• Smiskmaskinen

    Ni som inte vill ha sex med era partners.. Orsaker?

    Hej!

    Har sedan en tid tillbaka läst ganska många trådar här på FL där någon kvinna/man ställt frågan till oss läsare om varför deras respektive inte vill ligga mer. Oftast har den sexlöse försökt kommunicera med sin sambo om problemet men inte lyckats få nåt ärligt svar på varför han/hon inte vill lika ofta, eller alls, längre. Därför tänkte jag att denna tråd kunde vara till användning för dessa personer, genom att få höra andras historier.

    Så frågan går till er, som varit på den andra sidan. Ni som inte längre velat ligga med er partner.

    Vad har det varit för orsaker till att ni inte velat ligga mer med eran partner?

    Några tänkbara exempel:
    - sambon blev fet
    - sambon betedde sig dåligt
    - sexet var dåligt
    - sexstrejk för att jävlas
    - sambon tjatade så mycket om sex att ni tappade er lust
    - du fick ditt på annat håll
    osv, osv..

    Var brutalt ärliga nu!
    Tråden gäller även de som varit med om detta med sina ex.

  • Svar på tråden Ni som inte vill ha sex med era partners.. Orsaker?
  • Anonym (nedtryckt)

    För att han bara klagade på mig hela tiden. Allt var fel: min klädstil, min personlighet, mitt umgänge. Men sex ville han ha med mig ändå. Jag är glad att jag lyckades ta mig ur det förhållandet.

  • Ascendere
    Anonym (Många orsaker) skrev 2018-11-05 22:34:10 följande:

    * Allt mindre uppvaktning/kel/förspel och allt mer fokus på penetration (samma för nästan alla längre relationer jag varit i. Behöver tyvärr förspelet för att bli upphetsad men killarna fattar inte allt blir latare med tiden.)

    * Trötthet/stress pga småbarn, jobb, ostädat hem osv. Sex är energikrävande och jag behöver vara i rätt stämning (de flesta killar jag varit med har inte alls samma behov av detta utan kan bara köra pang på oavsett situation)

    * Låg sexdrift under ex graviditet, amning etc


    Det där med förspel...
    Min fru klagar på att jag är för direkt, att hon behöver tid på sig för att njuta. Bra, då tar vi oss tid och jag förbereder ett långt förspel. "Kom igen nu, sätt igång" säger hon då. 
    Grejen är alltså att hon vill eller kan inte slappna av och ge sig hän och bli upphetsad. Samtidigt säger hon att det beror på att jag inte vill ha långa förspel, när det egentligen är tvärtom.
    Vad lär vi oss av detta?
    Jo att många kvinnor som inte känner attraktion till sina män är fruktansvärt kreativa på att komma på ursäkter, och aldrig vill erkänna att det är bristande attraktion från deras sida som är boven i dramat. 
  • Ascendere
    Anonym (Många orsaker) skrev 2018-11-05 22:34:10 följande:

    * Allt mindre uppvaktning/kel/förspel och allt mer fokus på penetration (samma för nästan alla längre relationer jag varit i. Behöver tyvärr förspelet för att bli upphetsad men killarna fattar inte allt blir latare med tiden.)

    * Trötthet/stress pga småbarn, jobb, ostädat hem osv. Sex är energikrävande och jag behöver vara i rätt stämning (de flesta killar jag varit med har inte alls samma behov av detta utan kan bara köra pang på oavsett situation)

    * Låg sexdrift under ex graviditet, amning etc


    Det där med förspel...
    Min fru klagar på att jag är för direkt, att hon behöver tid på sig för att njuta. Bra, då tar vi oss tid och jag förbereder ett långt förspel. "Kom igen nu, sätt igång" säger hon då. 
    Grejen är alltså att hon vill eller kan inte slappna av och ge sig hän och bli upphetsad. Samtidigt säger hon att det beror på att jag inte vill ha långa förspel, när det egentligen är tvärtom.
    Vad lär vi oss av detta?
    Jo att många kvinnor som inte känner attraktion till sina män är fruktansvärt kreativa på att komma på ursäkter, och aldrig vill erkänna att det är bristande attraktion från deras sida som är boven i dramat. 
  • Smiskmaskinen
    Ascendere skrev 2018-11-07 08:42:37 följande:
    Det där med förspel...
    Min fru klagar på att jag är för direkt, att hon behöver tid på sig för att njuta. Bra, då tar vi oss tid och jag förbereder ett långt förspel. "Kom igen nu, sätt igång" säger hon då. 
    Grejen är alltså att hon vill eller kan inte slappna av och ge sig hän och bli upphetsad. Samtidigt säger hon att det beror på att jag inte vill ha långa förspel, när det egentligen är tvärtom.
    Vad lär vi oss av detta?
    Jo att många kvinnor som inte känner attraktion till sina män är fruktansvärt kreativa på att komma på ursäkter, och aldrig vill erkänna att det är bristande attraktion från deras sida som är boven i dramat. 
    Har du någon aning om varför det är bristande attraktion från hennes sida? Har du förändrats fysiskt eller är du dålig på att lösa problem inom relationen?
  • Smiskmaskinen
    Anonym (skild) skrev 2018-11-06 23:23:08 följande:

    Det började när vi hade småbarn och jag var föräldraledig. Upp klockan 6 på morgonen och full fart hela dagen. Mannen kom hem vid 17-tiden, satte sig vid dukat bord och åt. Sedan sov han en timme på kökssoffan medan jag tog hand om barn och disk. Jag lade barn, hängde tvätt och plockade undan medan mannen såg på TV. Han gick och lade sig mellan 21 och 22, medan jag tog hand om litet barn som vaknat igen. Förberedelser för morgondagen och så i säng framåt midnatt. När jag lade mig vaknade mannen och var sugen på sex. Jag var mer sugen på att sova men ställde oftast upp för att slippa diskussioner. Efter 5 timmars sömn var det dags att kliva upp. Tröttare för varje dag, vecka, månad ...

    Barnen blev större, jag började jobba igen, det tillkom läxor och skjuts till aktiviteter. Varje kväll stupade jag i säng och ville bara sova, medan mannen bara ville ha sex. Han tyckte jag var hemsk som aldrig var särskilt entusiastisk och aldrig tog initiativ. Jag började med tiden känna mig som en robot, som stapplade fram och försökte orka med dagarna. Vid det laget hade jag glömt hur sexlust kändes.

    Det slutade med att han hittade en annan kvinna som var pigg och villig. Vi skildes och jag fick äntligen sova på nätterna.


    Sammanfattning: du gjorde allt jobb inom familjen medan han latade sig efter jobbet, sen hade han ingen känsla för när man kunde föreslå sex. som grädde på moset tjatade han när du inte ville, men du ställde upp ändå.

    Jobbade du också? Berättade du för honom att du inte kunde ha någon lust pga allt familjejobb?
  • Smiskmaskinen
    Anonym (Kvinna 35) skrev 2018-11-05 22:55:41 följande:

    Besviken på relationen, jag ger så mycket hela tiden, pepp uppmuntran gott humör etc till maken( och samma gånger hundra till barnen) Längtar efter att bli sedd, att få det JAG behöver, ligga och prata eller få en massage eller något annat som JAG är på humör för. Men det ska vara snabbisar med minimalt förspel och dessutom efter att jag lagt barnen och är dödstrött. Och så en besviken rygg om jag vill ta det lite långsamt.

    Dessutom: har "ställt upp" som man gör, under många år, alltså haft sex på hans vis kanske en gång varannan vecka för att slippa bråk men HELT utan att jag varit kåt. Och det har förstört väldigt mycket , som att kroppen förknippar sex med plikt och ansvar , inte njutning.


    Anonym (Kvinna 35) skrev 2018-11-05 22:59:23 följande:

    Jag kan dock bli mycket tänd kåt på och attraherad av andra, så sexlusten är ju inte borta. Men det säger jag ju inte till maken, då skulle väl skilsmässan vara ett faktum. Aldrig varit otrogen alltså, men jag drömmer sexdrömmar på nätterna om män jag känner osv, och fantiserar på jobbtoan osv.....


    Anonym (Många orsaker) skrev 2018-11-05 23:32:45 följande:
    Din sista mening stämmer helt in på mig! Jag har betydligt bättre sex på egen hand än tillsammans med min partner just nu (tyvärr). Jag kan längta till en stund för mig själv med mina leksaker medan sex med mannen blir till ett jobbigt projekt.
    Tjejer! Det är dags att ställa era gubbar mot väggen och berätta hur ni vill ha det, inom förhållandet och sexlivet. Var så ärliga ni bara kan. Vill han inte möta er är det dags att föreslå skilsmässa. 

    Så länge ni inte tar tag i problemen på riktigt kommer ni fortsätta leva i en infekterad relation. Sen är det viktigt att ni lyssnar på gubbarna också, ibland måste man mötas halvvägs.


  • Smiskmaskinen
    Shameless skrev 2018-11-06 22:55:15 följande:

    Tappade verkligen lusten på min ex-sambo av följande anledningar.

    Övervikt. Ex-sambon gick upp ca 35 kg. Blev avtänd av själva fetman samt oviljan av att ändra livsstil. För att inte nämna hur begränsat sexlivet blir då vissa ställningar blir omöjliga att genomföra.

    - Dåligt/tråkigt sex. Typ samma sex hela tiden, med släkt lampa, alltid i sovrummet. Spontansex i vardagsrummet eller bilen fanns inte på världskartan.

    - Dåligt självförtroende. Visade sig aldrig naken och försökte alltid skyla kroppen om man råkade överraska henne på badrummet. Riktigt osexigt beteende.

    I slutet av förhållandet så föredrog jag att runka istället för att ha sex. Ställde dock upp för "husfridens skull" ibland.


    Om hon blev fet utan sjukdom i bakgrunden tycker jag du gjorde rätt.

    Att ta sin partner för givet går fetbort.
  • Smiskmaskinen
    Anonym (kroz) skrev 2018-11-05 11:32:59 följande:

    Ledsnat på sex. Tog slut för ett par år sen men inget intresse av sex med andra heller.


    Nyckeln till ett bra sexliv är orgasm. Hoppas du funnit nyckeln!
  • Anonym (Eget ansvar?)
    Anonym (Pi) skrev 2018-11-07 12:05:50 följande:

    Jag har blivit fet.


    Men att bli fet är väl inget man blir utsatt för av yttre omständigheter?
    Att tillåta sig bli fet är väl något man väljer att göra mot sig själv?

    (Om det nu inte beror på någon ovanlig sjukdom. Men det är väl ändå ett extremt ovanligt tillstånd?)
Svar på tråden Ni som inte vill ha sex med era partners.. Orsaker?