Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

    ”Först måste vi ha hus”

    Börjar bli riktigt uppgiven, längtat efter hund i så många år men mannen säger nej. Det närmaste han sagt ja är ?när vi har hus?.. Vilket ser ut att vara bra många år bort..

    Hur tusan löser man sånt här? Det hade till 99% varit jag som tog hand om den då det är jag som är hemma om dagarna, men han säger i princip att jag inte kommer klara av det.. Känns som han behandlar mig som ett barn.

    Jag är uppvuxen med hundar och vet vad det innebär.. Jag längtar verkligen sönder mig.. Några gånger had han slängt ur sig ?men köp hunden då?, men han menar det inte och tar tillbaka det typ direkt..

  • Svar på tråden ”Först måste vi ha hus”
  • Anonym (Ledsen)
    Aniiee skrev 2017-11-05 14:52:24 följande:

    Det är nog lite så att han egentligen inte vill ha hund alls, och därför förhalar.


    Nej jag vet det.. Men både jag och barnen vill, är det verkligen rättvist att han ska sätta stopp? :/ Han ogillar inte hundar, tvärtom, han är bara bekväm..
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Stolpskott) skrev 2017-11-05 14:58:32 följande:

    Han säger att du inte kommer att klara av det och du accepterar det? Vad är det för pucko du lever med egentligen?

    Det jag kan be dig fundera på är om din situation kan förändras. Kommer du alltid att vara hemma eller kommer du att börja arbeta i framtiden och vad gör du med hunden om du gör det? Vem ska ta hand om hunden när du blir sjuk, när du vill åka på semester osv?


    Han säger det inte rakt ut, men det är underförstått.. Han tror inte jag kommer orka gå ut en massa osv..

    Jag driver mitt eget hemifrån så kommer alltid vara hemma eller kunna ha hunden med mig.

    Vid semester så har vi hundgalna släktingar som garanterat kommer vilja passa.
  • Anonym (Ledsen)
    annabellelee skrev 2017-11-05 15:03:35 följande:

    Tja, fast det är väl ett gott skäl? Vet man med sig att man inte har lust/ ork att gå två långa promenader varje dag, syssla med hundträning osv är det väl bra att han har självinsikt nog att säga nej. En hund ÄR en massa jobb.


    Men det hade inte varit hans jobb.
  • Anonym (Ledsen)
    Aniiee skrev 2017-11-05 15:12:47 följande:

    Fast förr eller senare BLIR det hans jobb. Den dagen du och ungarna ligger däckade i influensa till exempel.

    Du får väl fundera på vad som är viktigast., mannen, husfriden eller en hund. Jag personligen väljer ju en hund alla dagar i veckan, men det ser jag till att alla partners också gör, så vi står på samma startlinje från början.


    Det dryga är att jag vet att han skulle älska att ha hund när vi väl är där, han är hopplös med alla större förändringar. Jag hade hund när vi flyttade ihop och det har alltid varit sagt att vi ska skaffa en igen när vi lämnat bebistider och det bakom oss.. Men det verkar han ha glömt.

    Om vi nån gång är så sjuka så är det väl inte konstigare att han hjälper till de tillfällena precis som jag hjälper honom med saker?

    Men som sagt, jag är hundra på att han gärna skulle gå ut med den när den väl är här.
  • Anonym (Ledsen)
    Aniiee skrev 2017-11-05 15:58:27 följande:

    Ja, det är väl bara att chansa. Men lova mig att du lastar ut karlen om det inte funkar, inte hunden. Hunden är oskyldig.


    Jag kommer självklart inte köpa hund utan att han är med på det :/ det skulle mitt samvete inte tåla.
  • Anonym (Ledsen)
    Aniiee skrev 2017-11-05 16:07:11 följande:

    OK, då är ju mannen viktigare än en hund. 

    Men som sagt, om du ändå  är hemma, bli dagmatte.


    Han går inte med på det heller.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Cissi) skrev 2017-11-05 18:50:27 följande:

    Jaha, och eftersom han är man så bestämmer han och du måste lyda?


    Nej, eftersom vi är en familj så måste vi vara överens.
Svar på tråden ”Först måste vi ha hus”