänskap så ska ju du följa den känslan. Hade en vän som rakt av snodde ett läppstift som var mitt, orkade inte bry mig, vi hade roligt ihop och hade känt varandra länge. Hon fick väl lite habegär och tyckte att färgen var snygg. Man har olika vänner till lite olika saker.

  • Anonym (Fair play)

    Jag hade aldrig riggat ett socialt experiment med en vän. Det är ett obehagligt beteende att regissera och spela för att gotta sig i andras reaktioner.

    Får känslan av att testobjektet kanske till och med försattes i tron att de andra skulle kastas (direkt eller indirekt). Det kan jag ju inte veta eftersom jag inte var där, men jag väntar mig inte heller något ärligt svar från TS. Min erfarenhet av sådant beteende som TS är man är rätt manipulativ - om man gillar att regissera sociala experiment för att få reaktioner och göra mentala anteckningar.

    Hade jag helt uppriktigt velat ge bort en flaska för att jag var osäker på de andra hade jag givit uppriktig info om mina avsikter.

    Och begärt tillbaka de andra på ett snyggt sätt om de mot förmodan (ja) blev stulna.

    Och med respekt för integriteten låtit det stanna där

  • Anonym (Hahahaha)
    Anonym (Gollum) skrev 2017-09-22 19:02:53 följande:
    Jaja som sagt ni verkar lite egna både du och din vän. Om du känner att detta agerande är något som försvårar för er vänskap så ska ju du följa den känslan. Hade en vän som rakt av snodde ett läppstift som var mitt, orkade inte bry mig, vi hade roligt ihop och hade känt varandra länge. Hon fick väl lite habegär och tyckte att färgen var snygg. Man har olika vänner till lite olika saker.
    Så du menar att din vän snodde ditt läppstift bakom ryggen på dig men du gjorde ingen mental notering om det eller henne efter det? Du har samma förtroende och gillar henne lika mycket som förut och tycker att hon är en reko tjej? Det spelar ingen roll om läppstiftet kostade 19 spänn på Rusta eller 300 kr på parfymaffären man snor inte saker av någon. Punkt slut liksom. Jag tycker du verkar väldigt egen och väldigt desperat efter vänskap om du låter dina vänner stjäla av dig utan att det påverkar din uppfattning om personen det minsta.


  • Anonym (Hahahaha)
    Anonym (Fair play) skrev 2017-09-22 19:04:06 följande:
    Jag hade aldrig riggat ett socialt experiment med en vän. Det är ett obehagligt beteende att regissera och spela för att gotta sig i andras reaktioner.
    Får känslan av att testobjektet kanske till och med försattes i tron att de andra skulle kastas (direkt eller indirekt). Det kan jag ju inte veta eftersom jag inte var där, men jag väntar mig inte heller något ärligt svar från TS. Min erfarenhet av sådant beteende som TS är man är rätt manipulativ - om man gillar att regissera sociala experiment för att få reaktioner och göra mentala anteckningar.

    Hade jag helt uppriktigt velat ge bort en flaska för att jag var osäker på de andra hade jag givit uppriktig info om mina avsikter.

    Och begärt tillbaka de andra på ett snyggt sätt om de mot förmodan (ja) blev stulna.

    Och med respekt för integriteten låtit det stanna där
    Du övertolkar allt helt uppåt väggarna.
  • Anonym (Gollum)
    Anonym (Hahahaha) skrev 2017-09-22 19:16:40 följande:
    Så du menar att din vän snodde ditt läppstift bakom ryggen på dig men du gjorde ingen mental notering om det eller henne efter det? Du har samma förtroende och gillar henne lika mycket som förut och tycker att hon är en reko tjej? Det spelar ingen roll om läppstiftet kostade 19 spänn på Rusta eller 300 kr på parfymaffären man snor inte saker av någon. Punkt slut liksom. Jag tycker du verkar väldigt egen och väldigt desperat efter vänskap om du låter dina vänner stjäla av dig utan att det påverkar din uppfattning om personen det minsta.


    Nej inte alls så värst egen, kanske försökte jag se till hennes situation just då. Tyckte väl mest att det var en småsak inte värt att röra upp himmel och jord över. Hade det fortsatt och hänt gång efter gång så hade jag väl pratat med henne. Bedömde det som en engångsgrej.
  • Anonym (jago)
    Anonym ('-') skrev 2017-09-22 16:38:42 följande:
    Anonym (Hahahaha) skrev 2017-09-22 16:28:23 följande:
    Man undrar ju... Obestämd

    Jag hade orsak att testa henne, jag gjorde det och hon failade.
    Du ändrar dig hela tiden, först skulle du kasta dom, sen skulle du ge bort dom till andra och nu testade du din kompis, är något du säger sant?
    Du har ändrat version 3 gånger ts, du känns inte trovärdig alls

    1 skulle kasta parfymen
    2 skulle ge bort till andra
    3 socialt experiment för att testa din vän

    Antingen är du mytoman eller så kör du ett experiment på forumsmedlemarna för att se hur mycket man kan ändra på en historia för du har ju ändrat din historia 3 gånger hittills


  • Anonym (Hahahaha)
    Anonym (Gollum) skrev 2017-09-22 19:23:56 följande:
    Nej inte alls så värst egen, kanske försökte jag se till hennes situation just då. Tyckte väl mest att det var en småsak inte värt att röra upp himmel och jord över. Hade det fortsatt och hänt gång efter gång så hade jag väl pratat med henne. Bedömde det som en engångsgrej.
    Vad skulle hennes situation ha varit som ger grönt ljus att stjäla av dig? Sen har jag väl aldrig sagt att man behöver röra upp himmel och jord eller hur utan jag har bara sagt att sunda människor gör en notering om ens vän stjäl från en eller tar fyra flaskor när dom har blivit tillsagda och uppfattat att dom får ta en och sen inte ens säger tack dagen efter trots att dom skickar sms.
Svar på tråden Var hon pinsamt girig eller vad?