• Humlan88

    Hur kan man INTE rösta på SD?

    Mer än 300.000 migranter fram till 2021. Drygt 120.000 asylanter, och drygt 180.000 anhöriga. Den initiala kostnaden för invandringen: 100 miljoner kronor ? varje dag!

    Hur ska den redan extremt hårt ansatta skolan, vården och omsorgen klara av ytterligare tryck?

    Källa: www.migrationsverket.se/download/18.1ef19f6e163f45d340a15af/1532858988574/Migrationsverkets%20prognos%20juli%202018%20P4-18.pdf. FAN VAD MYCKET NAIVA MÄNNISKOR DET FINNS, SER NI INTE VAD DOM HÅLLER PÅ ATT HÄNDA? HELA LANDET HÅLLER PÅ ATT GÅ ÅT HELVETE. VI HAR USEL SJUKVÅRD, FATTIGA PENSIONÄRER, DÅLIG ÄLDREVÅRD. ÄNDÅ FORTSÄTTER VI TA IN OCH TA IN. NÄR SKA FOLK SLUTA VARA SÅ JÄVLA NAIVA???? VI KAN INTE TA IN FLER MÄNNISKOR NU, HÄLFTEN AV DOM KOMMER ALDRIG JOBBA ELLER BETALA SKATT!

  • Svar på tråden Hur kan man INTE rösta på SD?
  • evaleva

    Du har en poäng, men man måste inte rösta SD för det. Man kan ju lika gärna rösta på Medborgerlig Samling, de vill också ha totalstopo för asylinvandring.

  • lövet2

    Tja, jag skyller inte allt dåligt i samhället på invandrare eller flyktingar. Jag skyller en hel del på giriga kapitalister däremot. De som startar upp privata äldreboenden, privata asylboenden, behandlingshem, skolor - och bara är ute efter en så stor vinst som möjligt. De som skatteplanerar tills de inte behöver betala någon skatt alls. De som gömmer pengar utomlands osv.

    SD vill gynna rika kapitalister (de vita åtminstone) och har inga vettiga planer för sjukvård, skola, omsorg eller något annat viktigt. Det enda de gör är att tjata om invandrare. Suck!

  • Humlan88
    evaleva skrev 2018-07-31 17:47:02 följande:

    Du har en poäng, men man måste inte rösta SD för det. Man kan ju lika gärna rösta på Medborgerlig Samling, de vill också ha totalstopo för asylinvandring.


    Skillnaden är att dom aldrig kommer vinna
  • Humlan88
    lövet2 skrev 2018-07-31 17:49:43 följande:

    Tja, jag skyller inte allt dåligt i samhället på invandrare eller flyktingar. Jag skyller en hel del på giriga kapitalister däremot. De som startar upp privata äldreboenden, privata asylboenden, behandlingshem, skolor - och bara är ute efter en så stor vinst som möjligt. De som skatteplanerar tills de inte behöver betala någon skatt alls. De som gömmer pengar utomlands osv.

    SD vill gynna rika kapitalister (de vita åtminstone) och har inga vettiga planer för sjukvård, skola, omsorg eller något annat viktigt. Det enda de gör är att tjata om invandrare. Suck!


    Det här landet håller på att köras i botten. Politikerna är förrädare. Varenda dag läser man om våldtäkter, mord, skjutnigar m.m
  • Längtar17

    Röstar inte på SD eftersom invandring endast är en del av de politiska besluten. För mig är människors lika värde viktigt, likaså skola, sjukvård och klimatfrågorna. Då är definitivt inte SD ett alternativ. De vill att vi går tillbaka i utvecklingen.

  • lövet2
    Humlan88 skrev 2018-07-31 17:59:38 följande:
    Det här landet håller på att köras i botten. Politikerna är förrädare. Varenda dag läser man om våldtäkter, mord, skjutnigar m.m
    Varför tror du att vi inte läste om brott varje dag för 20 år sedan? Varför tror du det är något nytt? Och varför ligger Sverige i topp på en massa internationella listor, om landet är på väg mot avgrunden? De flesta har det mycket bättre nu än för 10 år sedan. Har du inte märkt det?
  • Kasperina

    Jag röstar inte på SD eftersom jag har läst på om och även upplevt hur samhället fungerar i verkligheten.
    Jag röstar inte på SD för att jag vet bättre än att tro att svåra problem inte kan lösas på enkla sätt oavsett vilka valfloskler som de populistiska låtsaspartierna svänger sig med.
    Jag röstar inte på SD eftersom jag vet att 100 miljoner är kaffepengar jämfört med de skattepengar som slösas bort av ignoranta och avtrubbade styrande inom stat, landstig och kommun.
    Jag röstar inte på SD eftersom jag känner till Sveriges historia och vet att vi behöver invandrare för att utvecklas.
    Jag röstar inte på SD eftersom de som berättar om hur fantastiskt bra allt kommer att bli när SD kommit till makten, men skickligt undviker alla frågor om hur.
    Jag röstar inte på SD eftersom det är så plågsamt uppenbart att de inte har en aning om hur de ska bära sig åt för att infria alla sina vallöften om de nu mot förmodan skulle få chansen att göra det. 
    Detsamma gäller i allra högsta grad KD som jag anser bara är snäppet mindre waste of space än SD.

  • Kasperina

    Fick visst med ett "inte" för mycket där i början, lätt hänt att få med för många negationer när det handlar om SD

  • Fru Darcy

    Jag röstar inte på SD eftersom de lockar sin väljarskara med hat och rädsla istället för med fakta.

    Och nej, det går inte utför med Sverige. Aldrig har det varit så låg risk att drabbas av våldsbrott som nu.

Svar på tråden Hur kan man INTE rösta på SD?