• Anonym (Natacha)

    Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?

    Ni som varit otrogna , vad var er anledning ? Någon som vill berätta? Var det dåligt/tråkigt sexliv för mycket i hemmet etc ??

  • Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?
  • Anonym (Kompletterad)
    Anonym (J) skrev 2018-08-09 23:41:06 följande:
    Så han är alltså grövre långt ut på kuken, och smalare längst in? På vilket sätt är det negativt?

    7 cm låter galet brett...
    Hade det varit längst in så hade den delen inte behövt komma in. Det är oftast inte mer än halva som är inne ändå. 

    Ja jag håller med det är väldigt brett så det krävs som sagt mycket förspel och man är rätt mör efteråt vilket gör att det inte blir så ofta heller. Då är en älskare bra att ha. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Kompletterad) skrev 2018-08-09 23:49:01 följande:

    Hade det varit längst in så hade den delen inte behövt komma in. Det är oftast inte mer än halva som är inne ändå. 

    Ja jag håller med det är väldigt brett så det krävs som sagt mycket förspel och man är rätt mör efteråt vilket gör att det inte blir så ofta heller. Då är en älskare bra att ha. 


    Tycker dina synpunkter är väldigt intressanta. Har själv en ganska stor, men brukar tvärtemot vad du beskriver vara väldigt populärt. Men misstänker att din kille är betydligt större.
  • Anonym (Kompletterad)
    Anonym (J) skrev 2018-08-09 23:55:23 följande:
    Tycker dina synpunkter är väldigt intressanta. Har själv en ganska stor, men brukar tvärtemot vad du beskriver vara väldigt populärt. Men misstänker att din kille är betydligt större.
    Alltså jag har absolut inget emot stora på något vis. Tvärtom tycker jag det är visuellt tändande. Däremot kan det ju i extrema fall medföra vissa begränsningar som för oss. förutom att det krävs ett lågt förspel så krävs det en stor försiktighet. dessutom tar det ganska lång tid för honom att bli tillräckligt hård. Sammantaget kan ett förspel ta en timme ibland två innanman får sitt 15 minuters ligg. stort projekt helt enkelt och snabbisar finns inte på kartan. Med min älskare kan jag klä av honom knulla o gå på e halvtimme o då är jag varken öm eller uttröttad efteråt
  • Inga bekymmer
    CarolineEriksson skrev 2018-08-08 16:48:54 följande:

    Det är ingen fara, jag diskuterar gärna kring det.. för jag är själv förvånad över att jag inte har dåligt samvete. 

    Han är omtänksam på sitt sätt, han visar det genom att jobba mycket så att jag och vår hund kan ha det så bra som möjligt.

    Men kanske inte på det sättet som jag behöver. 

    Vi har alltså pratat om att jag behöver mer närhet och beröring och uppskattning.

    Och han erkänner att han är dålig på det. 

    Och i övrigt i vårt förhållande så kan vi ha roligt ihop och mysigt. 

    Men vi har varit ihop i 10 år. Så man kan väl ibland känna att man inte har något att prata om längre. Och så kommer det ibland middagar där man sitter och dricker rödvin och pratar en hel kväll.  Så det går väl upp och ner. 

    Men jag tycker inte att sexet funkar. Tyvärr mycket på grund av hans storlek. 

    Man skulle kunna tro att när han har liten, så borde han satsa mer på att tillfredsställa på andra sätt. 

    Bara säger att det är svårt att säga hur "bra/dåligt" ett förhållande är. 

    Men jag har börjat tänka mer och mer att man kanske inte kan få allt från en enda människa, och att man absolut kan tycka om flera personer samtidigt, 

    Skulle gärna ha ett öppet förhållande, där båda får träffa andra.

    Vet inte riktigt vart jag ville med denna text. 

    Men kan inte prata med någon annan, inga vänner vet om detta.


    En eloge till dig som bemöter mitt inlägg medan de flesta blir tysta när man lite ställer på eller vad man ska säga. Jag tänker att otrohet är fel men man kan förstå det i vissa fall och vi är ju människor som inte är perfekta!

    Några tankar/funderingar. Försörjer han dig och din hund? I så fall är det ju förståeligt att han jobbar mkt, men om inte så är det ju ett konstigt sätt att visa omtänksamhet på när ni pratat om att du behöver mer tid, närhet och beröring.

    Har du varit tydlig och sagt att du också vill få komma när ni har sex? En självklarhet kan ju tyckas men det verkar ju inte vara det för din sambo. Kanske kan han med hjälp av nätet införskaffa tips på hur han kan stimulera och beröra dig ifall han har svårt att komma på det själv. Vet han vad du tänder på och några av dina fantasier?

    Jag är gift och vi har varit tillsammans i 13 år snart. Jag känner igen det där med att det ibland kan kännas att man inte har så mycket att prata om medan andra kvällar pratar man massor. Så det tror jag är normalt. Behövs inget vin för det här däremot.

    Jag tänker att jag passar bäst i ett fast förhållande och jag trivs i min partners sällskap, samt så är jag nöjd med vårt sexliv. Sen kan det finnas andra intressen som jag delar med vänner i andra relationer. Men samlivet blir liksom kittet som binder ihop oss i vår kärleksrelation. Jag är både nöjd med mitt sexliv då vi utvecklat och experimenterat en hel del de senaste åren, samt så trivs jag och kan skratta ihop med min man, vilket också är viktigt. Men alla förhållanden/relationer går ju upp och ner. Har du tagit upp frågan om att ha ett öppet förhållande?
  • Anonym (Marion)
    CarolineEriksson skrev 2018-08-08 16:48:54 följande:

    Det är ingen fara, jag diskuterar gärna kring det.. för jag är själv förvånad över att jag inte har dåligt samvete. 

    Han är omtänksam på sitt sätt, han visar det genom att jobba mycket så att jag och vår hund kan ha det så bra som möjligt.

    Men kanske inte på det sättet som jag behöver. 

    Vi har alltså pratat om att jag behöver mer närhet och beröring och uppskattning.

    Och han erkänner att han är dålig på det. 

    Och i övrigt i vårt förhållande så kan vi ha roligt ihop och mysigt. 

    Men vi har varit ihop i 10 år. Så man kan väl ibland känna att man inte har något att prata om längre. Och så kommer det ibland middagar där man sitter och dricker rödvin och pratar en hel kväll.  Så det går väl upp och ner. 

    Men jag tycker inte att sexet funkar. Tyvärr mycket på grund av hans storlek. 

    Man skulle kunna tro att när han har liten, så borde han satsa mer på att tillfredsställa på andra sätt. 

    Bara säger att det är svårt att säga hur "bra/dåligt" ett förhållande är. 

    Men jag har börjat tänka mer och mer att man kanske inte kan få allt från en enda människa, och att man absolut kan tycka om flera personer samtidigt, 

    Skulle gärna ha ett öppet förhållande, där båda får träffa andra.

    Vet inte riktigt vart jag ville med denna text. 

    Men kan inte prata med någon annan, inga vänner vet om detta.


    Tio år ihop är väl inte mycket
  • Anonym (Less)

    Jag försökte göra slut med mitt ex flera gånger, främst pga. att vi inte riktigt såg samma framtid men även för att han gjorde 0% hemma (Han lovade innan vi flyttade ihop att dammsuga ofta då han hade katt och jag är allergisk, men icke.) Sen hade han även den charmiga egenskapen att vända allt jag anmärkte på till mitt eget fel. Jag tröttnade på att jobba heltid, göra allt hemma, ta hand om hans ångestgrejer (Han kunde t.ex inte få en heltidstjänst och hade ibland panik över pengar, men vägrade ändå söka andra jobb) och sen bli surad på för att jag inte orkade ha utdraget tråksex men varje gång jag försökte lämna lovade han bot och bättring, som jag inte såg röken av senare ändå.

    Givetvis rättfärdigar det inte det sveket, men jag tröttnade så och till slut brydde jag mig inte ens.

  • Inga bekymmer
    Anonym (Marion) skrev 2018-08-13 06:42:58 följande:

    Tio år ihop är väl inte mycket


    Allt är ju relativt! Men tillräckligt mkt för att tex kommit in i slentrian när det gäller sexet.
  • Anonym (Förr)

    Jag har varit otrogen mot alla mina pojkvänner, men inte min nuvarande man. Jag har stark sexdrift, i synnerhet under min ägglossning där jag nästan tappar huvudet av kåthet. Ingen av mina pojkvänner har lyckats tillfredsställa mig helt och hållet under min ägglossning. Är jag då dessutom lite berusad och ute på krogen och blir uppraggad har det varit nästan omöjligt för mig att säga nej.

    Det var först när jag och min man började försöka få barn som jag såg ett samband mellan min ägglossning och starka sexdrift. Då insåg jag att det var en hormoniell styrning och att det inte alls handlade om att jag var nymfoman eller inte fick tillräckligt med sex i förhållandet. Min nuvarande man kan inte heller hålla mig tillfredsställd under den här 10-dagars perioden varje månad, men nu vet jag varför. Det går över och blir ett mer normalt sexbehov senare i menscykeln. Min man har dessutom stark sexdrift och kan matcha mig bättre än de flesta andra i mitt sexbehov under ägglossning.

    Så, därför har jag varit otrogen. Jag ska inte säga att tanken inte slår mig längre och i min fantasi ligger jag fortfarande med andra män. Jag hoppas jag inte kommer tappa huvudet igen, vilket jag förmodligen inte kommer så länge jag inte blir berusad och kommer i närkontakt med en annan man under kulmen i ägglossningen. Jag älskar min man och skulle inte för något i världen vilja göra det mot honom...

  • Inga bekymmer
    Anonym (Förr) skrev 2018-08-13 08:23:48 följande:

    Jag har varit otrogen mot alla mina pojkvänner, men inte min nuvarande man. Jag har stark sexdrift, i synnerhet under min ägglossning där jag nästan tappar huvudet av kåthet. Ingen av mina pojkvänner har lyckats tillfredsställa mig helt och hållet under min ägglossning. Är jag då dessutom lite berusad och ute på krogen och blir uppraggad har det varit nästan omöjligt för mig att säga nej.

    Det var först när jag och min man började försöka få barn som jag såg ett samband mellan min ägglossning och starka sexdrift. Då insåg jag att det var en hormoniell styrning och att det inte alls handlade om att jag var nymfoman eller inte fick tillräckligt med sex i förhållandet. Min nuvarande man kan inte heller hålla mig tillfredsställd under den här 10-dagars perioden varje månad, men nu vet jag varför. Det går över och blir ett mer normalt sexbehov senare i menscykeln. Min man har dessutom stark sexdrift och kan matcha mig bättre än de flesta andra i mitt sexbehov under ägglossning.

    Så, därför har jag varit otrogen. Jag ska inte säga att tanken inte slår mig längre och i min fantasi ligger jag fortfarande med andra män. Jag hoppas jag inte kommer tappa huvudet igen, vilket jag förmodligen inte kommer så länge jag inte blir berusad och kommer i närkontakt med en annan man under kulmen i ägglossningen. Jag älskar min man och skulle inte för något i världen vilja göra det mot honom...


    Alternativet kanske är att inte dricka alls om du går ut, så kanske det är lättare att stå emot? Jag tänker att om man inte vill vara otrogen, så får man ligga steget före och om man nu vet sina svaga punkter som du gör, så undviker man helt enkelt tillfällen som kan få en att göra saker man eg inte vill.
  • Anonym (Förr)
    Inga bekymmer skrev 2018-08-13 08:30:49 följande:

    Alternativet kanske är att inte dricka alls om du går ut, så kanske det är lättare att stå emot? Jag tänker att om man inte vill vara otrogen, så får man ligga steget före och om man nu vet sina svaga punkter som du gör, så undviker man helt enkelt tillfällen som kan få en att göra saker man eg inte vill.


    Ja precis, kanske inte framgick men det är så jag klarat av att vara trogen hittills. Tio år.
Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?