• Anonym (Orolig)

    Är jag rasist??

    Hej på er,


    Jag har under flera månader sett en ökning av vapenbrott i Malmö och Goteborg. Även Uppsala har ökat.


    Varje gång jag läser det så tänker jag att det inte är blonda blåögda personer. Blir så besviken och uppgiven av mina egna tankar.


    VARFÖR är det så jäkla svårt att tro att svenskar kan begå dessa brott. Men det är ju jäkligt enkelt att skylla på dessa inkommande svartskallar. Förlåt uttrycket!!
    Men det är den allmäna inställningen bland mina bekanta :(

    HAR dessa våldsbrott ökat den senaste tiden då invandringen ökat?
    HAR våldtäckterna  ökat? Jag vill må bra i mitt älskade Sverige. Men jag tycker mitt eget land motarbetar sig själv.
    Är ledarna för svaga?


    Jag kan skämas över mig själv när jag önskar alla nysvenskar åt helvete :( DET FINNS faktiskt människor som vill bidra i vårt samhälle!

    Sen så finns de som tar vad de vill ha i sin manliga rättighet...ok jag vet rasistiskt igen. ÄR det så svårt för våra tillresta invandrare att förstå att det är ANDRA lagar i Sverige?

    Asch fan jag är nog rasist i alla fall... HATAR att de får möjligheter och inkomst som våra pensionärer inte får. De ska bli så jävla milt behandlade pga att de kommer från krigsdrabbade länder.

    Sen tycker jag det är så jävla hemskt att se att det är mer MÄN och INTE barn som kommer till Sverige. Var är deras mammor, fruar och barn?

    HUR kan man i Sveriges regering acceptera barnhandel, barn giftermål etc.
    Och de accepterar inte det MEN var finns deras vilja att ändra detta via lagar?

    FAN vad våra styrande är fega OCH jag HATAR det.

    Sååååå gissa vad jag kommer rösta på ;) Inga fega jävla veklingar i alla fall :)

  • Svar på tråden Är jag rasist??
  • Anonym (Jadåhej)

    Spelar egentligen ingen roll om du vill sätta etiketten på dig själv eller inte, men dina känslor inför vad som händer i landet är helt klart ett friskhetstecken.

  • Anonym (.)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-06-02 16:32:38 följande:

    Hej på er,

    Jag har under flera månader sett en ökning av vapenbrott i Malmö och Goteborg. Även Uppsala har ökat.

    Varje gång jag läser det så tänker jag att det inte är blonda blåögda personer. Blir så besviken och uppgiven av mina egna tankar.

    VARFÖR är det så jäkla svårt att tro att svenskar kan begå dessa brott. Men det är ju jäkligt enkelt att skylla på dessa inkommande svartskallar. Förlåt uttrycket!!

    Men det är den allmäna inställningen bland mina bekanta :(

    HAR dessa våldsbrott ökat den senaste tiden då invandringen ökat?

    HAR våldtäckterna  ökat? Jag vill må bra i mitt älskade Sverige. Men jag tycker mitt eget land motarbetar sig själv.

    Är ledarna för svaga?

    Jag kan skämas över mig själv när jag önskar alla nysvenskar åt helvete :( DET FINNS faktiskt människor som vill bidra i vårt samhälle!

    Sen så finns de som tar vad de vill ha i sin manliga rättighet...ok jag vet rasistiskt igen. ÄR det så svårt för våra tillresta invandrare att förstå att det är ANDRA lagar i Sverige?

    Asch fan jag är nog rasist i alla fall... HATAR att de får möjligheter och inkomst som våra pensionärer inte får. De ska bli så jävla milt behandlade pga att de kommer från krigsdrabbade länder.

    Sen tycker jag det är så jävla hemskt att se att det är mer MÄN och INTE barn som kommer till Sverige. Var är deras mammor, fruar och barn?

    HUR kan man i Sveriges regering acceptera barnhandel, barn giftermål etc.

    Och de accepterar inte det MEN var finns deras vilja att ändra detta via lagar?

    FAN vad våra styrande är fega OCH jag HATAR det.

    Sååååå gissa vad jag kommer rösta på ;) Inga fega jävla veklingar i alla fall :)


    Varför skulle du va rasist? Det här med "rasism" tycker jag har börjat gå lite väl långt. Snart är man rasist bara för att man säger hej
  • Anonym (Orolig)
    lövet2 skrev 2018-06-02 17:08:45 följande:

    Ja, du är en solklar rasist. Varför tvekar du själv om den saken?


    Men varför är jag rasist?? Jag välkomar verkligen inte dem som lurar sig till en tillvaro i Sverige. De gör mig förbannad!!


    Är rasism bara riktad mot en del av en etniskt ursprung??


    Men jag har vänner som faktiskt kommer från länder som Syrien, Turkiet, Iranier etc. som faktiskt kommer rösta på SD.
    Så vad betecknar en rasist? Mina vänner är verkligen Svergie vänliga. Och blir upprörda av de som kommer hit och INTE förstår vårt levnadsätt.

    Varför finns då denna särskiljning? Förstår verkligen vår regering att MÅNGA av de som fakktiskt är NY svenskar kommer rösta på SD

    Så är jag rasist pga att jag är trött på alla inlägg som visar på att våra ny svenska medborgarge har svårt att se att varje människa vare sig det är de som är ungdomar, barn eller vuxna människor, har en egen identitet. Vi får inte acceptera att nysvenskar skapar egna regler pga feghet av vår regering...

  • Anonym (en annan fråga)

    Bra fråga. Är man Islamofob om man ogillar muslimska män men det går bra med muslimska kvinnor? Eller är man bara diskriminerande då?
    Jag har inget emot muslimska kvinnor , tycker mest synd om dem. men har svårt för männen.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (en annan fråga) skrev 2018-06-02 17:32:01 följande:

    Bra fråga. Är man Islamofob om man ogillar muslimska män men det går bra med muslimska kvinnor? Eller är man bara diskriminerande då?
    Jag har inget emot muslimska kvinnor , tycker mest synd om dem. men har svårt för männen.


    Men de sjuka med allt att det inte handlar om bara islamer... Eller är de som kommer från Nigeria också islamer?
    Det finns många länder som har en helt jävla sjuk syn på kvinnor. Jag utrotar gärna den delen av män... Indien... jag vill bara kräkas och asfaltera hela skiten...
    Varför vaknar världen upp NU???
    Men ok, många har blundat.... Jag önskar att jag hade Harry Potter's stav :)

  • Anonym (E)

    För mig, som är etnisk svensk sedan urminnes tider, men varken blond eller blåögd, låter du faktiskt lite rasistisk. 

  • lövet2
    Anonym (Orolig) skrev 2018-06-02 17:25:28 följande:

    Men varför är jag rasist?? Jag välkomar verkligen inte dem som lurar sig till en tillvaro i Sverige. De gör mig förbannad!!


    Är rasism bara riktad mot en del av en etniskt ursprung??


    Men jag har vänner som faktiskt kommer från länder som Syrien, Turkiet, Iranier etc. som faktiskt kommer rösta på SD.
    Så vad betecknar en rasist? Mina vänner är verkligen Svergie vänliga. Och blir upprörda av de som kommer hit och INTE förstår vårt levnadsätt.

    Varför finns då denna särskiljning? Förstår verkligen vår regering att MÅNGA av de som fakktiskt är NY svenskar kommer rösta på SD

    Så är jag rasist pga att jag är trött på alla inlägg som visar på att våra ny svenska medborgarge har svårt att se att varje människa vare sig det är de som är ungdomar, barn eller vuxna människor, har en egen identitet. Vi får inte acceptera att nysvenskar skapar egna regler pga feghet av vår regering...


    En rasist anser att vissa människor är sämre än andra, just pga sitt ursprung, sin kultur eller sin religion.

    En riktigt extrem rasist jag träffat, han anser att alla muslimer borde utvisas, eftersom de är lömska och vill döda alla kristna. Judar är äckliga av någon anledning jag inte förstod och alla afghanska män är våldtäktsmän. Thailändare däremot, det är bra människor, eftersom de vet sin plats och jobbar hårt.

    En rasist kan alltså hata syrier men gilla turkar. Ang dina vänner, så finns det självklart rasister även i andra länder. Jag träffade en från Nigeria, som ansåg att alla ryssar borde skjutas, eftersom de var kommunistiska terrorister. Och ja, den mannen var också rasist, om du inte förstod det.
  • Queennr1

    Tycker du verkligen att det är en förmån att ha behövt fly från krig och lämna sitt hemland för att sedan landa i en vilt främmande del av världen.. I jämförelse då med pensionärerna som bott i fred och frihet, haft skola, sjukvård och social trygghet hela sitt liv? Är det verkligen mer synd om "pensionärerna" som grupp än om "flyktingar" som grupp? På riktigt?

  • Anonym (Carolus)

    Ja du uttrycker dig rasistiskt i och med att du generaliserar och tillskriver vissa grupper negativa egenskaper. Klumpar ihop alla invandrare/muslimer och låter hela gruppen stå till svars för vad ett fåtal individer pysslar med. Lite som om att klassa alla svenska män som våldtäktsmän för att Hagamannen och Englas mördare var svenskar.

Svar på tråden Är jag rasist??