• Anonym (Svensk)

    Varför får man inte säga sina åsikter längre?

    Jag har märkt att samhället har förändrats väldigt snabbt sen den stora migrantvågen. Varför har det blivit fult att säga sina åsikter om hur man uppfattar Sverige idag? Den som säger till exempel att "Vi måste jobba för att migranterna ska åka hem igen när det har lugnat sig i deras hemländer." kallas för rasist. Om man säger att man inte vill att Sverige ska ta in fler flyktingar och migranter så anses man också vara rasist. Allt är rasistiskt idag och vi dumma svenskar tiger och knyter näven i fickan istället för att våga öppna munnen och säga vad vi egentligen tycker. Dalai Lama sa det väldigt bra. Sverige ska vara svenskt.

    Vad tycker du om mina åsikter och funderingar?

  • Svar på tråden Varför får man inte säga sina åsikter längre?
  • Anonym (Yttrandefrihet)
    Anonym (Men det har du inte) skrev 2018-09-15 22:45:19 följande:

    Prova skriva något negativt om urinvånare i Sverige, (Lappen) samen

    Prova skriv varför dom delar sina egna människor i grupper, att dom inte har samma rättigheter på grund av att dom inte är invalda i samebyar trots att dom har samma bakgrund och levt lika länge här,varför dom i samebyar har mer rättigheter än dom som sametinget inte vill ha där ,för dom har inget ren märke, varför har dom inte samma rättigheter, starta en linje om det så blir den borttagen direkt. varför dom är så rasistiska? med sina uttalande om att vi var här först.

    Prova se hur långt ditt yttrande nå?


    Vad är din poäng?
  • Anonym (Yttrandefrihet)
    Anonym (Men det har du inte) skrev 2018-09-15 22:58:03 följande:

    Tacos! har vi massor av mexikanare här ?trots att det är national rätt hos många på fredagar 


    Återigen. Vad är din poäng? Menar du att tacos är svensk husmanskost?
  • Anonym (duff)

    Äh man får säga vad man vill, vem bryr sej om vad andra tycker..
    Om någon drar rasistkortet är "rasist, javisst - sieg hail" det givna svaret. Blir så roliga raktioner i verkliga livet, oftast knäpptyst med ett raserad psyke.

  • Anonym (X)
    Anonym (Svensk) skrev 2018-09-15 22:03:03 följande:
    Apartheid? Inte alls. Jag är konservativ och vill ha en svensk befolkning med svensk kultur och svenskt språk (samt våra godkända minoritetsspråk) i Sverige. Hur är det apartheid?
    Hallå? Jag såg en annan tråd, men inga tydliga svar: vad är då svensk kultur som ska bevaras?
  • Anonym (Yttrandefrihet)
    Anonym (Men det har du inte) skrev 2018-09-15 23:12:08 följande:

    Man får inte yttra sig om vad som helst i Sverige, Sverige har blivit reglerat hur man får yttra sig, jag gav bara ett exempel som ni kan prova här på FL se hur länge den blir kvar, max 4 min därefter är du blockerad i ett dygn ,det här är bara ett exempel


    Bara för att man blir bortplockad på ett forum betyder det inte att man inte har yttrandefrihet. Människorna bakom detta forum bestämmer reglerna för vad som får skrivas här. Dessa regler bör man följa om msn ska vara medlem och har inget med yttrandefriheten att göra.
  • Anonym (Men det har du inte)
    Anonym (Yttrandefrihet) skrev 2018-09-15 23:07:43 följande:
    Återigen. Vad är din poäng? Menar du att tacos är svensk husmanskost?
    Jag menar  att invandring är inte mat kultur som ni försöker säga, där av tackos som exempel, finns fler stora rätter om ni behöver förklaring men tror ni förstår.
    Invandring har inget med mat o göra hur vi får nya rätter på våra bord.
  • Anonym (Yttrandefrihet)
    Anonym (Men det har du inte) skrev 2018-09-15 23:15:41 följande:

    Jag menar  att invandring är inte mat kultur som ni försöker säga, där av tackos som exempel, finns fler stora rätter om ni behöver förklaring men tror ni förstår.

    Invandring har inget med mat o göra hur vi får nya rätter på våra bord.


    Nej och det har jag aldrig menat heller. Du har nog missat vad vi pratat om.
  • Anonym (Men det har du inte)
    Anonym (X) skrev 2018-09-15 22:07:03 följande:
    Är inte matkulturen värd att bevara?
    Hur många av 100 restauranger serverar enbart svensk husmanskost?
    Kockar åker världen över och tävlar inom matlagning, tar med sig nya erfarenheter hem till Sverige, dom serverar oss nytt och spännande rätter, som hamburgare, har vi massa amerikanare som invandrar sverige? och för med den kulturen? bara ännu ett stort exempel för er som inte förstår
  • Anonym (Yttrandefrihet)
    Anonym (Men det har du inte) skrev 2018-09-15 23:19:48 följande:

    Kockar åker världen över och tävlar inom matlagning, tar med sig nya erfarenheter hem till Sverige, dom serverar oss nytt och spännande rätter, som hamburgare, har vi massa amerikanare som invandrar sverige? och för med den kulturen? bara ännu ett stort exempel för er som inte förstår


    Det är nog du som inte förstår, haha! Det är fortfarande inte svensk husmanskost. Poängen är att vi har knappt nån renodlad svensk husmanskost här. Du får sluta svamla. Ingen hävdar att matinfluenserna kommer med invandrarna.
  • Anonym (Yttrandefrihet)
    Anonym (Men det har du inte) skrev 2018-09-15 23:23:12 följande:

    Vad är skillnaden i exemplet jag tar upp?

    Varför får jag inte yttra mig om samiska kulturen ? varför får jag inte framföra fakta? styrkta källor dessutom , nu är det här bara ett  exempel som ni själva kan prova om ni inte tror på vad jag skriver, jag kan ta fler exempel på hur yttrande friheten inte får yttras


    Skillnaden är att yttrandefriheten lyder under svensk lag. På fl lyder man under fl:s regler.
Svar på tråden Varför får man inte säga sina åsikter längre?