• Anonym (Grubblare)

    Hur tänker denna tjej?

    Hej på er!

    För att göra en lång historia kort, kan jag nämna att jag under 1 års tid suktade efter en tjej (min kollega) som hade kille. Hon visste om detta, och kände samma sak för mig. För ett halvår sedan gjorde hon till sist slut med honom, men ville ta det lugnt med tanke på att hennes uppbrott tagit mycket av hennes krafter, så jag väntade. Vi träffades ibland och hade sex, och hade det allmänt mysigt tillsammans. Jag har bytt arbete eftersom det känns knepigt med dessa dubbla roller och det jobbet börjar i augusti. Vi kommer alltså inte att jobba tillsammans mer. Inför sommarledigheten började jag tröttna på att inte få något gensvar så jag tystnade i både online-chatt och på jobbet. Då blev hon plötsligt väldigt på. När första ledighetsdagen infann sig åkte hon utomlands i en månad (detta var den 16:e juni), och då plötsligt började hon skriva långa mejl på ett sätt hon förut aldrig gjort. Jag besvarade dessa och tänkte att hon iom vetskapen om att vi inte längre kommer att träffas på jobbet, nu kände sig redo att köra fullt ut. 

    Mejlen blev långa, och vi började sedan skriva på messenger eftersom det är lite lättare vid tät kontakt. Dock blev hennes meddelanden allt kortare utan några särskilda frågor, och till sist (i förra veckan) svarade hon inte på mina meddelanden (trots att jag såg att hon varit inloggad). Det gick fyra dagar, och därefter blockerade jag henne, eftersom jag kände mig förnedrad av att inte få svar på högst relevanta frågor i stil med "Är det något som hänt som gör att du inte kan svara?".

    Hon har fortfarande möjlighet att kontakta mig via mejl eller mobil, men det har hon inte gjort. Så min fråga är nu: Tror ni att hon träffat en annan kille på sin utomlandsvistelse? Eller kan det vara så att hon bara sökte bekräftelsen av mig, och att hon efter en stund utomlands funnit andra personer som tagit över den rollen efter mig?

    Grubblar, grubblar, grubblar. 

  • Svar på tråden Hur tänker denna tjej?
  • Anonym (???)
    Anonym (Grubblare) skrev 2018-07-16 20:58:40 följande:
    Borde jag se det som uppenbart att hon har bordeline eller någon annan affektiv störning? Det är förvisso fullt tänkbart att du har rätt. 
    Varför måste hon ha en störning? Kan du inte bara inse att hon inte gillar dig lika mycket som du gillade henne? 
  • Anonym (Grubblare)
    Anonym (???) skrev 2018-07-17 13:14:27 följande:

    Varför måste hon ha en störning? Kan du inte bara inse att hon inte gillar dig lika mycket som du gillade henne? 


    Det var en annan som föreslog borderline, inte jag, därav den frågan. Till saken hör att det var hon som var drivande precis innan vi skulle gå på semester. Hon mejlade men jag valde att inte svara. När semestern väl börjat fick jag att samtal från en kollega. Denna kollega hade fått mejl från Anna (påhittat namn för tjejen denna tråd handlar om) om att kontakta mig... Lite rörigt kanske, men då var det snarast hon som var desperat. Så jag svarade upp och det var därefter tråden MELLAN Anna och mig gick varm. Tills för en vecka sedan då hon plötsligt slutade svara.
  • Anonym (???)
    Anonym (Grubblare) skrev 2018-07-17 14:11:27 följande:
    Det var en annan som föreslog borderline, inte jag, därav den frågan. Till saken hör att det var hon som var drivande precis innan vi skulle gå på semester. Hon mejlade men jag valde att inte svara. När semestern väl börjat fick jag att samtal från en kollega. Denna kollega hade fått mejl från Anna (påhittat namn för tjejen denna tråd handlar om) om att kontakta mig... Lite rörigt kanske, men då var det snarast hon som var desperat. Så jag svarade upp och det var därefter tråden MELLAN Anna och mig gick varm. Tills för en vecka sedan då hon plötsligt slutade svara.
    ja hon hon gav väl upp bara. Folk gör så. 
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Grubblare) skrev 2018-07-17 14:11:27 följande:
    Det var en annan som föreslog borderline, inte jag, därav den frågan. Till saken hör att det var hon som var drivande precis innan vi skulle gå på semester. Hon mejlade men jag valde att inte svara. När semestern väl börjat fick jag att samtal från en kollega. Denna kollega hade fått mejl från Anna (påhittat namn för tjejen denna tråd handlar om) om att kontakta mig... Lite rörigt kanske, men då var det snarast hon som var desperat. Så jag svarade upp och det var därefter tråden MELLAN Anna och mig gick varm. Tills för en vecka sedan då hon plötsligt slutade svara.

    Aldrig vart med om tjejer som är galna i dig för att sedan inte vilja ha något med dig att göra?


    Brudar är sådär.

  • Anonym (No)

    Tycker synd om dig.. hon är otroligt nonchalant och tänker bara på sig själv

  • smulpaj01
    Anonym (Grubblare) skrev 2018-07-17 14:11:27 följande:

    Det var en annan som föreslog borderline, inte jag, därav den frågan. Till saken hör att det var hon som var drivande precis innan vi skulle gå på semester. Hon mejlade men jag valde att inte svara. När semestern väl börjat fick jag att samtal från en kollega. Denna kollega hade fått mejl från Anna (påhittat namn för tjejen denna tråd handlar om) om att kontakta mig... Lite rörigt kanske, men då var det snarast hon som var desperat. Så jag svarade upp och det var därefter tråden MELLAN Anna och mig gick varm. Tills för en vecka sedan då hon plötsligt slutade svara.


    Finns absolut ingenting som tyder på borderline så det kan du släppa helt. Tror hon helt enkelt tröttnade eller träffat någon riktigt intressant.
  • Anonym (Eh)
    smulpaj01 skrev 2018-07-17 16:31:27 följande:
    Finns absolut ingenting som tyder på borderline så det kan du släppa helt. Tror hon helt enkelt tröttnade eller träffat någon riktigt intressant.
    Men käften varför knäcka ts ännu mer får du njutning av att trycka ner folks självkänsla eller?
  • smulpaj01
    Anonym (Eh) skrev 2018-07-17 16:43:00 följande:

    Men käften varför knäcka ts ännu mer får du njutning av att trycka ner folks självkänsla eller?


    Nej men jag är jäkligt trött att män ofta kallar tjejer för borderline pga att de inte är intresserade. Vi har ALLA blivit dumpade/bortvalda så käften på dig själv du!
  • Anonym (A)
    Anonym (No) skrev 2018-07-17 15:16:45 följande:
    Tycker synd om dig.. hon är otroligt nonchalant och tänker bara på sig själv
    Sant.
  • asdweasdfsdf
    smulpaj01 skrev 2018-07-17 19:20:38 följande:
    Nej men jag är jäkligt trött att män ofta kallar tjejer för borderline pga att de inte är intresserade. Vi har ALLA blivit dumpade/bortvalda så käften på dig själv du!
    Vad fan är du rädd för?
  • Anonym (S)
    Anonym (Grubblare) skrev 2018-07-16 21:08:53 följande:

    Ibland är jag nog bra naiv, men faktum är att dina två inlägg gav mig jordens peppkänsla denna afton. Stort tack! Nu släpper jag skiten! :)


    Just därför jag skrev hjärtat ;) det var inte meningen att teknikhärskas, ville medvetengöra dig att inte vara naiv mer men ville inte kalla dig naiv. Toppen! Score! Det borde firas!
  • Anonym (S)
    smulpaj01 skrev 2018-07-17 19:20:38 följande:

    Nej men jag är jäkligt trött att män ofta kallar tjejer för borderline pga att de inte är intresserade. Vi har ALLA blivit dumpade/bortvalda så käften på dig själv du!


    Samma alla kvinnor som kallar sina ex narcissist eller psykopat fast de är två helt skilda ting.

    Folk vill gärna stämpla störningar, men sanningen är att alla människor kan beteuf stört en eller flera tillfällen i sitt liv utan att ha en störning. Det krävs ofantliga kriterier för Borderline narcissist och psykopat, det var dessutom inte TS som tog upp om BPD på tjrjtn utan någon annan i tråden .
  • Anonym (S)
    smulpaj01 skrev 2018-07-17 16:31:27 följande:

    Finns absolut ingenting som tyder på borderline så det kan du släppa helt. Tror hon helt enkelt tröttnade eller träffat någon riktigt intressant.


    Du var tvungen att sänka dig till samma nivå du tyckte illa om ?

    Men ja, om hon nu hittat rött typ för henne congrats, TS vill ju ha någon som vill ha honom, så han är väl tacksam för klarhet, i det hela bara, det hade jag varit.
  • Anonym (???)
    Anonym (Eh) skrev 2018-07-17 16:43:00 följande:
    Men käften varför knäcka ts ännu mer får du njutning av att trycka ner folks självkänsla eller?
    men va? 
Svar på tråden Hur tänker denna tjej?