• Anonym (Dåligt självförtroende)

    Nätdejting, ge mig råd tjejer.

    Efter flera års nätdejtande på happypancake så har mitt redan dåliga självkänsla gått mot botten. Jag är en trevlig och omtänksam kille som är mindre snygg. Har ordnade förutsättningar i livet. Har jobb, bra kontakt med familjen, ordnad ekonomi och det jag längtar efter är att träffa en tjej att bli lycklig tillsammans med och uppleva gemensamma drömmar tillsammans.
    Som person är jag blyg och tar inte så mycket plats, har inte gått fram till så många tjejer. Dels handlar det väl om mitt dåliga självförtroende, tänker negativt och tar för givet att bli dissad i förväg. Dumt jag vet. Finns en tjej på mitt jobb som jag är förtjust i men vågar inte säga det till henne.

    Nu till mina frågar där jag hoppas ni har råd som kanske ökar mina chanser att få en tjej att bli nyfiken på mig. Har under de här åren skrivit till flera hundra tjejer.
    Skriver inte enbart Hej hur mår du? Skriver enbart till tjejer med presentation och skriver ett mejl efter jag läst den och frågar om något hon skrivit.

    På dessa år har ingen tjej skrivit först till mig, av alla jag skrivit till så har jag fått 5 svar tillbaka. De har svarat på det jag frågat och i mejlet efter det frågar jag något mer. Konversationen dör ut då det bara är jag som frågar saker om henne eller så slutar hon svara.

    Jag har tre bilder och en bra presentationstext där jag framhäver lite kortfattat vem jag är som person och har för intressen.
    Har läst att tjejer får så mycket mejl att de inte har tid att svara men det köper jag inte riktigt, det har med mig att göra, antingen är jag för ful eller så gillar tjejer inte killar som skriver att de gillar mysiga hemmakvällar.
    Jag drar slutsatsen efter att jag ser att tjejerna läst mitt mejl och besökt min profil.
    Har man tid med det så kan man gott besvara ett visat intresse. Eftersom de inte gör det så måste jag försöka komma fram till vad jag kan förändra.

    Just det, sedan har jag märkt att en del tjejer jag skrivit till har blockat mig, varför gör man så? Skriver aldrig något otrevligt eller sexuellt till tjejer utan är nyfiken på henne och vill veta mer!
    Till tjejer som jag skrivit till och som inte svarar skriver jag aldrig till igen. Jag hade förstått att de hade blockat mig om jag fortsatte att skriva utan att få respons men detta är efter ett trevligt mejl och efter att de besökt min profil. Blir lite ledsen att inte ens ge mig en chans.

    Hur ska jag göra för att öka mina chanser. Vad får er nyfiken på en kille?
    Vad ska man ha för bilder? Vad ska man ta upp på sin presentation?
    Svarar ni enbart till killar som ser bra ut eller ger ni alla en chans?

    Hoppas få många kloka råd tack/ kille som längtar efter första kärlek :)

  • Svar på tråden Nätdejting, ge mig råd tjejer.
  • Anonym (Tjej)

    Jag kan såklart inte svara för alla, men jag får också ett antal meddelanden och det blir tyvärr omöjligt att hinna eller ens orka svara på alla som skriver. Jag kollar in de jag tycker verkar mest intressanta utefter vad jag söker och det är dessa personer jag svarar.

    Personligen går jag inte så mycket efter utseendet, men vill ändå hitta någonting jag fastnar för. Det kan vara en snygg frisyr eller fin ögonfärg. En presentation är också viktigt och framför allt att den är ärlig.

    Tycker du verkar vara en vettig person så jag önskar dig lycka till. Vi kanske hörs på Happypancake! ;)

  • Anonym (Tr)

    Prova en mer seriös sajt som match.com.

    Men du har oddsen emot dig. Allt handlar om första intrycket och gillar tjejerna inte fotot så sållas du bort med en gång. Ditt dåliga självförtroende är också ett stort problem. Skulle du få en dejt IRL med en kvinna efter fösta kontakt på nätet så är det A och O att du utstrålar gott självförtroende och stark självkänsla. Annars är risken att dejten är över innan den knappt startat.

    Hur gammal är du? Är du en bra bit över 25 kan du få ytterligare problem om du är oskuld. Men det framgår inte av din ts.

    Jobba på allt ovan är det bästa råd jag kan ge.

  • Meriall

    Du skriver att du inte ser bra ut men tjejer har väldigt olika smak. För någon är du säkert världens finaste. Men det kan vara så att dina bilder är problemet, att de inte är så smickrande eller att du verkar skum i din presentationstext. I så fall kan du ju ändra det :) Vill du visa text eller bilder eller beskriva dem så kan vi hjälpa dig.

    Du har säkert något fint men det är inte alltid lätt att få fram just det på bilden eller ens själv se vad det är.

  • Anonym (Dåligt självförtroende)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-02-26 18:44:04 följande:

    Jag kan såklart inte svara för alla, men jag får också ett antal meddelanden och det blir tyvärr omöjligt att hinna eller ens orka svara på alla som skriver. Jag kollar in de jag tycker verkar mest intressanta utefter vad jag söker och det är dessa personer jag svarar.

    Personligen går jag inte så mycket efter utseendet, men vill ändå hitta någonting jag fastnar för. Det kan vara en snygg frisyr eller fin ögonfärg. En presentation är också viktigt och framför allt att den är ärlig.

    Tycker du verkar vara en vettig person så jag önskar dig lycka till. Vi kanske hörs på Happypancake! ;)


    Tack för ditt inlägg. Jo jag har förståelse att inte tjejer kan svara på alla mejl men jag försöker verkligen anstränga mig för att verka nyfiken på henne.
    Skriver bara personliga mejl och kopierar inte och skickar till tio andra tjejer.
    Sedan förstår jag också att tjejen inte vill svara om hon inte tycker jag är snygg men jag hoppas ju varje gång jag ser tjejen jag skrivit till besöker min profil :)

    Det är nog rätt stor chans att jag redan skrivit till dig. Är 27 och skriver till tjejer mellan 20-40
  • Anonym (Dåligt självförtroende)
    Meriall skrev 2018-02-26 19:53:10 följande:

    Du skriver att du inte ser bra ut men tjejer har väldigt olika smak. För någon är du säkert världens finaste. Men det kan vara så att dina bilder är problemet, att de inte är så smickrande eller att du verkar skum i din presentationstext. I så fall kan du ju ändra det :) Vill du visa text eller bilder eller beskriva dem så kan vi hjälpa dig.

    Du har säkert något fint men det är inte alltid lätt att få fram just det på bilden eller ens själv se vad det är.


    Jo jag har nog inte jätteroliga bilder men har det betydelse? Jag ser ju ut som jag gör :) Har selfie bilder. Vad är bra bilder då?
    Jo kan återkomma och skriva min presentationstext här och se vad du tycker.

  • Meriall
    Anonym (Dåligt självförtroende) skrev 2018-02-26 20:03:25 följande:

    Jo jag har nog inte jätteroliga bilder men har det betydelse? Jag ser ju ut som jag gör :) Har selfie bilder. Vad är bra bilder då?

    Jo kan återkomma och skriva min presentationstext här och se vad du tycker.


    Ja det spelar jättestor roll hur bilderna är :) För tjejer iaf. Fint ljus på dem och trevliga kläder och fördelaktig vinkel. Där du ser ut som en trevlig person helt enkelt :) Har sett många killar ha tex stirriga bilder eller med dåligt ljus som får dem att se tråkiga och sjuka ut eller andra konstigheter och det är ju synd om de är fina annars. Be en tjejkompis kolla på dina bilder och ge tips.

    Selfiebild är okej men alla tre måste vara i olika miljöer och tagna vid olika tillfällen. Gärna utomhus och titta inte in i kameran på alla så ser se inte så selfie ut. En är okej att den ser ut som en selfie. Ska försöka hitta exempel på hur jag menar.
  • Meriall


    Dålig bild



    Dålig bild



    Bra bild



    Bra bild

    Nu var det svårt att hitta alltför dåliga selfies på Internet men typ såhär. De "bra" ser mycket mer levande ut på sina bilder. Sedan ser de inte nödvändigtvis bättre ut än de andra rent objektivt men jag skulle mycket hellre skriva till dem ändå.
  • MaryM

    TS det är antagligen dina bilder som är problemet. Har du töntiga kläder? Typ nån cardigan? Har du fula glasögon? Tunnhårig och försöker dölja det?

    Allt sånt kan du ändra på.

    Skriv inte att du gillar mysiga hemmakvällar.. sjukt kliché. Var lite rolig i stället.


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Dåligt självförtroende) skrev 2018-02-26 20:00:17 följande:
    Tack för ditt inlägg. Jo jag har förståelse att inte tjejer kan svara på alla mejl men jag försöker verkligen anstränga mig för att verka nyfiken på henne.
    Skriver bara personliga mejl och kopierar inte och skickar till tio andra tjejer.
    Sedan förstår jag också att tjejen inte vill svara om hon inte tycker jag är snygg men jag hoppas ju varje gång jag ser tjejen jag skrivit till besöker min profil :)

    Det är nog rätt stor chans att jag redan skrivit till dig. Är 27 och skriver till tjejer mellan 20-40
    Vad exakt är det du skriver till tjejerna? Att direkt börja nämna deras utseende funkar sällan. Försök skriva något originellt som sticker ut bland alla andra mejl.
    Ja det kanske är mycket möjligt! Blir nyfiken nu på vem du är...
  • Anonym (Färdigdejtat)

    Att de blockar dig betyder ofta inget personligt. Det är bara ett sätt för många tjejer att hindra icke intressanta killar från att skriva fler gånger. Så fort de har bestämt att du inte är något för dem, blockar de.

    Jag blockade ingen på de grunderna när jag nätdejtade, det kändes lite oförskämt. För mig krävdes det att de var otrevliga på något vis. Men många gör det alltså som en sorteringsmetod. Inte för att du har skrivit något opassande.

    Förmodligen kan du förbättra dina bilder. Som andra redan har sagt, spelar det väldigt stor roll hur bilderna är tagna. Mörka selfies i ett badrum är rena döden. Det får vilken kille som helst att i bästa fall se astråkig ut, i sämsta fall psykopatisk.

    Lagom avstånd är viktigt. Inte jättenära ansiktsbilder. det blir osmickrande hur du än ser ut. Och inte för långt bort. En tvåcentimeters helfigur i fjärran säger liksom ingenting. Anlita en polare som tar några bra bilder i bra ljus. Och se glad ut! Majoriteten av alla manliga foton på dejtingsidor ser ut som mugshots. 

    Skriv ganska kort, men fortfarande personligt till tjejerna. Om man får ett jättelångt mail från en helt okänd kille, blir det lätt lite krävande. Det är att anstränga sig för mycket för någon som man aldrig har mött. Ett par tre meningar räcker utmärkt som första mail, om du knyter an till något som hon har skrivit i sin profil.

Svar på tråden Nätdejting, ge mig råd tjejer.