• Anonym (Sanna)

    Kan jag få MS nu pga hepatit vaccin!?

    Hej!

    Jag har tagit vaccin mot hepatit B och har nu fått höra att man risker att få MS av vaccinet! Jag visste inte detta och är nu jätte orolig, hade aldrig tagit vaccinet om jag visste om detta!! Någon här som vet mer om detta? Hur stor är risken egentligen? :(

  • Svar på tråden Kan jag få MS nu pga hepatit vaccin!?
  • Anonym (karlsloken)
    Kjell2 skrev 2017-11-23 12:50:42 följande:
    Kan lägga till godis, mjölk, alvedon, RedBull på listan över saker som man inte lyckats bevis inte ger MS.
    Det du skriver är briljant, men poängen kommer inte att gå fram.
  • Anonym (Antivax= IDIOTER)
    Anonym (V) skrev 2017-11-23 12:21:01 följande:
    Anonym (b) skrev 2017-11-23 12:14:02 följande:
    Precis. Det har gjorts många studier på just det som inte har kunnat påvisa något samband (eller ökad risk).
    Det har alltså inte kunnat bevisas något samband eller ökad risk, men har motsatsen kunnat bevisats då? Alltså är det garanterat bevisat att det INTE finns samband mellan vaccinet och ms (eller något annat)?

    Nej men vet du vad. Att andas kan leda till lungcancer... Och dessutom så hävdar jag väldigt bestämt att äta ekologiskt ökar risken för hälsporre!! Kan du bevisa att jag har fel??? 


    Ditt inlägg visar att du är lika smart som en gammal kollega till mig som är övertygad om att hennes kompis barn fick diabetes av att ha flugit till USA och tillbaka för han hamnade ju på sjukhus samma dag som de kom hem.... Eller att Bake-Up bröd orsakar hjärtfel eftersom en kompis till henne ätit en fralla av bake-up bröd samma morgon som han fick hjärtflimmer...


    När jag var liten trodde jag att jag fick feber av karuseller då jag fick det en gång.... Men jag hade IQ nog för att förstå att det inte hängde ihop så fort jag blev lite äldre... Vissa verkar inte förstå sånt... 


    Pentra skrev 2017-11-23 12:25:57 följande:

    Det finns vissa vettiga vaccinationsmetoder, som t.ex. drickvaccin, och än bättre är på väg. Men, traditionella injektionsvacciner är ett angrepp på immunsystemet och kan, pga övrigt innehåll, utlösa autoimmuna sjukdomar, cancer och annat otrevligt. Inkubationstiden varierar från strax efter injektionen till upp till månader och år; och ju längre tiden går mellan injektionen och sjukdomsutbrottet desto mindre är chansen att läkarvetenskapen kopplar detta till vaccinationen och att man då lämnas åt sitt eget öde. ... Med vänlig hälsning, Pentra



    Nej det du säger är bullshit... 


     


    Visserligen ingen idé att förklara för er antivaxxers att ni har fel för ni fattar inte och förstår inte hur det faktiskt funkar.... Ni tenderar dessutom till att inte lyssna på ÄKTA vetenskap men sväljer med hull och hår det där som andra antivaxxers kläcker ur sig....... trotts att ALLA seriös vetenskap säger motsatsen så väljer man att tro på folk som utan utbildning säger bullshit... Och inget jag säger kommer få er att förstå hur jävla galna ni är... Så jag lägger inte mer energie på det... Vad jag tycker om er står i mitt nick... 


    TS nej du behöver inte oroa dig alls. Om du får MS så är det för att du skulle få MS inte för att du vaccinerat dig... 


    ..... 


     

  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Antivax= IDIOTER) skrev 2017-11-23 13:41:06 följande:

    Nej men vet du vad. Att andas kan leda till lungcancer... Och dessutom så hävdar jag väldigt bestämt att äta ekologiskt ökar risken för hälsporre!! Kan du bevisa att jag har fel??? 


    Ditt inlägg visar att du är lika smart som en gammal kollega till mig som är övertygad om att hennes kompis barn fick diabetes av att ha flugit till USA och tillbaka för han hamnade ju på sjukhus samma dag som de kom hem.... Eller att Bake-Up bröd orsakar hjärtfel eftersom en kompis till henne ätit en fralla av bake-up bröd samma morgon som han fick hjärtflimmer...


    När jag var liten trodde jag att jag fick feber av karuseller då jag fick det en gång.... Men jag hade IQ nog för att förstå att det inte hängde ihop så fort jag blev lite äldre... Vissa verkar inte förstå sånt... 


    Pentra skrev 2017-11-23 12:25:57 följande:

    Det finns vissa vettiga vaccinationsmetoder, som t.ex. drickvaccin, och än bättre är på väg. Men, traditionella injektionsvacciner är ett angrepp på immunsystemet och kan, pga övrigt innehåll, utlösa autoimmuna sjukdomar, cancer och annat otrevligt. Inkubationstiden varierar från strax efter injektionen till upp till månader och år; och ju längre tiden går mellan injektionen och sjukdomsutbrottet desto mindre är chansen att läkarvetenskapen kopplar detta till vaccinationen och att man då lämnas åt sitt eget öde. ... Med vänlig hälsning, Pentra



    Nej det du säger är bullshit... 


     


    Visserligen ingen idé att förklara för er antivaxxers att ni har fel för ni fattar inte och förstår inte hur det faktiskt funkar.... Ni tenderar dessutom till att inte lyssna på ÄKTA vetenskap men sväljer med hull och hår det där som andra antivaxxers kläcker ur sig....... trotts att ALLA seriös vetenskap säger motsatsen så väljer man att tro på folk som utan utbildning säger bullshit... Och inget jag säger kommer få er att förstå hur jävla galna ni är... Så jag lägger inte mer energie på det... Vad jag tycker om er står i mitt nick... 


    TS nej du behöver inte oroa dig alls. Om du får MS så är det för att du skulle få MS inte för att du vaccinerat dig... 


    ..... 


     


    Livet är en sexuellt överförbar sjukdom som slutar med döden
  • fkh
    Anonym (Antivax= IDIOTER) skrev 2017-11-23 13:41:06 följande:

    Nej men vet du vad. Att andas kan leda till lungcancer... Och dessutom så hävdar jag väldigt bestämt att äta ekologiskt ökar risken för hälsporre!! Kan du bevisa att jag har fel??? 

    Ditt inlägg visar att du är lika smart som en gammal kollega till mig som är övertygad om att hennes kompis barn fick diabetes av att ha flugit till USA och tillbaka för han hamnade ju på sjukhus samma dag som de kom hem.... Eller att Bake-Up bröd orsakar hjärtfel eftersom en kompis till henne ätit en fralla av bake-up bröd samma morgon som han fick hjärtflimmer...

    När jag var liten trodde jag att jag fick feber av karuseller då jag fick det en gång.... Men jag hade IQ nog för att förstå att det inte hängde ihop så fort jag blev lite äldre... Vissa verkar inte förstå sånt... 

    Nej det du säger är bullshit... 

     

    Visserligen ingen idé att förklara för er antivaxxers att ni har fel för ni fattar inte och förstår inte hur det faktiskt funkar.... Ni tenderar dessutom till att inte lyssna på ÄKTA vetenskap men sväljer med hull och hår det där som andra antivaxxers kläcker ur sig....... trotts att ALLA seriös vetenskap säger motsatsen så väljer man att tro på folk som utan utbildning säger bullshit... Och inget jag säger kommer få er att förstå hur jävla galna ni är... Så jag lägger inte mer energie på det... Vad jag tycker om er står i mitt nick... 

    TS nej du behöver inte oroa dig alls. Om du får MS så är det för att du skulle få MS inte för att du vaccinerat dig... 

    ..... 

     


    Word
  • FDFMGA
    Anonym (Sanna) skrev 2017-11-23 11:03:14 följande:
    Hej!
    Jag har tagit vaccin mot hepatit B och har nu fått höra att man risker att få MS av vaccinet! Jag visste inte detta och är nu jätte orolig, hade aldrig tagit vaccinet om jag visste om detta!! Någon här som vet mer om detta? Hur stor är risken egentligen? :(
    Dock kan man inte bortse från noceboeffekten som kan vara mycket kraftig.

    Enligt Predrag Petrovic, forskare i neurovetenskap vid karolinska institutet kan negativa förväntningar orsaka sjukdomstillstånd, alltså i ditt fall kan vaccinet innebära en negativ placeboeffekt, vetenskapligt betecknad noceboeffekt.

    Botemedlet är lika enkelt som effektivt - sluta oroa dig. Vaccinet ökar inte risken för MS, men oron skulle kunna göra detta.

    "Predrag Petrovic, forskare vid Institutionen för neurovetenskap vid Karolinska institutet, förklarar hur negativa förväntningar kan göra oss sjuka. Att rabbla upp alla tänkbara biverkningar är i praktiken att öka risken för att patienten ska drabbas av dem."
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Emmy)
    Anonym (Antivax= IDIOTER) skrev 2017-11-23 13:41:06 följande:

    Nej men vet du vad. Att andas kan leda till lungcancer... Och dessutom så hävdar jag väldigt bestämt att äta ekologiskt ökar risken för hälsporre!! Kan du bevisa att jag har fel??? 

    Ditt inlägg visar att du är lika smart som en gammal kollega till mig som är övertygad om att hennes kompis barn fick diabetes av att ha flugit till USA och tillbaka för han hamnade ju på sjukhus samma dag som de kom hem.... Eller att Bake-Up bröd orsakar hjärtfel eftersom en kompis till henne ätit en fralla av bake-up bröd samma morgon som han fick hjärtflimmer...

    När jag var liten trodde jag att jag fick feber av karuseller då jag fick det en gång.... Men jag hade IQ nog för att förstå att det inte hängde ihop så fort jag blev lite äldre... Vissa verkar inte förstå sånt... 

    Nej det du säger är bullshit... 

     

    Visserligen ingen idé att förklara för er antivaxxers att ni har fel för ni fattar inte och förstår inte hur det faktiskt funkar.... Ni tenderar dessutom till att inte lyssna på ÄKTA vetenskap men sväljer med hull och hår det där som andra antivaxxers kläcker ur sig....... trotts att ALLA seriös vetenskap säger motsatsen så väljer man att tro på folk som utan utbildning säger bullshit... Och inget jag säger kommer få er att förstå hur jävla galna ni är... Så jag lägger inte mer energie på det... Vad jag tycker om er står i mitt nick... 

    TS nej du behöver inte oroa dig alls. Om du får MS så är det för att du skulle få MS inte för att du vaccinerat dig... 

    ..... 

     


    Allt det du skriver kan lika gärna gälla vaccinförespråkare.
  • EcceHomo
    Pentra skrev 2017-11-23 12:25:57 följande:

    Det finns vissa vettiga vaccinationsmetoder, som t.ex. drickvaccin, och än bättre är på väg. Men, traditionella injektionsvacciner är ett angrepp på immunsystemet och kan, pga övrigt innehåll, utlösa autoimmuna sjukdomar, cancer och annat otrevligt. Inkubationstiden varierar från strax efter injektionen till upp till månader och år; och ju längre tiden går mellan injektionen och sjukdomsutbrottet desto mindre är chansen att läkarvetenskapen kopplar detta till vaccinationen och att man då lämnas åt sitt eget öde. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Nu tror jag du har missat hur vaccin fungerar... Vaccin ska påverka immunsystemet, annars är det värdelöst. Oavsett administrationssätt, injektion eller oral lösning, påverkar det immunförsvaret.

    Sluta prata smörja.
  • Anonym (Antivax= IDIOTER)
    Anonym (Emmy) skrev 2017-11-23 22:34:50 följande:

    Allt det du skriver kan lika gärna gälla vaccinförespråkare.


    Ööh nej... För vaccinförespråkare baserar sig på vetenskap... du vet äkta sådan baserad på nogrann forskning och verkligheten och inte mumbojumbo som antivaxxers får för sig....

    Men jag gissar att du är en antivaxxer eftersom du säger så...= du förstår inte skillnaden på vetenskap och kvacksalveri...så det är väldigt liten chans att du förstår vad jag skriver.
  • klyban

    Är det scientologerna som varit i farten igen, eller?

    Apropå scientologer, titta på skräckserien om Scientologerna = Leah Rimini - Aftermath of Scientology.
    Det är nog en av de mest skrämmande sakerna jag sett faktiskt,.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Emmy)
    Anonym (Antivax= IDIOTER) skrev 2017-11-23 23:12:52 följande:

    Ööh nej... För vaccinförespråkare baserar sig på vetenskap... du vet äkta sådan baserad på nogrann forskning och verkligheten och inte mumbojumbo som antivaxxers får för sig....

    Men jag gissar att du är en antivaxxer eftersom du säger så...= du förstår inte skillnaden på vetenskap och kvacksalveri...så det är väldigt liten chans att du förstår vad jag skriver.


    Den forskning du pratar om är gissningsvis den som läkemedelsverken tagit fram och betalat för. Alla mynt har två sidor. Och jag kallar mig inte något speciellt i frågan, anser bara att alla har rätt till sin åsikt, även de som är emot vaccin. Och vad jag fått erfara är de som är emot vaccin ofta mer pålästa än de som blint förespråkar vaccin, skriker om att folk är dioter och vägrar inse att även vaccin har både för och nackdelar. Har flera vaccinskadade barn i min närhet. Barn som av läkare blivit diagnosticerade som vaccinskadade. Mina egna barn är vaccinerade och har lyckligtvis klarat sig från värre och bestående skador. Ändå anser jag inte att mitt val att vaccinera är det enda rätta och att de som inte är av samma åsikt är korkade idioter. Alla väljer olika och det är en mänsklig rättighet att välja bort vaccin om man vill göra det.
Svar på tråden Kan jag få MS nu pga hepatit vaccin!?