• Smiskmaskinen

    Frågor till sexlösa män i förhållanden

    Suttit och läst tråd efter tråd där mannen klagat på sexbrist i långa förhållanden. Jag har blivit nyfiken på ämnet och tänkte ställa lite frågor så ni kan utvecklas i livet, mina herrar. Så här kommer tre frågor:

    Ger du henne orgasm?

    När man är i förälskefasen skiter man oftast i vilket. All sex är bra så länge man får vara nära personen. Speciellt är det så här för tjejer. Nu menar jag inte att sexet får vara hur dåligt som helst men det behöver inte vara det bästa heller. 

    Efter ett tag kommer hon bli less på att inte få komma. Sexet blir bara för din skull vilket kommer få hennes lust att avta. Tänk om du aldrig fick komma vid sex med din sambo, men andra tjejer skulle kunnat få dig att komma? Om du inte fått henne att skrika av njutning kan jag garantera att hennes ex gjorde det.

    Läs på om kvinnliga orgasmer. Lägg fokus på hennes njutning. Sluka in all information du kommer åt, men berätta inget för henne. Hon kommer bara känna press när du väl ska testa nya grejer.  

    Hur ser du ut?

    Har du förändrats sen ni träffades för första gången? Om så är fallet, återgå till din tidigare look. Eller bli ännu snyggare. Styrketräna, deffa, köp nya kläder, rätta till din hållning. Om du börjar bli tunnhårig, raka av allt. Skaffa skäggstubb.   

    Detta kommer göra att även andra kvinnor kommer finna dig attraktiv, vilket kommer få din frus lust att vakna samtidigt som du kommer ha lättare att hitta en ny ifall ni gör slut. Win-win.

    Hur beter du dig?

    Den här frågan är nog den viktigaste. Tjat om sex går fetbort. Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen. Ta avstånd emotionellt och fysiskt. Börja ta hand om hushållet, ta hand om din smutstvätt, laga middag när du kan. Avlasta henne i hemmet, så hon stressar ner. Visa att du är aktiv. 

    Men glöm inte att ni två också måste umgås. Lyssna på henne, avbryt inte mitt i meningen eller rättfärdiga henne. Se henne som en annan människa precis som du. Var ingen högljudd mansgris. Gå på utflykter tillsammans, gör saker som ni gjorde när ni dejtade. Bli inte bekväma.

    Har jag glömt nåt?

  • Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden
  • Anonym (Knut Kragballe)

    TS är inte helt utan poäng men lägger fram det på ett väldigt ensidigt sätt. "Bättra dig så blir det bättre" gäller inte alltid. Särskilt inte om du försökt allt som nämns, samtidigt som ribban hela tiden flyttas fram helt enkelt för HON VILL INTE oavsett ansträngningar.

    Sex och kärlek går ihop men alla resonerar inte så. Dåligt förhållande leder till dåligt sexliv (som TS beskriver) MEN dåligt sexliv leder också till ett dåligt förhållande och det tror jag många inte vill inse. Är DU missnöjd med sexet är det ditt ansvar, inte hennes. Men är förhållandet dåligt är det bådas ansvar. HON kan ta upp att förhållandet är dåligt och du förväntas uppmärksamma det och fundera över vad DIN del i det hela kan bero på - som det ska vara. Men är du missnöjd med sexlivet är det ditt problem och hon förväntas INTE uppmärksamma det. Om du mår dåligt av för lite sex är det inte hennes bekymmer eftersom HON inte lider av det. Det blir svårt att prata om något som den andre inte uppmärksammar som ett problem efter som det i hennes värld inte finns något problem. Att må dåligt av för lite sex är något man som man inte får sympati för, särskilt inte här på FL.

    Kontentan är att för många kvinnor tror de bara kan tiga ihjäl sexproblematiken och hoppas på att det försvinner av sig självt. Sen undrar de varför deras män inte vill lägga mer energi på dem. Minskad sex gör också att det övergripande intresset försvinner. Kärlek föder sex och intimitet. Sex och intimitet föder kärlek.

  • New  Dawn

    Tycker du har en bra grund??, men jag tror det är viktigt att uppnå kravlös närhet. Då ökar förutsättningarna för att få naturliga tillfällen där sex kan växa fram. Jag tror också det är bra att prata om sex på ett lättsamt sätt. Om man blir van att prata när det är bra, tex efter sex, är det lättare att ta upp problem och önskemål sedan.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Knut Kragballe) skrev 2018-11-01 19:52:39 följande:

    TS är inte helt utan poäng men lägger fram det på ett väldigt ensidigt sätt. "Bättra dig så blir det bättre" gäller inte alltid. Särskilt inte om du försökt allt som nämns, samtidigt som ribban hela tiden flyttas fram helt enkelt för HON VILL INTE oavsett ansträngningar.

    Sex och kärlek går ihop men alla resonerar inte så. Dåligt förhållande leder till dåligt sexliv (som TS beskriver) MEN dåligt sexliv leder också till ett dåligt förhållande och det tror jag många inte vill inse. Är DU missnöjd med sexet är det ditt ansvar, inte hennes. Men är förhållandet dåligt är det bådas ansvar. HON kan ta upp att förhållandet är dåligt och du förväntas uppmärksamma det och fundera över vad DIN del i det hela kan bero på - som det ska vara. Men är du missnöjd med sexlivet är det ditt problem och hon förväntas INTE uppmärksamma det. Om du mår dåligt av för lite sex är det inte hennes bekymmer eftersom HON inte lider av det. Det blir svårt att prata om något som den andre inte uppmärksammar som ett problem efter som det i hennes värld inte finns något problem. Att må dåligt av för lite sex är något man som man inte får sympati för, särskilt inte här på FL.

    Kontentan är att för många kvinnor tror de bara kan tiga ihjäl sexproblematiken och hoppas på att det försvinner av sig självt. Sen undrar de varför deras män inte vill lägga mer energi på dem. Minskad sex gör också att det övergripande intresset försvinner. Kärlek föder sex och intimitet. Sex och intimitet föder kärlek.


    Sex behöver inte alls vara intimt, eller positivt. Om sexet känns kravfyllt, eller inte skönt, får det helt motsatt effekt. Det är viktigt att förstå. Om sex blivit något jobbig är det ju bättre att vara utan. Dåligt sex leder inte till bätte relation. Dåligt sex leder inte heller till kärlek. I relationer där sex blivit ett problem, tex där mannen är missnöjd, är kvinnan ofta medveten om att mannen vill ha mer sex. Hon fattar att hon är bedrövligt värdelös ur ett sexuellt hänseende och har ofta mer eller mindre ställt upp på sex för att hon vet hur viktigt det är, för mannen. Denna känsla måste brytas ned, och för att kunna det måste man få förståelse och insikt hur kvinnan känner, samt för att kvinnan verkligen ska vilja ha sex på riktigt. Kvinnans uppfattning om sig själv är att hon inte kan, och vågar inte möta den känslan. Dessutom kan hon känna känslor som ilska och irritation som kopplas till sex och mannens sexuella behov, eftersom det skapar negativa känslor hos henne.

    Sedan finns det ju andra problem. Kanske att kärleken är över och man lever ihop bara för barnen och helst vill skiljas, men inte vågar. Då är ju problemen alldeles för stora.

    Ang sex och kärlek så hör det inte alltid ihop. Ibland kanske kärleken brister, och det i sig kan göra att man inte värdesätter sexet, som bara upplevs bero på att mannen har ett allmänt behov av sex.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (H)

    Nä raka inte av allt håret bara för att du börjar tappa det. Kolla med kvinnan först. Vissa av oss föredrar andra frisyrer.


    New Dawn skrev 2018-11-01 22:00:18 följande:

    Tycker du har en bra grund??, men jag tror det är viktigt att uppnå kravlös närhet. Då ökar förutsättningarna för att få naturliga tillfällen där sex kan växa fram. Jag tror också det är bra att prata om sex på ett lättsamt sätt. Om man blir van att prata när det är bra, tex efter sex, är det lättare att ta upp problem och önskemål sedan.


    Håller med om att närhet är grunden. Drar man sig undan och tappar den så kommer man inte bli så svältfödd att man kastar sig över varandra för vilt sex. Så funkar det bara i distansförhållanden, inte när man går runt i varsin isig bubbla hemma i vardagen. Närhet föder lust.

    En annan viktig aspekt av kvinnans (brist på) lust är hur hon mår i övrigt, stress på jobbet, gillar hon sin kropp osv.
  • Anonym (69"-man)
    Smiskmaskinen skrev 2018-11-01 18:01:34 följande:

    Suttit och läst tråd efter tråd där mannen klagat på sexbrist i långa förhållanden. Jag har blivit nyfiken på ämnet och tänkte ställa lite frågor så ni kan utvecklas i livet, mina herrar. Så här kommer tre frågor:

    Ger du henne orgasm?

    När man är i förälskefasen skiter man oftast i vilket. All sex är bra så länge man får vara nära personen. Speciellt är det så här för tjejer. Nu menar jag inte att sexet får vara hur dåligt som helst men det behöver inte vara det bästa heller. 

    Efter ett tag kommer hon bli less på att inte få komma. Sexet blir bara för din skull vilket kommer få hennes lust att avta. Tänk om du aldrig fick komma vid sex med din sambo, men andra tjejer skulle kunnat få dig att komma? Om du inte fått henne att skrika av njutning kan jag garantera att hennes ex gjorde det.

    Läs på om kvinnliga orgasmer. Lägg fokus på hennes njutning. Sluka in all information du kommer åt, men berätta inget för henne. Hon kommer bara känna press när du väl ska testa nya grejer.  

    Hur ser du ut?

    Har du förändrats sen ni träffades för första gången? Om så är fallet, återgå till din tidigare look. Eller bli ännu snyggare. Styrketräna, deffa, köp nya kläder, rätta till din hållning. Om du börjar bli tunnhårig, raka av allt. Skaffa skäggstubb.   

    Detta kommer göra att även andra kvinnor kommer finna dig attraktiv, vilket kommer få din frus lust att vakna samtidigt som du kommer ha lättare att hitta en ny ifall ni gör slut. Win-win.

    Hur beter du dig?

    Den här frågan är nog den viktigaste. Tjat om sex går fetbort. Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen. Ta avstånd emotionellt och fysiskt. Börja ta hand om hushållet, ta hand om din smutstvätt, laga middag när du kan. Avlasta henne i hemmet, så hon stressar ner. Visa att du är aktiv. 

    Men glöm inte att ni två också måste umgås. Lyssna på henne, avbryt inte mitt i meningen eller rättfärdiga henne. Se henne som en annan människa precis som du. Var ingen högljudd mansgris. Gå på utflykter tillsammans, gör saker som ni gjorde när ni dejtade. Bli inte bekväma.

    Har jag glömt nåt?


    1 Hennes orgasm är alltid högsta prio när vi har sex. Jag ger mig aldrig för än hon kommit med undantag för en handfull gånger, då hon kännt sig för stressad för att vi haft en tid att passa.

    Jag försöker även att skapa variation för att det inte ska va för förutsägbart.

    2 Jag är i mitt livs form, bra hållning och ganska vältränad. Min garderob har under de två senaste åren fått ett enormt lyft.

    Utifrån hur kvinnor jag träffar reagerar så tycks jag se bra ut och ha charm. Jag försöker undvika sådana situationer när min fru är med för att hon inte ska känna svartsjuka. Jag har inte något intresse av någon annan kvinna för egen del.

    3 Jag tar hand om nästan alla hushållssysslor förutom att beställa maten och betala räkningar. Jag lagar all mat, tvättar all tvätt och stryker bådas arbetskläder, bäddar alla sängar hämtar på förskolan, sköter all disk både maskin och det som måste tas för hand, plockar i ordning på grejer, sköter trädgård och aöla fordon. Eftersom jag inte hinner med att städa ordentligt så köper vi in den tjänsten.

    Jag intresserar mig för hennes jobb och vänner. Jag har dock svårt att hålla fokus när hon börjar prata om vilka varor Isabella Löwengrip och Ingrosso-tjejen köpt, för det är så jävla ointressant!

    Jag visar att jag åtrår henne men helt utan att tjata om sex. T ex så kan jag ge henne en så passionerad kyss att benen viker sig på henne några sekunder innan vi ska äta middag. Bara för att hon ska känna sig sedd och åtråvärd utan att jag förväntar mig något tillbaka.

    Jag uppvaktar henne med blommor, små presenter ofta smycken ungefär var tredje vecka i genomsnitt.

    Under våra sju första år tillsammans hade vi sex ungefär fem gånger i veckan (två när hon hade mens). Nu har det dalat senaste två åren och nu har vi haft sex två gånger sedan semestern.

    Jag har lyft problemet genom att säga att jag saknar sex. Hennes svar är att hon förstår och att vi måste se till att jag får tid och möjlighet att själv lätta på trycket.
  • Anonym (69"-man)

    Inlägget gick iväg innan jag var klar....

    Så TS, har du något ytterligare råd?

    Jag svär på hedersord att min fråga är uppriktig och inte meningen att vara nedlåtande eller dryg!!!!!

    <3

  • Lånehajen

    Även om du TS ger vissa råd som är vettiga så tycker jag att hela trådstarten utgår från premissen att det är männen som gör fel i dessa förhållanden och att skulden för det obefintliga sexlivet ligger hos dem. Om du verkligen läst tråd efter tråd här på FL och sett vad flertalet välkända sexlösa skribenter postat hade du också sett att många av dem prövat det mesta för att komma tillrätta med problemen. Om inte ens partner vill ha sex och vägrar prata ut om det samt försöka hitta en lösning är det rimligtvis väldigt svårt att på egen hand lösa det hela.

  • New  Dawn
    Anonym (69"-man) skrev 2018-11-01 23:57:53 följande:

    1 Hennes orgasm är alltid högsta prio när vi har sex. Jag ger mig aldrig för än hon kommit med undantag för en handfull gånger, då hon kännt sig för stressad för att vi haft en tid att passa.

    Jag försöker även att skapa variation för att det inte ska va för förutsägbart.

    2 Jag är i mitt livs form, bra hållning och ganska vältränad. Min garderob har under de två senaste åren fått ett enormt lyft.

    Utifrån hur kvinnor jag träffar reagerar så tycks jag se bra ut och ha charm. Jag försöker undvika sådana situationer när min fru är med för att hon inte ska känna svartsjuka. Jag har inte något intresse av någon annan kvinna för egen del.

    3 Jag tar hand om nästan alla hushållssysslor förutom att beställa maten och betala räkningar. Jag lagar all mat, tvättar all tvätt och stryker bådas arbetskläder, bäddar alla sängar hämtar på förskolan, sköter all disk både maskin och det som måste tas för hand, plockar i ordning på grejer, sköter trädgård och aöla fordon. Eftersom jag inte hinner med att städa ordentligt så köper vi in den tjänsten.

    Jag intresserar mig för hennes jobb och vänner. Jag har dock svårt att hålla fokus när hon börjar prata om vilka varor Isabella Löwengrip och Ingrosso-tjejen köpt, för det är så jävla ointressant!

    Jag visar att jag åtrår henne men helt utan att tjata om sex. T ex så kan jag ge henne en så passionerad kyss att benen viker sig på henne några sekunder innan vi ska äta middag. Bara för att hon ska känna sig sedd och åtråvärd utan att jag förväntar mig något tillbaka.

    Jag uppvaktar henne med blommor, små presenter ofta smycken ungefär var tredje vecka i genomsnitt.

    Under våra sju första år tillsammans hade vi sex ungefär fem gånger i veckan (två när hon hade mens). Nu har det dalat senaste två åren och nu har vi haft sex två gånger sedan semestern.

    Jag har lyft problemet genom att säga att jag saknar sex. Hennes svar är att hon förstår och att vi måste se till att jag får tid och möjlighet att själv lätta på trycket.


    Ang nr 3, låter det inte som att ni har en jämställd relation. Då är det något som inte är bra i förhållandet. Framför allt är det fel mot dig, men jag tror också att människor mår bra av att behövas. Varför i hela världen gör du allt? Du kanske inte får mer sex av ändra dig, men jag tycker du ska visa att du förväntar dig att hon tar lika stort ansvar som dig. Hon låter egoistisk. Du låter som ett hembiträde. Räta på ryggen och sluta omedelbart med att ge henne presenter! Det låter som att du nästan raderat ut dig själv och blivit en slav. Det är inte bra på något sätt och det är inte heller sexigt.

    Oj, sex fem gånger i veckan i sju år! Det var väldigt mycket.

    Om ni nu ska prata, fråga i stället hur hon känner för erat sexliv och vad hon tycker om relationen. Att svara som hon gör låter snarare som att hon vill vara någon som DU initierar att lämna.(så slipper hon) Ställ frågor så att hon måste visa färg. Jag tror inte att hon älskar dig, men eftersom hon verkar lat och egoistisk vill hon att du ska ta initiativ till det.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Rikard
    Smiskmaskinen skrev 2018-11-01 18:01:34 följande:

    Suttit och läst tråd efter tråd där mannen klagat på sexbrist i långa förhållanden. Jag har blivit nyfiken på ämnet och tänkte ställa lite frågor så ni kan utvecklas i livet, mina herrar. Så här kommer tre frågor:

    Ger du henne orgasm?

    När man är i förälskefasen skiter man oftast i vilket. All sex är bra så länge man får vara nära personen. Speciellt är det så här för tjejer. Nu menar jag inte att sexet får vara hur dåligt som helst men det behöver inte vara det bästa heller. 

    Efter ett tag kommer hon bli less på att inte få komma. Sexet blir bara för din skull vilket kommer få hennes lust att avta. Tänk om du aldrig fick komma vid sex med din sambo, men andra tjejer skulle kunnat få dig att komma? Om du inte fått henne att skrika av njutning kan jag garantera att hennes ex gjorde det.

    Läs på om kvinnliga orgasmer. Lägg fokus på hennes njutning. Sluka in all information du kommer åt, men berätta inget för henne. Hon kommer bara känna press när du väl ska testa nya grejer.  

    Hur ser du ut?

    Har du förändrats sen ni träffades för första gången? Om så är fallet, återgå till din tidigare look. Eller bli ännu snyggare. Styrketräna, deffa, köp nya kläder, rätta till din hållning. Om du börjar bli tunnhårig, raka av allt. Skaffa skäggstubb.   

    Detta kommer göra att även andra kvinnor kommer finna dig attraktiv, vilket kommer få din frus lust att vakna samtidigt som du kommer ha lättare att hitta en ny ifall ni gör slut. Win-win.

    Hur beter du dig?

    Den här frågan är nog den viktigaste. Tjat om sex går fetbort. Sluta visa att du är frustrerad och försök istället visa att du inte bryr dig om sexbristen. Ta avstånd emotionellt och fysiskt. Börja ta hand om hushållet, ta hand om din smutstvätt, laga middag när du kan. Avlasta henne i hemmet, så hon stressar ner. Visa att du är aktiv. 

    Men glöm inte att ni två också måste umgås. Lyssna på henne, avbryt inte mitt i meningen eller rättfärdiga henne. Se henne som en annan människa precis som du. Var ingen högljudd mansgris. Gå på utflykter tillsammans, gör saker som ni gjorde när ni dejtade. Bli inte bekväma.

    Har jag glömt nåt?


    Problemet med dina råd är att de förutsätter att allt som gör kvinnan ointresserad av sex ligger hos mannen. Det är gubevars ingen ovanlig utgångspunkt. När det någon dyker upp trådar om män ointresse för sex förutsätts lustigt nog även detta ligga hos mannen.
    Eftersom mitt nuvarande, sexlösa förhållande föregåtts av flera andra förhållanden där kvinnorna varit minst lika sexsugna som jag vågar jag påstå att orsakerna också kan finnas hos kvinnan, eller i den specifika kombinationen av en speciell kvinna och en speciell man.

    Orgasmen: Visst ska vi män engagera oss i kvinnans njutning, men kvinnan måste också ta ett visst ansvar för sin egen njutning. Kvinnor som aldrig visar hur de vill ha det kan inte heller räkna med att det ska bli som de vill.

    Utseendet: Håller med. Men även detta gäller båda parter.

    Beteendet: Är kvinnan ointresserad av sex ser hon varje initiativ som "tjat" och tar man aldrig initiativ händer absolut ingenting. Jag slutade ta initiativ för flera år sedan eftersom jag blev trött på att bli avvisad när jag inte ens hade tagit initiativ. Min fru verkar vara mycket nöjd med att det är så.
    Eftersom jag har levt långa tider som singel har jag inget problem att helt och hållet sköta ett hushåll. Jag lagar i stort sett all mat, vi samarbetar om tvätt och andra hushållssysslor. Inte för att få sex, utan för att jag tycker att det ska vara så när båda arbetar. Men inte händer det ett dyft på sexfronten för det. 
    Engagerar mig också i min frus intressen och när hon pratar jobb. Hon är å sin sida helt ointresserad av sådan som mitt jobb och mina intressen. Hon kan sitta i timmar och älta problem med chefer och arbetskamrater, men om jag har liknande upplevelser visar hon inte något som helst intresse.

    Att du förutsätter att sexproblem beror på att män avbryter mitt i meningar, är högljudda mansgrisar och så vidare ser jag mest som en fördomsfull oförskämdhet.


    Tänk om problemet ligger i att den partnern som inte är intresserad av sex helt enkelt inte är intresserad av sex?

  • Anonym (Inte sexlös nu)

    Glömt ? Tja:

    * En del har lågt sexintresse. Som kanske tillfälligt är högre tex vid förälskelse, skaffa barn etc men när det lägger sig inte är så intresserad längre.

    * Att man inte längre tänder sexuellt på sin partner (av whatever reason). Men istället för att vara ärlig, säga det och ev lämna istället lägga ut en massa dimridåer kring sexet och skylla på annat.

    Att tro att man får mer sex för man diskar mer är lönlöst. Visst är det så att gör man inget och partner gör allt så försvinner säkert lusten men ser man till de flesta relationer i Sverige så är inte situationen sådan utan snarare tvärtom. Att dalta eller för den delen gå som en tiggare och be om sex hjälper inte. Bättre att visa att man inte accepterar en relation utan sex. Det är klart att det kan mötas av argument typ "sex är väl inte allt i en relation" eller "skall du ge upp allt bara för sex" och annat men då är dte väl inte något problem att ha en fortsatt sexfattig relation och ha sex utanför relationen?

Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden