• Anonym (vad är sant och inte..)

    Har du blivit utsatt för något brott? var det svenskar eller invandrare som var förövaren?

    Är så trött på allt prat om vem som gör vad (fake news?)och alla skriverier så jag vill ha Sanna berättelser

    så berätta hur var det?

  • Svar på tråden Har du blivit utsatt för något brott? var det svenskar eller invandrare som var förövaren?
  • Anonym (mor)
    Anonym (T) skrev 2017-11-18 15:11:25 följande:
    Simpelt,
    Jag är gay, och jag lär åka dit tillsammans med muslimer, feminister, judar, romer, bidragstagande, handikappade, vänstermänniskor etc, etc. 
    Alla som inte passar in i den väldig snäva normen, 
    Hoppsan. Det var många det. Och det i ett så litet land som vårt? Tror du VERKLIGEN att det finns så många nazister i lilla Sverige så de kan räcka till som vakter? Du fattar att det behövs en JÄTTEAPPARAT för att hålla en så omfattande lägerverksamhet igång?
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 15:16:46 följande:
    Hoppsan. Det var många det. Och det i ett så litet land som vårt? Tror du VERKLIGEN att det finns så många nazister i lilla Sverige så de kan räcka till som vakter? Du fattar att det behövs en JÄTTEAPPARAT för att hålla en så omfattande lägerverksamhet igång?
    *och nb det gäller att inte AB och E får nys om verksamheten och skriver om den.
  • zdudmwml
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 13:18:38 följande:
    Så då är vi förlorade då? Kriget kommer och lägren byggs återigen? Vem tror du sitter i de presumtiva lägren på vatten och bröd?
    Nazism handlar om så oerhört mycket mer än om krig och koncentrationsläger. Det var precis det här jag syftade på, att nazistiska åsikter är spridda bland folket men att de inte vågar stå för dessa åsikter. De skyddar sig med att de varken vill ha krig eller läger.

    Tycker ärligt, att det är oförskämt och obildat att tro att nazism enbart handlar om krig och fångläger/massmord.
    Som jag sa: historien upprepar sig och vi har inte lärt oss ett skit på hundra år.
  • Anonym (Svensk)

    Blivit utsatt för misshandel 3 gånger i Sverige av 3 olika svenskar. Då menar jag svenskar som är födda i Sverige och som har föräldrar som också är födda i Sverige. En närstående blev misshandlad av ett gäng svenska ungdomar. Samma definition av svenska gällande de som misshandlade min närstående. En nära väns barn blev misshandlad av sin svenska pappa. En annan av sin svenska styvfar. Jag har blivit hotad och trakasserad av svenska missbrukare då jag bodde i ett hyreshusområdet. 100% sant.

  • Anonym (M)
    zdudmwml skrev 2017-11-18 16:01:12 följande:

    Nazism handlar om så oerhört mycket mer än om krig och koncentrationsläger. Det var precis det här jag syftade på, att nazistiska åsikter är spridda bland folket men att de inte vågar stå för dessa åsikter. De skyddar sig med att de varken vill ha krig eller läger.

    Tycker ärligt, att det är oförskämt och obildat att tro att nazism enbart handlar om krig och fångläger/massmord.

    Som jag sa: historien upprepar sig och vi har inte lärt oss ett skit på hundra år.


    Vet du ens vad NSDAP stod för?
  • zdudmwml
    Anonym (M) skrev 2017-11-18 16:06:51 följande:
    Vet du ens vad NSDAP stod för?
    Du verkar inte vilja förstå vad jag pratar om. Det är precis det jag pratar om: ovilja att stå för sina åsikter...
  • Anonym (mor)
    zdudmwml skrev 2017-11-18 16:01:12 följande:
    Nazism handlar om så oerhört mycket mer än om krig och koncentrationsläger. Det var precis det här jag syftade på, att nazistiska åsikter är spridda bland folket men att de inte vågar stå för dessa åsikter. De skyddar sig med att de varken vill ha krig eller läger.

    Tycker ärligt, att det är oförskämt och obildat att tro att nazism enbart handlar om krig och fångläger/massmord.
    Som jag sa: historien upprepar sig och vi har inte lärt oss ett skit på hundra år.
    Men vilket hot utgör då dessa svenska "nazister" tänker du? Hur många tror du att de är? Nordiska motståndsrörelsens ynkliga lilla skara hade en demonstration nyligen men OM media inte skrivit spaltmeter om dem så skulle inte en kotte veta att de existerade. Jag tror du kan sova lugnt när det gäller just nazister i lilla Sverige.
  • Anonym (T)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 15:16:46 följande:
    Hoppsan. Det var många det. Och det i ett så litet land som vårt? Tror du VERKLIGEN att det finns så många nazister i lilla Sverige så de kan räcka till som vakter? Du fattar att det behövs en JÄTTEAPPARAT för att hålla en så omfattande lägerverksamhet igång?
    Det där får du fråga NMR om, gå in på deras hemsida och läs om hur dom vill ha det och ställ dina frågor där. 
  • Anonym (mor)
    Anonym (T) skrev 2017-11-18 16:09:40 följande:
    Det där får du fråga NMR om, gå in på deras hemsida och läs om hur dom vill ha det och ställ dina frågor där. 
    Så du tänker att den lilla skaran ska ta över Sverige? De tackar säkert ödmjukast för din respekt. RESPEKT!
  • zdudmwml
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 16:09:01 följande:
    Men vilket hot utgör då dessa svenska "nazister" tänker du? Hur många tror du att de är? Nordiska motståndsrörelsens ynkliga lilla skara hade en demonstration nyligen men OM media inte skrivit spaltmeter om dem så skulle inte en kotte veta att de existerade. Jag tror du kan sova lugnt när det gäller just nazister i lilla Sverige.
    Precis det här jag återkommande tar upp som ett problem: att man inte vågar stå för sina nazistiska åsikter.

    Förstår du verkligen inget av det jag skrivit? Förstår du inte skillnaden mellan åsikter och grupp? Förstår du vad begreppet åsikt betyder?
    Med all respekt men du blandar ihop det, precis som många med nazistiska åsikter gör för att slippa stå för sina nazistiska åsikter.

    Observera att jag fortfarande inte påstår att du har de åsikterna utan poängterar hur diskussionen brukar föras.
  • Anonym (mor)
    zdudmwml skrev 2017-11-18 16:15:32 följande:
    Precis det här jag återkommande tar upp som ett problem: att man inte vågar stå för sina nazistiska åsikter.

    Förstår du verkligen inget av det jag skrivit? Förstår du inte skillnaden mellan åsikter och grupp? Förstår du vad begreppet åsikt betyder?
    Med all respekt men du blandar ihop det, precis som många med nazistiska åsikter gör för att slippa stå för sina nazistiska åsikter.

    Observera att jag fortfarande inte påstår att du har de åsikterna utan poängterar hur diskussionen brukar föras.
    Vad betyder "nazistiska åsikter"? Vi snackar rasbiologi eller? Vem har sådant på agendan idag?
  • Anonym (T)
    Anonym (mor) skrev 2017-11-18 16:11:18 följande:
    Så du tänker att den lilla skaran ska ta över Sverige? De tackar säkert ödmjukast för din respekt. RESPEKT!
    Du är välkommen att diskutera när du klarar av att göra det på en seriös nivå, vilket bl a innefattar att inte pålägga andra sina egna åsikter.
    Jag kan inte stå för det du hittar på, jag kan bara stå för det jag skriver. 
    Du ställde en fråga, jag var vänlig och svarade dig, thats it. 
  • Anonym (Noll procent)

    Hur kommer det sig att det är noll procent kvinnor som begår något

  • Anonym (Många)

    Dator blev stulen på jobbet, två svenskar.

    En man försökte ?växla pengar? (bedrägeri) utländsk.

    Tjejkompis stal kläder och köpte saker i mitt namn. Svensk

    Inbrott i garage, svensk

    Gäng som stal cyklar mm i min trädgård, såg ut som blandat

    Min man blev utsatt för bedrägeri. Någon tog hans personnummer gjorde ett förfalskat körkort och shoppade loss 10 st iphones på abonnemang och handlade även på ikea. Personen hade ringt till syrien flera ggr. De som sålde till honom sa att han pratade flytande svenska men såg ut att komma från mellanöstern.

  • Anonym (Återvandring hej hej återvandring)

    Ja, men gissa ..... Varenda gång har det handlat om en invandrare. Och nej, inte norrmän, ikea-kineser, tyskar, indier, amerikaner. ...

  • Anonym (Återvandring hej hej återvandring)

    [img=undefined]

    [img=undefined]

    [img=undefined]

  • Anonym (Återvandring hej hej återvandring)


    Betänk att tredje generationens invandrare inte räknas eftersom att de ju har två inrikes födda föräldrar....
  • Anonym (tvillingmamma)

    Har blivit utsatt för några svenska blottare, samt både svenskar och invandrare som tafsat på krogen. Både svenskar och invandrare som tafsat i skolan. (Jag växte upp i ett sk invandrartätt område). Dock är en sån här tråd lite meningslös, då den endast tillför anekdotisk bevisföring. Statistiken talar sitt tydliga språk. Män från vissa länder är kraftigt överrepresenterade som sexualförövare, i förhållande till sitt antal. Det gäller allt från ofredanden till grova våldtäkter, och det verkar gälla fall med både kända och okända förövare. Tar man hänsyn till socioekonomiska faktorer minskar dock överrepresentationen, men försvinner inte helt. Inte heller om man tar höjd för att svenska män eventuellt kommer undan lättare eller inte anmäls lika ofta. Sen är inte alla invandrargrupper överrepresenterade. Östasiater är t ex snarare underrepresenterade, trots liknande socioekonomiska förutsättningar.

Svar på tråden Har du blivit utsatt för något brott? var det svenskar eller invandrare som var förövaren?