Inlägg från: Anonym (????) |Visa alla inlägg
  • Anonym (????)

    12 årig kille inne på tjejernas

    Idag när jag var på badhuset med min femåring så var det en minst 12 årig kille inne på tjejernas, han pratade helt normalt och verkade inte vara förståndshandikappad på något sätt, han verkade vara där med sin mamma och duschade helt öppet också. Är detta ens okej?

  • Svar på tråden 12 årig kille inne på tjejernas
  • Anonym (????)
    BossHoss skrev 2018-06-21 08:18:18 följande:

    Hur vet du inte HEN identifierade sig som HON och då har ju HON rätt att vara där inne


    Nej, HAN har ingen rätt att vara därinne.
  • Anonym (????)

    Jag skrev att han såg ut att vara MINST 12 år, kan lika gärna ha varit 14 år. Och vadå inte vill släppa in sitt lilla barn på herrarnas? Wtf? En tolvåring är inte ett litet barn och nej, ett handikapp syns inte alltid men denna ungen klarade uppenbarligen av att både sköta dusch och skåp osv på egen hand så då kan han ju göra det inne på herrarnas?

  • Anonym (????)
    Anonym (Känsliga ni är..) skrev 2018-06-21 08:50:14 följande:

    Han var där inne på duscha med sin mamma, jobbigt ...eller?

    Stod han å glodde ögonen ur sig eller gjorde han det man ska, byta om å duscha?

    Sen ser man inte alltid om nån har ett handikapp eller inte...


    Ja, det var jobbigt och framförallt tänkte jag på hur jobbigt det skulle ha kunnat vara om det hade varit jämnåriga flickor därinne samtidigt. En 12 årig flicka står och duschar och in kommer en jämnårig pojke, tror du att många 12 åriga tjejer hade tyckt att det varit så kul...?
  • Anonym (????)

    Kan även tillägga att det brukas finnas badvakter som kan hjälpa till om det är något barn som behöver hjälp på något sätt. Men nu såg inte detta barnet ut att behöva någon hjälp, som sagt. Hans mamma gick t.om ut före honom till simhallen och han skötte sig själv därinne.

  • Anonym (????)
    Anonym (bryr sig) skrev 2018-06-21 11:05:00 följande:

    Personligen rör det mig inte i ryggen om det skulle komma in en vuxen man och byta om på damernas, men jag förstår att andra kan tycka det är obehagligt.

    Sen är jag sådan att jag utgår från att folk har en anledning till sina val, oavsett om jag förstår denna anledning eller inte, och skulle jag se en stor pojke på damernas skulle jag utgå från att han behöver tillsyn och inte fästa mig nämnvärt vid det.

    Badvakter som kan hjälpa till??? Var brukar du bada? De badhus jag varit på har som mest en eller två personer som går runt och kollar så att allt ser bra ut, det finns inte en chans att de skulle kunna ha tid att hjälpa någon att duscha och byta om.


    Nehe? DIG rör det inte i ryggen? Majoriteten rör det garanterat i ryggen om en vuxen man kommer in på damernas. Vem ska man då anpassa det hela efter? En minoritet, som dig, eller majoriteten?

    Jag har jobbat på badhus, så ja det vet jag att dem gör i vissa fall.
  • Anonym (????)
    Anonym (bryr sig) skrev 2018-06-21 17:51:43 följande:

    Lugna dig och läs mitt inlägg. HELA inlägget, inte bara de ord som upprör dig.

    En tolvåring är för övrigt inte en vuxen man.

    Vilka badhus är det som har så mycket personal att de har tid att hjälpa "barn" att byta om? Eller är det för mycket begärt att du ska svara på frågor i stället för att bara hoppa på de inlägg som inte håller med dig i första meningen?


    Det var du som skrev att du inte hade brytt dig om det så klev in en vuxen man i damernas.

    I vilket fall som helst är det inte ok med tonårskillar eller vuxna män på damernas, oavsett om det finns hjälp att få eller inte. Och nu var detta en fullt fungerande tolvåring, som sagt. Hade han varit nedsatt och behövt hjälp med dusch osv så hade jag förstått. Så var inte fallet med denna killen. Jag var där, inte du.

    Och jag tänker knappast skriva ut vilket badhus, jag bor i en småstad och vill väl knappast skriva ut var jag bor? Men flera städer i Skåne har badvakter som kan hjälpa till om behov finns. Men då ska det vara BEHOV, inte bara att mamsen är orolig för att släppa iväg sin tonåring till herrarnas... Ser inte vad problemet är. En normalfungerande tonårskille har inget på damernas att göra. Punkt slut. Och som tur är håller de flesta med mig. Har fått veta att det är 8 års gräns på detta badhuset så nästa gång jag ser något liknande kommer jag att påtala detta för personalen.
  • Anonym (????)
    Höstfågel skrev 2018-06-21 19:58:09 följande:

    Det är nog lite olika mellan könen här. 

    På gymmet, Friskis&Svettis, SATS och en del badhus brukar det ju komma in kvinnlig personal på herrarnas.

    (faktiskt ALLTID samma tant på F&S :) )

    Nu är jag en 44-årig man så jag skiter ju i det.

    Kanske är genant för smågrabbarna?

    Det går alltså att konstatera att det är olika grader av OK mellan könen här.


    Är lite skillnad om det är personal, och då brukar de varna innan.

    Och enligt mig är man ingen smågrabb vid tolv års ålder.
  • Anonym (????)
    Anonym (bryr sig) skrev 2018-06-21 19:31:00 följande:

    Jag skrevvilket jag tycker är tydligt. Men då måste man läsa hela meningen. Förståelse är tyvärr ovanligt har jag märkt.

    En tolvåring är inte tonåring, och man kan inte alltid se på en person om de behöver hjälp, det är därför det kallas dolda handikapp. Min tioåring har två kompisar som ser ut att vara helt "vanliga" men som kan få galna infall och då MÅSTE stoppas innan de gör illa sig själva eller någon annan. Jag har inga som helst problem att hantera någon av dem, även om en av dem är betydligt större än mig. De är båda jättesnälla, men kan få dumma idéer och saknar det filter som de flesta andra har. Detta kallas autism, eller numer "diagnos i autismspektrat", och det behöver inte synas alls. De klarar sig helt själva rent fysiskt, men de behöver hjälp att tolka det som händer runt omkring dem.

    Jag kan tycka att ett barn som börjar bli könsmoget inte bör byta om med motsatt kön EFTERSOM ANDRA KAN TYCKA ATT DET ÄR OBEHAGLIGT, men jag har inga problem med att förstå att det kan uppstå situationer när det kan bli nödvändigt.

    Om du för ett ögonblick släpper dina krav på att alla ska tycka som du och leva som du och försöker uppbringa ett uns empati för din omgivning kan du upptäcka att de allra flesta faktiskt spelar de kort de fått så bra de bara kan.


    Om nu denna killen var nedsatt på det sätt du beskriver så varför lämnade mamman honom ensam i omklädningsrummet och gick vidare till simhallen innan han ens hunnit klä av sig? Då verkade han ju inte vara i behov av hjälp överhuvudtaget?

    Jag har empati för alla de tjejer i den åldern som förmodligen redan blivit både stirrade och tafsade på, av killar i samma ålder som har svårt för det här med gränser. Jag har ingen empati för en normalfungerande kille som går in på damernas. Det är omöjligt att han kan ha varit nedsatt då han lämnades själv och skötte allt ypperligt medans mamman eller vad det nu var gick vidare in i simhallen. Hade han varit i behov av hjälp, hade hon antagligen stannat där som stöd. Och han kan lika gärna ha varit 14, som jag skrev. Skrev minst 12, minst! Hur länge tycker du att det är okej med killar på damernas då? Tills de är 18? Då har ju du noll empati för tjejerna, speciellt de som redan blivit utsatta av killar.
  • Anonym (????)
    Anonym (okej) skrev 2018-06-21 23:12:28 följande:

    Ja, det är helt okej eftersom han inte har kommit in i puberteten ännu. Dessutom kan det hända att han identifierar sig själv som en flicka och känner sig obekväm tillsammans med män i den situationen. Hur som helst är det bra om människor i alla åldrar får träning i att vistas i nakna miljöer så att nakenhet blir avdramatiserat och avsexualiserat. För den som väl vant sig vid nakenhet är det inte så märkvärdigt längre utan något högst naturligt som man inte tänker på och då minskar risken för ofredanden och andra oönskade beteenden, eller försvinner helt.


    Alltså nej, tror inte han "identifierade" sig som flicka då han var väldigt pojkigt klädd och klippt. Och sen tror jag inte på självidentifikation gällande kön. Man är det man föds som, punkt. Det är väldigt kvinnohatiskt att påstå annat. Och i puberteten var han definitivt, det kan jag garantera dig att han var.
Svar på tråden 12 årig kille inne på tjejernas