Forum Vikt - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Mysimba och Saxenda

Mån 26 feb 19:46 Läst 4970 gånger Totalt 2 svar
    Mån 26 feb 19:46

Hej jag har blivit tillfrågad av min läkare om jag vill testa Mysimba mot övervikt. Är det någon här inne som äter Mysimba? Jag är också lite nyfiken på Saxenda och funderar på om det går att få den medicinen utskriven i Sverige? Eftersom ingen av dem täcks av högkostnadsskyddet så blir ju kostnaden för framförallt Saxenda enorm. 

• Tor 1 mar 16:33 #1

Hej det stämmer att man inte får det på högkostnads skydd.. så man måste betala ur egen ficka. Saxenda vet ja inget om men Mysimba åt min syster ett tag o det hjälpte henne verkligen, efter att hon slutade har hon fortsatt att gå ner i vikt (från ungefär 82 kg till 70) o har nu sitt hälsosammaste bmi på länge. Hon beställde Mysimba från något som heter Treated.com där du lagligt får ditt recept utskribvet online. https://se.treated.com/viktnedgaang/mysimba

Kram Emma

• Anonym (Jonna­73)
    Visa endast
    Ons 21 mar 12:43 #2

Vill man spara pengar finns Mysimba på svenska apotek för 1 000 kr i stället ???? , bara be sin vanliga läkare på vårdcentralen och dessutom får man hjälp med att kontrollera att man passar för Mysimba. Vill man inte gå till sin läkare kanske det går via kry.se eller liknande. 

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll