• Glitra

    Vad är bästa sättet att överklaga förvaltarskap på?

    Tack på förhand.


    Bra.
  • Svar på tråden Vad är bästa sättet att överklaga förvaltarskap på?
  • Glitra

    Jag har diagnoser men de psykologer jag stött på verkar amatörmässiga. Jag är väldigt komplex.


    Bra.
  • Glitra

    Går på gratis samtal i psykiatrisk mottagning tror jag att det heter.


    Bra.
  • Meriall
    Glitra skrev 2018-06-27 12:45:56 följande:

    Jag har diagnoser men de psykologer jag stött på verkar amatörmässiga. Jag är väldigt komplex.


    Men vilka?

    Jag frågar för att vissa diagnoser ger automatiskt (mer ellet mindre) förvaltare. Med vissa andra diagnoser då bedömer man mer individuellt och då kan det vara lättare att bli av med.
  • Kjell2
    Glitra skrev 2018-06-27 09:57:35 följande:

    Tack på förhand.


    Sak du överklaga ett redan fattat beslut är första steget att verkligen sätta sig in i varför beslutet togs, motivering, grunder och inlagor.

    Därefter försöker man se om några grunder har ändrat på sig och inte längre gäller eller om någon motivering inte håller. Utifrån det skriver man ett överklagande.

    Det går också att titta på processfel men blir då mer en fråga om att skjuta upp beslutet istället för att få det ändrat.

    Har du rätt till ombud ta ett rejält snck med ombudet.


  • Glitra
    Meriall skrev 2018-06-27 14:11:38 följande:

    Men vilka?

    Jag frågar för att vissa diagnoser ger automatiskt (mer ellet mindre) förvaltare. Med vissa andra diagnoser då bedömer man mer individuellt och då kan det vara lättare att bli av med.


    Jag vet inte. Vad ska jag göra för att ta reda på det?
    Bra.
  • Meriall
    Glitra skrev 2018-06-27 15:05:51 följande:

    Jag vet inte. Vad ska jag göra för att ta reda på det?


    Fråga den du pratar med på psykiatriska mottagningen.
  • Långbenopluto
    Glitra skrev 2018-06-27 11:16:07 följande:
    Hur kommer det sig att det inte står läkarintyg om orsaker till förvaltarskap Gandhi?
    Ett läkarintyg begärs ALLTID av tingsrätten. Dom tar inga beslut om förvaltare utan ett läkarintyg.
  • Glitra
    Salmiakk skrev 2018-06-27 16:30:38 följande:

    Ett läkarintyg begärs ALLTID av tingsrätten. Dom tar inga beslut om förvaltare utan ett läkarintyg.


    Gå o lägg dig
    Bra.
  • Glitra
    Meriall skrev 2018-06-27 15:14:19 följande:

    Fråga den du pratar med på psykiatriska mottagningen.


    Hur får jag tag på hennes nummer?
    Bra.
  • Glitra
    Salmiakk skrev 2018-06-27 16:30:38 följande:

    Ett läkarintyg begärs ALLTID av tingsrätten. Dom tar inga beslut om förvaltare utan ett läkarintyg.


    Förlåt.
    Bra.
  • Meriall
    Glitra skrev 2018-06-27 16:43:13 följande:

    Hur får jag tag på hennes nummer?


    Du kan ringa mottagningen och lämna ett meddelande där att hon ska ringa upp dig eller så vänta med att prata med henne tills ni ska ses nästa gång och fråga då.
  • Glitra
    Meriall skrev 2018-06-28 03:49:47 följande:

    Du kan ringa mottagningen och lämna ett meddelande där att hon ska ringa upp dig eller så vänta med att prata med henne tills ni ska ses nästa gång och fråga då.


    Ok, vad ska förvaltare göra?
    Bra.
  • Glitra

    Hon är alltid upptagen och svarar sällan på telefon och ignorerar mycket jag skrivit i sms och överförmyndarma jobbar bara vissa dagar och bara några få timmar.


    Bra.
  • Kjell2
    Glitra skrev 2018-06-28 14:10:41 följande:

    Kan min förvaltare bestämma vart jag ska bo?


    Ja
  • Kjell2
    Kjell2 skrev 2018-06-28 14:50:37 följande:
    Ja
    Elle snarare, i praktiken då de styr peningflödet.
  • Glitra
    Kjell2 skrev 2018-06-28 14:51:25 följande:

    Elle snarare, i praktiken då de styr peningflödet.


    Vad betyder praktiken och peningflödet?
    Bra.
  • Kjell2
    Glitra skrev 2018-06-28 15:01:35 följande:
    Vad betyder praktiken och peningflödet?
    Praktiken - Du får svårt att bo på ett ställe som inte förvaltaren tycker är ok
    Penningflödet - Detta genom att du inte förvaltar dina egna pengra utan det gör förvaltaren. Hyra och annat ska betalas och gör inte förvaltaren det blir det svårt att bo.


Svar på tråden Vad är bästa sättet att överklaga förvaltarskap på?