• Anonym (Ledsen)

    Jag blev våldtagen inatt, av min pojkvän

    Jag kan inte prata med någon om detta så jag skriver här. Jag har under en tid mått väldigt dåligt och inte alls känt för att ha sex, har hänt mycket jobbigt i mitt liv som helt enkelt tagit bort lusten.

    Inatt vaknade jag av att min sambo stoppa in sin k*k i mig, det gjorde så fruktansvärt ont både kroppslig och själsligt.

    Jag bad honom sluta direkt men det gjorde han inte, men efter ett tag när han märkte att jag börja gråta så sluta han. Då gick jag direkt till duschen för jag kände mig så smutsig. Idag så blöder jag.

    Jag kommer inte att anmäla då vi är tillsammans och jag är säker på att han inte mena något illa. Men hur fasen ska jag kunna glömma detta :?( är det någon som vart med om något liknande som har något tips? Känna som att det är mitt fel för att jag inte velar ha sex på så länge, även fast jag vet att det inte är okej att göra som han gjorde ändå :(

  • Svar på tråden Jag blev våldtagen inatt, av min pojkvän
  • Anonym (D)
    Anonym (eh) skrev 2018-08-06 16:19:21 följande:

    Så sjukt är samhället idag att vissa tackar någon för att denne erkänner att han har begått övergrepp men nu inser det och ångrar sig, dock anonymt utan att ta riktigt ansvar för det.

    Fattar ni inte hur ni bidrar till problemet när ni höjer någon till skyarna för att han helt enkelt gör något så självklart och säger att det är fel att begå övergrepp mot en annan människa?

    Det är som att tacka alla bra män för att dom inte våldtar någon, skärp er för sjutton! Blir förbannad över detta daltande.


    Klart de är anonyma när syniska människor som du föralltid kommer se de som en gång straffad alltid straffad och det är den mentaliteten som skapar MER kvinnoförakt, vi vill ha mindre våld, då måste man tillåta de som begått våld inse sin felande handling och göra allt de kan för att visa att de insett hur man ska handla gentemot andra hur ska de motiveras till det om en gång dömd = död i andras ögon? Det är bara naiv skrämd mentalitet som inte ser skillnad på de som begått våld pga brist på insikt,och de som gör det FAST de vet detr fel, det är en konst att separera dessa och förstå att de är olika.
  • Anonym (t)
    Voyager skrev 2018-08-07 00:00:49 följande:
    Äntligen lite mer nyanserade synpunkter i denna amygdaladominerade tråd! Jag tror du har helt rätt i detta och att straffskalorna skulle bli ganska olika i dessa fall. Ibland får avskyn oss att dra allt och alla över en kam med ett svartvitt tunnelseende men verkligheten kan vara mer komplex än så - vilket inte på minsta sätt ska förringa den beskrivna händelsens allvar.
    Vad sysslar du med i denna tråden? Ditt beteende här är avskyvärt.
  • Anonym (utsatt för samma!)
    smulpaj01 skrev 2018-08-07 00:43:06 följande:

    En bästa vän till mig berättade när vi var ganska unga att hennes bror kände sig våldtagen av flickvännen/sambon som hade satt sig på honom och ridit när han blivit hård i sömnen. Han vaknade och knuffade bort henne. De gifte sig och fick en stackars son något senare men detta led han av länge.

    Borde han anmält sambon? Detta är många år sedan och anmäla var inte lika vanligt då kanske?


    Trodde för ett ögonblick att det var mig det handlade om! Tills jag såg att du skrev att de hade fått barn.
    Exakt samma har hänt mig en gång! Skönt att höra att man inte ar helt ensam om det då ingen har viljat tro på mig! 

  • Anonym (utsatt för samma!)
    smulpaj01 skrev 2018-08-07 00:43:06 följande:

    En bästa vän till mig berättade när vi var ganska unga att hennes bror kände sig våldtagen av flickvännen/sambon som hade satt sig på honom och ridit när han blivit hård i sömnen. Han vaknade och knuffade bort henne. De gifte sig och fick en stackars son något senare men detta led han av länge.

    Borde han anmält sambon? Detta är många år sedan och anmäla var inte lika vanligt då kanske?


    Trodde för ett ögonblick att det var mig det handlade om! Tills jag såg att du skrev att de hade fått barn.
    Exakt samma har hänt mig en gång! Skönt att höra att man inte ar helt ensam om det då ingen har viljat tro på mig! 

  • Voyager
    Anonym (t) skrev 2018-08-07 00:46:40 följande:

    Vad sysslar du med i denna tråden? Ditt beteende här är avskyvärt.


    Ännu mer avskyvärd är den av TS beskrivna handlingen.

    Den fråga jag ställer mig här: Vill alla att TS ska få det bättre eller är det bara ett primitivt hämdbegär man tror ska ge henne den upprättelse hon behöver och har rätt till? Några svar antyder det men långt ifrån alla.

    Vill alla här ha ett rättssamhälle för både män och kvinnor eller bara ett gatans parlament? (Hur gick det t.ex. i fallen Timell, Virtanen, Kronér? Jo, precis som jag misstänkte vilket en del tycker är avskyvärt andra "rättssäkert?".)

    Tips: Läs nya samtyckeslagen (för att inse de juridiska skillnaderna mellan olika typer av övergrep och vad som behöver visas i en rättegång).

    Hjälp TS med mer konkret stöd än bara fördömanden av det avskyvärda så det kan leda till sann upprättelse och helande. Bostad jättebra, en eloge, men rättshjälp, professionellt stödsamtal, socialt nätverk?

    Hur kan den många hatar mest just nu få hjälp så att han aldrig mer begår en sådan handling utan kan bli en kärleksfull partner som fostrar nya jämställda generationer?

    Jag tänker att både män och kvinnor behöver ta ansvar för ett genomgripande förändringsarbete som går längre än bara fördömanden och tvärsäkra tyckanden (vilket jag själv kan göra mig skyldig till här).

    Det andra män möjligen kan "lära" av mig är att jag blir direkt avtänd om jag märker minsta tecken på att kvinnan inte gillar det jag gör. Hur den "autospärren" har utvecklats vet jag inte riktig men hade alla andra män den skulle det inte finnas några våldtäkter med manliga förövare.

    Seså, hjälp nu TS på riktigt så kan jag ta hand om mannen.
  • Anonym (Anonym)
    Inte konstigt att du är deprimerad, din kille respekterar inte att du inte vill ha sex och därmed våldtog han dig. Usch för såna män. Packa din väskor och dra därifrån så snabbt som möjligt, du kanske tror att du älskar han men han hjärntvättar dig bara. Han normaliserar våldtäkt. Försök tänka på annat, umgås med familjen ett tag. Gör allt för att glömma den smutsiga människan.
  • Anonym (t)
    Voyager skrev 2018-08-07 01:37:25 följande:
    Ännu mer avskyvärd är den av TS beskrivna handlingen.

    Den fråga jag ställer mig här: Vill alla att TS ska få det bättre eller är det bara ett primitivt hämdbegär man tror ska ge henne den upprättelse hon behöver och har rätt till? Några svar antyder det men långt ifrån alla.

    Vill alla här ha ett rättssamhälle för både män och kvinnor eller bara ett gatans parlament? (Hur gick det t.ex. i fallen Timell, Virtanen, Kronér? Jo, precis som jag misstänkte vilket en del tycker är avskyvärt andra "rättssäkert?".)

    Tips: Läs nya samtyckeslagen (för att inse de juridiska skillnaderna mellan olika typer av övergrep och vad som behöver visas i en rättegång).

    Hjälp TS med mer konkret stöd än bara fördömanden av det avskyvärda så det kan leda till sann upprättelse och helande. Bostad jättebra, en eloge, men rättshjälp, professionellt stödsamtal, socialt nätverk?

    Hur kan den många hatar mest just nu få hjälp så att han aldrig mer begår en sådan handling utan kan bli en kärleksfull partner som fostrar nya jämställda generationer?

    Jag tänker att både män och kvinnor behöver ta ansvar för ett genomgripande förändringsarbete som går längre än bara fördömanden och tvärsäkra tyckanden (vilket jag själv kan göra mig skyldig till här).

    Det andra män möjligen kan "lära" av mig är att jag blir direkt avtänd om jag märker minsta tecken på att kvinnan inte gillar det jag gör. Hur den "autospärren" har utvecklats vet jag inte riktig men hade alla andra män den skulle det inte finnas några våldtäkter med manliga förövare.

    Seså, hjälp nu TS på riktigt så kan jag ta hand om mannen.
    Alla här, utom du, vill att TS ska få hjälp och stöttning att komma ifrån sin våldtäktsman. Just nu är det detta som är akut. Ingen här leker rättegång förutom du, vi behöver inte läsa ett domslut för att stötta TS.
    Det här är ett forum på nätet, det TS ber om är stöttning, råd, lyssnande öron.
    "Den många hatar just nu" är inte med i tråden, och den här tråden handlar inte om honom, vill han ha råd får han göra en egen tråd.
    Hur ska du ta hand om mannen? Vet du vem han är? Ska ett brottsoffer inte kunna få skriva några rader utan att empatilösa idioter ska komma och försvara förövaren och tycka att fokus ska vara på honom istället, att hjälpa honom gå vidare i livet? Skäms på dig.
  • Voyager
    Anonym (t) skrev 2018-08-07 02:36:35 följande:

    Alla här, utom du, vill att TS ska få hjälp och stöttning att komma ifrån sin våldtäktsman. Just nu är det detta som är akut. Ingen här leker rättegång förutom du, vi behöver inte läsa ett domslut för att stötta TS.

    Det här är ett forum på nätet, det TS ber om är stöttning, råd, lyssnande öron.

    "Den många hatar just nu" är inte med i tråden, och den här tråden handlar inte om honom, vill han ha råd får han göra en egen tråd.

    Hur ska du ta hand om mannen? Vet du vem han är? Ska ett brottsoffer inte kunna få skriva några rader utan att empatilösa idioter ska komma och försvara förövaren och tycka att fokus ska vara på honom istället, att hjälpa honom gå vidare i livet? Skäms på dig.


    Vilken rättshjälp ger du TS om du nu inte vill vara totalt skambefriad själv?
  • Voyager
    Anonym (t) skrev 2018-08-07 02:36:35 följande:

    Alla här, utom du, vill att TS ska få hjälp och stöttning att komma ifrån sin våldtäktsman. Just nu är det detta som är akut. Ingen här leker rättegång förutom du, vi behöver inte läsa ett domslut för att stötta TS.

    Det här är ett forum på nätet, det TS ber om är stöttning, råd, lyssnande öron.

    "Den många hatar just nu" är inte med i tråden, och den här tråden handlar inte om honom, vill han ha råd får han göra en egen tråd.

    Hur ska du ta hand om mannen? Vet du vem han är? Ska ett brottsoffer inte kunna få skriva några rader utan att empatilösa idioter ska komma och försvara förövaren och tycka att fokus ska vara på honom istället, att hjälpa honom gå vidare i livet? Skäms på dig.


    Vilken rättshjälp ger du TS om du nu inte vill vara totalt skambefriad själv?
  • Anonym (t)
    Voyager skrev 2018-08-07 02:43:33 följande:
    Vilken rättshjälp ger du TS om du nu inte vill vara totalt skambefriad själv?
    Rättshjälp? Är du inte läskunnig?
    Jag är dock inte utan skam här, jag svarade dig pga att jag kände fruktansvärd avsmak av dina oempatiska inlägg och jag var rädd att anledningen till att TS inte skrivit här igen var inlägg som dina. Alldeles för många gånger driver inlägg som dina bort personer som verkligen behöver hjälp.
Svar på tråden Jag blev våldtagen inatt, av min pojkvän