Inlägg från: Anonym (Kär och glad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kär och glad)

    Ligger de flesta kvinnor bara om det finns känslor?

    Jag är säker på att det är mycket vanligare att kvinnor vill ha/behöver känslor för att ligga, ja.

    Alla behöver inte nödvändigtvis vara upp över öronen kär (som jag själv) för att ha sex, men det är inte många kvinnor som tar vilken man som helst, bara för att få sex. Så som många män faktiskt kan göra. 

    Precis som  kvinnorna skriver här i tråden, krävs det åtminstone en stark attraktion eller kemi eller vad man kallar det. Medan många män kan nöja sig med att hon är av rätt kön, i princip. Sexet är det viktiga, inte personen. 

    Män tolkar ofta detta som att kvinnor är kräsna. Och då menar de inget positivt med det... 

    Sedan är det ju väldigt spännande att somliga tror att det handlar om ett spel. Att kvinnor låtsas tycka att känslor är viktigt för att det skulle vara "finare". Det är BS. I dessa Sex and the City-tider har vi snarare lärt oss att det är självständigt och kaxigt att ha sex lite hur som helst. 

    Men väldigt många av oss fixar inte det ändå. Det känns bara fel, rakt igenom. 

  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 10:54:58 följande:
    Orsaken till att män lackar ur och kallar det för spel är nog mer att det för dem uppfattas just som ett spel, eftersom de inte bara kan vara sig själva.

    Heterokillar skulle ragga precis som bögkillar om det gick, alltså snabbt lekfullt och kreativt och väldigt direkt.

    Men eftersom tjejerna inte fungerar så utan just kräver att killen kvalificerar, vilket hon tror är något speciellt, men killar snabbt lär sig extremt formelbaserat och rätt tråkigt i längden, så blir det just ett spel. Killarna behöver stå ut med att visa upp vissa sidor vilka de eventuellt varken har eller vi ha, men de har inget val eftersom det är så formeln för tjejers attraktion ser ut.

    Dessutom innebär det hur bra man än är en hel misslyckande och bortkastad tid samt att behöver titta på tjejer som tuggar vilket är det tråkigaste som finns.
    Då får väl dessa män helt enkelt leta upp de kvinnor som också gillar pang på rödbetan, istället för att gnälla om "spel". Det är förstås ont om sådana tjejer, så det blir ju ett hårt game för de killarna. 

    Men de killar som vill ha en riktig relation, kan utan problem vara sig själva. Det är bara de som tycker det är bortkastad tid att ägna sig åt annat än att ligga, som måste fejka. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 13:47:02 följande:
    Konstigt nog verkar det inte fungera så heller i praktiken.

    De killar som inte får ligga får heller inga förhållanden ofta, det börjar ändå på samma sätt, med attraktion oavsett vilken typ av förhållande det är.

    Det har varit när jag varit som hetast inne i mina liggperioder som det tillslut dykt upp nån tjej som man liksom bara vill ligga med igen och igen och igen och sen tillslut är det helt uthärdligt att se henne tugga och så är man ihop.

    Män kommer inte undan den där attraktionsfasen så man kan lika gärna bli bra på den.

    Pang på rödbetan tjejen har förresten exakt samma attraktionsmönster som precis alla andra tjejer. Det finns bara en kvinna på hela jorden, hon är bara gjord i många kopior, vi borde kalla alla för Annika för understryka det.
    Jag förstod faktiskt ingenting av detta. Mer än att du tycks förakta alla kvinnor, då. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-13 19:00:31 följande:
    Nej båda gör långt ifrån valet. Kvinnan vet att hon gör valet, mannen gör allt för att hon ska ta honom som val. Det är det som det dolda spelet går ut på.
    Så om jag väljer dig, då har du inget att sätta emot? Du är helt utlämnad till min vilja?

    Spännande teori. Men tyvärr. Den gäller nog bara dig, inga andra män. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-13 19:13:26 följande:
    Vad försöker du säga? Att du efter enbart ett ögonkast väljer en man? I så fall kan du få många män med dig hem, så billiga är dem. Om du däremot väljer en man efter ett inledande samtal och fått en bredare bild av honom så måste jag göra dig besviken här. Då är det inte lika många män som som du tror är intresserade av själva samtalet, även om dem troligen är det av dig. Det är där spelet ligger med de olika spelvillkoren.
    Vad försöker DU säga? Jo, att kvinnor väljer och att män kämpar för att bli valda.

    Så skrev du i alla fall i förra inlägget. Har du ändrat dig? 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-13 19:45:37 följande:
    Ja, du har förstått mig där.
    Nej. Tyvärr. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-13 19:52:50 följande:
    Du frågade om jag ändrat mig från att påstå att kvinnor gör valet, män jobbar på att bli valet. Nej, jag står fast vid det.
    Jaha, så vad händer om en kvinna väljer en man som inte vill bli vald av henne? Eller menar du att det aldrig kan inträffa?

    Du kanske aldrig har sett hur kvinnor anstränger sig för att bli valda av män? Som sagt var - spännande.
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (kvinnor och sex) skrev 2018-03-13 20:26:41 följande:
    Vi äro många kvinnor med varierande utseenden och personligheter som blivit bortvalda av våra drömprinsar och fått självförtroendet naggat i kanterna mer än en gång. Och vi upplever inte att det är lätt att få sex eftersom vi vill ligga med den skara män som uppenbarligen inte har några som helst problem att få hur många kvinnor de vill. Så har vi blivit programmerade. Att falla för dessa vilket är helt utanför vår kontroll.
    Jag tror inte att männen tycker att det räknas. Vi har bara blivit nobbade ifall inte en enda man i hela riket kan tänka sig att desperationsligga med oss. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-13 21:05:55 följande:
    Självklart inträffar det. Det är inte så att män i egenskap av att vara just män vill ligga med allt som har puls. Det jag refererar till är skillnaden i förursättningen för könen och således varför valmöjligheterna är olika.

    Du menar genom dolda signaler som männen misslyckas snappa upp men som kvinnor tycker är ett glasklart uttryck för flirtande? Jo det existerar.
    Jag drar en lättnadens suck över att befintlig puls inte är tillräckligt i sig. Då har man ju bevisligen lite annat värde kvar åtminstone. 

    Nej, jag tänkte inte så mycket på dolda signaler. Där är nämligen män ungefär lika skickliga. Men det kan jag inte förvänta mig att du ska veta, för du utsätts nog inte så ofta för dolt flirtande från män.

    Jag har faktiskt varit med mer än en gång om att få en besviken utskällning av en "snäll" kille för att jag inte upptäckte honom på hela kvällen trots att han satt och trånade helt osynligt i hörnet.

    Men jag tänkte mer på hur kvinnor kämpar med utseendet för att fortsätta vara attraktiva. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-14 00:35:40 följande:
    Nej, att även vara vid medvetande underlättar så att mannen kan missa att tyda dolda signaler från kvinnan av fejkad orgasm.
    Hur lyckades du komma  in på det? 

    Tillbaka till topic:

    Ja, det är vanligare att kvinnor vill ha mer känslor för att ligga. Mer attraktion, mer kemi, och helst förälskelse/kärlek. Många kvinnor ser helt enkelt inte vitsen att ligga om det inte finns känslor. Då ger det ungefär lika mycket som en gynundersökning. 

    För män räcker det ofta med lite allmän sexbrist för att  de ska börja jaga. Sexbehovet blir viktigare än själva personen. För många män är sex med vem som helst bättre än sex med ingen. Det stämmer sällan för kvinnor. 

    Nej, det gäller inte alla. Det finns folk av alla sorter av båda kön.

    Nej, jag har inga vetenskapliga studier på det. Och jag tycker inte det behövs heller. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-14 08:44:23 följande:
    Det stycket var menat som ett skämt som följd av ditt konstaterande att man hade mer värde än en puls. Av erfarenhet borde jag vetat att man inte kan skämta med några här, ens om en sådan sak.

    Jag håller med dig till fullo såklart. Det är av de anledningarna som förutsättningarna ser annorlunda ut. Är du en kvinna med dessa uppfattningar?
    Kan kan man väl. Men man kan ju aldrig vara säker på om mottagaren uppfattar skämtet. Särskilt inte i diskussioner där saker och ting lätt uppfattas som pikar eller förklädda argument. Risker man får leva med. 

    Svar ja. Och jag kan poängtera att jag inte lägger några som helst värderingar i det hela, ifall nu någon får för sig att det handlar om moral och annat. 

    Jag tycker inte att det är varken mer eller mindre moraliskt att vilja ligga med eller utan känslor. Folk är som de är. Även jag. Och då blir jag putt när någon hävdar att jag spelar någon sorts spel bara för att jag behöver starka känslor för att vilja ha sex. Som att min personlighet vore nån sorts koketteri! 

    That's it. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-14 10:37:43 följande:
    Och just därför borde jag vetat bättre än att skämta mitt bland humorlösa debattörer fixerade vid ett feministperspektiv.

    Du och många andra kvinnor behöver kanske inte spela ett lika omfattande spel just för att dem är i behov av känslor. Det faller sig naturligt för dem om känslor uppstår eller inte. Män tvingas ha ett annat förhållningssätt då lusten väcks på annat sätt än om kvinnan har ett genustänk, röstar på ett sympatiskt parti eller har en för henne intressant favoritfärg. Men att påstå att en vuxen människa inte deltar i ett spel för att väcka attraktion med ligg tillsammans med motsatt kön som ändamål faller på sin egen logik, om det nu är så att en kvinna får känslor för en medveten man och en man för en utseende- eller personlighetsmässigt attraktiv kvinna. I så fall kan människan skippa allt vad förnuft heter och oansvarligt agera utifrån känslor enbart.
    Jag förstår inte riktigt hur du drog slutsatsen att jag eller någon annan är humorlösa och fixerade vid ett feministperspektiv baserat på mitt inlägg. Det känns som om du har ett gäng färdiga fördomar som du drar väldigt stora växlar på. 

    Jag ser inte detta som feminism överhuvudtaget och jag har inte argumenterat om det. Jag är en känslomänniska. Jag har provat att ha sex utan känslor ett par gånger, och det var totalt värdelöst. Faktiskt sämre än ingenting.

    Det är jag långt ifrån ensam om att känna. Är det en uppfattning som jag får ha? Måste jag försvara den med logiska argument, eller vad är det du efterfrågar? Jag kan inte utläsa riktigt vad du vill ha sagt, eller vad ditt utgångsläge i diskussionen är, och det beror inte så mycket på mitt eventuellt bristande sinne för humor...
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-14 11:29:04 följande:
    Titta inlägg 112, ytterligare ett exempel.

    Jag lägger inte värderingar kring dina uppfattingar som du har, inte bara för att jag delar dessa utan för att det står var och en fritt. Huruvida du bygger det på argument eller inte är också upp till dig. Det intressanta är dock bilden av en känslostyrd kvinna vilket förstärker min uppfattning om könens förhållningssätt. Att män som vill ligga med en kvinna bör tala till hennes undermedvetna känslor, så att kvinnan kan knulla med hans värderingar (ja, detta var ett osmakligt skämt...) medans en kvinna som vill ligga med en man i större omfattning kan vara sig själv utan att tala till hans undrrmedvetna känslor. Som ett led i det blir det vanligare att kvinnan har sista ordet. Med andra ord avgör känslan föer gånger än förnuftet huruvida än kvinna vill ligga. Eller du kanske, med tanke på ditt nick (ja, detta är också skrivet med en blinkning...), aldrig hört uttrycket "kär och galen".
    Inlägg 112 säger mig inte så mycket beträffande detta, måste jag medge. Det var bara en kort replik på något. 

    Menar du att män måste förställa sig mer? Varför skulle de behöva det? Jag vill ju inte ha en man som låtsas att han har värderingar som passar mig. Jag vill ha en man som på allvar har värderingar som passar mig. 

    Okej, en man som vill blåsa mig för att kunna utnyttja mig sexuellt måste förstås fejka. Men honom tycker jag av förståeliga skäl inte så synd om. En man som är genuint intresserad av mig behöver däremot inte fejka något alls. Han SKA tvärtom vara sig själv. Annars kommer det ändå inte funka. 

    Och det är väl fullständigt uppenbart att det är känslor och inte förnuft som avgör om man vill ligga? Enda förnuftiga skälet att ha sex är väl för att göra barn? Resten av gångerna handlar det om känslor. Även för män. Ser du något problem med detta? Hur skulle det annars vara? 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-14 13:13:47 följande:
    Om kvinnor vill få det till att man är sexuellt frigjord kan förnuftet mycket väl vara som mannens "nu var det ett tag sedan jag hade ett ligg, hoppas på ett ikväll". 
    Men då handlar ju fortfarande inte om förnuft, utan om känslor. Man KÄNNER att det var länge sen man fick sex. Man SAKNAR närhet, tillfredsställelse, bekräftelse... 

    Man mäter inte sin oxytocinhalt med en liten dosa och konstaterar förnuftigt att "fan, det är för lågt, jag måste ordna ett ligg så jag får upp nivåerna!"

    Kort sagt. Ingen ligger av förnuftiga skäl, annat än som barnaalstrande: "Nu har jag ägglossning, ikväll måste det bli ligga av! Vi kanske hinner med en sväng på lunchen också!"

    Förnuftsstyrt sex brukar anses vara väldigt romantikdödande, så jag vet ingen som strävar efter det. Alla är ute efter känslan. Även män.
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (crossAfit) skrev 2018-03-14 15:13:29 följande:
    Om man tolkar dig rätt så är ju knappt förnuftet närvarande ens när en kvinna ser en potienell partner i en man. 
    Men då tolkar man mig inte rätt. Jag trodde vi pratade om förnuftiga skäl till att ha sex. 

    Praktiskt exempel: När jag "valde" min partner (han valde naturligtvis mig lika mycket) så var det ganska mycket förnuft inblandat. Jag tror nämligen att relationer har bäst chans att bli långvariga om man inte enbart går efter kemi och rosa filter på glasögonen.

    Men jag har inte sex med honom av rationella, förnuftiga skäl. Enbart av känslomässiga skäl, faktiskt. 
Svar på tråden Ligger de flesta kvinnor bara om det finns känslor?