• EdaEda

    HJÄLP! Läkaren säger Ångest/stress, tvekar! Symptom på stress och ångest? kanske MS eller Hjärntumör?

    Undrar också om de har kollat sköldkörtel samt olika vitaminbrister?

    Jag har liknande det du har och läkarna har hela tiden sagt ångest, vilket jag var tämligen säker på att det inte var. Träffade sedan en bra läkare som faktiskt lyssnade på mig.

    Iallafall så hade jag brist på b12, folat, D-vitamin samt järn. Av de prover de tagit sas. Men eftersom jag ändå hade dessa brister så läste jag på och insåg vilka sjuka symtom det ger samt att jag antagligen har brister på mer (efter att ha läst på ordentligt om vitaminer och mineraler)

    För hjärtat äter jag idag betablockerare och ska snart på ultraljud. Många andra av mina symtom har försvunnit iochmed att jag fyllt på med vitaminer :) varav muskelsvaghet, kramper, allmän sjukdomskänsla och muskelryckningar bl a försvunnit.

    Sen räcker det ju med några symtom för att oron ska dra igång och på så sätt skapa fler symtom. En ond cirkel men håller med om att läkarna gärna påtalar ångest, skriver ut piller och en remiss till psyk.

  • EdaEda

    Vill tillägga att just allt du har med fötterna samt känselstörningar ofta hänger ihop med just brist på b-vitaminer. Långvarig brist kan ge permanenta skador så köp lite vitaminer på apoteket. De allra flesta är svårt att överdosera men det kan du läsa mer om.

Svar på tråden HJÄLP! Läkaren säger Ångest/stress, tvekar! Symptom på stress och ångest? kanske MS eller Hjärntumör?