• Anonym (Ledsen)

    Svårt att återuppta sexlivet

    Hej!

    Jag och min man fick barn för 6 månader sedan. Vi har en god relation med bra kommunikation, kärleken är stark och vi är dessutom nygifta.

    Däremot så har vi haft sex två(?!) ggr sedan vårt barn föddes. Fysiskt sett har jag återhämtat mig bra. Det syns nog inte ens på mig ens att jag burit ett barn. Jag märker ju skillnad, men tror inte någon annan hade gjort det. Slemhinnorna har varit/är lite torra och sköra fortfarande, men jag har läkt okej. Det har gjort lite ont vid penetration så det har säkerligen bidragit till att jag skjuter upp det.

    Problemet jag har är att jag känner mig så fruktansvärt ful och äcklig :( Jag känner verkligen att jag tappat mig själv. Brukade vara relativt fåfäng och rätt avslappnad i sängen, om jag får säga det själv. Klädde ofta upp mig och spexade till det för min man. Bara tanken på att jag ska ?försöka vara sexig? i sovrummet får man att vilja kräkas på mig själv. Jag har varit på honom om att han måste onanera ibland(han kissar liksom sperma tillslut.. ) men han har inte velat. Han föredrar att onanera till porr och ville självklart inte riskera att jag mår ännu sämre över mig själv. För ett tag sedan missförstod vi varandra lite och han drog en handtralla till en porrfilm. Jag är inte arg över det, men självklart har jag svårt att sluta jämföra mig med tjejen i filmen..

    Nu är jag rädd att det tar ännu längre tid för mig att ?komma tillbaka? och att han tillslut kommer söka sig annat håll. Han är världens underbaraste och lyfter mig hela tiden, men det hjälper verkligen inte. Jag hatar mig själv. Jag är inte ens 30 år gammal. Inte ska väl viljan att ha sex dö ut redan nu? Sexlusten har väl visserligen ingen ålder.

    Hur tusan ska jag komma tillbaka innan jag dödar vår relation?

  • Svar på tråden Svårt att återuppta sexlivet
  • Anonym (Tillfredställa honom bara?!)
    Anonym (Tjejan) skrev 2018-09-25 09:52:10 följande:

    Klart man KAN fokusera enbart på mannen. MEN om det är kvinnan som behöver hitta tillbaka till SIN lust så behöver ju kvinnan och paret fokusera på att försöka låta kvinnan ha det skönt. Lust och sex föder mer lust till sex så ju mer skönt man har i sin kropp ju mer sexsugen blir man.

    At onanera åt någon annan utan att själv alls bli stimulerad eller vidrörd kan ju i värsta fall leda till en ond cirkel där kvinnan aldrig får sin sexualitet och lust prioriterad. Hur roligt är det att ha sex då?


    Det är ju det som är min poäng! Om kvinnan blir tänd av att se sin man kåt och sugen så är det ju då de ska passa på att fortsätta med henne. Om de ligger och myser och han blir kåt och hon börjar tillfredställa honom och sen känner att det börjar pirra lite i underlivet så är det bara att ge klartecken till mannen och han kan pilla på henne. Om de känner för att fortsätta så kör. Om hon tycker det könns sådär så får hon antingen fortsätta med mannen eller gå så han har en chans att avsluta själv. I ts fall så säger hon att mannen inte vill onanera. Om man älskar sin partner och vill hitta tillbaka till ett fungerande sexliv så måste man ju ge sig in i leken. Jag tror inte att han kommer att våldföra sig på henne! Alla män är inte ego eller idioter.

    Hade min man inte haft nån sexlust men sagt att han vill hitta den igen så hade jag naturligtvis börjat i de nedre trakterna där lusten faktiskt sitter. Hjärnan kan spöka för en hur som helst men kroppen ljuger inte.

    Du kan tänka bort smärta men såret finns där tills du börjar sköta om det.
  • New  Dawn
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-09-24 14:27:17 följande:

    Självklart vill jag inte att han kollar på porr, inte nu. När jag inte känt såhär över mig själv så har jag inte haft problem med det(tom kollat själv.) Men då har det inte varit ett problem. Min man tillhör skaran som egentligen inte tycker om att runka och när vi haft ett bra sexliv så har han föredragit att låta bli. Han vill helst låta bli nu med och vill att vi ska ha sex ist.

    Några ggr har jag tillfredställt honom enbart, men det känns avigt när man själv känner sig så asexuell.

    Jag funderar på om vi kanske kan börja införa lite mys på kvällarna när barnet somnat. Kramar, massage, pussar etc. Kan man gå och prata med någon professionell rörande sin självbild? Vart vänder man sig?


    Om du måste "fundera på" att införa mys, så som kramar, massage och pussar, förstår jag att sexlivet inte funkar. Det låter som att ni har brister i närhet. Hur är det med kärleken. Känner du mycket kärlek? Är ni nära varandra mentalt?

    Jag tycker inte det är konstigt att man har mindre sex de första 6 månaderna efter förlossningen. Jag tror snarare det är biologiskt "naturligt". Ammar du? I så fall är det hormoner så påverkar lusten också.

    Jag tycker ni ska satsa mer på närhet där du kan njuta på det sätt som känns bra för dig. Det behöver inte alls leda till sex, utan bara till njutning och avslappning. Jag tycker inte det är konstigt om du tillfredställer honom ibland, men det ska inte bli så att det är någon typ av rutin (plikt) du utför. (Ungefär som att amma barn). Jag tycker personligen det är rimligt att man vill ge njutning till den man älskar.

    Jag fattar inte varför ni ens diskutera hans onani och varför han säger att han inte vill. Jag tycker det är rimligt att han onanerar om han vill oftare i det här läget. Varför börjar han i det läget prata om porr. Låter okänsligt på något sätt. Det är som om han vill ge dig dåligt samvete för att han ju inte vill onanera och får det låta som att det är ditt fel att han "måste" kolla på porr. Hela samtalet låter liksom tjurigt, och inte kärleksfullt.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • FreshLinen
    Anonym (Tjejan) skrev 2018-09-25 09:52:10 följande:

    Klart man KAN fokusera enbart på mannen. MEN om det är kvinnan som behöver hitta tillbaka till SIN lust så behöver ju kvinnan och paret fokusera på att försöka låta kvinnan ha det skönt. Lust och sex föder mer lust till sex så ju mer skönt man har i sin kropp ju mer sexsugen blir man.

    At onanera åt någon annan utan att själv alls bli stimulerad eller vidrörd kan ju i värsta fall leda till en ond cirkel där kvinnan aldrig får sin sexualitet och lust prioriterad. Hur roligt är det att ha sex då?


    Personligen hade jag blivit mer pressad om min man skulle ägnat all uppmärksamhet på mig.

    Om hon inte tänder på sin man så kommer det bara bli en bitter stämning när mannen gör allt för henne och hon inget för honom. Ge o ta!

    Ju större man gör problem desto svårare att lösa det.

    Om de älskar varandra, tänder på varandra så går det oxå att hitta vägar som gör det skönt för båda. På kort sikt för mannen och på lång sikt för båda.
  • Anonym (8 månader=kort)

    Fått barn för 8 månader sedan? Stressa inte. 8 månader med inget/knappt något sexliv är en evighet om man inte har barn eller har större barn, med småbarn klarar man 8 månader utan sex utan större svårigheter som par.

    Har sexlivet falnat (vilket du inte vet än) så kan man blåsa liv i det tillfälligt. Det blir bättre eller rentav bra någon månad eller två sedan hamnar man i samma sits igen.  Älskar man varandra tycker jag att man skall försöka ändå i några perioder, men blir det inte bättre annat än tillfälligt efter några försök bör man skilja sig.

  • FreshLinen
    New Dawn skrev 2018-09-25 10:35:24 följande:

    Om du måste "fundera på" att införa mys, så som kramar, massage och pussar, förstår jag att sexlivet inte funkar. Det låter som att ni har brister i närhet. Hur är det med kärleken. Känner du mycket kärlek? Är ni nära varandra mentalt?

    Jag tycker inte det är konstigt att man har mindre sex de första 6 månaderna efter förlossningen. Jag tror snarare det är biologiskt "naturligt". Ammar du? I så fall är det hormoner så påverkar lusten också.

    Jag tycker ni ska satsa mer på närhet där du kan njuta på det sätt som känns bra för dig. Det behöver inte alls leda till sex, utan bara till njutning och avslappning. Jag tycker inte det är konstigt om du tillfredställer honom ibland, men det ska inte bli så att det är någon typ av rutin (plikt) du utför. (Ungefär som att amma barn). Jag tycker personligen det är rimligt att man vill ge njutning till den man älskar.

    Jag fattar inte varför ni ens diskutera hans onani och varför han säger att han inte vill. Jag tycker det är rimligt att han onanerar om han vill oftare i det här läget. Varför börjar han i det läget prata om porr. Låter okänsligt på något sätt. Det är som om han vill ge dig dåligt samvete för att han ju inte vill onanera och får det låta som att det är ditt fel att han "måste" kolla på porr. Hela samtalet låter liksom tjurigt, och inte kärleksfullt.


    Tycker du fick till det bra här!

    Att ge njutning till den man älskar borde ju kännas helt naturligt. Det finns så många sätt man kan visa kärlek och omtanke på. Ett av sätten är att ge sin partner njutning. Många män njuter mer av att se sin kvinna ge sig hän och bli tillfredställd än att själv bli det.

    Porren känns helt missplacerad i allt detta o precis som du skriver new dawn så verkar mannen ta till det som en ursäkt och början på frustation o söker tillåtelse att vara tjurig. Men jag känner igen det. Är jag utan tillfredställelse så blir jag oxå tjurig och retar upp mig på småbagateller.
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-09-25 11:18:52 följande:

    Tycker du fick till det bra här!

    Att ge njutning till den man älskar borde ju kännas helt naturligt. Det finns så många sätt man kan visa kärlek och omtanke på. Ett av sätten är att ge sin partner njutning. Många män njuter mer av att se sin kvinna ge sig hän och bli tillfredställd än att själv bli det.

    Porren känns helt missplacerad i allt detta o precis som du skriver new dawn så verkar mannen ta till det som en ursäkt och början på frustation o söker tillåtelse att vara tjurig. Men jag känner igen det. Är jag utan tillfredställelse så blir jag oxå tjurig och retar upp mig på småbagateller.


    Tack!

    Jo, visst kan man bli tjurig, men om man förstår den andre, och framförallt om man förstår varandra, kan man undvika detta.

    Jag blev tjurig på min förre man för att han inte ville (inte kunde)ha sex på kvällen(För han var så trött). Det ledde till att jag ibland fick orgasm när jag sov och då blev jag irriterad för det. Jag klagade på mitt ex och berättade om mitt missnöje och allt blev sämre. Jag upplevde att han "ställde upp" och jag tappade lusten.

    Så plötsligt en dag när jag var för trött på morgonen och tänkte att han inte förstod mig, föll polletten ner. Det var ju exakt samma för honom på kvällen och när jag verkligen förstod honom kunde kunde jag möta honom (på riktigt, med förståelse) och sexlivet blev bättre.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Tjejan)
    Anonym (Tillfredställa honom bara?!) skrev 2018-09-25 10:11:30 följande:

    Det är ju det som är min poäng! Om kvinnan blir tänd av att se sin man kåt och sugen så är det ju då de ska passa på att fortsätta med henne. Om de ligger och myser och han blir kåt och hon börjar tillfredställa honom och sen känner att det börjar pirra lite i underlivet så är det bara att ge klartecken till mannen och han kan pilla på henne. Om de känner för att fortsätta så kör. Om hon tycker det könns sådär så får hon antingen fortsätta med mannen eller gå så han har en chans att avsluta själv. I ts fall så säger hon att mannen inte vill onanera. Om man älskar sin partner och vill hitta tillbaka till ett fungerande sexliv så måste man ju ge sig in i leken. Jag tror inte att han kommer att våldföra sig på henne! Alla män är inte ego eller idioter.

    Hade min man inte haft nån sexlust men sagt att han vill hitta den igen så hade jag naturligtvis börjat i de nedre trakterna där lusten faktiskt sitter. Hjärnan kan spöka för en hur som helst men kroppen ljuger inte.

    Du kan tänka bort smärta men såret finns där tills du börjar sköta om det.


    Så du menar att om du hade lust men inte din man så skulle du lösa det genom att han utan lust ska tillfredsställa dig?

    Förlåt mig men jag förstår inte det resonemanget alls. Varför vill man att någon utan sexuell lust ska tillfredsställa en? Jag tänker att det mest rimliga är att man börjar ta på varandra och göra gemensamma lustfyllda saker så att den utan lust kan få lust.
  • Anonym (Tjejan)
    FreshLinen skrev 2018-09-25 11:09:47 följande:

    Personligen hade jag blivit mer pressad om min man skulle ägnat all uppmärksamhet på mig.

    Om hon inte tänder på sin man så kommer det bara bli en bitter stämning när mannen gör allt för henne och hon inget för honom. Ge o ta!

    Ju större man gör problem desto svårare att lösa det.

    Om de älskar varandra, tänder på varandra så går det oxå att hitta vägar som gör det skönt för båda. På kort sikt för mannen och på lång sikt för båda.


    Jag var lite otydlig där eftersom det var svar på ett annat inlägg. Vad jag svarade på var att jag inte tror det är en hit att den utan lust enbart ska tillfredsställa den med lust. För om den utan lust ska hitta tillbaka till sin egen lust så småningom tror jag att den utan lust också behöver beröring och smek i någon form. Behöver ju inte betyda att båda måste komma, eller att det måste bli sex ens, men iaf få det skönt och trevligt tillsammans.

    Jag menade alltså att de ska försöka göra det skönt för båda. På ett sätt som funkar för båda.
  • New  Dawn
    Anonym (Tjejan) skrev 2018-09-25 11:54:46 följande:

    Så du menar att om du hade lust men inte din man så skulle du lösa det genom att han utan lust ska tillfredsställa dig?

    Förlåt mig men jag förstår inte det resonemanget alls. Varför vill man att någon utan sexuell lust ska tillfredsställa en? Jag tänker att det mest rimliga är att man börjar ta på varandra och göra gemensamma lustfyllda saker så att den utan lust kan få lust.


    Jag tycker inte alls det är konstigt att den som inte har lust vill tillfredställa den med lust, och jag personligen älskar att ta emot njutning från min karl. Du undrar varför mam vill det? För att det är sjukt skönt, så man kan helt enkelt inte låta bli. För att det handlar om att ta emot kärlek, närhet och njutning. Något fint tycker jag. Däremot kan inte ett sexliv bygga på att det fungerar så regelbundet.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Tjejan) skrev 2018-09-25 12:05:46 följande:

    Jag var lite otydlig där eftersom det var svar på ett annat inlägg. Vad jag svarade på var att jag inte tror det är en hit att den utan lust enbart ska tillfredsställa den med lust. För om den utan lust ska hitta tillbaka till sin egen lust så småningom tror jag att den utan lust också behöver beröring och smek i någon form. Behöver ju inte betyda att båda måste komma, eller att det måste bli sex ens, men iaf få det skönt och trevligt tillsammans.

    Jag menade alltså att de ska försöka göra det skönt för båda. På ett sätt som funkar för båda.


    Nej det kan inte enbart fungera så att den med mindre lust ger.

    Båda måste, precis som du skriver, få ta plats utifrån sina möjligheter och sin lust.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Svårt att återuppta sexlivet