• fredsduvan

    jobbar du med något hemifrån? vad? vad tjänar du?

    nyfiken på hur det fungerar för de som jobbar hemifrån :)


    ALL KÄRLEK
  • Svar på tråden jobbar du med något hemifrån? vad? vad tjänar du?
  • Anonym (Pip1)
    Anonym (Sekr) skrev 2018-01-23 20:23:46 följande:

    Jobbar i Göteborg inom landstinget. Distansarbete för medicinska sekreterare kommer mer och mer även om just mitt jobb är mer "extremt" där i princip allt jobb sker på distans. Du har ju conscriptor där man jobbar helt på distans, kan väl diskuteras hur bra detta är. På mindre orter är det nog svårt att kunna jobba på distans men i större orter finns absolut möjligheter. Chefer måste se det positiva med det.


    Tack för svar! Bor på en mindre ort och här finns inga möjligheter till distansjobb. Lite synd att inte fler börjar tänka utanför boxen och kanske t o m anställer sekreterare på distans från annan ort. Skulle kunna avhjälpa sekreterarbristen hos dem själva om inte annat.
  • PH76
    Jag arbetar ungefär 50% hemifrån och det är väldigt skönt tycker jag i och med att vi har småbarn.

    Jag tjänar ca 85k i månaden, CivEk med ca 14 års arbetslivserfarenhet.
  • Krafs

    Jag jobbar som programmerare. Tidigare anställd på produktbolag där jag jobbade på distans till 100%, nu jobbar jag som konsult och då varierar det, beroende på kund. Skulle säga att 50% av kunderna är ok med 100% distans.

    Har inga universitetsstudier men har jobbat med just mjukvaruutveckling i snart 20 år.

    Jag tjänar 55000 / månad + bonus som ligger på drygt 100.000 per år, så några tusenlappar till per månad om man slår ut bonusen över ett år, säg 9000 / månad extra.

  • Anonym (Bea)

    Jag har ett inredningsföretag där jag säljer tjänster och varor. Jag har en del möten på stan, men arbetar annars hemifrån. 
    Jag tar ut runt 25' i månaden, plus utdelning en gång om året.

  • Anonym (Tjej)

    Min sambo jobbar hemifrån med programmering och som mjukvaruarkitekt. Han tjänar 40k/mån. Det ingår dock 1-2 dagar varannan eller var tredje vecka på plats men det är ganska fritt och måste han skippa en vecka är det ok. Han har fria arbetstider.

    Ingen utbildning utan är helt självlärd.

  • Meriall

    Doktorand, jobbar ca 50% hemifrån beroende på. Fria arbetstider. Lön 26k. Låg lön men värt pga det är så fritt och roligt.

  • Anonym (Stat)

    Jobbar statligt och kan distansarbeta när som egentligen men det är ju alltid bra att va på plats på kontoret också, delta i möten osv. Jobbar hemma ca 2 dagar veckan, har i flextid också. Jag skull dock föredra att jobba hemifrån mer än vad jag gör pga pendling med ca 3 h per dag. Blä! Men det anses väl mer OK att vara på kontoret än hemma. Många jobbar inte diastans alls och har en egen princip att man ska va på jobbet. Det säger dem som har 10 min promenad till arbetsplatsen!

  • Anonym (?)
    Meriall skrev 2018-01-24 19:17:15 följande:

    Doktorand, jobbar ca 50% hemifrån beroende på. Fria arbetstider. Lön 26k. Låg lön men värt pga det är så fritt och roligt.


    Det är knappast låg lön, snarare en normal lön. Jag har en låg lön, tjänar runt 9k.
  • PH76
    Anonym (?) skrev 2018-01-25 09:21:37 följande:
    Det är knappast låg lön, snarare en normal lön. Jag har en låg lön, tjänar runt 9k.
    Men då jobbar du ju inte heltid, du kan bara jämföra heltid mot heltid.
Svar på tråden jobbar du med något hemifrån? vad? vad tjänar du?