Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

    Rosslig i halsen av stark mat, etc

    Mattias Pattias skrev 2018-03-18 16:44:17 följande:

    Tjena! Precis som rubriken: Jag blir liksom rosslig/slemmig i halsen när jag äter lök, jalapeño, och sånt som inte ens är så starkt men såklart av ännu starkare saker också. Börjar bli riktigt störande nu då jag har haft så i några år och det är både när jag är sjuk och inte sjuk. Kanske ska säga också att jag är 1 år under 18 och kommer/vill aldrig röka, etc. Vill inte förstöra min kropp mer än jag redan gjort bara av att sitta hemma 24/7. Men tillbaka till ämnet: Vad kan det bero på? Och vad jag vet så är det bara jag i min familj som får så.


    Allergi

    Eller

    För starka så att de bränner dig på insidan.

    Jag bränner läpparna av för starka kryddor och jag fpr ont i magsäcken.

    Min man bränner halsen och en gång sa han att det kändes som det bramn där bak när han skulle bajsa ut maten dagen efter
  • Anonym (Anna)
    Anonym (B) skrev 2018-03-18 17:35:22 följande:

    Man har ingen känsel i magsäcken :)


    Om man som mig har reflux så känner man när det gör ont i magsäcken alltså har man känsel.
  • Anonym (Anna)
    Mattias Pattias skrev 2018-03-18 19:15:10 följande:
    Hmm... Jag tror inte det är allergi för då skulle man väl få någon annan reaktion? Och jag brukar faktiskt känna det också att det typ brinner eller sticker när jag bajsar ut viss mat. Känns som att jag har ätit spikar eller något.
    Jag har massor av matallergier. Alla ger olika symtom.
  • Anonym (Anna)

    Mjölkprodukter lindrar starka rätter

    Tex ska man dricka mjölk eller som jag gjorde en gång öste på vitlössås över hela maten och inte ens kände styrkan

  • Anonym (Anna)
    Anonym (B) skrev 2018-03-18 21:05:49 följande:
    Nej vi har inga känselceller där.
    blablablalalalal
  • Anonym (Anna)
    Anonym (B) skrev 2018-03-18 21:29:47 följande:
    Haha moget svar :)
    Du uttalar dig så korkat om saker du inte ens känner till så då tappar man tålamodet med dig.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (B) skrev 2018-03-18 21:53:34 följande:

    Skulle inte kalla ren fakta korkat direkt men vi tänker väl olika där antar jag :) att ta till personangrepp för att argumenten tar slut är för övrigt inte särskilt smart.


    Du blir ändå inte intelligentare.
Svar på tråden Rosslig i halsen av stark mat, etc