• Horisonten

    BIM november 2017

    Hejsan allihopa. Jag hoppar gärna in här om det är okej. Varit med i oktober tråden men då mensen verkligen vara på väg så hoppar jag in här istället. Antar/tro mensen kommer komma inatt eller imorgon ordentligt så.Varit en tung och ledsam dag,vart ju bara första försöket men man vill ju så gärna,längtar och hoppas så ja. Men men nu tar vi nya tag och försöker vara positiv. Min man är väldigt positiv till kommande försök så hoppas han har rätt. Jag hoppas jag kan fokusera lite mindre på detta och bli gravid nästa månad,ville nog för mycket denna månaden så kände massa symptom men får se hur det går/blir.

    Så efter mensen slut kommer det bli vårt andra försöka till barn numer 3,har en dotter på 4 år och en son på 1,5 år. Jag är 28 år och min man är 32 år. Tror äl blir någon gång runt den 24-26/10 och bim blir den 8/11. 
    Är det något mer får ni gärna fråga. :)

    Kram på er

  • Horisonten
    vwvw skrev 2017-10-13 13:48:39 följande:

    Hej alla! Jag gör som många av er andra och hoppar in här jag med...???? jag och min sambo försöker nu att bli med barn. Jag tog ut min hormonspiral den 12 sept och har forfarande inte haft någon mens (4 v sedan uttag igår). Hur lång tid tog det för er (någon som känner igen sig?) att återfå mensen efter uttag av hormonspiral? Kan jag vara gravid eller är det för tidigt att säga än...? Tror jag hade ÄL för ca 2 v sen, jag fick väldigt ont i magen och det gjorde ont när vi hade sex... men är inte helt 100. Tacksam för svar någon????


    Hejsan. Jag fick min menst exakt som jag skulle efter uttag av min hormonspiral. Alltså 28 dagar efter senaste. Det kan ju vara så att du blivit gravid direkt om ni försökt :) För man har ju inget skydd så fort spiralen tagits ut eftersom den verkar lokalt. Så man skall ju aldrig säger aldrig. :) Önskar lycka till och håller tummarna :)
  • Horisonten

    Hej på er :) Idag är en sådan dag som jag verkligen verkligen längtar efter och få vara gravid igen!! Känns som hela kroppen och framförallt hjärtat skriker efter de. Hoppas så denna månaden. Jag,min man och en vän har funderar på om jag kanske inte hade ett väldigt väldigt tidigt missfall då jag hade massor sv symptom,många jag inte brukar ha innan mensen och sen har jag blött ganska mycket. Sen symptomen försvann inte förens någon gång under första mensdagen eller andra. Någon gång på eftermiddagen där. Så kan ju vara så svårt och veta. Men speciellt eftersom jag fick svamp också under äl typ så fick man behandla de. Så känns som de var lite halvhjärtat försök då de inte riktigt gick som vi tänkte med mys.

    Men nu verkar mens snart vara klar. Är inne på dag 5 idag och har bara lite brunt(ursäkta infon) så snart börja mysa. :) Tänkte börja mysa imorgon och så varannan dag fran till nästa mens. Hoppas så!! Har ju 2 barn sen tidigare födda 13 och 16. Så ett syskon 18 hade varit mysigt :) <3 Bara och hålla tummarna. :)

  • Horisonten

    Hej allihopa. Nu är mensen äntligen slut och vi kan börja mysa. :) Tänkt köra varannan dag nu framtill bim. Men så klart verkar de som jag har åkt på en jäkla svampinfektion igen :( Hann inte till apoteket idag men hoppas hinna imorgon så jag får hem och kan börja behandla imorgon. Så den hinner försvinna fortast möjligast innan äl. Hoppas de skall försvinna snabbt. Så rädd och orolig att de skall styrka och sabba chanserna denna månaden ocksp. Har lätt för ocj få svamp och fick de runt äl förra månaden. Så nu när jag känner minsta lilla vill jag få bort den. SNABBT!! Hoppas de går fort. Hade hopp men nu rädd att de inte blir denna månaden heller :( men får la se

  • Horisonten

    Tjejer jag behöver verkligen råd från er!! Hur ni hade gjort tänkt. Jag är 99% säker på att jag har svampinfektion. Myste ändå igår. Men skall behandla idag med Pevaryl depot . Men då är frågan. Kan jag mysa på torsdag eller är de bättre och vänta till lördag? Vi har nämligen sagt att vi skall köra varannan dag. Och jag vill absolut inte missa äl eller orsaka något som minska våra chanser. Så måste behandla. För fick svamp vi äl förra månaden. Fick bhandla och kunde inte mysa. :(

    Så frågan är. Räcker de och ta vagitor ikväll och ändå lan mysa torsdag. Eller bör jag vänta ett par dagar? Är så rädd och orolig att svampen skall påverkar vita chanser och möjligheter.

    Enligt appen är jag idag på cykeldag 7 och den säger äl om 6 dagar. Jag räknar på om 7 dagar. Brukar ha 28 dagar cykel. För månaden var den 29. Så på lördag är jag på cykeldag 10.

    Så skall jag behandla och låta kroppen vila och så till på lördag eller mysa redan på torsdag? Vad är bäst för bäst chanser men ändå inte missa äl. Kan de bli försent på lördag? Hjälp snälla ni!!

  • Horisonten
    Frassex skrev 2017-10-18 12:59:44 följande:

    Om jag var du skulle jag behandla svampen först och inte ligga under tiden. Hur många dagar tar en behandling? Förstår om du känner sig stressad men tänker att spermierna säkert inte överlever i en svampmiljö när de inte ens överlever i en östrogenfri miljö. Jag har också oftast 28 dagars cykler men inte äl förrän cd 15 så du hinner nog läka!


    Ja så jag tänker egentligen och brukar. Men stressad nu. De står bara att man skall kontaktats läkare om ingen förbättring eller de blir värre på 3 dagar från att behandlingen börjat. Och om de inte försvunnit inom 7 dagar. Mm vet inte hur jag skall göra. Så ledsen och orolig just nu :?( Min man säger att jag skall inte tänka så mycket. Utan kommer gå bra. Men svårt då jag haft turen och lyckan och bli direkt gravid alla andra gånger. 2 barn och 2 missfall. Så känns de kämpigt och speciellt nu också när svampen bråkar. Hade mycket svamp när jag var gravid med dottern men inte vid äl. Nu hade jag förra månaden vid äl och så nu. :( men en del säger ju att man skall behandla i 1-2 veckor. Så kommer missa äl då :?(
  • Horisonten
    Queva skrev 2017-10-18 14:26:32 följande:

    Svamp ska nog ej påverka så mkt? Är du säker på det? Ibland går set ju över av sig själv med. Finns ju med en vigiator också? Om du tar dem ikväll har sex om tex 3,5 och 7 dagar bör ju det fungera tycker jag? Tänk även på att mannen kan behöva behandlas!


    Ne tänker att de kanske är dålig miljö. Ja är väldigt säker på att de är det eftersom jag haft de väldigt mycket tidigare. Det bästa känns och ta vagitor inatt och så mysa tidigast lördag för då får kroppen 3 dagar på sig. Ja tänker att lördag,måndag,onsdag och fredag. Blir de mys dag 10,12,14 och 16 iallafall. Borde väl gå eller?

    Ne vi har inte försökt länge så löjligt och bli ledsen då många kämpar år. Men är just detta att svampen kommer nu och krånglar. De som oroar mig och att vi då inte kommer kunna mysa alls :?( pga den. Hade stora problem under och efter graviditeten med dottern tog mycket psykiskt och på samlivet med mannen. Så borde inte klaga då folk försökt mer men kan bara utgå ifrån min verklighet. Hoppas ingen tar illa upp! För inte menningen.

    Men vi kom framtill att de bästa nog ändå är och inte mysa förens lördag så de inte blir värre. Tror ni de räcker och mysa varannan? Eller skall vi mysa varje dag? Tänker på spermiernas kvalité. Hur hade NK gjort?
  • Horisonten
    Frassex skrev 2017-10-18 16:56:58 följande:

    Men har du vagitorier hemma? Annars kan du pröva tex kry appen för läkarsamtal via videokonferans för bedömning, det har jag gjort och fått recept på bla sömntabletter (ej narkotika klassade), gå till vårdcentral kan ju ta en evighet innan man får en tid, på kry tar de 250:- och man får träffa läkare inom ett par minuter. För svamp medel finns inte utan recept längre eller? Kan ju vara så att du är känslig för din mans späd så miljön förändras och du får svamp av det och då kanske det är bäst att bara ligga kring just äl. Så var det med ett ex till mig, fick uvi direkt om jag knte gick och kissa direkt efter och det vill man ju inte lm man ska fösöka bli gravid.

    Jag hade försökt behandla svampen, ta äl stickor och ligga vid positivt test. Jag förstår din stress, jag känner lika. Är på CD 13 och inte ens ett svagt streck på äl stickor än, har dessutom extrem mkt vattniga bruna flytningar (ursäkta infon). Antar att kroppen har mkt att bearbeta efter det den gått igenom. Sist vart jag också gravid direkt (varit gravid två grr), hade sex bara dagen innan äl båda gångerna, tyvärr ingen levande bebis än dock.


    Ja min man köpte hem Pevaryl så skall ta de ikväll en sån vagitor. Ne diflucan tänker du nog på finns inye utan recept längre. Ne precis kanske kan vara så. Uppenbarligen är jag känslig då jag får svamp så ofta :(

    Apoteket sa till min man att de var bäst att jag behandlade färdig först. Men vad menar de med behandla färdigt? Hur många dagar?!

    Har inga äl test då jag blir stressad av de och mannen inte heller gillar den stressen/pressen heller. Åh jag förstår. Känns så löjligt och klaga när en del kämpar massor men ändå orolig. För alltid blivit direkt..detta med svampen ställer ju till som fan. Kanske inte är menningen att vi skall ha fler:?(
  • Horisonten
    Queva skrev 2017-10-18 17:44:24 följande:

    Det låter bra. Har du inte ÄL än går det ju vänta.:) sen hde jag nog myst 3 dagar innan äl, 1dag innan, äl dagen och dagen efter. Men även att mannen tar lite kräm på snoppen i fall hann fått svamp med?

    Jag HATAR svamp och obalanser.. känns som det är något jämt! Haha. Vi har försökt ca 4a mån så inte heller länge. Men jag trodde jag skulle bli de direkt..


    Jo men därför tänker jag att de är bättre och behandla nu innan äl. Och mysa varannan dag från dag 10 och håller tummarna. Men skall ringa mvc imorgon ändå. Rådfråga. Jag hatar med svamp. Hemskt. Ja den väntan hels tiden och ovissheten tar kål på mig!!
  • Horisonten
    Frassex skrev 2017-10-18 19:51:14 följande:

    Klart ni ska ha fler, ge inte upp, ert mirakel kommer! Jag vägrar ge upp även kroppen verkar vilja annat just nu. Vi alla kämpar i olika bemärkelser!

    Vet inte hur länge man ska behnadla men det borde väl stå i förpackningen? Jag har haft svamp en gång, om jag minns rätt räckte det med en vaginal tablett och kräm 2 dagar sen var mina symtom borta. Smörj tills det känns bra och rodnaden är borta! Duscha och tvätta med intim tvål som är specifik tvål för underlivet (finns på apoteket, jag använder det varje dag), sov utan trosor och lufta. Finns även intimolja att tvätta med för att få lite mer fukt.


    Jag hoppas de. Men just nu känns allt så dåligt och hopplöst bara. Dålig känsla inför denna månaden. Hade mycket bättre förra månaden. :( tack för förståelsen <3

    Nja de står bara att man skall behandla tills symptom är borta och ytligare 3 dagar. Och att man skall kontakta läkare om de inte skett någon förbättring eller blivit värre på 3 dagar eller om de är kvar efter 7. Brukar ju ta en vagitor och ändå använda salvan i 7 dagar. Brukar tycka symptom försvinner 2-3 dagar men använde alltid krämen längre. Men skall rådfråga mvc imorgon.

    Vi tänkte att jag tar vagitor idag vilar ifrån sex och så ha sex först på lördag igen på dag 10 och köra varannan dag och så använda kräm utvärtes ett par dagar ändå samtidigt. För är ju inte inne där. Så hinner jag få de optimalt och behandlat inne tänker jag. Eller tänker jag knas?
Svar på tråden BIM november 2017