Inlägg från: Anonym (Okunskap) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Okunskap)

    Någon mer steriliserad som längtar otroligt efter ett till barn?

    Anonym (D) skrev 2018-11-11 20:59:42 följande:

    Usch, det där låter inte ok! Du borde överväga att ta upp det med kliniken, det kan få dom att överväga att återställa steriliseringen tror jag. 

    Jag har liknande frustration, jag var mycket ung när jag steriliserade mig och så här 9 år senare kan jag känna mig arg på att dom inte hjälpte mig på andra sätt. 

    Men jag var övertygande då, jag var helt säker på att jag inte ville ha fler barn och jag känner fortfarande stor tveksamhet till fler. Mina graviditeter var väldigt tuffa och jag mådde fruktansvärt dåligt. 

    Mina barn är 12 och 9 och jag hade nog inte insett hur mycket jag skulle sakna det behov som ett litet barn har av en som förälder. Jag är bara några år över 30 så jag har många fertila år kvar och när jag tittar fram över livet känns det lite tomt. 

    Sedan jag fick yngsta barnet har jag skilt mig och träffat en ny partner, tankarna om att få dela föräldraskap även med honom lockar mer och mer. 


    Inte ok? Vad är det som inte skulle vara ok? Läkaren tar bara sitt ansvar när han/hon avråder från fler graviditet samt råder till sterilisering. Förstår inte att det ska vara så svårt att fatta att det inte är någon lek att gå igenom flera snitt.
Svar på tråden Någon mer steriliserad som längtar otroligt efter ett till barn?