• Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

    Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

    För 8 år sedan gick jag o mitt ex isär, blev en lång vårdnadstvist , sluta med att jag förlorade, vann bara varannan helg med mina barn, men mitt ex hade alla ursäkter så jag fick inte träffa dom, hon fick hjälp av soc, som handlade om att barnen mådde dåligt av umgänge med mig, soc bad mig backa bort o låta mitt ex vara enda boendeförälder, ett år gick och jag fick inte träffa dom, fråga soc igen, fick till svar vi kan inte hjälpa dig, utan det är barnens vilja och bästa att vara enbart med mamman.

    Under tiden träffa jag en tjej, vi var ihop, jag berättade om att jag hade barn jag inte fick träffa, hon valde o gå, oj dömd igen, nu av en som bara gick på,att något måste vara fel på dig, förlora sina barn, finns bara dumbommar som tappar sina barn, liknande hände igen under samma år.

    Valde o flytta, behövde jag starta om livet, tror ingen vet hur det känns o ha barn man inte får träffa, väl i den nya staden berätta jag inget om barnen, utan jag flytta för arbetet. 

    Träffa min kärlek, hon vet ingenting om barnen, efter ett år får vi ett barn, nu är barnet 5 år och vi är ännu kära, jag har gjort allt för det här barnet, tog ut all min barnledighet o var hemma med barnet, nu jobbar jag bara mån-tos, ledig resten av tiden, ger mitt barn all tid o kärlek.

    Nu efter 8 år hör mina första barn av sig, gulp en klump i halsen när jag förstår vem som är på andra sidan av telefonen,först förstod jag inte även om hon presentera sig, var när dom pratade ihop bägge barnen via högtalare, jag förstod att det var dom, jag har inte hört av dom på 8 år, nu är dom 16 o 18 år.

    Dom fråga allt, varför jag försvann o flyttade, berätta att det var den äldres val,(hon valde mamma klart och tydligt, "bad" mig om att bara få bo med mamman) att jag flyttade för jag blev så illa behandlad av deras mamma, som inte lät mig träffa er, fick inte ens ringa på födelsedagar, jul afton, ingenting, bara bort struken, berätta att jag var så lessen att det inte går beskriva.

    Nu vill dom barnen träffa mig, hjälp, min nya vet ingenting om dom här barnen, ingen vet något, där jag bor nu, jag har blivit så hårt dömd för dom här barnen så jag har valt att inte berätta om dom, folk för står helt enkelt inte hur någon inte får träffa sina barn, går inte o förklara, folk förstår inte. Mina föräldrar får inte heller prata om dom med mig, dom är glad att jag har en ny familj nu, dom vet hur jag mådde tiden jag inte fick träffa dom, hur barn som är mitt eget blod inte får träffa sin pappa, jag får inte träffa dom.var ett rent helvete o ta sig igenom, men väl när den nya föddes så glömde jag allt, all fokus fanns bara på det nya barnet.

    Berättade inget om barnet för mina tidigare barn, dom vill träffas, men nu vet jag inte vem dom är, det är inte samma barn jag skildes ifrån, jag har inte sett dom på 8 år, varför ska dom dyka upp nu som gubben i lådan.
    Gav dom inget svar på om vi ska träffas, prata runt det, men sanningen så vill jag inte träffa dom nu,dom fick göra sitt val när dom var ung, soc stödde den äldres beslut, jag frågade om det verkligen var för deras bästa och soc sa att det är för deras bästa, och var bara för mig o acceptera. och det gjorde jag, med facit ihand hade jag fått vänta 8 år med andra ord, så glad jag bytte liv ,stad, allt.

    Nu gör jag allt för 5 åringen, hon har ett sparande ut över det vanliga, hon kommer ha närmare två miljoner när hon är 20 år, en bostadsrätt betald o klar när hon väl flyttar hemifrån. allt för att fördela arvet rätt, jag ser till att hon får det mesta av mitt kapital, ännu som vårdnadshavare har jag full kontroll på hennes konton,att allt betalas rätt under en längre tid, via kapital konton och allt så det inte ska förknippas senare som förskott.

    Så nej, mina tidigare barn har gjort sitt val, allt stött av rättssystemet och utvärderat av socialkontoret, två vänder dessutom, så dom kan inte ha fel, ett barn har rätt o välja, om dom mår dåligt av vv liv,mår dom dåligt av en vårdnadstvist så plockar man bort den ena föräldern även om jag bara tvistade och mitt ex bara bråkade. nej systemet har plocka bort mig för evigt, jag är inte deras pappa bara deras biologiska far.
    Kan liknas vid adoption, pappan kan vara anonym, och det väljer jag nu.
    Har tappat hela deras uppväxt, hela deras tonår, hur dom har utvecklas,alla band i mellan är borta, alla minnen, dom är främlingar nu, men en gång i tiden såra dom mig så mycket och hårt,något inget annat kan göra, nu är alla dom dörrarna stängda, nej dom får inte komma o träffa mig igen.
    Det var orden deras mamma sa till mig sista gången jag pratade med henne, försvinn ur deras liv, du får aldrig mer träffa dom, så valet är inte mitt, det var mammans.

    Så nu vet dom :

    Varför kom aldrig min pappa tillbaka.

  • Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)
    molly50 skrev 2018-05-31 09:48:30 följande:
    Men både du och ditt ex verkar glömma bort hur gamla de är.
    Om de nu är 8 och 10 år så kan det vara ett stort problem för dem att göra det valet.
    De vill ju vara lojala mot er båda.
    Jag tycker det är fel av er båda att lägga det ansvaret på 2 små barn.
    Och det borde någon tala om för ditt ex också.
    Om hon nu tycker att barnen måste få välja själva så ska det gälla även om barnen vill vara med dig. Inte bara om de vill vara med henne.
    Och samma sak gäller ju för dig.
    Visst är det så, mitt ex vägrar samarbeta, jag har sökt hjälp för att ta mig förbi dessa regler hon hon använder, har även läst allt, hur ska jag ta mig förbi?, att hon påverkar barnen?, finns inga svar!!!
    Jag börja utmana en myndighet på samma sätt, använda liknande försvar mitt ex använder, till mitt handlande, hoppas dom kunde visa mig vägen.
    Jag utmana arbetsmiljöverket, dom har en jurist kår bakom sig,och massa regler som ska följas, liknande som delat umgänge, barnens rätt till bägge föräldrar.

    Jag testa olika seminarium med dom:, riskerar även att få 50000 kr i böter, det är även en personlig bot , så företaget står inte för dom pengarna utan jag själv. Men visar dom mig vägen är det värt varenda krona.

    Börja från början, som mitt ex gjorde, vägra samarbeta.

    När arbetsmiljöverkan kom, så for jag iväg, svara inte på till tal, utan for bara iväg för att ändå slutföra jobbet, han försökte få fast mig via fastighets ägaren, men han hade aldrig tagit legitimation på mig och kunde inte fastsälla att det var jag.
    Gjorde så några gånger, han nådde ingenstans.

    Nästa steg.Annan bevisning.

    Han börjar troget söka upp mig o arbetsplatser, han gör som han alltid gör, gå ur bilen, öppnar bagaget, tar på sig sin arbetsväst, hjälmen, plockar upp sitt skrivhäfte.
    Under tiden plockar jag av lite skyddsräcken, arbetsmiljöverkan , plockar fram sin kamera, ska säkerställa bevis på brister.
    Han skriver i sitt protokoll, vill sedan att jag godkänner allt han påstår.
    Nej säger jag, vänta så ska jag hämta vår arbetsmiljö plan, plockar upp sidan om säkerhet, den ska besiktas varje Tisdag, idag är det Tisdag, så dom bilder du har är under vår besiktning/anpassning, vi har rätt att ändra och anpassa verksamheten efter vårt jobb jobbet. finns även med skrivet i vår plan.

    Nästa steg: Påverkan av person, (liknande umgängessabotage)mamman påverkar barnet))
    Jag pratar med kund innan arbetet påbörjas:

    Nu är arbetsmiljögubben riktigt på hugget.
    Nu lämnar jag helt öppet mål för han, jag jobbar centralt och alla ser;bygge utan ställningar och räcken ,och folk ringer in direkt,(privat personer och andra företag) facket ringer oxå, frågar vad fan jag håller på med.(JAG JOBBAR)

    Man kan tro arbetsmiljöverket/facket kom med polis eskort.
    Arbetsmiljöverkan knäpper som vanligt bilder, ska säker ställa bevis, facket pratar jag med, sedan kommer miljöverkan oxå, deltar i samtalet,
    Sedan släpper jag bomben, det här är privat bygge, fråga Kenneth han som äger fastigheten, jag är ledig och hjälper han privat, som privat person gäller inga arbetsmiljö regler , kört den flera gånger, finns inget som fått han o ta vidare ärendet.
    En gång kom han när vi höll på inne hos en kund, kund var inte hemma, en anställd såg han komma och ropa, din kompis kommer!!!
    Väl i dörren så tänkte han kliva in, jag putta ut han igen, prova igen så åker du på en smäll sa jag, han vad säger du???, det här är en privat bostad, du försöker med hemfridsbrott, du är inte välkommen.

    Åklagare har ringt mig, frågat varför han jagar mig så hårt, jag berätta att han är som en gammal ex fru, dom ger sig aldrig.

    Så självklar har jag tappat förtroende för systemet, finns ingen hjälp, kan inte ens en stor myndighet ta sig förbi dessa liknande frågor så kan inte jag heller.
    Arbetsmiljöverket sluta komma förbi och gav i princip upp, nu följer jag reglerna, men har provat min sak, om det finns hjälp, nej finns ingen hjälp.

    Det är bara barnens val som gäller, om inte tjejerna tar kampen mot mamman så kommer jag inte få träffa dom.
    Självklart är det helt fel och påverka barnen, utsätta dom för stress, därför valde jag och flytta, jag och barnen ska inte behöva stöta på varann, utsättas för kränkning att vi inte får träffa varann, bara det barnen måste känna, måste vara liknande jag känner.

    Folk gillar säkert inte min liknelse med arbetsmiljöverket, men det var ett sätt för mig o få "prova det här sättet" finns det fler vägar och gå?, har jag missat något?, finns det någon lag jag inte kan?, sätt och ta sig förbi.
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-31 15:14:42 följande:

    Visst är det så, mitt ex vägrar samarbeta, jag har sökt hjälp för att ta mig förbi dessa regler hon hon använder, har även läst allt, hur ska jag ta mig förbi?, att hon påverkar barnen?, finns inga svar!!!

    Jag börja utmana en myndighet på samma sätt, använda liknande försvar mitt ex använder, till mitt handlande, hoppas dom kunde visa mig vägen.

    Jag utmana arbetsmiljöverket, dom har en jurist kår bakom sig,och massa regler som ska följas, liknande som delat umgänge, barnens rätt till bägge föräldrar.

    Jag testa olika seminarium med dom:, riskerar även att få 50000 kr i böter, det är även en personlig bot , så företaget står inte för dom pengarna utan jag själv. Men visar dom mig vägen är det värt varenda krona.

    Börja från början, som mitt ex gjorde, vägra samarbeta.

    När arbetsmiljöverkan kom, så for jag iväg, svara inte på till tal, utan for bara iväg för att ändå slutföra jobbet, han försökte få fast mig via fastighets ägaren, men han hade aldrig tagit legitimation på mig och kunde inte fastsälla att det var jag.

    Gjorde så några gånger, han nådde ingenstans.

    Nästa steg.Annan bevisning.

    Han börjar troget söka upp mig o arbetsplatser, han gör som han alltid gör, gå ur bilen, öppnar bagaget, tar på sig sin arbetsväst, hjälmen, plockar upp sitt skrivhäfte.

    Under tiden plockar jag av lite skyddsräcken, arbetsmiljöverkan , plockar fram sin kamera, ska säkerställa bevis på brister.

    Han skriver i sitt protokoll, vill sedan att jag godkänner allt han påstår.

    Nej säger jag, vänta så ska jag hämta vår arbetsmiljö plan, plockar upp sidan om säkerhet, den ska besiktas varje Tisdag, idag är det Tisdag, så dom bilder du har är under vår besiktning/anpassning, vi har rätt att ändra och anpassa verksamheten efter vårt jobb jobbet. finns även med skrivet i vår plan.

    Nästa steg: Påverkan av person, (liknande umgängessabotage)mamman påverkar barnet))

    Jag pratar med kund innan arbetet påbörjas:

    Nu är arbetsmiljögubben riktigt på hugget.

    Nu lämnar jag helt öppet mål för han, jag jobbar centralt och alla ser;bygge utan ställningar och räcken ,och folk ringer in direkt,(privat personer och andra företag) facket ringer oxå, frågar vad fan jag håller på med.(JAG JOBBAR)

    Man kan tro arbetsmiljöverket/facket kom med polis eskort.

    Arbetsmiljöverkan knäpper som vanligt bilder, ska säker ställa bevis, facket pratar jag med, sedan kommer miljöverkan oxå, deltar i samtalet,

    Sedan släpper jag bomben, det här är privat bygge, fråga Kenneth han som äger fastigheten, jag är ledig och hjälper han privat, som privat person gäller inga arbetsmiljö regler , kört den flera gånger, finns inget som fått han o ta vidare ärendet.

    En gång kom han när vi höll på inne hos en kund, kund var inte hemma, en anställd såg han komma och ropa, din kompis kommer!!!

    Väl i dörren så tänkte han kliva in, jag putta ut han igen, prova igen så åker du på en smäll sa jag, han vad säger du???, det här är en privat bostad, du försöker med hemfridsbrott, du är inte välkommen.

    Åklagare har ringt mig, frågat varför han jagar mig så hårt, jag berätta att han är som en gammal ex fru, dom ger sig aldrig.

    Så självklar har jag tappat förtroende för systemet, finns ingen hjälp, kan inte ens en stor myndighet ta sig förbi dessa liknande frågor så kan inte jag heller.

    Arbetsmiljöverket sluta komma förbi och gav i princip upp, nu följer jag reglerna, men har provat min sak, om det finns hjälp, nej finns ingen hjälp.

    Det är bara barnens val som gäller, om inte tjejerna tar kampen mot mamman så kommer jag inte få träffa dom.

    Självklart är det helt fel och påverka barnen, utsätta dom för stress, därför valde jag och flytta, jag och barnen ska inte behöva stöta på varann, utsättas för kränkning att vi inte får träffa varann, bara det barnen måste känna, måste vara liknande jag känner.

    Folk gillar säkert inte min liknelse med arbetsmiljöverket, men det var ett sätt för mig o få "prova det här sättet" finns det fler vägar och gå?, har jag missat något?, finns det någon lag jag inte kan?, sätt och ta sig förbi.


    Förlåt men är du full???
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)
    Anonym (Nix) skrev 2018-05-31 16:30:56 följande:
    Förlåt men är du full???
    Nopp inte full, var bara ett lätt sätt o tjäna en kvartsmiljon extra genom att skippa all säkerhet, därför ringde konkurrerande företag in till fack/arbetsmiljöverket o försökte stoppa allt.
    I allt elände finns även ljusa punkter, jag lärde mig juridik på högnivå :)))
  • Anonym (Går igenom delvis likadant)
    Anonym (Nix) skrev 2018-05-31 16:30:56 följande:

    Förlåt men är du full???


    Haha, bra kommentar! Men e du inte full, kompis TS, så är du allt en lite för halsstarrig och rättshaveristisk snubbe nu.

    Myndigheter är olika och deras tjänstemän med, du kan väl inte driva så med inspektören som ska skydda oss arbetare och vår säkerhet (heja!) för att ge igen på pappa-hatande handläggare på Soc? Ge dig lite. Du må ha blivit överkört av elaka men du får inte vara elak tillbaka - varken mot jurister eller små barn.

    Låtta upp. Det mår du, nya familjen, dina äldsta barn och den oskyldige inspektören och hans familj bättre av.

    Hämnd är skönt i tanken men funkar sällan bra i praktiken. Mitt ex mår delvis illa för att jag mår prima utan henne. Det blir så uppenbart vem som var koko. Barnen ser det, släkten ser det och vännerna ser det. Synd om henne i sin elakhet.
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-31 18:31:00 följande:
    Haha, bra kommentar! Men e du inte full, kompis TS, så är du allt en lite för halsstarrig och rättshaveristisk snubbe nu.

    Myndigheter är olika och deras tjänstemän med, du kan väl inte driva så med inspektören som ska skydda oss arbetare och vår säkerhet (heja!) för att ge igen på pappa-hatande handläggare på Soc? Ge dig lite. Du må ha blivit överkört av elaka men du får inte vara elak tillbaka - varken mot jurister eller små barn.

    Låtta upp. Det mår du, nya familjen, dina äldsta barn och den oskyldige inspektören och hans familj bättre av.

    Hämnd är skönt i tanken men funkar sällan bra i praktiken. Mitt ex mår delvis illa för att jag mår prima utan henne. Det blir så uppenbart vem som var koko. Barnen ser det, släkten ser det och vännerna ser det. Synd om henne i sin elakhet.
    Haha nej var under min väg tillbaka efter förlusten, lite aggression som behövdes ventileras, en statlig myndighet sparka ner en, jag gav tillbaka på nästa statliga myndighet.
    Vissa att det finns rättvisa ändå :)) en tar den andra ger :))

    Men alla har en väg tillbaka, därför går det inte o leva i det förflutna.

    Eller som mina kompisar berätta, när jag gick 9:an blev jag utsedd till att ha årets häck,på skolan,, kompisarna sa du har missuppfattat, dom mena, utsedd till årets arsle...

    Nej då,mina anställda hade full mundering på allt, dom fick all säkerhet som behövdes, dom är jag ansvariga för, var bara jag som tog lite extra jobb själv, la lite krydda på den tillvaron, var jag som bevisa att systemet inte fungera, finns kryphål överallt.dom bytte ut miljögubben efter jag var klar med han, han var för nitisk i sitt arbete, favorisera större företag och jaga mindre uppstickare, dom större med 100 anställda som hade samma brister som vi fria han, försökte fälla oss för samma brister,så nej lite rättvisa ska samhället ha.

    Nej skriver bara som regressiv, allt för o framkalla reaktion.
  • Anonym (Jane Doe)
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-31 20:36:29 följande:
    Haha nej var under min väg tillbaka efter förlusten, lite aggression som behövdes ventileras, en statlig myndighet sparka ner en, jag gav tillbaka på nästa statliga myndighet.
    Vissa att det finns rättvisa ändå :)) en tar den andra ger :))

    Men alla har en väg tillbaka, därför går det inte o leva i det förflutna.

    Eller som mina kompisar berätta, när jag gick 9:an blev jag utsedd till att ha årets häck,på skolan,, kompisarna sa du har missuppfattat, dom mena, utsedd till årets arsle...

    Nej då,mina anställda hade full mundering på allt, dom fick all säkerhet som behövdes, dom är jag ansvariga för, var bara jag som tog lite extra jobb själv, la lite krydda på den tillvaron, var jag som bevisa att systemet inte fungera, finns kryphål överallt.dom bytte ut miljögubben efter jag var klar med han, han var för nitisk i sitt arbete, favorisera större företag och jaga mindre uppstickare, dom större med 100 anställda som hade samma brister som vi fria han, försökte fälla oss för samma brister,så nej lite rättvisa ska samhället ha.

    Nej skriver bara som regressiv, allt för o framkalla reaktion.
    Varför svarar du inte på detta?

    Varför har du ändrat barnens ålder och hela tidslinjen? Hur gammal är lillskrutten nu?
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)
    Anonym (Jane Doe) skrev 2018-05-31 21:51:10 följande:
    Varför svarar du inte på detta?

    Varför har du ändrat barnens ålder och hela tidslinjen? Hur gammal är lillskrutten nu?
    Tjejerna är 9 o 12 år + några månader nu. skrutten har inget med tråden o göra, jag har valt o inte skriva så mycket om henne, hon är ung och bara nöjd med livet, 
    Har gett en förklaring varför tjejernas ålder var ändrad, finns upptill, vet inte vilken men finns förklarad.
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-31 22:10:17 följande:
    Tjejerna är 9 o 12 år + några månader nu. skrutten har inget med tråden o göra, jag har valt o inte skriva så mycket om henne, hon är ung och bara nöjd med livet, 
    Har gett en förklaring varför tjejernas ålder var ändrad, finns upptill, vet inte vilken men finns förklarad.
    Jag undrar vilket land eller var i Sverige du kommer ifrån?
    Jag undrar bara om det är nån dialekt som alltid utesluter -de i alla meningar?

    Ärligt nyfiken för det blir så konstigt för mig att läsa. (Stockholmare)

    Jag flytta ....jag flyttaDE
    Jag jobba....jag jobbaDE
    Jag prata....jag prataDE

    o.s.v. i precis alla dina inlägg.
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)
    Anonym (Nix) skrev 2018-05-31 22:37:00 följande:
    Jag undrar vilket land eller var i Sverige du kommer ifrån?
    Jag undrar bara om det är nån dialekt som alltid utesluter -de i alla meningar?

    Ärligt nyfiken för det blir så konstigt för mig att läsa. (Stockholmare)

    Jag flytta ....jag flyttaDE
    Jag jobba....jag jobbaDE
    Jag prata....jag prataDE

    o.s.v. i precis alla dina inlägg.
    Lägenheten som skrutten ska få är köpt hos dig, Grevgatan för att vara exakt, då vet du vart den ligger. en hyfsat arv för en skrutt? eller kanske slum för dig?

    Japp har dialekt, men bor inte sthlm, 
    Har bott större delen av livet i Umeå, samt ett par år i Uppsala, men kommer från?
    Tror inte det är relevant o veta.
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-31 15:14:42 följande:
    Visst är det så, mitt ex vägrar samarbeta, jag har sökt hjälp för att ta mig förbi dessa regler hon hon använder, har även läst allt, hur ska jag ta mig förbi?, att hon påverkar barnen?, finns inga svar!!!
    Jag börja utmana en myndighet på samma sätt, använda liknande försvar mitt ex använder, till mitt handlande, hoppas dom kunde visa mig vägen.
    Jag utmana arbetsmiljöverket, dom har en jurist kår bakom sig,och massa regler som ska följas, liknande som delat umgänge, barnens rätt till bägge föräldrar.

    Jag testa olika seminarium med dom:, riskerar även att få 50000 kr i böter, det är även en personlig bot , så företaget står inte för dom pengarna utan jag själv. Men visar dom mig vägen är det värt varenda krona.

    Börja från början, som mitt ex gjorde, vägra samarbeta.

    När arbetsmiljöverkan kom, så for jag iväg, svara inte på till tal, utan for bara iväg för att ändå slutföra jobbet, han försökte få fast mig via fastighets ägaren, men han hade aldrig tagit legitimation på mig och kunde inte fastsälla att det var jag.
    Gjorde så några gånger, han nådde ingenstans.

    Nästa steg.Annan bevisning.

    Han börjar troget söka upp mig o arbetsplatser, han gör som han alltid gör, gå ur bilen, öppnar bagaget, tar på sig sin arbetsväst, hjälmen, plockar upp sitt skrivhäfte.
    Under tiden plockar jag av lite skyddsräcken, arbetsmiljöverkan , plockar fram sin kamera, ska säkerställa bevis på brister.
    Han skriver i sitt protokoll, vill sedan att jag godkänner allt han påstår.
    Nej säger jag, vänta så ska jag hämta vår arbetsmiljö plan, plockar upp sidan om säkerhet, den ska besiktas varje Tisdag, idag är det Tisdag, så dom bilder du har är under vår besiktning/anpassning, vi har rätt att ändra och anpassa verksamheten efter vårt jobb jobbet. finns även med skrivet i vår plan.

    Nästa steg: Påverkan av person, (liknande umgängessabotage)mamman påverkar barnet))
    Jag pratar med kund innan arbetet påbörjas:

    Nu är arbetsmiljögubben riktigt på hugget.
    Nu lämnar jag helt öppet mål för han, jag jobbar centralt och alla ser;bygge utan ställningar och räcken ,och folk ringer in direkt,(privat personer och andra företag) facket ringer oxå, frågar vad fan jag håller på med.(JAG JOBBAR)

    Man kan tro arbetsmiljöverket/facket kom med polis eskort.
    Arbetsmiljöverkan knäpper som vanligt bilder, ska säker ställa bevis, facket pratar jag med, sedan kommer miljöverkan oxå, deltar i samtalet,
    Sedan släpper jag bomben, det här är privat bygge, fråga Kenneth han som äger fastigheten, jag är ledig och hjälper han privat, som privat person gäller inga arbetsmiljö regler , kört den flera gånger, finns inget som fått han o ta vidare ärendet.
    En gång kom han när vi höll på inne hos en kund, kund var inte hemma, en anställd såg han komma och ropa, din kompis kommer!!!
    Väl i dörren så tänkte han kliva in, jag putta ut han igen, prova igen så åker du på en smäll sa jag, han vad säger du???, det här är en privat bostad, du försöker med hemfridsbrott, du är inte välkommen.

    Åklagare har ringt mig, frågat varför han jagar mig så hårt, jag berätta att han är som en gammal ex fru, dom ger sig aldrig.

    Så självklar har jag tappat förtroende för systemet, finns ingen hjälp, kan inte ens en stor myndighet ta sig förbi dessa liknande frågor så kan inte jag heller.
    Arbetsmiljöverket sluta komma förbi och gav i princip upp, nu följer jag reglerna, men har provat min sak, om det finns hjälp, nej finns ingen hjälp.

    Det är bara barnens val som gäller, om inte tjejerna tar kampen mot mamman så kommer jag inte få träffa dom.
    Självklart är det helt fel och påverka barnen, utsätta dom för stress, därför valde jag och flytta, jag och barnen ska inte behöva stöta på varann, utsättas för kränkning att vi inte får träffa varann, bara det barnen måste känna, måste vara liknande jag känner.

    Folk gillar säkert inte min liknelse med arbetsmiljöverket, men det var ett sätt för mig o få "prova det här sättet" finns det fler vägar och gå?, har jag missat något?, finns det någon lag jag inte kan?, sätt och ta sig förbi.
    Jag förstår att du har tappat förtroendet för myndigheter.
    Men på vilket sätt tror du att du ska få tillbaka dina barn genom att bete dig lika illa som ditt ex?
    Du har ju redan förlorat vårdnaden en gång.

    Ja,det är helt fel att försöka påverka barnen.
    Det är inte rimligt att lägga över hela ansvaret på dem.
    De är för små för att kunna göra sådana val som du och ditt ex begär av dem.
    Du borde kanske fundera på att prata med familjerätten.
    Ni skulle kanske behöva ha ett samtal med dem både du och ditt ex.
    Helst tillsammans så de ser om ni kan samarbeta.
    Carpe Diem
  • Pope Joan II
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-31 22:10:17 följande:
    Tjejerna är 9 o 12 år + några månader nu. skrutten har inget med tråden o göra, jag har valt o inte skriva så mycket om henne, hon är ung och bara nöjd med livet, 
    Har gett en förklaring varför tjejernas ålder var ändrad, finns upptill, vet inte vilken men finns förklarad.
    Så barnen från ditt tidigare äktenskap är 9 och 12 år och du och din före detta skilde er för 8 år sedan?
  • smulpaj01
    Pope Joan II skrev 2018-06-01 10:20:06 följande:

    Så barnen från ditt tidigare äktenskap är 9 och 12 år och du och din före detta skilde er för 8 år sedan?


    Nej för 4 år sen står det i ts andra tråd. Men ts verkar så list så vem vet vad som gäller egentligen? Tror inte ts själv vet faktisk...
  • Pope Joan II
    smulpaj01 skrev 2018-06-01 11:09:05 följande:
    Nej för 4 år sen står det i ts andra tråd. Men ts verkar så list så vem vet vad som gäller egentligen? Tror inte ts själv vet faktisk...
    Så det var en 5-åring och en 8-åring som ts tyckte skulle kämpa om hans gunst? Och han tycker fortfarande att de, 9 och 12 år gamla, ska anstränga sig för att få plats i hans nya liv och alls bli erkända som befintliga. 

    Det är förmodligen mycket mindre destruktivt för dessa barn om kontakten helt uteblir även framledes.
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)
    Pope Joan II skrev 2018-06-01 12:11:45 följande:
    Så det var en 5-åring och en 8-åring som ts tyckte skulle kämpa om hans gunst? Och han tycker fortfarande att de, 9 och 12 år gamla, ska anstränga sig för att få plats i hans nya liv och alls bli erkända som befintliga. 

    Det är förmodligen mycket mindre destruktivt för dessa barn om kontakten helt uteblir även framledes.
    När vi hade vårdnadstvisten 6- 9 år ,nu är dom 9-12+ år

    Men exakt det jag skriver, dessa tjejer är borta för mig, spelar ingen roll att dom vill ha kontakt för deras mamma vill inte att dom har kontakt, det är mamman som styr och bestämmer över dom, det berätta jag även till tjejerna att mamma har gjort så ni inte får träffa mig, dom undra varför? jag berätta om det egna valet hur mamman använt det så vi inte träffas, nu vet dom om varför vi inte kan ses.
    Anledningen är att tjejerna har all rätt och veta varför deras pappa aldrig kom tillbaka, tjejerna ska inte behöva tro det mamman tutar i dom, utan dom har rätt till sanningen.

    Därför är mitt liv anpassat till att inte leva med dom, därför berättar jag inte till någon om tjejerna.
    Jag har styrt arv o sådant över på mitt nya barn skrutten, köpte en lägenhet på Östermalm, skicka pengarna via min mamma, att det är en skuld som reglerats, vi gjorde papper på skulden som ligger med köpekontraktet på lägenheten, på så sätt bevisar skrutten att lägenheten kommer från min mor, och har inget med mig o göra, jag har inte delat ut något förtidigt arv, på miljon belopp till skrutten.
    Mina andra syskon vet om hur affären utförts och avstår att det är ett förtidigt arv till mig., "detta är en kort vers hur pengarna bytte ägare"

    Vi brukar lägenheten och är ofta i sthlm, den har låg hyra, eller extremt låg hyra, förstår inte vad alla stockholmare klagar över hyrorna, den är mycket billigare än dom lägenheter många vänner har.Läget passar oss perfekt, nära till allt, bara gå till junibacken med skrutten.
  • Anonym (Går igenom delvis likadant)
    Pope Joan II skrev 2018-06-01 12:11:45 följande:

    Så det var en 5-åring och en 8-åring som ts tyckte skulle kämpa om hans gunst? Och han tycker fortfarande att de, 9 och 12 år gamla, ska anstränga sig för att få plats i hans nya liv och alls bli erkända som befintliga. 

    Det är förmodligen mycket mindre destruktivt för dessa barn om kontakten helt uteblir även framledes.


    Du misstolkar hårt och svartvitt. De är under inflytande av förövararen som är modern och kan inte komma ur den gisslansituationen. Jag tycker gott att TS kunde säga stora flickorna kärleksord och uttrycka sin ledsnad och längtan efter dem direkt till dem.

    Han har förklarat sanningen för dem och de kan inte komma ur mammans elaka klor. De kan inte minderåriga. Kanske förstår de som vuxna hur illa deras mamma behandlat dem, kanske får de aldrig insikt.

    TS må vara en halsstarrig och fyrkantig pengafixerad snubbe men han är ett vuxet offer liksom sina flickor för mammans illvilliga utfrysning. All sympati till pappan som liksom tusentals andra pappor berövats sina barn.
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-06-01 17:16:15 följande:
    Du misstolkar hårt och svartvitt. De är under inflytande av förövararen som är modern och kan inte komma ur den gisslansituationen. Jag tycker gott att TS kunde säga stora flickorna kärleksord och uttrycka sin ledsnad och längtan efter dem direkt till dem.

    Han har förklarat sanningen för dem och de kan inte komma ur mammans elaka klor. De kan inte minderåriga. Kanske förstår de som vuxna hur illa deras mamma behandlat dem, kanske får de aldrig insikt.

    TS må vara en halsstarrig och fyrkantig pengafixerad snubbe men han är ett vuxet offer liksom sina flickor för mammans illvilliga utfrysning. All sympati till pappan som liksom tusentals andra pappor berövats sina barn.
    Man kan acceptera sanningen som den är, man kan acceptera att livet går vidare, man kan acceptera att där något tar slut finns även början på något nytt.

    För att acceptera att barnen inte får träffa mig, kan man berätta åt barnen varför. nu vet barnen varför.

    Jag kan upplevas som halsstarrig, med mina uttryck,jag kan upplevas som fyrkantig för jag kan lagen, en som öppet berätta hur jag medvetet styr över tillgångar på en annan person, där har du alla rätt.

    Jag är öppen som berättar hur livet kan vara för barn, hur en förälder förskjuts ur deras liv.
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !