• onlygirl

    Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?

    Hej alla,

    Har idag gjort en heminsemination efter att äl-stickorna visade positivt igår. Sitter nu hemma med min partner som på nålar, när kan man testa tidigast? Hade jag fått bestämma hade det gått att testa redan ikväll haha!

    Om denna insemination blir en graviditet och allt går väl kommer min som vara 2 år och 4 månader när bebis föds.

    Känner mig helt instängd i min bebisbubbla, allt snurrar kring bebis i mitt huvud.

    Fler som planerar februari bebis? Som kanske har BIM kring 5/6 och vill följas åt?

    Vill prata med massor av er, får aldrig nog

    Har ni barn sen innan, hur tänker ni kring förlossning? Jag känner mig så exhalterad haha!

  • Svar på tråden Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?
  • Zzz031

    Efter 8 månaders letrozolbehandlingar och totalt 3 år av ofrivillig barnlöshet har jag iaf äntligen plussat! Detta var första cykeln som jag inte gjorde äl-test utan bara gick på slidsekretet och bannemig, vi är gravida. Nu vågar vi knappt hoppas, men känns ju såååååå underbart. Vi lyckades plussa en gång för två år sedan, men tidigt missfall då. Jag borde vara på bim+2 bara, nu. Förresten så har jag en tidigare graviditet som jag inte plussade på förrän bim+7, då gjorde jag dock tidig abort (det var måååååånga år sedan). Jag har precis blivit placerad i ivf-kö också! Nu håller vi tummarna på att detta håller sig.

    Heja heja heja!

  • Corneliass
    Zzz031 skrev 2018-05-30 06:58:24 följande:

    Efter 8 månaders letrozolbehandlingar och totalt 3 år av ofrivillig barnlöshet har jag iaf äntligen plussat! Detta var första cykeln som jag inte gjorde äl-test utan bara gick på slidsekretet och bannemig, vi är gravida. Nu vågar vi knappt hoppas, men känns ju såååååå underbart. Vi lyckades plussa en gång för två år sedan, men tidigt missfall då. Jag borde vara på bim+2 bara, nu. Förresten så har jag en tidigare graviditet som jag inte plussade på förrän bim+7, då gjorde jag dock tidig abort (det var måååååånga år sedan). Jag har precis blivit placerad i ivf-kö också! Nu håller vi tummarna på att detta håller sig.

    Heja heja heja!


    Grattis! :) 
  • Milian03
    Zzz031 skrev 2018-05-30 06:58:24 följande:

    Efter 8 månaders letrozolbehandlingar och totalt 3 år av ofrivillig barnlöshet har jag iaf äntligen plussat! Detta var första cykeln som jag inte gjorde äl-test utan bara gick på slidsekretet och bannemig, vi är gravida. Nu vågar vi knappt hoppas, men känns ju såååååå underbart. Vi lyckades plussa en gång för två år sedan, men tidigt missfall då. Jag borde vara på bim+2 bara, nu. Förresten så har jag en tidigare graviditet som jag inte plussade på förrän bim+7, då gjorde jag dock tidig abort (det var måååååånga år sedan). Jag har precis blivit placerad i ivf-kö också! Nu håller vi tummarna på att detta håller sig.

    Heja heja heja!


    Gud vad härligt! Stort grattis :)
  • onlygirl
    Zzz031 skrev 2018-05-30 06:58:24 följande:

    Efter 8 månaders letrozolbehandlingar och totalt 3 år av ofrivillig barnlöshet har jag iaf äntligen plussat! Detta var första cykeln som jag inte gjorde äl-test utan bara gick på slidsekretet och bannemig, vi är gravida. Nu vågar vi knappt hoppas, men känns ju såååååå underbart. Vi lyckades plussa en gång för två år sedan, men tidigt missfall då. Jag borde vara på bim+2 bara, nu. Förresten så har jag en tidigare graviditet som jag inte plussade på förrän bim+7, då gjorde jag dock tidig abort (det var måååååånga år sedan). Jag har precis blivit placerad i ivf-kö också! Nu håller vi tummarna på att detta håller sig.

    Heja heja heja!


    Åh! Grattis! Och bra kämpat!
  • 1995lj
    Lilly2015 skrev 2018-05-30 05:58:51 följande:

    Jag testade imorse på ÄL+10 och det var jättenegativt. Hoppades verkligen på det här andra försöket, men men. Nya tag om två veckor igen då. Hoppas på att mensen är punktlig och kommer imorgon så jag kan börja på nästa försök. Trodde naivt att jag var en sådan som bara blev gravid så fort vi slutade skydda oss. Herregud vad surt det känns nu. Lycka till ni andra :)


    Det kan väl vara så att det var för tidigt att testa ..? Även om det var tidiga test ..? Har också fått negativt nu innan mens men har fortfarande hoppet uppe tills mensen kommer ..
  • Lilly2015
    1995lj skrev 2018-05-31 20:55:22 följande:

    Det kan väl vara så att det var för tidigt att testa ..? Även om det var tidiga test ..? Har också fått negativt nu innan mens men har fortfarande hoppet uppe tills mensen kommer ..


    Kanske! Men mina bröst gör inte ont längre och har krympt till sin vanliga storlek så mensen kommer nog imorgon. Nästa månad får bli månaden :)
  • 1995lj
    Lilly2015 skrev 2018-05-31 21:42:18 följande:

    Kanske! Men mina bröst gör inte ont längre och har krympt till sin vanliga storlek så mensen kommer nog imorgon. Nästa månad får bli månaden :)


    Okej :( ! Men liiiite hopp finns det. Min mens ska också komma snart. Känner mig inte gravid heller :( kanske ses i bim juli tråd då vi får se ! <3
  • __Fundersam__

    ÄL+11 idag och jag är gravid :) kan inte smälta det! tog 6 månader innan vi fick vårt första plus. Jag har inga ömma bröst som jag annars brukar ha sedan några dagar tillbaka. Men temp har varit väldigt jämn! och helt olik tidigare månaders kurvor. Håller tummarna för alla er andra! Kram

  • Lilly2015
    __Fundersam__ skrev 2018-06-01 05:25:09 följande:

    ÄL+11 idag och jag är gravid :) kan inte smälta det! tog 6 månader innan vi fick vårt första plus. Jag har inga ömma bröst som jag annars brukar ha sedan några dagar tillbaka. Men temp har varit väldigt jämn! och helt olik tidigare månaders kurvor. Håller tummarna för alla er andra! Kram


    Wow vad kul, grattis! Och vilken sjukt snygg tempkurva :)
  • Lilly2015
    1995lj skrev 2018-05-31 21:49:33 följande:

    Okej :( ! Men liiiite hopp finns det. Min mens ska också komma snart. Känner mig inte gravid heller :( kanske ses i bim juli tråd då vi får se ! <3


    Här sjönk tempen under coverline så nu kommer mensen vilken timme som helst. Jag har nästa bim i slutet av juni :)
Svar på tråden Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?