• Vattenlilija

    Vad känner du dig mest bekväm i?

    Vilken typ av badkläder använder du helst om du ska gå på spa eller bada i badhus?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad känner du dig mest bekväm i?
  • sextiotalist
    Anonym (Ella) skrev 2018-01-15 17:11:20 följande:

    Självklart bikini, baddräkt är så sjukt obekvämt. Jag har dessutom navelpiercing så gillar inte hur den ser ut under en baddräkt. Nej, skulle nog aldrig kunna ha baddräkt faktiskt. Har nog inte haft det sedan jag var typ 5 eller något. Känns som något kvinnor skaffar när de slutar trivas i sin kropp efter att de fått barn eller blivit sambofeta. Men bikini ser bra ut på de lite kurvigare också tycker jag :) 


    Bikini när jag ska sola, baddräkt vid bad. Tycker det är obekvämt att simma i bikini.
  • Duckan

    (Inte badkruka) har din monokini bra stöd för barmen? Jag har ratat baddräkt i alla år då det inte finns något i dem (ok, i de allra värsta tant-varianterna så ja) som håller upp bysten och jag vill inte ha den simmandes nere på magen

  • Tummelisa

    Jag svarade bikini, men det jag har på badhus är alltså det som ser ut som en mer rejäl och täckande sport-bh och bikinitrosorna är av boxermodell.
    Jag har ganska lång rygg (och är rätt smal) och de baddräkter jag lyckats köpa har oftast kännts osköna för att de liksom drar både i axlar och grenen (och större storlek blir vida).

  • Anonym (S)

    Intressant att så många tycker att bikini är för avklätt. Har aldrig tänkt på det som några direkta skillnader, man visar ju mycket av sin hud och kropp oavsett om magen syns eller inte. Men bra att känna till att andra kanske tycker att man är trashig om man drar på den gamla bikinin på stranden.

    Tycker nog själv att baddräkt är snyggast, men frågan var ju vad som är bekvämast och då vinner bikini för mig. Den gör toalettbesök betydligt smidigare (slipper krångla sig ur och i en blöt baddräkt) :) Dessutom är det lättare att kombinera med kläder, typ shorts och bikiniöverdel när man jobbar i (den insynsskyddade) trädgården en varm sommardag.

  • Anonym (Nja)
    Ingrediensen skrev 2018-01-15 19:28:40 följande:

    Om jag någon gång haft bikini på de ställena har det enbart berott på att jag inte haft någon snygg baddräkt. Nu har jag en skitsnygg och håller verkligen inte med er som hävdar att baddräkt väljer man pga ful kropp. Bikini eller baddräkt: båda visar/framhäver kroppsformen precis lika mycket!


    Fast det är ju sanning med modifikation.

    En baddräkt håller in alla valkar och veck och slätar ut, medan en bikini snarare letar sig in i alla fettveck och framhäver dem.
  • Anonym (( . y . ))
    Vattenlilija skrev 2018-01-14 16:18:31 följande:

    Vilken typ av badkläder använder du helst om du ska gå på spa eller bada i badhus?


    Baddräkt för att bada

    Bikini för att sola

    På badhus solar man inte alltså använder man baddräkt
    De som har bikini på badhus vill bara visa upp sig- bikini på badhus ser så otroligt dumt ut


  • Anonym (söt)

    bikini med högmidja föredar jag. vill inte visa magen men baddräkt är obekvämt

  • Anonym (Ariadne)

    Alltid bikini, jag har svårt att hitta baddräkter som passar. Men när jag ska simma i badhus så har jag en bikini som är ganska "mycket" tyg, typ simmarbikini. Om någon vill glo så hjälper det nog inte med baddräkt ist för bikini. Man fryser ju ändå som en gris mellan duschen och bassängen så man är invirad i badhanduken, eller är det bara jag? Och på spa brukar folk mest titta på sin partner, i alla fall de som jag varit på. Vet inte om jag känner mej så himla klädd i baddräkt heller ifall hela Nisses byggfirmas manliga personal ligger i bubbelpoolen.

  • Anonym (sara)

    Baddräkt! Bikini är alldeles för avslöjande för att ha ute bland folk. Ja, jag trivs med min kropp, det har inte med det att göra.

  • Anonym (Refatina)
    Duckan skrev 2018-01-16 10:04:23 följande:

    (Inte badkruka) har din monokini bra stöd för barmen? Jag har ratat baddräkt i alla år då det inte finns något i dem (ok, i de allra värsta tant-varianterna så ja) som håller upp bysten och jag vill inte ha den simmandes nere på magen


    Jag vet en kvinna som blev skiträdd för nått stort som skvalpade i vattnet precis snett bakåt/bredvid henne. Det var hennes långa bröst som frigjort sig ur baddräkten och liksom kommit på efterkälken. (Hon skrattade själv jättemycket åt det här.)
  • Anonym (Refatina)

    När det inte passar sig att nakenbada har jag tankini eller baddräkt. Andra får ha bikini om de vill. Det stör mig inte. Men jag känner mig för naken i det.

  • Anonym (Ariadne)

    Alltså, skillnaden mellan bikini och baddräkt är ju bara några dm på magen och ryggen. Jag är helt fascinerad av hur många som tycker skillnaden är så stor. Rumpan syns ju exakt lika bra och insida lår och urringning. Sen när blev magen så oerhört utmanande samma tid som varenda mellotjej har bar mage under tröjan? Dessutom tycker jag det är läskigt med kommentarer om att det är trashigt med bikini osv. Som om kvinnor blivit påverkade av slöjbärande eller någon slag nymoralism och börjar täcka över några dm hud för att vara ärbara.

    Domstolar har fått kritik för att de frågar våldtäktsoffer om hur de var klädda. Kanske tycker ni som anser att bikini skulle vara trashigt att en tjej som blir utsatt för trakasserier i ett badhus får skylla sej själv eftersom hon inte hade tyg som täckte magen ordentligt?

    Yeez på 80talet badade man toppless utan att bli dömd, nu kan man bli dömd för bikini i badhus, i Frankrike kan man t.o.m. bli juridiskt dömd om man badar i burkini. Det är inte lätt att vara alla till lags inte. Och vem behöver ett patriarkat när kvinnor håller ner varandra så bra själva.

Svar på tråden Vad känner du dig mest bekväm i?