Inlägg från: Anonym (Muppar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Muppar)

    Vad är det för fel på alla foliehattar? Och hur får vi tyst på dem?

    Vad är det för fel på alla muppar som påstår att läkemedelsverket är del av en konspiration som vill göra människor sjuka för att tjäna pengar på mediciner. Eller alla som påstår att Livsmedelsverket ljuger och vill ha oss att äta mat som gör oss sjuka? Eller att alla sjuksköterskor och läkare inte vill förebygga sjukdomar och inte alls botar sjuka utan gör alla ännu sjukare?

    Vem skulle ligga bakom alla konspirationer och vad är deras syfte? Ska mänskligheten utrotas eller vad är det man tror egentligen? Jag ser ofta att man uttrycker sig illa om t.ex. forskare och påstår att de bara ljuger och själv besitter man den enda sanningen. Hur man har förvärvat den sanningen får man aldrig veta. Dessa foliehattar är självlärda och förstår hur forskningen manipuleras och därför kan de nu frälsa de troende med evig hälsa om de bara följer de speciella kostråd som man som guru besitter. Det kan vara allt från att äta gurka i två veckor för att undvika röda hund till att dricka silver (!!!) för att bota cancer och adhd.

    Hur kan man tro på detta hokus pokus som helt saknar vetenskapliga grunder och samtidigt förkasta all känd vetenskap med att forskarna är i konspiration för att göra oss sjuka? Vad fasen har hänt med människor i vårt land? Det verkar som att foliehattarna bara blir fler och fler.

    Hur kan vi få slut på dessa lurendrejerier?

  • Svar på tråden Vad är det för fel på alla foliehattar? Och hur får vi tyst på dem?
  • Anonym (Muppar)
    oanonym skrev 2017-11-10 14:01:47 följande:

    Vad tycker ni om de som tror på Bibeln eller Koranen, t.ex?

    De böckerna har ju väldigt mycket vetenskap "emot" sig. Är flera miljarder troende också foliehattar?


    Intressant fråga men den hör inte hemma i denna tråd. Religion får du diskutera i en egen tråd tack. :)

    Du kan väl svara på ämnet i den här tråden om du vill vara med här och diskutera?
  • Anonym (Muppar)
    nonameleft skrev 2017-11-10 13:57:52 följande:

    Du är inte ensam om att ställa dig den frågan. Personligen skulle jag gärna skicka foliehattarna till en annan planet så att de kan skapa sin egen lilla värld där för dessvärre går det inte att resonera med människor som får all sin information från suspekta/alternativa hemsidor på nätet.

    (I foliehattskategorin ingår även SD-anhängare och främlingsfientliga människor överlag)


    De växer upp som svampar ur jorden och jag kan inte förstå hur så många kan vara så dumma. Ingen källkritik alls från dem utan de tror på sina gurus. Vad hände egentligen?
  • Anonym (Muppar)
    nonameleft skrev 2017-11-10 16:02:50 följande:

    Skillnaden är väl då att det handlar om just "tro" och ingen vetenskap. Om man hävdar att bibeln eller koranen är eller ska tolkas som vetenskapliga fakta, ja då anser jag att man är en foliehatt också men så länge man inte prackar på andra människor sin tro eller försöker få det till att det är fakta så är det absolut inget som stör mig.

    Foliehattar är sådana som försöker övertyga andra med "fakta" som inte har någon vetenskaplig grund och som de hittat på diverse suspekta sidor på Internet. Foliehattar är sådana som ser konspirationer i allt. Foliehattar är sådana som vägrar vaccinera sina barn och ordnar mässlingspartyn för sina barn trots att vaccin i princip har utrotat sjukdomen men på grund av dessa männsikor är på väg tillbaka. 


    Superbra förklaring. :)
  • Anonym (Muppar)
    Anonym (hej) skrev 2017-11-10 17:14:33 följande:

    2017 års foliehatt - anti vaccination, rädd för socker och sötningsmedel, litar inte på vården och läkemedel, äter bara "rent" för att inte förgiftas och säkert några till. Fyll gärna på


    Allt naturligt är nyttigt.. Staten har lurat oss att tro att man kan bli sjuk av mättat fett och det är feeel så därför kan man frossa i det hur mycket som helst och veta att det bara är nyttigt... Och så den här: Chemtrails släpps ut från flygplan och förgiftar oss alla...
  • Anonym (Muppar)
    oanonym skrev 2017-11-10 17:27:49 följande:

    Ja, håller med om det mesta. Dock tycker jag det är lustigt att om folk bakar in konstighetena i en tro, då kommer de undan med mycket.


    Jag tror att religionsfriheten är en stor anledning till att det görs undantag för just olika religioner. Det är väl inte så många som hävdar vetenskapliga fakta när man diskuterar religion eller har jag bara en ovanlig omgivning som inte gör det?
  • Anonym (Muppar)
    Anonym (Foliehatten) skrev 2017-11-12 12:51:09 följande:

    Jag tillhör väl den skaran med foliehattar. Jag har träffat och läst om människor som definierar sig själva som sockerberoende och matmissbrukare. I tolv års åldern har dom vägt över 100 kilo. Sjukvården har försökt i hela deras liv fått dom att äta lagom. Dom har vårdats på ätstörningskliniker och fått äta med en maskin som tjuter så fort dom äter för snabbt eller för långsamt. Dom har inte blivit hjälpta, deras vikt har istället bara blivit värre istället.

    Sjukvårdens rekommendation är att äta lite av allt. Men dom här personerna kan inte äta bara lite av sockerkakan, dom äter istället hela sockerkakan och två till. Då är det ju ändå bättre att inte ens försöka äta sockerkaka alls. Dom kan liksom inte lära sig att äta med måtta som majoriteten av befolkningen. Så därför börjar dom äta kanske mer likt lchf, dom triggas inte av att äta broccoli, vitkål, blomkål, avokado och tomater. Helt plötsligt börjar dom för första gången i sina liv tappa vikt och hålla sig till den vikten. För att dom just väljer bort vissa livsmedel dom triggas av.

    Jag har även sett personer som trots gastric by pass operationer fortsätter väga över 200 kilo och knappt kan röra sig. Hade han klasskamrat som gjort en sån operation, hon hade gått ner 50 kilo efter operationen och va jätteglad. Men sen när hon kom till lektionen på morgonen så hade hon varit på Pressbyrån och handlat. Hon hade tagit en fralla, kanelbulle och en påse med smågodis. Detta vad hennes vanliga frukost jag såg henne ha 4 dagar i veckan. Hon satt aldrig och åt morötter liksom.

    Så för dom här personerna som inte klarar av att följa kostråden är dom ju direkt idiotiska. I teorin är det bra att äta allsidigt. Men om det bara blir att man lever på pasta med ketchup då blir det inte helt bra.

    Angående grejen med läkemedel tycker jag även där att man ska vara skeptisk. Barn idag får oftare diagnosen adhd och medicineras. Det har blivit ett enkelt sätt att lösa problemen på. Samma sak att skriva ut läkemedel med antidepressiva, lugnande m.m

    Eftersom vi skriver ut så mycket läkemedel borde väl folk vara jättelyckliga. Men så är ju inte fallet. Många gånger finns det bakomliggande orsaker till att människor mår dåligt, även om det även finns genetiska förklaringar till att man kan bli extra sårbar. Men barn som växer upp i familjer med våld och missbruk får exempelvis diagnosen ADHD. Jag jobbar just med dom här barnen. Men så fort man börjar ge barnen trygghet, kärlek m.m så har deras koncentrationsproblem minskat radikalt. Sen finns det dom som har dessa diagnoser på riktigt också och dom behöver självklart få rätt behandling. Men problemet är att man allt för sällan tar sig tid att verkligen gå in för att utesluta andra orsaker till barnens beteendeproblem.

    Sen tror jag väl inte att det är läkemedelsbolagen som köpt läkarna och ger dom bonusar för att skriva ut piller till folk. Däremot tror jag att man pga tidsbrist inom vården och bristande kompetens väljer den här typen av vägar. Exempelvis en person som är extremt medberoende och konstant är ute och ska "släcka bränder" och tillslut går in i väggen, den behöver ju hjälp att ändra sitt beteende och förstå varför den sedan blir utbränd. Den behöver stöttning att förändra detta för annars kommer det bli samma sak Igen


    Men maktmissbruk beror inte på att man följer kostråden. Det är inte kostråden som gör människor sjuka. Samma med vaccin. Det är inte så att vaccin gör människor sjuka. Visst en rodnad och lite feber är vanligt men man blir inte alls lika sjuk som om man hade fått tex kikhosta. När det gäller npf så anser jag att föräldrarna är de som känner sina barn bäst. Varken du eller jag vet vad som är bäst för andras barn. Det är lätt att ha en åsikt om saker som man inte har en aning om.
Svar på tråden Vad är det för fel på alla foliehattar? Och hur får vi tyst på dem?