• 53020831

    Islam?

    Vad tycker om att Islam har ökat en del i Sverige? Ser ni det som något positivt ? Eller något negativt? Jag vill gärna höra era synpunkter!

  • Svar på tråden Islam?
  • themia

    Islam är inte endast en religion utan även, och kanske först och främst, ett samhällssystem som är totalt främmande och därmed ett hot mot västerländsk demokrati.

  • Busarew
    Decx skrev 2018-11-17 03:29:06 följande:

    Enbart negativt, en gammal ökenreligon som avgudar en psykisk sjuk pedofil kommer det inget gott ifrån.


  • Busarew
    53020831 skrev 2018-11-17 23:41:50 följande:

    haha rasism? Du är bara för rolig. Detta är en diskussionstråd och jag får ställa vilken fråga jag vill. Lägg inte tid på att läsa mitt inlägg om det verkligen kliar för dig.


    Faktum är ju att religion och rasism inte ens är samma sak och har inte med varandra att göra trots att vissa religiösa vill påstå det
  • Postman

    Negativt. Blandningen fler kulturer och religoner leder tyvärr många gånger till fler konflikter. Islam ser jag som grovt kvinnofientlig.

  • Maya84
    53020831 skrev 2018-11-17 02:17:57 följande:

    Vad tycker om att Islam har ökat en del i Sverige? Ser ni det som något positivt ? Eller något negativt? Jag vill gärna höra era synpunkter!


    Frågar dig av ren nyfikenhet, om du själv ser något positivt med att islam ökat i landet?
    Anledningen är att jag tycker det är en självklarhet att inse att det inte finns något som helst positivt med växande islamism.
  • Crash Man

    Alla religioner är skadliga för samhället. Jag kan inte förstå varför en icke-troende kan försvara islam. Jag har nämnt det tidigare i en annan tråd. Islam är ett större problem än vad olk är villiga att medge. Ungeför 40% av världens muslimer stödjer dödsstraff för homosexuella och c:a 30% stödjer dödstraff för apostater*.

    Vi i Sverige bör vara glada att vi är sekulära. Innan någon känner ett behov av att skriva att kristna är lika hemska de också. Detta är halvsant. Kristna VAR lika hemska som muslimer, anledningen till varför kristna är mindre hemska är inte för att bibeln är en mer kärleksfull bok än koranen, utan för att kristendomen hade turen att bli insläpandes skrikandes och gråtandes in i 1900talet av det sekulära samhället.

    *Apostat är en person som lämnar sin religion.

  • Hejkatt
    Crash Man skrev 2018-12-07 15:01:04 följande:

    Alla religioner är skadliga för samhället. Jag kan inte förstå varför en icke-troende kan försvara islam. Jag har nämnt det tidigare i en annan tråd. Islam är ett större problem än vad olk är villiga att medge. Ungeför 40% av världens muslimer stödjer dödsstraff för homosexuella och c:a 30% stödjer dödstraff för apostater*.

    Vi i Sverige bör vara glada att vi är sekulära. Innan någon känner ett behov av att skriva att kristna är lika hemska de också. Detta är halvsant. Kristna VAR lika hemska som muslimer, anledningen till varför kristna är mindre hemska är inte för att bibeln är en mer kärleksfull bok än koranen, utan för att kristendomen hade turen att bli insläpandes skrikandes och gråtandes in i 1900talet av det sekulära samhället.

    *Apostat är en person som lämnar sin religion.


    Håller med
  • Crash Man

    Jag kan rekomendera den här youtubekanlen.

    www.youtube.com/channel/UC9JU55HpvRvCSb1TO2w_eDA

    Kanalen drivs av en man från Irak som lämnat islam. Hade jag varit född i mellanöstern, lämnat islam och blivit ateist, som mannen som driver kanalen, hade jag inte uppskattat den syn på islam som sjuklövern har. Jag hade nog sett den som ganska hånfull när de vurmar kring en ideologi som försökt döda en. Det är kanske inte så konstigt att Sverigedemokraterna är det tredje största parti bland invandrare.

    Man kan undra varför mannen kallar sig "the masked arab", men troligtvis är det av samma anledning som dessa imamer har poliskydd dygnet runt.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6762163

    Jag kan även tipsa Om Ayaan Hirsi Ali. Hon är uppväxt i Somalia och mer kritisk mot islam än Jimmie Åkesson.









    Ja, jag vet att PragerU till 90% består av ren skit, men när det kommer till islam har de en poäng.

  • Rikard

    Det är min innerliga förhoppning att vi ska få mindre religion och vidskepelse i samhället och inte mer. Jag önskar att alla religion förtvinar och försvinner och ser det därför som enbart negativt att ytterligare en religion breder ut sig i samhället.

    Vad finns det som är gott och bra med religion?

  • TeenageFanclub
    53020831 skrev 2018-11-17 02:17:57 följande:

    Vad tycker om att Islam har ökat en del i Sverige? Ser ni det som något positivt ? Eller något negativt? Jag vill gärna höra era synpunkter!


    Eftersom islam är fredens och frihetens religion ser jag islamiseringen av Sverige som något enbart positivt.

    Midsommarfirande, jul och annat trams vi håller på med bör ge plats åt den muslimska kulturen.
  • Busarew
    TeenageFanclub skrev 2018-12-08 15:35:15 följande:

    Eftersom islam är fredens och frihetens religion ser jag islamiseringen av Sverige som något enbart positivt.

    Midsommarfirande, jul och annat trams vi håller på med bör ge plats åt den muslimska kulturen.


    Fredens och frihetens religion? Du skämtar. Kolla bara hur mycket krig och elände denna religion skapat och krig som hållit på i evigheter och islamistiska grupper
  • themia
    TeenageFanclub skrev 2018-12-08 15:35:15 följande:
    Eftersom islam är fredens och frihetens religion ser jag islamiseringen av Sverige som något enbart positivt.

    Midsommarfirande, jul och annat trams vi håller på med bör ge plats åt den muslimska kulturen.
    Troll!
Svar på tråden Islam?