• Anonym (Kärlekstörstande make)

    Vill gifta kvinnor ha sexiga underkläder i julklapp?

    Ja vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill gifta kvinnor ha sexiga underkläder i julklapp?
  • BossHoss
    Love69 skrev 2017-12-13 18:27:30 följande:
    Då får man gå upp i storlek. Många kläder finns i mer än en storlek.
    VA???
    Och här försöker jag gå ner i vikt i onödan..
  • Love69
    BossHoss skrev 2017-12-15 08:59:20 följande:
    VA???
    Och här försöker jag gå ner i vikt i onödan..
  • Anonym (Kvinna 49år)

    Jaha...men omvänt då? 
    Vill verkligen män ge sig in i en underklädesbutik och välja?
    För min man vill tydligen inte nu när han gav sig ut på julklappsrunda. 
    Han frågade vad jag önskade mig och då fick han en lapp med BH storlek och trosstorlek och till svar: Köp något fint till mig.
    Den reaktionen jag fick var helt oväntad...han tryckte lappen i min hand och sa att han inte ville köpa "det" som julklapp. *suck

  • Love69
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-16 16:18:11 följande:

    Jaha...men omvänt då? 
    Vill verkligen män ge sig in i en underklädesbutik och välja?
    För min man vill tydligen inte nu när han gav sig ut på julklappsrunda. 
    Han frågade vad jag önskade mig och då fick han en lapp med BH storlek och trosstorlek och till svar: Köp något fint till mig.
    Den reaktionen jag fick var helt oväntad...han tryckte lappen i min hand och sa att han inte ville köpa "det" som julklapp. *suck


    Jag vill det absolut. Det är ju skitkul att välja och vraka i en bra underklädesbutik!
  • Anonym (Kvinna 49år)
    Love69 skrev 2017-12-16 16:34:46 följande:
    Jag vill det absolut. Det är ju skitkul att välja och vraka i en bra underklädesbutik!
    Sugen på att lära upp min man? Skämt åsido...men hade verkligen gillat om det hänt härhemma.
    Din partner kan känna sig lycklig....

  • Bure
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-16 16:39:40 följande:

    Sugen på att lära upp min man? Skämt åsido...men hade verkligen gillat om det hänt härhemma.

    Din partner kan känna sig lycklig....


    Hur både roligt å lite pirrigt å gå runt i både underklädes å sex butiker.

    Har tyckt om att köpa sådant till min fru, nu är det mera vanligt att se män i vanliga underklädes butiker.

    När jag började köpa sånt för 20 år sen så fick jag både (letar du runkobjekt och wooow blickar av damer i butikerna) ska tilläggas att jag bara var 19år då.

    Hon uppskattar det fortfarande
  • Anonym (Kvinna 49år)
    Bure skrev 2017-12-16 19:05:07 följande:
    Hur både roligt å lite pirrigt å gå runt i både underklädes å sex butiker.

    Har tyckt om att köpa sådant till min fru, nu är det mera vanligt att se män i vanliga underklädes butiker.

    När jag började köpa sånt för 20 år sen så fick jag både (letar du runkobjekt och wooow blickar av damer i butikerna) ska tilläggas att jag bara var 19år då.

    Hon uppskattar det fortfarande
    Jag hade också uppskattat det...trevligt för din fru att ha en man som dig
  • Love69
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-16 16:39:40 följande:
    Sugen på att lära upp min man? Skämt åsido...men hade verkligen gillat om det hänt härhemma.
    Din partner kan känna sig lycklig....
    Lär gärna upp honom. Förstår att du hade gillat det. Det har varit mycket uppskattat hittills :)
  • Anonym (Sexiga underkläder ja tack!)
    Anonym (Kärlekstörstande make) skrev 2017-12-12 22:31:00 följande:

    Tack till alla er som har svarat och diskuterat.

    Jag tycker att det är intressant att det kan finnas så många vinklar på ett så här pass enkelt behov.

    I grunden handlar det om att jag vill se min fru som jag älskar i en mundering som jag tycker är tändande. Att jag tycker att det är tändande kan jag ju inte göra så mycket åt och det behöver väl inte vara något fel i det? Bara för att man tänder på detta betyder det väl inte att man ser kvinnor som objekt i alla situationer?

    I vilket fall så tycker jag att många har argumenterat väl för att detta är en dåliga gåva eftersom den framför allt kommer att gläjda mig, så min plan är att istället ge bort parfym, spaövernattning och annat som jag vet att hon vill ha.

    Nästa år fyller jag jämnt. Om jag får frågan om vad jag önskar mig är svaret givet. Får se hur det tas emot.


    Om hon inte gillar att vara en sexig julklapp i fin mundering så får du acceptera det, likadant som att om du inte vill klä ut dig till en nallebjörn för att hon gillar det så får hon också acceptera det.

    MEN. Ge inte upp. Du kan faktiskt ge henne gåvan ändå, ihop med något hon verkligen skulle uppskatta. T.ex, lämna en påse med fina underkläder på hotellrummet på spaet, skriv en fin liten lapp att hon är vacker och att du ville testa se om du kunde hitta fina underkläder i hennes smak. (Viktigt! Det måste vara något hon kan gilla, inte som du gillar som du tycker hon ska ha)

    Du kanske får sänka kravet att hon ska ha korsett / värsta avancerade underkläderna med krimskrams och för mycket. Ge henne istället ett par stilrena enkla men fina som hon kan ha både till vardags och vara bekväm i, men som är snäppet finare än de här grå vita beige svarta "standard" hon redan har. T.ex finns det svarta som skimrar lite med lite lyxigare material. Fint men inte för avancerat. Du kompromissar helt enkelt.
  • Anonym (Sexiga underkläder ja tack!)
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-16 16:18:11 följande:

    Jaha...men omvänt då? 

    Vill verkligen män ge sig in i en underklädesbutik och välja?

    För min man vill tydligen inte nu när han gav sig ut på julklappsrunda. 

    Han frågade vad jag önskade mig och då fick han en lapp med BH storlek och trosstorlek och till svar: Köp något fint till mig.

    Den reaktionen jag fick var helt oväntad...han tryckte lappen i min hand och sa att han inte ville köpa "det" som julklapp. *suck


    De kan vilja men det är läskigt om de inte gjort det innan att det passar att det blir bra mottaget, det kan vara en svår utmaning som utmanar mannens självförtroende när han kommer vara helt vilsen och se ut som ett frågetecken bland underkläderna. Jag föreslår att du säger att du tänder på att bli överraskad med sexiga underkläder men att ni ska gå och titta tillsammans så får han se vad du gillar, prova inför honom verkligen hetta upp hans intresse vad han kan gå miste om ;) (manipulation även kallat fast i positiv bemärkelse)

    Sen kan han gå tillbaka och köpa det han tyckte verkade bäst val. Så du hjälpt stackars karln på traven!

    Så ska jag göra med min man. Han ville att jag skulle köpa något fint till mig i julklapp då svarar jag "kan inte du överraska mig istället? " Och han sa att han kunde det men jag märker att han är lite osäker så vi ska gå och kika tillsammans, ska testa lite bhar och visa han vad jag känner mig sexig i och sen får han smita in och plocka det han såg dom en winner, det blir en överraskning ändå för jag vet inte vilket han väljer men jag har gett han ett humm :)
  • Anonym (Sexiga underkläder ja tack!)
    Mrs Okänd skrev 2017-12-13 10:10:59 följande:

    Den där dressen passar ju bara smala kvinnor!! Tänk om brösten inte får plats på vissa kvinnor.


    Det finns massa sex/underklädes-butiker på internet som har sexiga underkläder anpassade för modell större på kvinnor, jag anser att det finns ingen ful kropp för med rätt kläder kan vem som helst framhävas på ett sexigt snyggt sätt det handlar bara om att veta vad man har för kroppstyp och anpassa kläder och storlek därefter. Exempel på länken nedan.

    www.orion-erotik.se/produkt/strumphaallarset-26317684081
  • Mrs Okänd
    Anonym (Sexiga underkläder ja tack!) skrev 2017-12-16 23:55:03 följande:

    Det finns massa sex/underklädes-butiker på internet som har sexiga underkläder anpassade för modell större på kvinnor, jag anser att det finns ingen ful kropp för med rätt kläder kan vem som helst framhävas på ett sexigt snyggt sätt det handlar bara om att veta vad man har för kroppstyp och anpassa kläder och storlek därefter. Exempel på länken nedan.

    www.orion-erotik.se/produkt/strumphaallarset-26317684081


    Jag har inga problem med detta, har normalstorlek men tror inte att min man hade lyckats köpa nåt som passar bra och som jag vill ha. Det är som bh, alla modeller med 75 D passar inte fast det är rätt storlek. Det är ju inte som män som alltid har samma storlek.
  • BossHoss
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-16 16:39:40 följande:
    Sugen på att lära upp min man? Skämt åsido...men hade verkligen gillat om det hänt härhemma.
    Din partner kan känna sig lycklig....
    HAr du frågat honom..

    SAgt att kan vi inte gå till en sexbutik och handla lite och åka hem och prova sakerna
  • Anonym (Kvinna 49år)
    Anonym (Sexiga underkläder ja tack!) skrev 2017-12-16 23:44:12 följande:
    De kan vilja men det är läskigt om de inte gjort det innan att det passar att det blir bra mottaget, det kan vara en svår utmaning som utmanar mannens självförtroende när han kommer vara helt vilsen och se ut som ett frågetecken bland underkläderna. Jag föreslår att du säger att du tänder på att bli överraskad med sexiga underkläder men att ni ska gå och titta tillsammans så får han se vad du gillar, prova inför honom verkligen hetta upp hans intresse vad han kan gå miste om ;) (manipulation även kallat fast i positiv bemärkelse)

    Sen kan han gå tillbaka och köpa det han tyckte verkade bäst val. Så du hjälpt stackars karln på traven!

    Så ska jag göra med min man. Han ville att jag skulle köpa något fint till mig i julklapp då svarar jag "kan inte du överraska mig istället? " Och han sa att han kunde det men jag märker att han är lite osäker så vi ska gå och kika tillsammans, ska testa lite bhar och visa han vad jag känner mig sexig i och sen får han smita in och plocka det han såg dom en winner, det blir en överraskning ändå för jag vet inte vilket han väljer men jag har gett han ett humm :)
    Jo men vi brukar handla tillsammans...men då blir det ju liksom inte någon överraskning...
    Vi har samma smak, gillar samma typ av underkläder så jag vet att han hade valt rätt...men denna gången gick det inte tyvärr
  • Anonym (Kvinna 49år)
    BossHoss skrev 2017-12-18 11:59:56 följande:
    HAr du frågat honom..

    SAgt att kan vi inte gå till en sexbutik och handla lite och åka hem och prova sakerna
    Jadå...vi brukar handla tillsammans...nu var det handla själv till mig han inte var så sugen på tyvärr...
  • BossHoss
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-18 23:03:37 följande:
    Jadå...vi brukar handla tillsammans...nu var det handla själv till mig han inte var så sugen på tyvärr...
    Aha

    Men det är väl mycket mysigare att gå i sådana butiker tillsammans än att göra det själv.
  • Anonym (Kvinna 49år)
    BossHoss skrev 2017-12-19 08:51:46 följande:
    Aha

    Men det är väl mycket mysigare att gå i sådana butiker tillsammans än att göra det själv.
    Jo det är väl mysigt att gå välja tillsammans men hade varit så sexigt att få ett spännande paket att öppna som överraskning
  • Anonym (Ellinor)

    Vet inte riktigt om jag håller med ovanstående? Jag älskar att få underkläder, sexiga eller inte. Man kanske inte behöver överdriva men typ sånna som min man gav mig från Hunkemöllers kollektion, länkar så du kan se vad jag menar tycker jag är "lagom sexigt" och tänder mig lika mycket som min man. Såklart är det olika för alla relationer så man ska väl känna efter själv också hur ens fru/flickvän är. 
    www.hunkemoller.se/se_sv/lingerie/private-collection.html

  • Love69
    Anonym (Ellinor) skrev 2018-03-08 14:11:02 följande:

    Vet inte riktigt om jag håller med ovanstående? Jag älskar att få underkläder, sexiga eller inte. Man kanske inte behöver överdriva men typ sånna som min man gav mig från Hunkemöllers kollektion, länkar så du kan se vad jag menar tycker jag är "lagom sexigt" och tänder mig lika mycket som min man. Såklart är det olika för alla relationer så man ska väl känna efter själv också hur ens fru/flickvän är. 
    www.hunkemoller.se/se_sv/lingerie/private-collection.html


    Superfina! När använder du dom?
Svar på tråden Vill gifta kvinnor ha sexiga underkläder i julklapp?