• Anonym (kvist)

    Varför hackar alla på Trump?

    Donald Trump blev vald till president för 2 år sedan. Ändå skriver tidningarna stup i ettan om skandaler kring honom, man hänger fortfarande upp sig på att ryssen påstås ha lagt sig i valet, osv.

    Varför kan folk inte bara acceptera't, fine, han fick presidentposten. Det är nyval om 2 år. Var det lika mycket skriverier om fake news och allt kring Obama? Om Hyllari vunnit, hade folk gnällt om att ryssen varit inblandad osv?

    SVT är inte sena med att via sin Trump-hatande Carina Berg...whatever vinkla allt som går för att negativisera Trump.

    Säg, varför skrivs det inte om hur fel låt vann i Eurovision i flera år efteråt?

    Jag tycker själv att Trump är det bästa som hänt världen. En president som bryr sig om sitt eget land och inte lägger energi på att rädda andra länder hela tiden.

  • Svar på tråden Varför hackar alla på Trump?
  • Anonym (TRUMP ÄGER!)
    klyban skrev 2018-10-13 15:22:21 följande:

    Libyen har aldrig varit ett välfungerande land

    Offer av droger är det pga sjukvården gör folk beroende och skiter i dom när dom är beroende.
    Du har noll koll på drogfrågan, fullständigt noll.


    Du har noll koll, tyvärr. 
  • Anonym (TRUMP ÄGER!)
    klyban skrev 2018-10-13 15:22:21 följande:

    Libyen har aldrig varit ett välfungerande land

    Offer av droger är det pga sjukvården gör folk beroende och skiter i dom när dom är beroende.
    Du har noll koll på drogfrågan, fullständigt noll.


    www.svt.se/i-heroinets-spar/

    Du är helt lost. 
  • klyban
    Anonym (TRUMP ÄGER!) skrev 2018-10-15 11:54:52 följande:
    Du har noll koll, tyvärr. 

    Libyen har aldrig varit ett välfungerande land, inte under min livstid i alla fall.
    Utan de bombad flygplan och annat, och även när Khadaffi slutade visa sitt vrede emot omvärlden.
    Så slutade han aldrig med detta i Libyen och om du var i fel politiskt spektrum.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (TRUMP ÄGER!) skrev 2018-10-15 11:58:45 följande:
    www.svt.se/i-heroinets-spar/

    Du är helt lost. 

    Detta säger vad?
    Är du verkligen så clueless om opiatkrisen i USA?
    Så du inte ens vet varför de har så många som är på heroin.
    Även trump har ju sagt detta, så frågan är vad du tror du säger.

    Denna kommer bli extremt rolig, då jag inser du inte har en susning om nått på området.
    80% som använder heroin kommer av legalt föreskrivna opiater från början.


    hur många meter var det?
  • Anonym (TRUMP ÄGER!)
    klyban skrev 2018-10-15 12:07:34 följande:

    Libyen har aldrig varit ett välfungerande land, inte under min livstid i alla fall.
    Utan de bombad flygplan och annat, och även när Khadaffi slutade visa sitt vrede emot omvärlden.
    Så slutade han aldrig med detta i Libyen och om du var i fel politiskt spektrum.


    Jo det var ett förhållandevis välfungerande land innan invasionen. Jag vet det eftersom jag själv har varit i landet vid flera tillfällen, till skillnad från dig och andra hobbyspekulanter. Landet är idag helt förstört, de flesta jag pratat med som kommer därifrån är överens om att det var betydligt bättre under diktatorn, även om det givetvis inte var jätte bra. Och jag skulle aldrig sätta min fot där idag, så som det är där nu. Vi hade en incident förra månaden i Libyen där 400 fångar rymde från ett fängelse, landet fungerar inte, det är kaos.
    USA har förstört landet, precis som dem gjorde i Irak. Under Saddam var det inte självmordsdåden varannan vecka som dödade över 100 människor, USA skapade IS i Irak. 

    Donald Trump har inte startat någon av dessa konflikter. Han har tvärt om skapat goda relationer mer Nordkorea´, vilket är ett måste om landet ska gå i rätt riktning. 
    Så du har helt och hållet fel, fullständigt fel.

    När det kommer till droger kan du ju se själv. 
    www.svt.se/i-heroinets-spar/

    Jag orkar inte diskutera mer, för du har noll koll. Man märker att du inte vet vad du snackar om. 
     
  • Anonym (TRUMP ÄGER!)
    klyban skrev 2018-10-15 12:12:44 följande:

    Detta säger vad?
    Är du verkligen så clueless om opiatkrisen i USA?
    Så du inte ens vet varför de har så många som är på heroin.
    Även trump har ju sagt detta, så frågan är vad du tror du säger.

    Denna kommer bli extremt rolig, då jag inser du inte har en susning om nått på området.
    80% som använder heroin kommer av legalt föreskrivna opiater från början.


    OCH?

    Det spelar ingen roll, det är Mexiko som göder hela narkotikaindustrin i USA. Det är ju alla redan överens om. Alla utan dig, hobbyspekulanten. 
  • klyban
    Anonym (TRUMP ÄGER!) skrev 2018-10-15 12:25:52 följande:
    OCH?

    Det spelar ingen roll, det är Mexiko som göder hela narkotikaindustrin i USA. Det är ju alla redan överens om. Alla utan dig, hobbyspekulanten. 

    Och det är en poäng till vad?

    80% av heroinet kommer ifrån Afghanistan och omgivning.
    Och nej Mexiko göder inte hela USA med droger, eller ens nära.
    Men däremot exporterar dom väldigt mycket droger till USA.
    Och mesta dels cannabis ~60%.

    Sen inser jag lägga orden i mun på mig inte går så bra, för det var inget jag sa alls eller ens nära.
    Du har tagit vatten över ditt huvud nu, och en diskussion du inte har kunskaper nog att ha ens.


    hur många meter var det?
  • Anonym (TRUMP ÄGER!)
    klyban skrev 2018-10-15 12:34:17 följande:

    Och det är en poäng till vad?

    80% av heroinet kommer ifrån Afghanistan och omgivning.
    Och nej Mexiko göder inte hela USA med droger, eller ens nära.
    Men däremot exporterar dom väldigt mycket droger till USA.
    Och mesta dels cannabis ~60%.

    Sen inser jag lägga orden i mun på mig inte går så bra, för det var inget jag sa alls eller ens nära.
    Du har tagit vatten över ditt huvud nu, och en diskussion du inte har kunskaper nog att ha ens.


    Först hade du helt fel om Libyen. Du hade ingen aning om hur det funkar där, förmodligen har du aldrig ens träffat en människa därifrån. Men det har jag som hart varit där 4 gånger. Att komma med kommentaren att "Libyen har aldrig fungerat" och därmed dra slutsatsen att USAs inblandning inte spelat någon som helst roll, det är ju sanslöst korkad. Det Libyen vi ser idag är mer eller mindre laglöst, det råder stor oordning. IS kunde efter USAs inblandning bygga sin största bas i hela Nordafrika i Libyen. 

    Sedan börjar du prata om droghandeln och situationen i USA. Detta är hämtat från wikipedia. Det finns källor på all inmformation som du själv kan läsa!

    Idag dominerar mexikanska drogkarteller knarkmarknaden i USA.[31] Våldet har eskalerat efter gripandet av flera nyckelfigurer inom kartellerna, då kartellerna slåss om kontrollen över införsrutter till USA.[32][33][34]

    Mexiko är stort i produktion och transport av droger, och det är härifrån majoriteten av all cannabis och stora delar av allt metamfetamin som förs in i USA kommer från.[31]Även om Mexiko står för en relativt liten del av världsproduktionen av heroin så står landet för en stor del av allt heroin som distribueras i USA.[31][35]Mexikanska knarkkarteller kontrollerar uppskattningsvis 70% av all utländsk narkotika som förs in i USA.[36]"!

  • Zlisken
    Anonym (TRUMP ÄGER!) skrev 2018-10-15 12:50:53 följande:
    Först hade du helt fel om Libyen. Du hade ingen aning om hur det funkar där, förmodligen har du aldrig ens träffat en människa därifrån. Men det har jag som hart varit där 4 gånger. Att komma med kommentaren att "Libyen har aldrig fungerat" och därmed dra slutsatsen att USAs inblandning inte spelat någon som helst roll, det är ju sanslöst korkad. Det Libyen vi ser idag är mer eller mindre laglöst, det råder stor oordning. IS kunde efter USAs inblandning bygga sin största bas i hela Nordafrika i Libyen. 

    Sedan börjar du prata om droghandeln och situationen i USA. Detta är hämtat från wikipedia. Det finns källor på all inmformation som du själv kan läsa!

    " Idag dominerar mexikanska drogkarteller knarkmarknaden i USA.[31] Våldet har eskalerat efter gripandet av flera nyckelfigurer inom kartellerna, då kartellerna slåss om kontrollen över införsrutter till USA.[32][33][34]

    Mexiko är stort i produktion och transport av droger, och det är härifrån majoriteten av all cannabis och stora delar av allt metamfetamin som förs in i USA kommer från.[31]Även om Mexiko står för en relativt liten del av världsproduktionen av heroin så står landet för en stor del av allt heroin som distribueras i USA.[31][35]Mexikanska knarkkarteller kontrollerar uppskattningsvis 70% av all utländsk narkotika som förs in i USA.[36]"!


    Word! 1Plus
    klyban skrev 2018-10-15 12:34:17 följande:

    Och det är en poäng till vad?

    80% av heroinet kommer ifrån Afghanistan och omgivning.
    Och nej Mexiko göder inte hela USA med droger, eller ens nära.
    Men däremot exporterar dom väldigt mycket droger till USA.
    Och mesta dels cannabis ~60%.

    Sen inser jag lägga orden i mun på mig inte går så bra, för det var inget jag sa alls eller ens nära.
    Du har tagit vatten över ditt huvud nu, och en diskussion du inte har kunskaper nog att ha ens.



    Vad tyst du blev, har du inget å kontra me? 
  • klyban
    Anonym (TRUMP ÄGER!) skrev 2018-10-15 12:50:53 följande:
    Först hade du helt fel om Libyen. Du hade ingen aning om hur det funkar där, förmodligen har du aldrig ens träffat en människa därifrån. Men det har jag som hart varit där 4 gånger. Att komma med kommentaren att "Libyen har aldrig fungerat" och därmed dra slutsatsen att USAs inblandning inte spelat någon som helst roll, det är ju sanslöst korkad. Det Libyen vi ser idag är mer eller mindre laglöst, det råder stor oordning. IS kunde efter USAs inblandning bygga sin största bas i hela Nordafrika i Libyen. 

    Sedan börjar du prata om droghandeln och situationen i USA. Detta är hämtat från wikipedia. Det finns källor på all inmformation som du själv kan läsa!

    " Idag dominerar mexikanska drogkarteller knarkmarknaden i USA.[31] Våldet har eskalerat efter gripandet av flera nyckelfigurer inom kartellerna, då kartellerna slåss om kontrollen över införsrutter till USA.[32][33][34]

    Mexiko är stort i produktion och transport av droger, och det är härifrån majoriteten av all cannabis och stora delar av allt metamfetamin som förs in i USA kommer från.[31]Även om Mexiko står för en relativt liten del av världsproduktionen av heroin så står landet för en stor del av allt heroin som distribueras i USA.[31][35]Mexikanska knarkkarteller kontrollerar uppskattningsvis 70% av all utländsk narkotika som förs in i USA.[36]"!


    Libyen har aldrig varit en bra stat eller ens nära, varför inbillar du dig detta?


     


    Du är så hopplöst efter vad som gäller i USA om droger.
    Innan stod Mexiko för heroinet, och nu är det bara en liten del.
    Du hoppar runt som en hoppetossa.
    Mitt råd är att du sluter diskutera saker du inte förstår dig på.


    Och hur ska dessa droger stoppas då, du är medveten att man inte har en enda jävla chans.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Zlisken skrev 2018-10-15 13:11:34 följande:
    Word! 1Plus
    Vad tyst du blev, har du inget å kontra me? 

    Så du citerar dig själv?


     


    Vad är det du vill veta, den anonyma(troligtvis du) bara copy paste och en Svensk wiki.
    Som jag sa heroin görs inte främst i Mexiko, och det fick vi bevisat helt plötsligt.
    Det är så när man försöker prata om nått man inte kan nått om.


     


    Så vad är det du tror jag är tyst om.
    En sak är uppenbart, TS har ingen som helst koll Ö V E R H U V U D T A G E T.
    Varken om Libyen eller om droger.


    hur många meter var det?
  • sillson
    klyban skrev 2018-10-15 20:32:51 följande:

    Libyen har aldrig varit en bra stat eller ens nära, varför inbillar du dig detta?


    Ingen har sagt eller ens antytt att Libyien var en bra stat under Kaddaffi. Han var en riktig tyrann. Men det fanns en fungerande stat. Det fanns utbildning, infrastruktur, vatten, strömförsörjning, sjukvård m.m. Nu har landet kastats ut i totalt kaos där ingenting fungerar. Människor är livrädda och det råder en laglöshet som är svår att föreställa sig.
  • klyban
    sillson skrev 2018-10-15 20:47:10 följande:
    Ingen har sagt eller ens antytt att Libyien var en bra stat under Kaddaffi. Han var en riktig tyrann. Men det fanns en fungerande stat. Det fanns utbildning, infrastruktur, vatten, strömförsörjning, sjukvård m.m. Nu har landet kastats ut i totalt kaos där ingenting fungerar. Människor är livrädda och det råder en laglöshet som är svår att föreställa sig.

    Vad skulle det ändra menar du om Libyen, det är fortfarande en fallerande stat, hur vi än vrider och vänder på det.

    Man använder bara Libyen i tron det ska berätta nått, det gör det inte.
    Och absolut inte för trumpen.


    hur många meter var det?
  • sillson
    klyban skrev 2018-10-15 20:52:37 följande:

    Vad skulle det ändra menar du om Libyen, det är fortfarande en fallerande stat, hur vi än vrider och vänder på det.

    Man använder bara Libyen i tron det ska berätta nått, det gör det inte.

    Och absolut inte för trumpen.


    Du har helt rätt.
  • Anonym (TRUMP ÄGER!)
    klyban skrev 2018-10-15 20:32:51 följande:

    Libyen har aldrig varit en bra stat eller ens nära, varför inbillar du dig detta?


     


    Du är så hopplöst efter vad som gäller i USA om droger.
    Innan stod Mexiko för heroinet, och nu är det bara en liten del.
    Du hoppar runt som en hoppetossa.
    Mitt råd är att du sluter diskutera saker du inte förstår dig på.


    Och hur ska dessa droger stoppas då, du är medveten att man inte har en enda jävla chans.


    Vadå inte förstår dig på?
    Är du förståndshandikappad eller?

    Det står ju klart och tydligt i texten hur det ligger till med droger i USA, vilken relation drogindustrin har till Mexiko.  
    Vad är dte du inte fattar?

    Idag dominerar mexikanska drogkarteller knarkmarknaden i USA.[31] Våldet har eskalerat efter gripandet av flera nyckelfigurer inom kartellerna, då kartellerna slåss om kontrollen över införsrutter till USA.[32][33][34]

    Mexiko är stort i produktion och transport av droger, och det är härifrån majoriteten av all cannabis och stora delar av allt metamfetamin som förs in i USA kommer från.[31]Även om Mexiko står för en relativt liten del av världsproduktionen av heroin så står landet för en stor del av allt heroin som distribueras i USA.[31][35]Mexikanska knarkkarteller kontrollerar uppskattningsvis 70% av all utländsk narkotika som förs in i USA.[36]"!

    Precis samma uppgifter förekommer i dukumentärserien jag lämkade till tideigare. Men alla har fel och du rätt. Som sagt, du är en hobbyspekulant som borde läsa lite böcker.

  • Anonym (TRUMP ÄGER!)
    klyban skrev 2018-10-15 20:52:37 följande:

    Vad skulle det ändra menar du om Libyen, det är fortfarande en fallerande stat, hur vi än vrider och vänder på det.

    Man använder bara Libyen i tron det ska berätta nått, det gör det inte.
    Och absolut inte för trumpen.


    Nej så är det inte. 
    Nu har flera personer försökt förklara för dig hur dte ligger till med Libyen. De allra flesta har förstått att Libyen blivit ett stort kaos efter USAs inblandning, alla utan dig då... 

    För sista gången:
    Libyen var kanske inte världens bästa nation att leva i, landet styrdes av en diktator som gjorde livet surt för oliktänkande. Men jämför man det Libyen som var innan diktatorns fall med dagens Libyen, så har det blivet avsevärt mycket sämre, på precis alla fronter. Precis allt har blivit sämre, dte går inte att sätta sin fot i det landet längre. 

    Sedan så är Libyen bara ett av flera exempel, vi har massvis med exempel på vad USA har gjort med olika länder, förstört länderna, Irak är ett bra exempel. Och allt detta gjordes INTE AV TRUMP. Han har tvärt om förbättrat relationerna med Nordkorea, vilket är ett måste för att landet ska gå i rätt riktning. 

     

     
  • klyban
    Anonym (TRUMP ÄGER!) skrev 2018-10-16 13:00:09 följande:
    Vadå inte förstår dig på?
    Är du förståndshandikappad eller?

    Det står ju klart och tydligt i texten hur det ligger till med droger i USA, vilken relation drogindustrin har till Mexiko.  
    Vad är dte du inte fattar?

    Idag dominerar mexikanska drogkarteller knarkmarknaden i USA.[31] Våldet har eskalerat efter gripandet av flera nyckelfigurer inom kartellerna, då kartellerna slåss om kontrollen över införsrutter till USA.[32][33][34]

    Mexiko är stort i produktion och transport av droger, och det är härifrån majoriteten av all cannabis och stora delar av allt metamfetamin som förs in i USA kommer från.[31]Även om Mexiko står för en relativt liten del av världsproduktionen av heroin så står landet för en stor del av allt heroin som distribueras i USA.[31][35]Mexikanska knarkkarteller kontrollerar uppskattningsvis 70% av all utländsk narkotika som förs in i USA.[36]"!

    Precis samma uppgifter förekommer i dukumentärserien jag lämkade till tideigare. Men alla har fel och du rätt. Som sagt, du är en hobbyspekulant som borde läsa lite böcker.


    Vad är det du inbillar du säger?
    Roligt se ditt klippande och klistrande om nått du inte ens förstår dig på.
    Intressant dokumentär då ditt påstående om heroin var fel, och som du själv bevisade med din wiki länkning.


     


    Så vad är det du inbillar dig säga om Mexiko?
    Och läsa böcker har inte hjälpt dig alls, så vad ska det ge mig?


     


    Och det enda som din länk ger oss, det är att berätta man inte har en en jävla chans att stoppa droger.
    Men vad som visat sig effektivt, det är sluta jaga konsument då detta inte ger nått alls.
    Och satsa på sjukvård istället, som vi har ett flertal exempel på hur effektivt det är minska problemen kring droger och hälsa.
    Portugal minskade sina heroinister med 75% på 15år, man ser samma utveckling i Estland och Tjeckien.


     


    Så igen vad inbillar du dig säga med Mexiko, för det berättar du aldrig.
    Utan enda du droppar är en Svensk wiki sidan som inte ger oss nått.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Varför hackar alla på Trump?