• Anonym (Flickvän)

    Hur tänker "den andra kvinnan"?

    Jag har nyligen kommit på min pojkvän med att ha varit otrogoen. Jag hade misstänkt detta ett tag och kontaktade kvinnan via facebook som jag då trodde han var otrogen med. Var inget konstigt i det jag skrev, väldigt enkelt ville jag veta om de hade kontakt och om det var mer än bara prata de gjorde. Att jag tyckte det var bäst för alla om saningen kom fram. Hon valde att inte svara.

    Kanske inte jätte konstigt att hon inte svarade men jag funderar ändå på varför. Vart finns samvetet hos människor? Jag var i desperat behov av sanning då min pojkvän inte gav mig det. Varför väljer man att hjälpa någon att skada en annan person? Vad trodde hon att hon skulle få ut av de, en KK eller hade hon hoppats på att de skulle bli ett par? Självklart är ju de säkert väldigt induviduellt men jag kan inte förstå hur man kan tycka att det är okej och att man vill vara "den andra kvinnan". Att man vet att någon annan blir skadad, att man till och med blir kontaktad av flickvänen men väljer att låta henne fortsätta bli lurad.

    Självklart har ju inte hon någon skyldighet till mig men ändå...
    Risken finns nu att jag bara blir förbanad och inte något klokare men hur har tankarna gått för er som har varit med en man som har en partner?

    Fick tillslut reda på att det jag misstänkte var sant och pojkvänen erkände. Jag har så stor lust på att skriva till henne igen men det är säker jätte dumt att lägga energin på de. Men vill att hon ska veta att jag vet typ, och att hur illa jag tycker om henne...
    Äsch känns ganska barnsligt men.

  • Svar på tråden Hur tänker "den andra kvinnan"?
  • Meriall

    Hon har nog lovat din pv att inget säga och tycker att hon sviker honom om hon gör det. Och hon känner sig nog sviken av att han erkände när han bett henne hålla tyst så hon får stå med hundhuvudet. Är nog inte så att hon ville vara dum mot dig men att hon valde lojalitet mot honom över lojalitet mot dig.

  • riboflavin

    Vet du med säkerhet att hon kände till dig? Jag dejtade än kille i flera månader innan det kröp fram att han hade flickvän. Om hon fick veta det av dig när du skickade meddelandet kanske hon behövde tid att bearbeta?


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin

    Vet du med säkerhet att hon kände till dig? Jag dejtade än kille i flera månader innan det kröp fram att han hade flickvän. Om hon fick veta det av dig när du skickade meddelandet kanske hon behövde tid att bearbeta?


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • tankfull

    Jag har ungefär samma erfarenhet som riboflavin skriver. Jag träffade en man som sa att hans förhållande verkligen var på upphällningen, det var liksom slut för de var bara som kompisar/syskon och hängde kvar på grund av praktiska skäl. Sen fick jag veta att det inte var så och då blev jag fly förbannad och sparkade ut honom genom dörren omedelbart. Jag funderade på att berätta för hans flickvän men tyckte det var hans ansvar trots allt.

  • Anonym (Hm)
    tankfull skrev 2018-11-01 18:22:46 följande:
    Jag har ungefär samma erfarenhet som riboflavin skriver. Jag träffade en man som sa att hans förhållande verkligen var på upphällningen, det var liksom slut för de var bara som kompisar/syskon och hängde kvar på grund av praktiska skäl. Sen fick jag veta att det inte var så och då blev jag fly förbannad och sparkade ut honom genom dörren omedelbart. Jag funderade på att berätta för hans flickvän men tyckte det var hans ansvar trots allt.
    Det är nog ganska vanligt att det är så.
  • Anonym (Flickvän)
    Salmiakk skrev 2018-11-01 18:11:00 följande:

    Fast allt ansvar ligger hos ditt äckel till pojkvän! Skit i henne!


    Självklart är det de och det är han som skadat mig och inte hon. Men tycker ändå att hon har hjälpt till på ett sätt.
    riboflavin skrev 2018-11-01 18:12:02 följande:

    Vet du med säkerhet att hon kände till dig? Jag dejtade än kille i flera månader innan det kröp fram att han hade flickvän. Om hon fick veta det av dig när du skickade meddelandet kanske hon behövde tid att bearbeta?


    tankfull skrev 2018-11-01 18:22:46 följande:

    Jag har ungefär samma erfarenhet som riboflavin skriver. Jag träffade en man som sa att hans förhållande verkligen var på upphällningen, det var liksom slut för de var bara som kompisar/syskon och hängde kvar på grund av praktiska skäl. Sen fick jag veta att det inte var så och då blev jag fly förbannad och sparkade ut honom genom dörren omedelbart. Jag funderade på att berätta för hans flickvän men tyckte det var hans ansvar trots allt.



    Tänkte att de kunde vara så från början, därför jag inte gick på så hårt. Men jo jag vet nu att hon visste om mig.
  • Anonym (Flickvän)
    Meriall skrev 2018-11-01 18:11:24 följande:

    Hon har nog lovat din pv att inget säga och tycker att hon sviker honom om hon gör det. Och hon känner sig nog sviken av att han erkände när han bett henne hålla tyst så hon får stå med hundhuvudet. Är nog inte så att hon ville vara dum mot dig men att hon valde lojalitet mot honom över lojalitet mot dig.


    Så är det ju säkert men undrar ju ändå då vart samvetet finns.

    Just nu vet hon ju inte att jag vet och att min pojkvän erkänt. Om han inte har pratat med henne och sagt det själv vill säga.
  • tankfull
    Anonym (Flickvän) skrev 2018-11-01 18:48:53 följande:
    Så är det ju säkert men undrar ju ändå då vart samvetet finns.

    Just nu vet hon ju inte att jag vet och att min pojkvän erkänt. Om han inte har pratat med henne och sagt det själv vill säga.
    Men du hade ju skrivit till henne? Då vet hon väl att du vet?
  • riboflavin
    Anonym (Flickvän) skrev 2018-11-01 18:27:20 följande:

    Självklart är det de och det är han som skadat mig och inte hon. Men tycker ändå att hon har hjälpt till på ett sätt.Tänkte att de kunde vara så från början, därför jag inte gick på så hårt. Men jo jag vet nu att hon visste om mig.


    Men på vilket sätt? Jag trodde under ett par veckor, väldigt naivt såklart, på hans historia om att de faktiskt gjort slut, men bodde ihop av rent praktiska skäl de veckor hon jobbade i stan. Han var väldigt övertygande och hade vänner och familj som "backade" hans historia. Han menar fortfarande att deras relation är död, att de är på väg isär, att han bara vill ha mig. Tre år senare! Samtidigt som de genom åren flyttat, förlovat sig och nu har köpt hus. Han kan ju ha hittat på precis vad som helst om dig.

    Fokusera mer på hans agerande än hennes.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Hur tänker "den andra kvinnan"?