Inlägg från: Ture888 |Visa alla inlägg
  • Ture888

    Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?

    Jag har inte haft tid att hänga med i tråden (hängde bara med första dagen och sedan exploderade den). Dock tycker jag redan jag har framför mina argument.

    Kvinnor kallar vita lögner och förmågan att ljuga proffsigt för "social kompetens". Är man ärlig är man socialt efterbliven. Jag håller inte med.

    Finns det något mer att säga, eller finns det något viktigt jag missat att svara på?

  • Ture888
    Anonym (Ha-ha) skrev 2018-08-03 19:21:57 följande:
    Isåfall måste alla försäljare vara kvinnor!

    Att vara totalt ärlig är att vara socialt efterbliven. Därmed inte sagt att man ska ljuga. Det är gammal hederlig artighet det handlar om: kan du inte säga något snällt, säg inget alls.
    Du fattar fortfarande inte att det är kvinnans definition av "artighet" och "social kompetens". Förmodligen är hela ditt liv uppbyggt kring denna definition så du kan inte tänka utanför den.

    Folk hade kunnat vara ärliga om mottagaren inte varit så känslig. Vilket är rätt intressent, eftersom det ofta är kvinnorna som är känsliga.

    Jag köper alltså inte ditt argument överhuvudtaget, och har förklarat varför.
  • Ture888
    Anonym (Ha-ha) skrev 2018-08-03 19:34:27 följande:
    Inte orkar jag läsa dina tidigare inlägg. Håller inte alls med om att det är kvinnorna som är känsliga, mäns egon är mycket skörare och måste hela tiden byggas upp med försäkringar och bekräftelse.

    Ärlig ska man vara, men inte oombedd.
    Eller hur. Kvinnor tål inte att höra minsta negativt om sina kroppar, då ballar de ur direkt. Män vet det här och går på äggskal när de pratar med tjejer om deras kroppar.

    Det är kvinnor som hela tiden måste ha validering från andra, medan män kan säga "fan vad jag är bra". Kvinnor är inte alls lika självständiga psykologiskt och är alltid rädda att bli exkluderade i en grupp.

    Bara kolla på YouTube vilka som är de största bekräftelsestörstarna, kvinnor eller män? Kvinnor är överallt och viker ut sig för att få höra positiva kommentarer. Män håller inte på så alls i samma utsträckning.
  • Ture888
    pyssel skrev 2018-08-03 19:36:14 följande:
    Nu externaliserar du igen den egna svårigheten att se poängen med ett smidigt socialt samspel. Dels förlägger du dina problems orsaker hos gruppen kvinnor, dels att Ha-Ha skulle vara förblindad av det du påstår existerar men givetvis inte kunnat underbygga.
    Ert "smidiga sociala samspel" bygger på lögner och det faktum att ni är konflikträdda och känsliga, och av den anledningen inte vill eller kan vara ärliga. Du kan fortsätta försöka göra det till något positivt om du vill.
  • Ture888
    Anonym (Ha-ha) skrev 2018-08-03 19:50:13 följande:
    Precis tvärtom mot vad jag skrev alltså. Majoriteten Youtubers är dessutom män som vill ha uppmärksamhet och ryggdunk.

    Det här är tecken på social inkompetens: "Till exempel om någon ser någon som är tjock. En man skulle ha lättare att säga "du är tjock, börja träna". Inte för att vara elak, utan för att hjälpa personen som är tjock."

    Den som är tjock vet om att han är tjock. Han vet också att han borde börja träna. Att säga detta till den tjocka personen hjälper inte personen. Förstår man inte detta ät man socialt inkompetent enligt både män och kvinnor. Men om alla hade Asberger skulle din definition av social kompetens få stort genomslag.
    Japp, så nu är alla som är ärliga stämplade som Aspergers, och så kan alla lögnare fortsätta känna sig normala. Köper inte den skiten, för du försöker fortfarande göra lögner till något positivt, och det enda anledningen att du behöver lögnerna är att du är känslig. Dvs, tål inte att höra sanningen.

    Vi har ju sett hur det gått i Sverige med din inställning. Ingen har velat prata om problemen förrän på senare tid, eftersom det varit för obekvämt. Så man har ljugit och lett istället, eftersom man då undvikit konfrontation.

    Känsliga människor är känsliga för sanningen. Då är det lättare att höra något som låter bra, oavsett om det är sant eller inte. Det enda endast dina känslor som gör att du inte klarar av att höra sanningen.

    Det är inte så att jag inte KAN ljuga. Det är ju liksom den lätta vägen. Däremot VILL jag inte göra det, för det krävs mycket mer mod att stå upp för det man tycker istället för att spela ditt sociala ljugspel.
  • Ture888
    pyssel skrev 2018-08-03 20:29:59 följande:
    Eftersom du är noga verben:

    Det är inte så att personer med sociala skills generellt tror att andra inte TÅL sanningar, utan att de inte VILL leverera meningslösa sådana när det är en förlustaffär socialt. Det du också bör ta till dig är att kvinnor och män anser att det vid valda tillfällen är viktigt att leverera sanningar, som i tråden här, trots att det är smärtsamt för dig. Två-tre män har skyndat till för att smeka din rygg och trösta. Den stora gåtan blir nu om det är för att de inte vågar såra dig eller om de själv har samma svårigheter.
    Det är vad du definierar som meningslöst. Och med förlustaffär socialt menar du att du kan bli exkluderad ur gruppen om du inte ljuger lika friskt som alla andra? Absolut.

    Jag behöver ingen tröst, vill bara utmana dina definitioner av social kompetens och meningslösa sanningar. Du sårar mig inte alls, för jag vet att jag har rätt och du har fel. Det är som sagt bara att kolla på hur Sverige har utvecklats just tack vare att ingen vågade prata om den obekväma sanningen.

    Eller kolla alla stackars feta barn som blev feta för att föräldrarna inte vågade vara ärliga utan lät dem håller (det är både lättare och bekvämare).

    Lögner lönar sig om alla runt omkring dig ljuger också och spela samma falskspel. Det betyder dock inte att det skulle vara något att skryta om, tvärtom har samhället fallerat då vi inte vågar vara ärliga längre.
  • Ture888
    Anonym (Ha-ha) skrev 2018-08-03 20:40:21 följande:
    Det var någon här på FL som hade en signatur typ "You can't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience" Det är mycket passande här. Det, samt den gamla FL-klyschan "läs om, läs rätt".
    Argument>>>klyschor

    Tack på förhand
  • Ture888

    Jag tror många män är för desperata efter fitta för att vara riktigt kritiska och rättvisa mot kvinnor och deras lögner och "sociala spel". Man vet att kvinnor är väldigt känsliga, och för att få fitta måste kvinnan vara nöjd. Detta fenomen märks på arbetsplatser då män sällan är lika uppriktiga mot kvinnor som de är mot andra män.

    Om män inte hade varit så desperata, vilket är en svaghet i sig, hade kvinnor inte kunnat fortsätta med sina lögner och falskspel. Män måste bli tuffare för att sätta kvinnor på plats, som de gjorde förr i tiden då man visade att man inte accepterar bullshit.

    Idag har kvinnor i princip fritt spelrum. Man kan ljuga och fejka hur mycket man vill så länge man gör det proffsigt. I kvinnans värld är det till och med en merit.

    Om jag hade fått makt genom att ljuga och fejka hade jag såklart gjort det. Därför kan man som man självkritiskt säga att det är vi män som är alldeles för mesiga gentemot kvinnor.

    Det är inte heller ovanligt med kvinnor som tänder på män som sätter dem på plats.

  • Ture888
    MsFry skrev 2018-08-05 10:52:58 följande:
    Det du säger alltså är att män är falska och manipulerande mot kvinnor för att få sex.

    Vad har sex med arbetslivet att göra? Menar du att män är bara ute efter sex och klarar inte av att vara proffesionella i arbetslivet?
    Ja, naturligtvis. Tror du män är ärliga mot kvinnor? Nej, för då vet de att kvinnan bryter ihop, får CP-ryck eller tycker han är känslokall. Därför ljuger man får att komma åt fittan. Hade kvinnor kunnat hantera sanningen hade det inte behövts. Så visst anpassar vi oss efter varandra.

    Nej, din dummer. Och det tror jag du fattar. Men jag ska förklara. Vackra och sexiga kvinnor blir alltid bättre behandlade av män än fula och feta tjejer. Det betyder inte att man vill ha sex där och då, men som man har man alltid i bakhuvudet att varje tjej man ser går att knulla med, därför är man extra trevlig mot de som ser bra ut.

    Så är det på arbetsplatser, ute på gatan, när man stannar för en fotgängare mm. Den mentaliteten spelar in överallt, och det är de snygga tjejerna väl medvetna om (och har varit sedan de kom in i puberteten).
  • Ture888
    Anonym (grind) skrev 2018-08-05 11:01:35 följande:
    Ja, vilket gör att kvinnorna som blir utan den bekräftelsen blir manshatare med tiden.
    Ja, och män som alltid blir nobbade börjar hata kvinnor.

    Det hela hade kunnat undvikas med mer sanning och ärlighet, men det vill ju inte kvinnorna ha.
  • Ture888
    Anonym (hemmablinda) skrev 2018-08-05 11:23:20 följande:
    Jag känner några stycken sådana och det hjälper inte hur man försöker peppa. Det sitter djupt. Det är tragiskt men fortfarande 2018 så värderas tyvärr kvinnor efter hur de ser ut och män efter vad vi presterar.
    Tyvärr? Det är helt naturligt. Kvinnors utseende signalerar fertilitet, mäns bedrifter signalerar hur bra support de kan vara i en familj.

    Det är inte det minsta konstigt. Kolla hur populärt många idrotter är i OS på YouTube när kvinnor uppträder. Det är rena mjukporren, vem fan bryr sig om resultaten då?
  • Ture888
    MsFry skrev 2018-08-05 11:29:20 följande:
    Trist att du inte klarar av att argumentera utan personangrepp. Det gör dig ointressant att föra vidare diskussion med.
    Du kan ju definiera "dummer" som personangrepp och sedan använda det som argument för att lämna diskussionen för att du saknar argument om du vill.

    Ganska genomskinligt dock.
  • Ture888
    Anonym (hemmablinda) skrev 2018-08-05 11:31:58 följande:

    Jag tycker det var smaklöst när lynchmobben började leka amatörpsykologer och ställa "diagnoser" där de försökte förminska dig genom att påstå att du har apsberger. Skulle vi bete oss så mot en kvinna skulle anmälningarna hagla och kontona skulle bannas direkt.


    De är inget annat än en trångsynt mobb som beter sig precis som SD:are som de säger sig avsky.


    Det är så kvinnor gör när de ska mobba ut andra kvinnor ur en grupp. Då fungerar det eftersom kvinnor är klenare mentalt än män och bryr sig väldigt mycket om vad omgivningen tycker och tänker om dem.

    Men när de kör samma strategi på män fungerar det inte lika bra eftersom mäns mentalitet är självständigare än kvinnors. Vi behöver inte ständig validering av omgivningen, till exempel skiter jag i att du stöttar mig, för jag vet att jag har rätt.
  • Ture888
    Anonym (55) skrev 2018-08-05 11:43:15 följande:

    Ts; kan du inte svara på hur många och hur långa förhållanden du har haft?

    Finns det många kvinnor på din arbetsplats?


    Har ingenting med denna diskussion att göra, försök inte byta spår.
    MsFry skrev 2018-08-05 11:45:01 följande:
    Det är ett personangrepp. Men det är okej, du klarar inte att argumentera utan det, du kan dock inte kräva att andra ska delta på dina villkor. Du gör ett så bra jobb att argumentera mot dig själv så det behövs inga vidare inspel från mig.
    Du häver ur dig massa totalt ogrundad skit som du inte har ett enda belägg för. Mycket lättare att lämna debatten om du saknar motargument på det jag sagt. Att försöka klistra på mig massa bullshit kommer du ingen vart med.

  • Ture888
    pyssel skrev 2018-08-05 13:34:07 följande:
    Av samma anledningar som du anger så kommenterar jag heller aldrig och för att jag inte har något med det att göra. Inte heller viktnedgång om någon varit tjock, vilket en del annars tycker är okej, men man vet aldrig vem. Att recensera någons vikt och matvanor t.ex kolleger emellan ... Nej, inte okej med sådan "ärlighet". Jag tycker det är gränslöst. Däremot att säga ifrån till en gränslös tjock person "Och du skulle behöva lägga dig på ett kaloriunderskott för att bli hälsosam" är befogat när man får kommentarer.
    Det är OK om personen man talar med kan hantera sanningen. Men eftersom folk, och i synnerhet kvinnor, tycker det är viktigare med känslor än med sanning så håller de sig till lögnerna.

    Jag är helt övertygad om att det går att arbeta fram en kultur där folk är ärliga och dr folk kan hantera ärlighet och utan börja böla. Men det kommer knappast vara kvinnor som leder ett sådant arbete.
  • Ture888
    pyssel skrev 2018-08-05 13:59:53 följande:
    Nu är det framförallt att jag inte tycker att jag har något med det att göra. Men också att respektera deras gränser för vad andra har något med att göra och vad läkaren eller deras närmaste tar upp med dem istället. Nu handlade det ju dessutom om helt oombedda kommentarer och omdömen. Går du runt och ger dina råd och kroppsrecensioner till dina kolleger?
    Om någon frågar en vad man tycker så har man med det att göra.

    Och ge fan i att stoppa ord i mun på dig, det är sjukt irriterande och dessutom jävligt dumt.
  • Ture888
    pyssel skrev 2018-08-05 14:14:24 följande:
    Har du den här klagande, passivt aggressiva och samtidigt överlägsna tonen när du ska "hjälpa personen som är tjock", som du skriver i inledningen? Kommer du även med förekommande negativa bisatser som du gjorde precis här ovanför? ( "Men det kommer ju knappast .." + valfri harang om tjockisar istället).
    Nej, den har jag bara mot personer som definierar "lögner" som "social kompetens"
  • Ture888
    Mongoliet skrev 2018-08-11 20:47:41 följande:
    Jag har köpt dealen med att ingen är ärlig. Inget är svart-vitt nästan aldrig iallafall. Det mesta är en grå nyans. Ibland är msn på den goda sidan & ibland på den onda.
    Nej, ingen är 100 procent ärlig, men det finns ju grå nyanser som du säger. Kvinnor ljuger otroligt mycket, och för att passa in i det sociala spelet börjar män också att ljuga.

    Om kvinnor hade kunnat ta kritik om sina kroppar (det klarar de inte av) hade män kunnat vara ärligare. Nu vet män att om de ska bli populära bland kvinnor måste de gå på äggskal när de uttrycker sig.

    Jag tror anledningen att kvinnor ljuger så mycket är för att de är mer konflikträdda än män. Det är alltid lättare att dra en vit lögn än att konfrontera någon med sanningen.
  • Ture888
    nihka skrev 2018-08-12 09:41:23 följande:
    Nej, ingen är 100 procent ärlig, men det finns ju grå nyanser som du säger. Män ljuger otroligt mycket, och för att inte knäcka jagsvaga män börjar kvinnor också att ljuga.

    Om män hade kunnat ta kritik om sina kroppar (det klarar de inte av, prova att tala om för en man att han har liten kuk) hade kvinnor kunnat vara ärligare. Nu vet kvinnor att om de inte ska bli attackerade av män måste de gå på äggskal när de uttrycker sig.

    Jag tror anledningen att män ljuger så mycket är för att de är ängsligare än kvinnor. Det är alltid lättare att dra en vit lögn än att  konfrontera någon med sanningen.

    Ja, så går det också att se på saken...
    Sluta fjanta dig. Om du inte har argument så dra
  • Ture888
    nihka skrev 2018-08-12 10:03:37 följande:
    Men jag säger ju i stort sett vad du säger. Menar du att det är argument när du säger det, men inte argument när jag säger det?

    Dra? Säger du så till alla kvinnor som är ärliga? Tål du inte sanningen?
    Män och kvinnor fungerar inte på samma sätt. Du har inga argument.
Svar på tråden Män, är ni lika trötta som mig på kvinnor som aldrig kan vara ärliga?