• Anonym (kvinnor och sex)

    Ligger de flesta kvinnor bara om det finns känslor?

    Vad är er erfarenhet. Känns som att kvinnor generellt är svårövertalade till sex om det inte finns känslor inblandat eller en relation som kan bli möjlig?

    Har det med åldrar att göra t ex. Att yngre kanske experimenterar mer men äldre vill ha fler bitar som ska funka?

  • Svar på tråden Ligger de flesta kvinnor bara om det finns känslor?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kär och glad) skrev 2018-03-13 08:20:49 följande:

    Jag är säker på att det är mycket vanligare att kvinnor vill ha/behöver känslor för att ligga, ja.

    Alla behöver inte nödvändigtvis vara upp över öronen kär (som jag själv) för att ha sex, men det är inte många kvinnor som tar vilken man som helst, bara för att få sex. Så som många män faktiskt kan göra. 

    Precis som  kvinnorna skriver här i tråden, krävs det åtminstone en stark attraktion eller kemi eller vad man kallar det. Medan många män kan nöja sig med att hon är av rätt kön, i princip. Sexet är det viktiga, inte personen. 

    Män tolkar ofta detta som att kvinnor är kräsna. Och då menar de inget positivt med det... 

    Sedan är det ju väldigt spännande att somliga tror att det handlar om ett spel. Att kvinnor låtsas tycka att känslor är viktigt för att det skulle vara "finare". Det är BS. I dessa Sex and the City-tider har vi snarare lärt oss att det är självständigt och kaxigt att ha sex lite hur som helst. 

    Men väldigt många av oss fixar inte det ändå. Det känns bara fel, rakt igenom. 


    Orsaken till att män lackar ur och kallar det för spel är nog mer att det för dem uppfattas just som ett spel, eftersom de inte bara kan vara sig själva.

    Heterokillar skulle ragga precis som bögkillar om det gick, alltså snabbt lekfullt och kreativt och väldigt direkt.

    Men eftersom tjejerna inte fungerar så utan just kräver att killen kvalificerar, vilket hon tror är något speciellt, men killar snabbt lär sig extremt formelbaserat och rätt tråkigt i längden, så blir det just ett spel. Killarna behöver stå ut med att visa upp vissa sidor vilka de eventuellt varken har eller vi ha, men de har inget val eftersom det är så formeln för tjejers attraktion ser ut.

    Dessutom innebär det hur bra man än är en hel misslyckande och bortkastad tid samt att behöver titta på tjejer som tuggar vilket är det tråkigaste som finns.
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 10:54:58 följande:
    Orsaken till att män lackar ur och kallar det för spel är nog mer att det för dem uppfattas just som ett spel, eftersom de inte bara kan vara sig själva.

    Heterokillar skulle ragga precis som bögkillar om det gick, alltså snabbt lekfullt och kreativt och väldigt direkt.

    Men eftersom tjejerna inte fungerar så utan just kräver att killen kvalificerar, vilket hon tror är något speciellt, men killar snabbt lär sig extremt formelbaserat och rätt tråkigt i längden, så blir det just ett spel. Killarna behöver stå ut med att visa upp vissa sidor vilka de eventuellt varken har eller vi ha, men de har inget val eftersom det är så formeln för tjejers attraktion ser ut.

    Dessutom innebär det hur bra man än är en hel misslyckande och bortkastad tid samt att behöver titta på tjejer som tuggar vilket är det tråkigaste som finns.
    Då får väl dessa män helt enkelt leta upp de kvinnor som också gillar pang på rödbetan, istället för att gnälla om "spel". Det är förstås ont om sådana tjejer, så det blir ju ett hårt game för de killarna. 

    Men de killar som vill ha en riktig relation, kan utan problem vara sig själva. Det är bara de som tycker det är bortkastad tid att ägna sig åt annat än att ligga, som måste fejka. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kär och glad) skrev 2018-03-13 12:43:34 följande:
    Då får väl dessa män helt enkelt leta upp de kvinnor som också gillar pang på rödbetan, istället för att gnälla om "spel". Det är förstås ont om sådana tjejer, så det blir ju ett hårt game för de killarna. 

    Men de killar som vill ha en riktig relation, kan utan problem vara sig själva. Det är bara de som tycker det är bortkastad tid att ägna sig åt annat än att ligga, som måste fejka. 
    Konstigt nog verkar det inte fungera så heller i praktiken.

    De killar som inte får ligga får heller inga förhållanden ofta, det börjar ändå på samma sätt, med attraktion oavsett vilken typ av förhållande det är.

    Det har varit när jag varit som hetast inne i mina liggperioder som det tillslut dykt upp nån tjej som man liksom bara vill ligga med igen och igen och igen och sen tillslut är det helt uthärdligt att se henne tugga och så är man ihop.

    Män kommer inte undan den där attraktionsfasen så man kan lika gärna bli bra på den.

    Pang på rödbetan tjejen har förresten exakt samma attraktionsmönster som precis alla andra tjejer. Det finns bara en kvinna på hela jorden, hon är bara gjord i många kopior, vi borde kalla alla för Annika för understryka det.
  • Anonym (Kvinna 53 år)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 13:47:02 följande:
    Konstigt nog verkar det inte fungera så heller i praktiken.

    De killar som inte får ligga får heller inga förhållanden ofta, det börjar ändå på samma sätt, med attraktion oavsett vilken typ av förhållande det är.

    Det har varit när jag varit som hetast inne i mina liggperioder som det tillslut dykt upp nån tjej som man liksom bara vill ligga med igen och igen och igen och sen tillslut är det helt uthärdligt att se henne tugga och så är man ihop.

    Män kommer inte undan den där attraktionsfasen så man kan lika gärna bli bra på den.

    Pang på rödbetan tjejen har förresten exakt samma attraktionsmönster som precis alla andra tjejer. Det finns bara en kvinna på hela jorden, hon är bara gjord i många kopior, vi borde kalla alla för Annika för understryka det.
    Det finns massor med kvinnor som är ute efter något seriöst och bara hittar såna som endast vill ha något tillfälligt. Så varför får då dessa män ingen ändå? Det är bara naivt att tro att det hänger på utseende. Det som kvinnor verkligen undviker - när de är ute efter en relation - är instabila män, män som knappt kan försörja sig, som inte får ihop sitt liv, som har missbruksproblem, och liknande. Struliga män - det är de som avskräcker. 

    Även om min man också tror ibland att han inte hade så stor chans och hade tur att han fick mig - vi var båda över 40 - så håller jag inte med. Han är visserligen inte snygg, har 20 kilo övervikt. Och nej, jag tänkte inte att var snygg när jag såg honom första gången (på en pub, så egentligen är det ju ytligheter som gäller då). Utan, jag tänkte: Det där verkar vara en vettig kille - intelligent, pigg, trevlig. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 13:47:02 följande:
    Konstigt nog verkar det inte fungera så heller i praktiken.

    De killar som inte får ligga får heller inga förhållanden ofta, det börjar ändå på samma sätt, med attraktion oavsett vilken typ av förhållande det är.

    Det har varit när jag varit som hetast inne i mina liggperioder som det tillslut dykt upp nån tjej som man liksom bara vill ligga med igen och igen och igen och sen tillslut är det helt uthärdligt att se henne tugga och så är man ihop.

    Män kommer inte undan den där attraktionsfasen så man kan lika gärna bli bra på den.

    Pang på rödbetan tjejen har förresten exakt samma attraktionsmönster som precis alla andra tjejer. Det finns bara en kvinna på hela jorden, hon är bara gjord i många kopior, vi borde kalla alla för Annika för understryka det.
    Jag förstod faktiskt ingenting av detta. Mer än att du tycks förakta alla kvinnor, då. 
  • Anonym
    Anonym (Kvinna 53 år) skrev 2018-03-13 09:13:39 följande:
    Tvärtom! Jag upplever att mina barn tänker mer på hur man "ska" göra och inte göra än vad jag gör. Det verkar ha blivit mer konservativt. Och glöm inte att det var "fri kärlek" på 60-/70-talet. Visserligen, man är mer osäker när man är ung. Jag ändrade inställning om en del också.  
    Ja, tiderna är helt annorlunda nu än på de frisläppta 60-70-80-talen. Överlag var det mer fritt och "högt i tak" i olika avseenden på den tiden, inte bara sexuellt.

    Nu har nymoralismen smugit sig på. Stressigare tillvaro, hårdare krav, ökande klyftor i samhället, bostadsbrist, ökning av könssjukdomar, mindre tillit, import av andra värderingar och mycket annat gör att den fria kärleken inom överskådlig tid aldrig kommer tillbaka på samma nivå igen tyvärr.
  • Anonym
    DeathByPickles skrev 2018-03-12 21:17:58 följande:
    Eller inte. Se dig om i världen. Det finns otroligt många fler par där kvinnan är snyggare än karln, om man går efter skönhetsnormer. 
    Sant!
    Därför måste en karl slita hårt för att få något/någon. Han måste prestera för att kunna ha något att erbjuda som kompensation för sitt betydligt sämre utseende, eller på ett eller annat sätt kunna betala för sig i någon form. Han måste kunna motivera kvinnan till att välja just honom.

    För kvinnan räcker det med att hon är sig själv. Inte så svårt. Rättvist?
  • Anonym (crossAfit)
    Anonym skrev 2018-03-13 16:57:54 följande:

    Sant!

    Därför måste en karl slita hårt för att få något/någon. Han måste prestera för att kunna ha något att erbjuda som kompensation för sitt betydligt sämre utseende, eller på ett eller annat sätt kunna betala för sig i någon form. Han måste kunna motivera kvinnan till att välja just honom.

    För kvinnan räcker det med att hon är sig själv. Inte så svårt. Rättvist?


    Det är därför debatten är helt skev om det är utifrån ett perspektiv av relation. En kvinna har betydligt fler och högre krav på en man än vice versa. Hade män haft mer självrespekt och inte känt sig så ofullstänsdiga utan en kvinna i sitt liv och ställt samma höga krav och varit lika kräsen som en kvinna är i sin bedömning av en man, då hade världen bestått av en stor grupp singelkvinnor och mindre barnafödande. Och männen hade sluppit bli lämnade när kvinnan hittar en man som uppfyller hennes kravbild bättre. Garanterat.
  • Smecker
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 10:54:58 följande:

    Orsaken till att män lackar ur och kallar det för spel är nog mer att det för dem uppfattas just som ett spel, eftersom de inte bara kan vara sig själva.

    Heterokillar skulle ragga precis som bögkillar om det gick, alltså snabbt lekfullt och kreativt och väldigt direkt.


    Och kvinnor kan vara sig själva i motsvarande situationer?

    Men jo, män kan vara sig själva i samma utsträckning som kvinnor kan. Däremot är män apkassa på att välja rätt kvinnor att vara sig själva med.

    Det går alldeles utmärkt att ragga snabbt, lekfullt, kreativit och väldigt direkt. Om man raggar på rätt personer och i rätt situationer. Med tanke på att 95% av alla män inte ens identifierat sin målgrupp så är det inte konstigt att failure raten ser ut som den gör.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Clara)

    Jag ligger inte utan ett "forever". Sådan har jag alltid varit och hittills har det funkat.

Svar på tråden Ligger de flesta kvinnor bara om det finns känslor?