• Anonym (Förvirrad.)

    Om HON bjuder ut honom, skall han då betala?

    Om jag, som man blir utbjuden på dejt av en kvinna, skall jag då betala? Jag förstår att jag låter som världens snålaste nu men jag hade faktiskt ingen lust att gå på dejt med henne. Hon är snygg och så, absolut (jävligt snygg faktiskt), men jag gillar inte alls hennes sätt och person.

    Hon frågade mig om jag ville gå på dejt med henne, när jag sa nej så sa hon saker som men kom igen, ge mig en chans, hur kan du tacka nej till mig? osv. Så jag sa ok då, vi går väl på dejt då, vart skall vi?

    Hon bestämde ställe, vi skulle ut och äta. Vi åt, tog några drinkar osv. Det var inte otrevligt, men det berodde mest på att hon är väldigt snygg och inte på att hon är särskilt trevligt sällskap. Det är inte jag heller, men jag hade inte frågat ut mig själv på dejt, det var det hon som gjorde.

    Sen kom notan och hon sa att nej den kommer inte jag ta och vi grälade om den en stund men sen gav jag mig och betalade för att inte ställa till en scen.

    (Hon har ringt och sagt att hon hade trots grälet trevligt på dejten och gärna vill gå ut igen, för att jag tydligen är så "rolig" "hämmad" och "annorlunda".)

  • Svar på tråden Om HON bjuder ut honom, skall han då betala?
  • Anonym (Stolpskott)

    Ursäkta mitt, men vilket stolpskott. Bjuder jag ut någon så bjuder jag, det är liksom ganska grundläggande. Vad är det för fel på en människa som behöver tigga sig till att bli "utbjuden" och som sen dessutom beter sig så.

    Tacka nej till en andra dejt, låter som om det blir ganska lätt att hitta en annan snygg tjej med både personlighet och hyfs.

  • Tecum

    Typisk "snygg tjej" hon tror att hon är Guds gåva till männen och att alla ska dansa efter hennes pipa Släpp henne och var inte så utseendefixerad i fortsättningen.

  • MammAmma

    Självklart ska den som bjuder ut även betala. Det är liksom det ordet "BJUDER" står för... Spelar ingen roll om det är en hon eller han. Du hade helt enkelt otur och råkade på en egocentrisk och ouppfostrad prinsessa.

  • Anonym (I)

    Självklart inte. Hon bjuder hon betalar.

    Allt annat är snålt och dåligt still oavsett kön.

  • Anonym (Tjej)

    Jag tycker inte det spelar någon roll, en dejt ska alltid betalas av mannen. Kan han inte betala och börjar bråka om det så är han inget att ha. Det ingår i själva dejtandet att mannen betalar maten eller den aktivitet man nu väljer att göra. Han gick ju med på att gå på dejt = Gick med på att betala.

  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-17 23:00:49 följande:

    Jag tycker inte det spelar någon roll, en dejt ska alltid betalas av mannen. Kan han inte betala och börjar bråka om det så är han inget att ha. Det ingår i själva dejtandet att mannen betalar maten eller den aktivitet man nu väljer att göra. Han gick ju med på att gå på dejt = Gick med på att betala.


    Likväl som hon gick med på knull i röven och sprut i ansiktet för att hon blev bjuden på restaurang?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Håller med) skrev 2018-01-17 23:04:26 följande:
    Likväl som hon gick med på knull i röven och sprut i ansiktet för att hon blev bjuden på restaurang?
    Att gå på date innebär INTE! att man går med på att knulla! Det är ju det som är problemet i dag, och därför det finns #Metoo. Så du har totalt fel och en förlegad kvinnosyn.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-17 23:07:31 följande:

    Att gå på date innebär INTE! att man går med på att knulla! Det är ju det som är problemet i dag, och därför det finns #Metoo. Så du har totalt fel och en förlegad kvinnosyn.


    Men satan vad dum du är. Likväl som en tjej inte ska ta den i röven om hon inte vill så är det inte en självklarhet att mannen ska betala maten. Snacka inte om metoo din hycklare.
  • ventilera mera
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-17 23:07:31 följande:

    Att gå på date innebär INTE! att man går med på att knulla! Det är ju det som är problemet i dag, och därför det finns #Metoo. Så du har totalt fel och en förlegad kvinnosyn.


    Lika förlegad som din menar du?
  • Anonym (Kvinna, 27)

    Håller med de flesta seriösa trådsvararna. Den som bjuder ut betalar.

    Man kan inte komma och prata om förlegad kvinnosyn hit och dit och samtidigt "hålla fast" vid vad män bör och inte bör göra bara för att de är män. Antingen får man skippa könsroller helt, eller acceptera för båda könen (första alternativet tycket jag är det smartare valet då) men något mellanting finns faktiskt inte.

Svar på tråden Om HON bjuder ut honom, skall han då betala?