• Anonym (Forskaren i Statens Tjänst)

    Vanligaste alternativet när det gäller orgasmer i sexlivet i par-relationer?

    Jag undrar vad som är mest vanligt förekommande av följande två alternativ när det gäller sexlivet i relationer:

    Alternativ 1:
    Att man typ älskar mer än knullar och båda kommer ansikte mot ansikte i t.ex missionären eller när kvinnan rider m.m, kanske t.om kommer tillsammans eller i alla fall kommer ganska samtidigt och får dela varandras njutning under orgasmerna genom varandras blickar.

    Alternativ 2:
    Att man kommer lite mer var och en för sig, dvs att man hjälper & fokuserar på varandra en i taget tills båda fått varsin orgasm genom att t.ex att kvinnan får oralsex av mannen först och får sin orgasm, och därefter hjälper kvinnan mannen att komma genom att han t.ex får älska & knulla henne bakifrån eller själv får oralsex av henne.

    Skillnad mellan alternativen:
    Skillnaderna på dessa två alternativ är att i det första alternativet älskar man & kommer mer tillsammans, medan man i det andra alternativet knullar lite mer, i alla fall mannen gör det kanske när det är hans tur att få ta för sig för att få orgasm - och orgasmerna sker var och en för sig i tur och ordning med den andre partnerns hjälp för att fokusera på att ge den andre full njtuning tills båda fått sina orgasmer.

    Fråga:
    Vilket av ovan alternativ stämmer bäst in på dig och din partner?

    Tack för att du tog dig tid att svara!
  • Svar på tråden Vanligaste alternativet när det gäller orgasmer i sexlivet i par-relationer?
  • Anonym (Man)
    New Dawn skrev 2018-03-18 18:55:39 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad problemet är. Jag kan inte se det negativa med att hon kommer lättare efter samlag. Jag tycker också samlag är upphetsade och kommer lättare efter det.

    Min karl är dock lika ivrig att tillfredstälka mig även efter sin orgasm.

    Kan ni inte testa med dildo och "värma upp med", så du kan tillfredställa henne före din orgasm?
    Nej, jag har ju trott att det är det "normala" att om kvinnan inte kan eller hinner få orgasm under samlaget så försöker mannen tillfredsställa henne efteråt. Men nu sägs det här att det inte är lika bra om det har gått för mannen. Och det kan ju ligga något i det, speciellt som det har blivit svårt för henne att komma.

    Vi har aldrig använt leksaker. Kanske det skulle vara bra i denna situation. Min fru är dock ganska konservativ så det är kanske inte något som hon önskar i första hand. 
  • Anonym (Justin)
    New Dawn skrev 2018-03-15 10:49:50 följande:
    Det exemplet du ger att den andre smeker och kysser emedan man själv onanerar tycker vi om och gör åt båda håll då och då.

    Vi brukar ganska ofta göra så att vi hjälper varandra med anal stimulans,(med finger eller leksak) när den andre onanerar. Det blir väldigt intimt och jag älskar att se min karl njuta så.
    Samma här, jag ger oftast henne munsex till orgasm i början, sen penetration. Jag har svårt att komma så, så vi avslutar med att jag onanerar och hon smeker mig analt. Underbart, skönt, intimt, lite snuskigt, självutlämnande. 

    Vi är i övre medelåldern, har haft sex med varandra i 20 år. Och det är så bra. Det finns många sätt att ha skönt tillsammans, att hetsa upp varandra, att variera. Inget är fel så länge båda gillar det. 
  • New  Dawn
    Anonym (Justin) skrev 2018-03-19 08:40:07 följande:

    Samma här, jag ger oftast henne munsex till orgasm i början, sen penetration. Jag har svårt att komma så, så vi avslutar med att jag onanerar och hon smeker mig analt. Underbart, skönt, intimt, lite snuskigt, självutlämnande. 

    Vi är i övre medelåldern, har haft sex med varandra i 20 år. Och det är så bra. Det finns många sätt att ha skönt tillsammans, att hetsa upp varandra, att variera. Inget är fel så länge båda gillar det. 


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Man) skrev 2018-03-19 07:36:08 följande:

    Nej, jag har ju trott att det är det "normala" att om kvinnan inte kan eller hinner få orgasm under samlaget så försöker mannen tillfredsställa henne efteråt. Men nu sägs det här att det inte är lika bra om det har gått för mannen. Och det kan ju ligga något i det, speciellt som det har blivit svårt för henne att komma.

    Vi har aldrig använt leksaker. Kanske det skulle vara bra i denna situation. Min fru är dock ganska konservativ så det är kanske inte något som hon önskar i första hand. 


    Det kan låsa sig av olika orsaker. Börjar man känna sig stressad över att det tar tid kan kåtheten försvinna. Om då mannen redan kommit kan jag tänka mig att det blir ännu mer "känsligt" och lätt att tappa, eftersom fokuset mer tydligt blir på en själv. Jag har delvis erfarit det själv. Är mannen lite oengagerad blir det ju ännu svårare.

    Ibland kan det hjälpa att smeka sig själv. Att man "hjälps åt"

    Nyckeln för mig är dels min karls engagemang, oavsett, samt att orgasm aldrig är målet.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-19 07:36:08 följande:
    Nej, jag har ju trott att det är det "normala" att om kvinnan inte kan eller hinner få orgasm under samlaget så försöker mannen tillfredsställa henne efteråt. Men nu sägs det här att det inte är lika bra om det har gått för mannen. Och det kan ju ligga något i det, speciellt som det har blivit svårt för henne att komma.

    Vi har aldrig använt leksaker. Kanske det skulle vara bra i denna situation. Min fru är dock ganska konservativ så det är kanske inte något som hon önskar i första hand. 
    Jag vet egentligen inte vad som är "det normala". Har dock levt i en relation där mannen körde in och ut tills han kom och sedan smekte mig till orgasm efteråt. Det hela var mycket snabbt avklarat. För mig innebar detta att sexlusten tillsammans med honom helt avstannade till slut. Visst, jag fick orgasm rent tekniskt sett men särskilt himlastormande var det absolut inte. Han var inte kåt längre och jag kände det väldigt tydligt! Hade svårt att visa min egen kåthet pga att det mest kändes som om han gjorde sin plikt om du förstår hur jag menar... jag bad honom ofta att ta det lugnt när vi skulle ligga, att det gick för snabbt för mig och att jag behövde mer tid men han fattade ändå aldrig.

    Jag tror en del män gör precis som du av ren slentrian och så fattar de inte varför hon tappar lusten.

    Du verkar ändå lyhörd tycker jag och du säger också att hon kommer lättast efter att ni haft samlag. Menar bara att ibland kan det vara bra att experimentera lite och göra på andra sätt än vad man är van vid, blir så lätt att man fastnar i gamla hjulspår och tror att allt är frid och fröjd.
  • New  Dawn
    Anonym (Hanna) skrev 2018-03-19 19:47:25 följande:

    Jag vet egentligen inte vad som är "det normala". Har dock levt i en relation där mannen körde in och ut tills han kom och sedan smekte mig till orgasm efteråt. Det hela var mycket snabbt avklarat. För mig innebar detta att sexlusten tillsammans med honom helt avstannade till slut. Visst, jag fick orgasm rent tekniskt sett men särskilt himlastormande var det absolut inte. Han var inte kåt längre och jag kände det väldigt tydligt! Hade svårt att visa min egen kåthet pga att det mest kändes som om han gjorde sin plikt om du förstår hur jag menar... jag bad honom ofta att ta det lugnt när vi skulle ligga, att det gick för snabbt för mig och att jag behövde mer tid men han fattade ändå aldrig.

    Jag tror en del män gör precis som du av ren slentrian och så fattar de inte varför hon tappar lusten.

    Du verkar ändå lyhörd tycker jag och du säger också att hon kommer lättast efter att ni haft samlag. Menar bara att ibland kan det vara bra att experimentera lite och göra på andra sätt än vad man är van vid, blir så lätt att man fastnar i gamla hjulspår och tror att allt är frid och fröjd.


    Jag förstår lite vad du menar.

    Att uppleva att ens partner smeker en av pliktkänsla, och mer eller mindre bara väntar (och hoppas) att det snart ska vara klart, är bland det mest lustdödande jag kan tänka mig.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Hanna)
    New Dawn skrev 2018-03-19 19:54:46 följande:
    Jag förstår lite vad du menar.

    Att uppleva att ens partner smeker en av pliktkänsla, och mer eller mindre bara väntar (och hoppas) att det snart ska vara klart, är bland det mest lustdödande jag kan tänka mig.
    Anyone can hate. It costs to love.
    Ja, för mig var det verkligen så. Hans kåthet var som bort låst efter att han sprutat och för mig stannade min kåthet också upp. Att bli smekt av någon som har ett helt neutralt ansiktsuttryck och är knäpptyst - nej det var bara totalt avtändande. Jobbigt när man är superduperkåt...

    Träffade senare en annan man som var mer uthållig, framförallt mer lik mig då han verkligen njöt av att uppleva min kåthet. Det blev något helt annat. Han kunde slicka och smeka mig till orgasm flera gånger innan han ens trängde in i mig. Fick en helt ny typ av orgasmer med honom, insåg också att jag kunde komma flera gånger på raken och hur härligt det är att få leva ut och verkligen visa sin kåthet till 100 %.
  • New  Dawn
    Anonym (Hanna) skrev 2018-03-19 20:06:12 följande:

    Ja, för mig var det verkligen så. Hans kåthet var som bort låst efter att han sprutat och för mig stannade min kåthet också upp. Att bli smekt av någon som har ett helt neutralt ansiktsuttryck och är knäpptyst - nej det var bara totalt avtändande. Jobbigt när man är superduperkåt...

    Träffade senare en annan man som var mer uthållig, framförallt mer lik mig då han verkligen njöt av att uppleva min kåthet. Det blev något helt annat. Han kunde slicka och smeka mig till orgasm flera gånger innan han ens trängde in i mig. Fick en helt ny typ av orgasmer med honom, insåg också att jag kunde komma flera gånger på raken och hur härligt det är att få leva ut och verkligen visa sin kåthet till 100 %.


    Underbart

    Jag förstår vad du menar och känner, men skillnaden mellan oss är att jag kan få samma känsla och njutning oavsett om min karl kommit eller inte. Vår upplevelse är hursomhelst känslan i utförandet/upplevelsen
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (1)

    Alternativ 1. Vi kommer alltid samtidigt, oavsett om vi knullar eller ?älskar?. Har varit tillsammans i 3,5 år, vi har kommit typ samtidigt varenda gång.

  • Anonym (Forskaren i Statens Tjänst)
    Anonym (1) skrev 2018-03-19 21:55:51 följande:

    Alternativ 1. Vi kommer alltid samtidigt, oavsett om vi knullar eller ?älskar?. Har varit tillsammans i 3,5 år, vi har kommit typ samtidigt varenda gång.


    Wow, låter helt otroligt, hoppas jag får uppleva det i en relation Tungan ute
Svar på tråden Vanligaste alternativet när det gäller orgasmer i sexlivet i par-relationer?