• Ascendere

    Nån som lämnat förhållandet på grund av sexuell frustration?

    Inte ännu men fråga igen om ett år så får vi se...

  • Ascendere
    Anonym (H) skrev 2018-06-11 23:30:16 följande:

    Det var snarare jag som lämnade honom eftersom jag inte ville ha sex med honom. Ju mer han tjatade ju mindre sex ville jag ha.


    Hur tjatade han? Dåligt humör? Eller försökte han bara förföra dig upprepade gånger?

    Eller tjatade han som i att han verkligen Tjatade?
  • Ascendere
    Anonym (H) skrev 2018-06-16 00:06:12 följande:

    Jag slutade att attraheras av honom mer och mer pga hur han behandlade mig. Det gjorde ju att jag mer sällan ville ha sex med honom, vilket i sin tur gjorde att han började tjata. Vilket I SIN TUR gjorde att jag tappade lusten ÄNNU MER. Och jag blev då också sexuellt frustrerad eftersom jag ville ha sex, men inte med honom..


    Hur behandlade han dig?
  • Ascendere
    Lione81 skrev 2018-06-17 10:21:15 följande:

    Det blir en godnatt puss och jag älskar dig.

    Mycket mer blir det icke. Letar efter ngn kvinna att ha på sidan och få det man vill.


    Börja styrketräna om du inte redan gör det. Vet att det låter ovidkommande men tro mig, dethjälper.
  • Ascendere
    Anonym (Vikki) skrev 2018-06-17 14:21:35 följande:

    Mot vad? Frustration?


    Ja bland annat. Sen ska man inte underskatta hur mycket mer attraktiv man blir om man ör vältränad. Samt att man får något att fokusera på som man kontrollerar helt själv. Samt att man blir vältränad = attraktivt
  • Ascendere
    Anonym (Tyko) skrev 2018-06-17 14:54:42 följande:

    Det finns iaf ngt kvar med tanke på de orden. Vi är i samma situation men jag har tänkt ge vårt liv ett redigt försök under viss tid innan jag gör ngn åtgärd. Otrohet känns inte som en långsiktig lösning även om det skulle vara skönt här och nu med sensuell uppskattning. Några checkpoints som jag tänkt fullfölja närmaste tiden.

    Ställer jag upp fruns socialsnack i hemmet ? hon älskar att socialsnacka, att vända och vrida på en femöring innan ett beslut skall tas är min parters stora specialitet)).

    Allt löser sig är min melodi ? Inte hennes, så jag backar och möter upp. Spontanitet ligger inte i fatet oavsett vad det gäller. Hos oss finns också dessa fina ord kvar och även lite bleka försök till tafs finns under dygnets ljusa timmar så det borde ? gå att hitta en balans som räddar oss..tänker jag.


    Ok lads, brace yourselves för visdomsord:

    När en kvinna säger ?Jag älskar dig? menar hon ?Just här och nu behöver jag dig?.

    Varken mer eller mindre. Har inget med sexuell attraktion att göra.
  • Ascendere
    New Dawn skrev 2018-06-26 13:10:26 följande:
    Så du tycker att alla kvinnor är lika? Är alla män lika? Eller ser du män mer som individer med känslor och kvinnor som någon typ av kreatur eller robotar?

    Kvinnor kan alltså inte känna kärlek?

    Vad betyder det när män säger "jag älskar dig"?

    Med din syn på kvinnor är det nog bäst att du håller dig utanför relationer. Det funkar nog inte om man har så dålig inställning till det andra könet.
    Nej, alla kvinnor är olika, det är därför ni är så intressanta ;) 
    Men där finns såklart många olikheter mellan män och kvinnor också.

    Med din syn på kvinnor är det nog bäst att du håller dig utanför relationer. Det funkar nog inte om man har så dålig inställning till det andra könet.

    Haha du har verkligen bra blick för personligheter!
    Vet du NewDawn, jag gick till en psykolog en gång, efter att jag berättat min situation för honom var hans första fråga till mig: "Du har aldrig funderat på att bara vara själv och hålla på med dina egna grejer?" 
    :D 

    Det är dessutom inte enda gången jag fått det rådet innan du gav det... Så visst har du rätt i det. 
    Anledningen för mig att jag ändå bemödar mig att vara i fasta relationer fast jag tycker det är jobbigt är att jag levt i tron att det är bästa sättet att få en stabil säker tillgång på bra sex.
    Nu först efter att ha lärt mig massor om intersexuella relationer och sexuell dynamik (alltså hur man får ligga) inser jag att jag borde lagt upp mitt liv helt annorlunda, men nu är det så dags...
  • Ascendere
    New Dawn skrev 2018-06-26 13:44:36 följande:

    Ja du, om man har inställningen att man "bemödar sig" att leva i fasta relationer "för att det är det bästa sättet att få stabil säker tillgång på bra sex" får man nog problem.

    *får rysningar.. *

    Skynda dig att lägga upp resten av ditt liv på något annat sätt... för både din egen skull och andra inblandade.


    Jupp. Jag kanske återkommer med hur det går.

    Tror min fru egentligen är likadan, men byt ut ?sex? mot ?barn och familj?, dvs hon är egentligen helst ensam men vill ha barn och någon som hjälper till att ta hand om dem, så vi kanske förtjänar varandra på så sätt, vem vet...

    Jag uppskattar verkligen all tid du lagt på att läsa allt jag skrivit och dessutom bemödat dig att svara, både här och i den andra tråden. Tack!
  • Ascendere
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-26 15:45:10 följande:
    Så en kvinna för dig är inte en livspartner utan en källa till sex?
    Jodå, idealt både och! 
    Min fru delar inte den uppfattningen dock, hon tycker livspartner räcker, det där med sex är lite av något som tillhör livet innan man gifter sig anser hon. 
  • Ascendere
    New Dawn skrev 2018-06-26 16:40:26 följande:

    Fast när hon aldrig får orgasm av sex är det ju inte så konstigt att hon tappar intresset.


    Nej men snälla du, nu ör vi ju där igen. Hon VILL INTE få orgasm av sex tillsammans med mig. Jag vill att hon ska ha det skönt eftersom jag går igång på att se min partner njuta, men hon vill inte.

    Jag skulle vilja träffa en kvinna som du istället, som faktiskt tycker om sex som sådant och då även tillsammans med en stabil partner. Sådan är tyvärr inte min fru utan för henne handlar sex enbart om att få bekräftelse, och bekräftelse från sin egen man blir inte intressant.
Svar på tråden Nån som lämnat förhållandet på grund av sexuell frustration?