• beso

    Vi som är beräknade i Juli -18!

    Halloj tjejer! :) Vi skrev på samma tråd förut alla tre! ;) Vågar nog hänga på här nu jag också! :) Testar ff väldigt svagt på alla streck men ett plus e ju ett plus måste jag knacka in i skallen! För det är svårt att förstå! Har iaf väldigt starka gravsymptom! Inget illamående än! Haft många tidiga missfall men tar nu en trombyl om dagen! :)

    Håller tummarna men är orolig..

    Detta är blir också mitt 4e barn o visst känner jag lite likadant..hur blir det med att få tiden att räcka till var o ett..men det ska nog gå bra! :)

    Grattis till er o kul med ny tråd! :)

  • beso

    Halloj tjejer! :) Vi skrev på samma tråd förut alla tre! ;) Vågar nog hänga på här nu jag också! :) Testar ff väldigt svagt på alla streck men ett plus e ju ett plus måste jag knacka in i skallen! För det är svårt att förstå! Har iaf väldigt starka gravsymptom! Inget illamående än! Haft många tidiga missfall men tar nu en trombyl om dagen! :)

    Håller tummarna men är orolig..

    Detta är blir också mitt 4e barn o visst känner jag lite likadant..hur blir det med att få tiden att räcka till var o ett..men det ska nog gå bra! :)

    Grattis till er o kul med ny tråd! :)

  • beso

    Mina är 15, 7 och 4! :) Och dina?

    Trombyl kan man få ibland vid upprepade missfall då det motverkar små blodproppar i moderkakan som tros vara orsak till många upprepade missfall. Anledningen kan vara ett överaktiv immunförsvar. Forskning i USA har kommit fram till att det antagligen har en posetiv verkan på andra sätt också var det någon som skrev. Enligt en studie i Borås av Lennart B någonting så kanske det inte fungerade trots allt.. Men jag håller tummarna o hoppas då det är många på fl som det funkat för iaf!

    Jag liksom många andra har oxå fått progesteron utskrivet som underlättar för ägget att fästa ordentligt.

  • beso
    Kahlo76 skrev 2017-11-11 22:27:07 följande:

    Hej!

    Hänger gärna med er:).

    Plussade för några v sen. Är i v 7.

    Har 2 barn från ett tidigare äktenskap och är nu gravid med min nya kärlek. Lite chockartat då jag är 41! och det inte direkt va planerat????????


    Grattis! :) Själv fyller jag snart 40! ;)
  • beso
    Kahlo76 skrev 2017-11-11 22:46:53 följande:

    Tack båda:)

    Mina som är 10 och dotter 7. Känns lite läskigt att börja om. Har precis börjat känna mig fri och som mig själv efter skilsmässan för några år sen. men en brukar ju inte ångra en bebis????


    Presic! Så tänker jag med! En familjemedlem ett syskon ett helt långt liv som blir till! Det är ju fantastiskt! Låter super posetiv men e skiträdd mitt i överlyckanhaha! ;)
  • beso
    Tyra90 skrev 2017-11-12 09:33:18 följande:

    Hej tjejer!

    Jag hakar också på den här tråden  Jag och min sambo väntar vårt första barn, jag är 27 och han är 32. Vi har försökt sen i våras så det var väldigt efterlängtat att äntligen se ett plus. Jag fick en nidblödning på en fredag, samma dag som jag hade BIM... Självklart trodde jag det var mensen som kom. Blev så besviken eftersom oktober var vår sista "försöksmånad" då ingen av oss vill ha ett höstbarn.

    "Mensen" slutade dagen efter men mensvärken fortsatte, ibland gör min mens ett uppehåll på ett dygn innan den fortsätter så jag tänkte inte så mycket på det. Googlade givetvis nidblödning men jag tyckte den kom så sent...? Efter fyra dagar utan fortsatt menstruation och med ihållande mensvärk berättade jag för en av mina närmaste tjejkompisar (som har en dotter på 1 år) och hon sa att jag skulle testa mig för att vara säker, tydligen hade hon exakt samma symptom. Gjorde ett test och fick reda på att jag var gravid i v5 :D Från sorg över att mensen kommit till plötslig lycka. Är nu i vecka 6.

    Den molande värken i magen har gett sig, jag känner inte så mycket mer än att jag blir lite snurrig om jag inte ätit på länge. Längtar typ tills jag mår skitilla eller får cravings bara så att man fattar att man faktiskt är gravid.... haha. Just nu känns det som en overklig dröm att vi faktiskt (förhoppningsvis) ska bli föräldrar i juli, har beräknad bf den 12 :)


    Grattis va kul! När man får en blödning på bim kallas det genombrottsblödning! :) Kan gå jättebra iaf! Jag storblödde klumpar o allt i v10 o bebis levde o e dag 4år! :)
  • beso

    Så där ja! Ett gravsymptom till kanske! Eller vad tror ni?

    Har fått starkt sötsug på kvällarna o min kille vägrade nyss gå o handla bullar till mig! (Jag kan inte lämna lillkillen som vägrar somna!) Tar ca 10min fram o tbx! Nu har jag tårar i ögonen o känner mig starkt sårad! Att han inte kan förstå hur viktigt det är för mig! Att jag ju e graviiiid!!! Kan tillägga att han var o handlade för mindre än en timme sen.. Överdriver jag? Är det gravhormonerna?

    Är skitledsen! :(

  • beso
    mrshellstrom skrev 2017-11-12 22:45:00 följande:

    Hej alla!

    Plus hos oss också efter många om och men.

    Har 2 barn på 4 och 2,5 men också ca 7 missfall i bagaget och ett avbrytande i v12. Senaste missfallet var i augusti.

    VI sökte hjälp hos en privatklinik och precis innan tiden där blev vi gravida igen.

    Är i v4+6 enligt min NC-app och 5+2 enligt läkaren på kliniken.

    Nästa måndag har jag tid för ultraljud.

    Är jättenervös och ganska ängslig. Hoppas att detta går vägen och inte slutar i ma som förra.

    Hoppas vi får följas åt!


    Hej o Välkommen! Jag har tre barn o oxå fått 7 missfall senaste 3åren! :( Nu har jag fått trombyl o även progesteron utskrivet. Håller tummarna för oss! Kram
  • beso
    mrshellstrom skrev 2017-11-13 10:10:31 följande:

    Jag äter också Trombyl nu, hoppas det räcker :)


    Va bra! :) Nu jäklar!! :)
  • beso
    Omermammashjerta skrev 2017-11-13 21:35:48 följande:

    Jag fick missfall, misstänkt utomhavadeskap idag ligger inlagd på sjukhuset får se om det blir akut operation närmsta timmarna ....


    Åh nej! Så sorgligt o jobbigt! Beklagar så jättemycket! :( Hoppas du slipper opereras men bra dom håller koll! Har du mkt ont på ena sidan av magen eller?

    Kramar
  • beso
    Loomi skrev 2017-11-14 20:13:21 följande:

    Hej! Hur mår alla nu?

    Jag är ju bara i v 4+1 så säkert lite tidigt med symptom ännu... bara ömma bröst än så länge!

    När/ hur tidigt berättar ni för nära & kära?


    Hej Loomis! :) Visst e d måst veta man har en pytteliten bebbe där inne! :) Jag känner mig glad men orolig pga av 7tidigare missfall men tar nu medicin. Så lite mer hopp än vanligt! Jag har alla graviditets symptom jag brukar ha fast längre fram i graviditeten redan nu konstigt nog. Trots att jag e på bim-3. Fast inget illamående eller sura uppstötningar än Tack o lov! ;)

    Onda svullna tuttar som ilar i kyla. Supertrött. Hungrig o sötsugen. Tjurig emellan varven o gråtmild. ;)

    Jag hade bestämt mig för att vänta men har svårt o hålla truten! ;) Har redan lyckats kläcka ur mig det till några..men till familjen kommer jag vänta ett bra tag.
  • beso

    Nu e jag orolig..är på bim +3 och kissade på stickan efter att bara håll urinen inne i 2h ca..men strecket e lika svagt som för 6dagar sedan.. Vet att man ska hålla i minst 3-4h..samt att mitt hcg är som starkast runt 11.00.

    Vad tror ni är det kört är livrädd nu! :( :(

  • beso
    ssoffpotatisen skrev 2017-11-20 23:25:23 följande:

    hello!

    hoppar in här :) jag plussade 11 november. senaste mens 10 oktober (typ) så bör vara i vecka 6 (5+6) (?) e första barnet så kan ingenting å vet ingenting. tredje gången gillt blev det för oss iaf. men sååå rädd för att nånting ska gå fel.

    när är det okej att berätta för nära å kära?

    kul att ha några att dela sina tankar med!


    Hej o grattis! :) Många väntar med att berätta efter v 12 då missfall risken då är väldigt mkt mindre! Men blir man sjuk så d märks eller får mage tidigt kan d va svårt att dölja! ;)

    Jag brukar alltid oroa mig mkt! Har varit så mkt onödigt lidande..bara allt känns bra o man lever hälsosamt så har man gjort allt man kan o får försöka njuta o va glad! Men lättare sagt än gjort..jag vet! ;)
  • beso
    beso skrev 2017-11-21 18:38:21 följande:

    Hej o grattis! :) Många väntar med att berätta efter v 12 då missfall risken då är väldigt mkt mindre! Men blir man sjuk så d märks eller får mage tidigt kan d va svårt att dölja! ;)

    Jag brukar alltid oroa mig mkt! Har varit så mkt onödigt lidande..bara allt känns bra o man lever hälsosamt så har man gjort allt man kan o får försöka njuta o va glad! Men lättare sagt än gjort..jag vet! ;)


    Ta folsyra oxå om du inte börjat med det? :)
  • beso
    Loomi skrev 2017-11-21 18:50:17 följande:

    Hej!

    Fy det låter inte roligt alls, att du blöder! Har du ont också? Vad sa dom om blödningarna när du gjorde VUL?

    Vågar faktiskt inte svara på risken för missfall.... Dock hört att man kan blöda i början av graviditeten och att det ändå går hur bra som helst och en frisk bebis föds! Hoppas såklart på det! Kram!Jag tror inte det är kört! Du hade ju bara hållit dig 2 timmar... Har du tagit digitalt med veckoindikator? Eller testat på morgonurin?


    Har köpt ett likadant test nu o ska testa imorgon. Känner dock inte av samma trötthet eller hunger längre..o nästan ingen molvärk i magen Heller. .

    Tog ett till idag då jag inte kunde låta bli o med bara 2h urin igen dum som jag e..men nu syns strecket nästan inte alls. Får se imorgon bitti. Ska inte dricka något mer tills jag tar testet så d inte blir så utspätt..

    Har läst att om hcg blir väldigt högt dock så kanske inte stickorna ger utslag alls! Låter jättekonstigt! Men det är flera som skrivit att dom efter att ha spätt ut kissprovet med vatten o sen doppat testen så har det gett utslag! OM det stämmer så lär det ju knappast inträffa redan i v 5 liksom..halmstrå! ;)
  • beso
    Loomi skrev 2017-11-21 18:52:37 följande:

    Och hej alla! Har inte hunnit vara inne och skriva så mycket.. Massa jobb och ja, livet ni vet.

    Är i v 5+1 idag. Känner inte så mycket symptom förutom att det molar mycket, känns som mensvärk och brösten är redan större och ömma. Inte fått något illamående ännu (tack och lov).

    Hur mår ni andra? Vilken vecka?


    Kul o höra ifrån dig! :) Och härligt höra allt e bra! Hoppas du slipper illamåendet! Mitt brukar dra i gång v 6-7. Stor kram
  • beso
    ssoffpotatisen skrev 2017-11-21 22:42:04 följande:

    tack för ditt svar! ja folsyra har jag ätit i snart 3 månader. började med det när vi började försöka få barn.

    ska till mvc på onsdag, förhoppningsvis känns det kanske mer verkligt efter det men är ju superorolig ändå. många i min omgivning som fått eller som ska ha nästa år oxå så man vill ju att allt går vägen för mig med såklart!


    Lycka till idag på mvc! :)
Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!