• Gabbies

    Hur mycket tränar ni?

    Jag har sprungit hem från jobbet måndag-fredag ett tag. Jag har även startat gymma 30min på lunchrasten för att få in lite styrka. Nu vill jag även börja springa hem för att slippa ha något busskort. Enkel väg är 5km. Det är alltså 10km per dag och 30min styrka måndag till fredag. Överdrivet, eller är det någon som kör något liknande?

  • Svar på tråden Hur mycket tränar ni?
  • Benbrott

    Springer varje morgon mån-fre ca 30 min.

    Gymmar 2-4 ggr/v, ca 30-40 intensiv träning

    Springer eller cyklar ett längre pass på helgen.

  • Anonemo

    Har ett rörligt jobb så blir inte övermycket kondition. 
    Springer ca 1 km var 3e dag. Gymmar varje dag i princip. 
    Tog ett tag att få en regelbunden träning. Har försökt börja träna innan men det höll i ca en månad sedan hoppade man en dag och sedan var det borta...
    Lärde mig att bara ta mig till gymmet varje dag, när jag väl kommer dit så bestämmer jag mig för vad jag ska träna. har hållit  6 månader nu. ÄR riktigt nöjd med mig själv :)! 

  • sextiotalist
    Gabbies skrev 2018-08-05 21:42:21 följande:

    Jag har sprungit hem från jobbet måndag-fredag ett tag. Jag har även startat gymma 30min på lunchrasten för att få in lite styrka. Nu vill jag även börja springa hem för att slippa ha något busskort. Enkel väg är 5km. Det är alltså 10km per dag och 30min styrka måndag till fredag. Överdrivet, eller är det någon som kör något liknande?


    Löpning 2-3 ggr i veckan, brukar köra 5 km då.
    Däremellan promenader (raska) som brukar vara mellan 5 km och en mil. Lite styrketräning när andan faller på.
    Cyklar till arbetet när väder tillåter.
  • Tobbilini

    du kör ganska förståndig. inget fel med det. så länge du äter rätt och sköter sömn och allt detta.
    jag gymmar 4 gånger i veckan  en gång på morgonen 1 timme sen på kvällen 1 timme.
    har börjar springa lite också. men ja håll koll med maten så du ej förbränner för mkt för snabbt bara. då kan du stanna totalt i tränings taket.  men du kör  på bra. bara att fortsätta :). du o din kropp känner bäst själv. alla har egna behöv med kroppen.

Svar på tråden Hur mycket tränar ni?