Inlägg från: Attraktiv |Visa alla inlägg
  • Attraktiv

    Vänd om till Jesus!

    Tyvärr äter sig Mohammed in i samhället och kommer att ta mer plats i framtiden. Jesus behövs nu mer än någonsin.

  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-06-25 18:00:18 följande:

    Hmm, Jesus är en profet inom islam, samt troligtvis också ett påhitt.

    Bättre att kämpa mot vidskepelse med kunskap, utbildning, yttrandefrihet, demokrati o.s.v.


    Ja, men nu vill de putta bort Jesus till förmån för Mohammed. Det finns islamister vars mål är att islamisera Sverige. Därför kvittar det vilken roll Jesus har haft i Koranen.

    Tyvärr är det nog omöjligt att omvända en troende muslim eftersom de blivit hjärntvättade att säga/tänka ?Allah är bättre? oavsett vilka argument eller bevis som läggs fram.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-06-26 09:49:07 följande:

    Ja, jag pratar om nästa generation, när jag tar upp utbildning och kunskap.

    Och de kommer inte att vända om till Jesus heller ....


    Nej, inte till Jesus men Mohammed och Allah lär behålla sin ställning. Allah är bättre, oavsett argument (enligt muslimer alltså), något de blir indoktrinerade sedan födseln. Det krävs mer än en generation för att bekämpa det och då har Sverige tyvärr blivit ett muslimskt land. Bästa motvikten är att vi håller kvar vid Jesus så långt det går, inte går ur Svenska Kyrkan etc.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-06-27 02:00:01 följande:

    Nej, jag anser inte att Jesus är bästa motvikten. Dessutom verkar inte Svk ha så mycket emot islam.


    Nej, du anser kanske inte det och det får stå för dig. Jag anser att Jesus är bästa försvaret i nuläget för att Islam inte ska växa sig starkare.

    Tyvärr är Svenska Kyrkan en svag motpart som vänder andra kinden till och ska vara alla till lags. Det passar islamisterna bra i deras strategi att äta sig in det svenska samhället. Notera att jag skriver islamister och inte muslimer. Det som är på väg att ske i Sverige, sakta men säkert, är sådant som många muslimer vill slippa och i vissa fall har flytt från.
  • Attraktiv
    Trent skrev 2018-07-11 17:51:49 följande:

    Vad skulle krävas för att du skulle omvända då?


    Menar du om jag hade varit muslim? Som jag skrev tidigare går det inte att omvända en muslim som tror att Allah är bättre än någonting annat.
  • Attraktiv
    Trent skrev 2018-07-11 21:03:11 följande:

    Nej. Jag menar vad skulle få dig att omvända från din tro, vad den nu än må vara?

    Ditt grundlösa påstående om muslimer ids jag inte diskutera.


    Mitt påstående om muslimer är inte grundlöst. Prata med vilken påläst (notera påläst) muslim som helst; att det finaste en muslim kan göra är att omvända någon annan att bli muslim. Tillväxt m.a.o. Jämför med vilket företag som helst som vill ragga nya kunder i syfte att växa. Samma princip.

    Detta i kombination med att antalet infödda muslimer ständigt ökar i Sverige samtidigt som Svenska Kyrkan tappar medlemmar.

    I övrigt tänker jag inte slösa bort min tid med att fortsätta diskutera med dig.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-11 22:04:11 följande:

    Även många kristna försöker omvända folk. Om du kollar vad denna tråd heter så ser du kanske det?


    Det har mindre betydelse i ett kristet samhälle. Det är för övrigt inte mitt problem om kristna försöker omvända muslimer i muslimska länder.
  • Attraktiv

    Som jag nämnt tidigare är ?Allah bättre? enligt muslimer, oavsett jämförelse. Inte mycket ödmjukhet mao och det finaste en muslim kan göra är att omvända någon annan att bli muslim.

    Detta i kombination med att antalet infödda muslimer snabbt ökar i Sverige samtidigt som Svenska Kyrkan tappar medlemmar. Det är en oroväckande kombination. Muslimska länder är inte direkt vår förebild.

    Det finns m.a.o. starka skäl att omvända till Jesus om inte Sverige ska ätas upp av Islam och på sikt bli ett muslimskt land.

  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 00:43:17 följande:

    Tror du Gud är ok med att jag, och flera andra, vänder om till Jesus utan att tro?

    Är medlemsantalet i SvK viktigt? Varför?

    Om inte Jesus kan få mig att vända om, utan hans anhängare måste hota med islam, då är det nog inte mycket att vända om till.


    Ja, det tror jag eftersom det kan innebära att du, och flera andra, kanske blir upplysta och frälsta. Jämför med ett säljmöte du egentligen inte vill gå på, men som du ändå besöker och upptäcker att det finns sådant du inte kände till som förbättrar din tillvaro.

    Ja, det är viktigt för att kyrkan ska få bra med intäkter och kunna fortsätta bedriva sin verksamhet.

    Vad just du tycker har ganska liten betydelse i det stora hela. De flesta av oss (än så länge) är nog överens om att muslimska samhällen är inte en förebild, inget vi bör sträva efter.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 01:19:46 följande:

    Ok, du tillhör de kristna som inte anser att tro är avgörande.

    Jag skulle (rent teoretiskt) kunna försöka följa bibeln och leka kristen, men det skulle inte kännas rätt. Så jag tror jag skippar. Jag skulle inte kunna se mig själv i spegeln om jag medvetet gick emot min moral.


    Du borde kanske ge kristendomen en chans och gå på ett väckelsemöte? Så länge du inte provat så vet du inte... Det finns en god sak med det; att du bidrar till att Sverige på sikt inte övergår och blir ett muslimskt samhälle.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 08:04:40 följande:

    Hur många religioner har du provat?

    Enligt mig så kan man inte prova en religion. Så länge jag inte är muslim så bidrar jag till att Sverige inte blir muslimskt.


    Om man förutsättningslöst går till ett väckelsemöte så har man provat på hur det är att vara där. Det kan i sin tur leda till att du blir frälst.
  • Attraktiv
    Aniiee skrev 2018-07-19 08:14:52 följande:

    Har du get shintoism en chans?


    Egentligen struntar jag i andra religioner än kristendomen. Mitt engagemang bygger på att värna vårt kulturarv och att stävja islam. Muslimska länder är ingen bra förebild.
  • Attraktiv
    Iarwain skrev 2018-07-19 12:00:22 följande:

    Jag har varit på väckelsemöte med, bland annat, Livets Ord, det var mest bara skrattretande inte speciellt inspirerande.

    "Pengar, pengar, Halleluja!"


    Du får kanske prova Jehovas vittne istället...
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 14:25:51 följande:

    Nej, det kan det naturligtvis inte. Jag är inte sådan.


    Det vet du inte förrän du har varit där.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 14:28:52 följande:

    Ja, du är bara kristen på pappret. En fake.


    Du får kalla det vad du vill.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 15:51:09 följande:

    Jo, självklart vet jag det. Det kommer inte att pratas gudsbevis på ett sådant möte. De förutsätter redan att Gud finns och att bibeln är sann.

    Skulle du kunna bli muslim om du gick på ett muslimskt möte?


    Förhoppningsvis inte.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 15:52:18 följande:

    Jag kallar det enligt din beskrivning. Du verkar inte bry dig om tro, du bryr dig bara om islam.


    Jag bryr mig om känslan kring vårt kulturarv och i detta ingår inte Islam. Jag vill begränsa Islam så långt det går.
  • Attraktiv
    Iarwain skrev 2018-07-19 17:01:08 följande:

    Har även varit på JV möten, samt bekantas personliga försök till "värvning".

    Det gav inte så mycket heller.


    Lycka till i ditt sökande!
Svar på tråden Vänd om till Jesus!