• anjipanji

    BF Maj 2019 Stockholm

    Hej,

    Jag plussade för några dagar sedan och tycker det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra majmammor i Stockholm!

    Här kan vi stötta varandra, utbyta erfarenheter och förhoppningsvis få ett och annat skratt ????

    Är mamma till en liten flicka som nyss fyllde 2 år och bor i villa i Spånga med min sambo.

    BF 10 maj

  • Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm
  • anjipanji
    Threepointonefour skrev 2018-09-12 18:46:46 följande:

    Jag har fortsatt brunt i trosskyddet varje dag, ibland lite mer och ibland mindre. Tycker dock att färgen ljusnat lite, eller så håller jag bara på att bli helt sinnessjuk. Men har inte ont och inget färskt blod! Försöker liksom hitta en balans i att hålla hoppet uppe och att vara realistisk utan att bli pessimistisk. Svårt!


    Har du fått en kallelse nu till VUL? Hoppas att det är snart så du slipper gå runt och känna denna oro. Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra!
  • Threepointonefour
    anjipanji skrev 2018-09-12 19:00:43 följande:

    Har du fått en kallelse nu till VUL? Hoppas att det är snart så du slipper gå runt och känna denna oro. Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra!


    Jag ska dit nästa onsdag :) är i 7+3 då, så då borde de kunna se ett hjärta om det finns något.
  • Jellybeans

    Hej!

    Jag är gravid ca vecka 4.

    Bor i Stockholm:)

    Jag är så svullen i magen, är/var ni det med så tidigt? Kan inte komma i mina vanliga byxor..

    Tar dock hormoner pga ivf, kanske är det dock?

    Skönt att höra från några andra som ligger jämnte i tid ungefär:)

  • miniR
    anjipanji skrev 2018-09-11 20:06:49 följande:
    Välkommen och grattis! Det är bara att haka :) ska bli kul att höra hur det gick den 18e. Tror du är först med VUL och har BF först i gruppen.
    Tack!! Spännande, jag hör av mig kring det! Men av det jag kollat runt så tar de en massa prover på mamman och inte så mycket på fostret. Vad har ni hört kring det? 
  • miniR
    anjipanji skrev 2018-09-12 18:53:54 följande:
    Mina symptom varierar lite mellan dagarna, men jag känner att jag har träningsvärk/att magen spänner samt att det känns som att jag sträcker mig i magmusklerna då och då. Kanske beror på att jag redan varit gravid och att symptom kommer snabbare då? Sedan mår jag illa men än så länge (peppar peppar) så är det hanterbart. Hoppas verkligen att jag slipper må som förra gången. Brösten spänner också massor och någon drar i huvudströmbrytaren i min hjärna varje dag/kväll så trött är jag. Haha har de flesta symptom man kan ha. Hypokondriker? :p
    Håller tummarna för att illamåendet inte blir värre. Hur länge höll det i sig förra gången för dig? När är det vanligt att det kickar in? Jag mår inte så illa men känner mig mätt så fort jag tar en tugga. Och då känns det som att jag kommer spy om jag tar en till. Den är lite jobbig så hoppas det släpper. Känner du/ni också så? 
  • anjipanji
    Jellybeans skrev 2018-09-12 21:54:19 följande:

    Hej!

    Jag är gravid ca vecka 4.

    Bor i Stockholm:)

    Jag är så svullen i magen, är/var ni det med så tidigt? Kan inte komma i mina vanliga byxor..

    Tar dock hormoner pga ivf, kanske är det dock?

    Skönt att höra från några andra som ligger jämnte i tid ungefär:)


    Grattis! Jag känner mig också lite svullen. Men det kan nog gå upp och ner med det. Med min första så kräkte jag i 3 månader men behövde ändå mammakläder i v 13 hihi. Vet inte om hormonerna kan påverka men låter ju som en trolig anledning.
  • anjipanji

    Tänkte göra en kort lista om vem vi är hitills i tråden :)

    Anjipanji, 36 år, Spånga, 2a barnet, BF 10/5

    Grubb87, 30/31 år, Täby, 1a barnet, BF 9/5

    Kallamakka, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

    Threepointonefour, 28 år, Haninge, 1a barnet, BF 4/5

    Filippa85, 32/33år, Kungsholmen,2a barnet, BF 15/5

    Gabbson, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 16/5

    Daniellac, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 13/5

    miniR, 32 år, Stockholm, 1a barnet, BF 5/5

    Jellybeans, xxår, Stockholm, x barnet, BF x/5

    Uppdaterar med jämna mellanrum :)

  • anjipanji
    miniR skrev 2018-09-13 12:56:51 följande:

    Tack!! Spännande, jag hör av mig kring det! Men av det jag kollat runt så tar de en massa prover på mamman och inte så mycket på fostret. Vad har ni hört kring det? 


    Menar du vid VUL eller vid BM- besöken? Vid vul tror jag ?bara? att vi fick se ett litet blipp som blinkade via ultraljud- men det var ändå magiskt att få se hjärtat slå. Tyvärr så var jag mer eller mindre orolig hela graviditeten även om jag gång på gång fick bekräftat att det såg bra ut. Vid BM besök handlar mycket om mamman och tester av det ena och andra. Men jag fick i alla fall höra hennes hjärta slå varje gång :)
  • anjipanji
    miniR skrev 2018-09-13 13:00:31 följande:

    Håller tummarna för att illamåendet inte blir värre. Hur länge höll det i sig förra gången för dig? När är det vanligt att det kickar in? Jag mår inte så illa men känner mig mätt så fort jag tar en tugga. Och då känns det som att jag kommer spy om jag tar en till. Den är lite jobbig så hoppas det släpper. Känner du/ni också så? 


    Jag kräkte i typ 3 månader och det började nästan direkt jag blev gravid, men värst var typ v 7-13. Tror illamående är olika för alla. Jag känner mig mest orolig i magen och som att jag har ett tryck. Ställer jag mig upp för snabbt kan jag få en kort känsla av att ?nu måste jag kräka?. Dock känner jag igen att det känns som man har mat hela vägen upp i halsen...
  • nuärdetvårtur

    Hej! Grattis till alla plus, jag hoppar gärna in här också. Är 26 år, bor i Nacka och har BF 8 maj. Var på supertidigt VUL idag (är i 6+1) och fick se ett hjärta blinka till mig. :)

    PS - Så lyxigt att ha BF i maj, bästa månaden att fylla år i för barnet, vi slipper vara höggravida under sommaren och det är ljust och fint ute!

Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm