• Bubbel85

    Vart anmäler jag ett företag som försöker debatterar mig?

    Avbokade du då alltså över telefonen och inte skriftligt över mail? Hur som helst kan du först skicka fakturan tillbaka där du skriver ?bestrides? på fakturan. I tillägg skriver du ett brev där du berättar din version så tydligt som möjligt, dvs datum och tid när du bokat vs. Avbokade. Vem du pratade med osv. Om du har mailkonversation eller annat lägger du givetvis med det som en bilaga. Är det över telefonen du avbokade kan du försöka få fram en skärmdump/specifikation över att du ringt telefonnumret (detta bevisar ju inte vad samtalet handlat om men det är det närmsta du kommer). Ta givetvis kopia på allt innan du skickar iväg på posten. Lycka till!

  • Bubbel85

    Som ovan skriver. Då gör du bara såhär:

    1. Skriv BESTRIDES på fakturan.

    2. Skriv ut mailet där det framkommer att du avbokat

    3. Skriv ett brev där du förklarar att fakturan bestrides pga att du avbokat inom tiden enligt avbokningsreglerna. Skriv också att du vill ha bekräftelse på att informationen mottagits.

    3. Ta kopia på allt innan du skickar. Bäst är kanske att scanna in faktura och tidigare mail och skicka allt på mail, då har du svart på vitt att allt är skickat och mottaget (ingen kan säga att det kommit bort i posten).

    Du ska inte i nuläget behöva gå vidare till någon annan, du har ditt på det torra. Börja därför med att skicka ovan till företaget. Ger de sig inte då, då går du ev vidare men de kommer inte komma någonstans. Skulle de mot förmodan skicka till inkasso har du fortfarande ditt på det torra med mailet du skickat så det är ingen fara.

Svar på tråden Vart anmäler jag ett företag som försöker debatterar mig?