• Anonym (hjälp)

    Vill inte ha sex, han tjatar

    Hej!

    Jag är en tjej i 20-års åldern och har nyligen träffat en kille som väldigt gärna vill ha sex med mig.

    Jag har tidigare blivit tvingad till att ha sex emot min vilja två gånger vilket har påverkat mig negativt och lett till att jag inte haft samlag på 2 år då jag får sån ångest och tänker tillbaka på vad som hänt.

    Detta har jag förklarat för honom men han vägrar lyssna, han vill bara ha sex och oavsett hur jag förklarar och lägger fram det har han ingen förståelse med att jag inte vill ha sex förens jag är redo efter övergreppen.

    Hur ska jag få honom att förstå? Jag ska lämna den här killen då han inte är bra för mig men detta är ett vanligt problem för mig och ingen verkar förstå att jag inte klarar av samlag förens jag är 100% bekväm och redo.

  • Svar på tråden Vill inte ha sex, han tjatar
  • obror
    IceKitten skrev 2018-08-12 15:30:50 följande:

    Jag gissar på att detta kommer komma som en total överraskning för dig men jo, det finns killar med tillräcklig känslomässig mognad för att klara av att vänta. Jag har en sådan hemma till exempel.

    TS har dessutom aldrig överhuvudtaget gett någon specifik tidsram på hur lång tid hon behöver på sig så jag är ärligt nyfiken på hur du ens kan göra bedömningen att ingen kille skulle kunna vänta? Kan det helt enkelt vara så att DU aldrig skulle kunna tänka dig att vänta och därför gärna vill anta att ingen annan kille möjligtvis skulle kunna vara bättre och mer förstående än du?

    Du verkar på något sätt ha väldigt svårt att inse att TS inte är oförmögen att ha sex med en kille men att hon vill lära känna den specifika killen först och kunna lita på just honom.

    Hon ÄR redo för sex igen, med rätt kille som ger henne tillräckligt med tid.

    Att det har tagit henne två år att nå hit är totalt orelevant.


    Ja det kom som en överraskning. Var han på riktigt beredd att vänta hur länge som helst? Okej, ja men dåså.. finns uppenbarligen de som inte tycker sex är viktigt i en relation.

    Nej, exakt.. det finns ingen tidsram och just därför säger jag att ingen kille kan svära på att han kan vänta. Det kan ju handla om år? Vem vet hur lång tid det tar för henne att komma över det.

    Okej då missförstod jag. Uppfatta TS som att hon inte var redo för sex alls än?
  • Lånehajen

    Vill eller kan inte folk förstå när du berättar är det nog inte mycket man kan göra åt det. Bättre då att leta vidare efter någon som har normal empati.

    Jag skulle ha förståelse för situationen i sig och inte tjata men däremot skulle jag vara tveksam till hur man närmar sig varandra under de premisserna. För mig är sex en viktig del av att komma varandra nära och få 'rätt' sorts känslor för sin partner. Att inte ha haft sex med varandra och leva så under obestämd tid känns som det skulle kunna bli mer av en kompisrelation och av den anledningen skulle jag inte kunna ha det så med någon jag nyss träffat.

  • Lånehajen

    Glömde tillägga att dina tidigare erfarenheter kanske är något du behöver bearbeta och ge det mer tid innan du går in i ett nytt förhållande.

  • Anonym (hjälp)
    obror skrev 2018-08-12 15:44:43 följande:
    Ja det kom som en överraskning. Var han på riktigt beredd att vänta hur länge som helst? Okej, ja men dåså.. finns uppenbarligen de som inte tycker sex är viktigt i en relation.

    Nej, exakt.. det finns ingen tidsram och just därför säger jag att ingen kille kan svära på att han kan vänta. Det kan ju handla om år? Vem vet hur lång tid det tar för henne att komma över det.

    Okej då missförstod jag. Uppfatta TS som att hon inte var redo för sex alls än?
    Som jag skrivit innan så är jag redo när jag är bekväm med personen och kan lita på honom. Ja, det är väldigt jobbigt för mig och just exakt nu är jag inte redo men träffar jag någon jag får tillit till så handlar det inte om år utan tills jag vet att personen i fråga inte kommer göra som de andra. Sen så vet jag att långt ifrån alla män våldtar så det handlar inte om det utan att jag vill vara säker på att det inte händer med någon ny och därför väntar jag.
    Exakt hur länge vet jag inte, jag var redo med mitt ex men där krockade det då hans vänner var där dygnet runt, delade säng med oss med mera så jag tyckte aldrig det fanns tillfälle, jag och han var tillsammans i sammanlagt ett halvår.
  • Anonym (Man 43)
    Anonym (hjälp) skrev 2018-08-12 18:16:10 följande:

    Som jag skrivit innan så är jag redo när jag är bekväm med personen och kan lita på honom. Ja, det är väldigt jobbigt för mig och just exakt nu är jag inte redo men träffar jag någon jag får tillit till så handlar det inte om år utan tills jag vet att personen i fråga inte kommer göra som de andra. Sen så vet jag att långt ifrån alla män våldtar så det handlar inte om det utan att jag vill vara säker på att det inte händer med någon ny och därför väntar jag.

    Exakt hur länge vet jag inte, jag var redo med mitt ex men där krockade det då hans vänner var där dygnet runt, delade säng med oss med mera så jag tyckte aldrig det fanns tillfälle, jag och han var tillsammans i sammanlagt ett halvår.


    Hej kära du.

    Ta det lugnt, ta den tid du behöver, respektera dina egna gränser!

    Den snubbe som inte kan respektera det kan ta dörrvägen.

    Som referens kan jag säga att jag och min första flickvän väntade 1 år med att ligga (dvs samlag), för att hon behövde den tiden. Hur det gick? Jo vi var tillsammans i 19 år och fick barn ihop.
  • Physalis

    Alltså jag fullkomligt baxnar av vilka vidriga svar du fått!

    Tjata till sig sex är fullkomligt oacceptabelt i alla lägen.

    Med din bakgrund behöver du verkligen inte någon sådant äckel i din närhet.

    Det finns normalbegåvade män därute, tro mig, även om svaren i den här tråden vittnar om något annat.

    Var stark. Lyssna på din kropp och dina känslor. Säg nej och ursäkta dig aldrig. Duger det inte för killarna så kan de dra.

    Önskar sig lycka med nästa kärlek.


    Korrekturläser som en kratta
  • Inga bekymmer
    Anonym (?) skrev 2018-08-11 21:47:09 följande:

    Men inled inga relationer förrän du är redo för att ha ett förhållande då.,I en relation ingår sex, vill du inte ha det så skippa förhållanden helt och hållet istället. Sedan är det ju bara idioter som tjatar om det när du sagt nej, men generellt ingår sex i ett kärleksförhållande.


    Tycker du att man måste vara redo att ha sex från dag 1 då? En del vill ju träffas ett tag och få lära känna personen iaf lite, så man får ett hum om vad hen har för slags personlighet, innan man släpper in personen mer i sitt liv.
  • Spiderkiller1
    Anonym (hjälp) skrev 2018-08-12 14:25:39 följande:

    För det första. Han visste om hur det låg till INNAN vi blev tillsammans. Han är helt fri att lämna om han nu är som ni påstår att "alla" killar är, så sexuellt frustrerad att han inte klarar sig utan sex. Hur gör ni när ni är singlar? Ligger rundor med tjejer? Är ni otrogna när ni inte får som ni vill? Lämnar ni er partner om denne skulle vara iväg ett tag för att ni är så otroligt sexuellt frustrerande? Eller kanske är otrogen då istället?


    För det andra, att vara otrogen för att han inte får sex? Tja, då är det hans problem att han så illa tvunget och stressad skulle inleda en relation där han, som jag nämnt ovan, visste att sex är inget på kartan just nu.

    Det tredje. För att jag ska kunna komma över det som hänt hjälper det inte att jag hoppar i säng med vem som helst. HUR hade ni tänkt att det skulle fungera? Jag har problem med att lita på partners och för att detta inte ska hända mig igen så väntar jag tills jag helt enkelt litar på personen i fråga och är bekväm med denne. Jag vet inte om ni varit med om något hemskt i era liv och om ni har kan jag garantera att ni inte kommit över det så fort ni varit i liknande situation igen. Inte sant?

    I er värld är det JAG som är problemet för att jag är traumatiserad och ni har ingen förståelse över huvud taget vad jag varit med om och ni kommer för den delen aldrig kunna förstå om ni inte blivit utsatta för samma sak. Ni tycker på allvar synd om honom? Det är JAG som behöver hjälp, inte han. Vill han inte vänta nej då inleder man inte ett förhållande med någon som behöver tid.


     


    Hade ni sagt samma sak till era döttrar och de blir dumpade för att de inte är redo för att ha sex? Hade ni sagt samma sak om era döttrars pojkvänner varit otrogna? För det är ju tydligen SÅ synd om er män om ni inte får ligga. Är det också deras/vårt fel att vi blir våldtagna för att män inte kan hålla sina händer i styr och inte "kan klara sig utan sex i ett förhållande" och måste ärra en annan människa så grovt mentalt för era behov?

    Sen så frågade jag om tips för att få honom (och tydligen killar som er) att förstå och acceptera läget, kan ni inte det så är det ingen som tvingar er att vara kvar. Är man inte redo för ett förhållande där sex inte ingår den första tiden så går man inte in i ett förhållande, svårare än så är det inte. Jag frågade hur jag skulle få honom att förstå vad jag varit igenom men när man lyssnar på er så kan man tro att ni inte har något innan för skallbenet.


    HUR kan ni ens ha mage att göra HONOM till offer när det är jag som dagligen plågas av vad jag varit med om? Vill han inte så kan han som sagt lämna. Det är inte ett dugg synd om honom då det är han som valt det här, det är absolut ingen som tvingar honom.

    Sen så har jag underbara vänner att prata med och som stöttar mig i detta, men tror ni verkligen att det gör ett mirakel och att jag helt plötsligt är som orörd och att det aldrig hänt?


     


    Ni får nog tänka om för era svar äcklar mig och säkerligen andra, också. Håll er till vad tråden handlar om från första början och ta aldrig mer igen upp att det är mannen som är offret när det är JAG som blivit våldtagen, JAG som lider av panikångestattacker, JAG som ständigt går med en klump i magen i rädsla av att det kan hända igen.


     


     


    Fyfan för er säger jag bara, jag skäms för hur äcklig kvinnosyn ni har.


     


    Hahaha jag får ingen luft...

    Om jag blir tillsammans med en tjej och vägrar henne sex, så kan jag lova att hon skulle bete sig på samma sätt som din kille. Din kille förväntar sig sex eftersom man skaffar en partner främst för sex. Du framstår bara som ett efterblivet mongo / feminist om du vägrar honom sex. Varför låta tidigare erfarenheter gå ut över honom? Eller lura in honom i ett förhållande över huvud taget?
  • Spiderkiller1
    Anonym (hjälp) skrev 2018-08-11 20:05:08 följande:

    Hej!

    Jag är en tjej i 20-års åldern och har nyligen träffat en kille som väldigt gärna vill ha sex med mig.

    Jag har tidigare blivit tvingad till att ha sex emot min vilja två gånger vilket har påverkat mig negativt och lett till att jag inte haft samlag på 2 år då jag får sån ångest och tänker tillbaka på vad som hänt.

    Detta har jag förklarat för honom men han vägrar lyssna, han vill bara ha sex och oavsett hur jag förklarar och lägger fram det har han ingen förståelse med att jag inte vill ha sex förens jag är redo efter övergreppen.

    Hur ska jag få honom att förstå? Jag ska lämna den här killen då han inte är bra för mig men detta är ett vanligt problem för mig och ingen verkar förstå att jag inte klarar av samlag förens jag är 100% bekväm och redo.


    Blev du tvingad till samlag två gånger? Varför i helvete lät du dig tvingas? Du kan ju låta bli mot din "partner"? Eller hade dom dumma männen dödat dig om du vägrat dom sex :/

    Du är säkert ett metoo-mongo som överdriver och hittar på för att få män att framstå som dåliga. Tacka gudarna för att feminism är på väg att dö ut.
  • Anonym (?)
    Inga bekymmer skrev 2018-08-13 11:18:23 följande:

    Tycker du att man måste vara redo att ha sex från dag 1 då? En del vill ju träffas ett tag och få lära känna personen iaf lite, så man får ett hum om vad hen har för slags personlighet, innan man släpper in personen mer i sitt liv.


    ? Vilken totalt obefogad fråga. Nej, jag skriver inte att man måste ha sex från dag 1. Om man som jag vill vara lite förälskad första gången krävs det åtminstone några dejter :). Men kanske från månad 1? Självklart kan och ska ingen tvinga eller tjata till sig sex. Dock är man mer än lovligt blåögd om man inte inser att sex är det som avgör om man har en vänskapsrelation eller en kärleksrelation (bortser från kk). Vill du inte ha en kärleksrelation så måste du inte, men det är ju hyfsat onödigt att utsätta sig själv för hela situationen om man som i det här fallet har trauman som bör bearbetas först. Och det handlar inte om att killen är helt sjuk för att han inte vill vänta i hundra år. Gå till en terapeut istället.
Svar på tråden Vill inte ha sex, han tjatar